Miten jaksaa kun miehelle ei kelpaa mikään?
Tai minä kelpaan sellaisena kuin olen, mutta melkein mikään ruoka ei kelpaa, mikään leffa ei kelpaa, normaali juoma ei kelpaa, melkein mikään auto, mikään asunto, mitkään huonekalut, mikään harrastus jne ei kelpaa. Tämä rassaa elämääni aika pahasti, kun mikään ei kelpaa. Sitten kun pyydän sanomaan, että mikä kelpaisi, vaikkapa mitä ruokaa haluaisi tai mihin leffaan haluaisi (jos minun ehdotukset ei kelpaa), niin ei suostu ehdottamaan itse mitään. Ollaan v*ttu sitten kokonaan ilman jos minun ehdotukset ei mitkään kelpaa etkä itse ehdota ikinä yhtään mitään, istutaan vaan kuusen alla nälissään ja palellaan eikä ikinä mennä leffaan.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysi-ikäinen uhmaikäinen. Mies, joka ei ole kasvanut henkisesti aikuiseksi. Pilalle hemmoteltu aikana ennen apta. Tai sitten mt-ongelmia.
En kyllä katsoisi tuota touhua noinkaan pitkään. Tervettä itsekkyyttä on myös huolehtia omasta psyykkisestä hyvinvoinnistaan. Ei tuollainen suhde edistä henkistä hyvää oloa.
Jos puhe ei auta, itse tuossa tilanteessa muuttaisin pois.No sitä olen kyllä paljon miettinyt, että jos minun valitsemat ruoat ei kelpaa, niin miksi mieluummin tulee kaupasta tyhjin käsin kotiin (kun mikään kaupassakaan ei kelvannut) ja kärsii nälkää kuin että söisi jotain joka olisi edes melko vähän pahaa. Ap.
Etkö oikeasti itsekään tajua, miten hölmöltä kuulostat?
En kirjoittanut tuota kommenttia kovin vakavissani. Olen aika turhautunut tilanteeseen, ja siksi kärjistämisen vuoksi kirjoitin aika hölmön kommentin, koska koko tilanne on ihan hölmö. Ap.
No okei, mutta siis vakavasti puhuen, normaalia on kyetä syömään omia lempiruokiaan, suhtaudut asiaan minusta jotenkin sairaasti aivan kuin miehellä tosiaan ois ongelma. Ei ole, se vaan ei syö, vaikka voisi.
No minustakin normaalia olisi kyetä löytämään kaupasta sinne mentyään edes jotain, jota nälissään kelpuuttaisi syötäväksi. Normaalia ei ole olla usein yli vuorokautta syömättä mitään ja sanoa monta kertaa ääneen kärsivällä äänellä että on ihan hirveä nälkä kun ei ole syönyt mitään. Ja samalla ihan vieressä kauppa ja meillä kaapissa monenlaista syötävää. Ei miehen pakko ole syödä, jos ei halua. Mutta kun se ilmoittaa monta kertaa kärsivänsä kun on niin hirveä nälkä. Ja näen että se kärsii. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysi-ikäinen uhmaikäinen. Mies, joka ei ole kasvanut henkisesti aikuiseksi. Pilalle hemmoteltu aikana ennen apta. Tai sitten mt-ongelmia.
En kyllä katsoisi tuota touhua noinkaan pitkään. Tervettä itsekkyyttä on myös huolehtia omasta psyykkisestä hyvinvoinnistaan. Ei tuollainen suhde edistä henkistä hyvää oloa.
Jos puhe ei auta, itse tuossa tilanteessa muuttaisin pois.No sitä olen kyllä paljon miettinyt, että jos minun valitsemat ruoat ei kelpaa, niin miksi mieluummin tulee kaupasta tyhjin käsin kotiin (kun mikään kaupassakaan ei kelvannut) ja kärsii nälkää kuin että söisi jotain joka olisi edes melko vähän pahaa. Ap.
En kirjoittanut tuota kommenttia kovin vakavissani. Olen aika turhautunut tilanteeseen, ja siksi kärjistämisen vuoksi kirjoitin aika hölmön kommentin, koska koko tilanne on ihan hölmö. Ap.
No okei, mutta siis vakavasti puhuen, normaalia on kyetä syömään omia lempiruokiaan, suhtaudut asiaan minusta jotenkin sairaasti aivan kuin miehellä tosiaan ois ongelma. Ei ole, se vaan ei syö, vaikka voisi.
No minustakin normaalia olisi kyetä löytämään kaupasta sinne mentyään edes jotain, jota nälissään kelpuuttaisi syötäväksi. Normaalia ei ole olla usein yli vuorokautta syömättä mitään ja sanoa monta kertaa ääneen kärsivällä äänellä että on ihan hirveä nälkä kun ei ole syönyt mitään. Ja samalla ihan vieressä kauppa ja meillä kaapissa monenlaista syötävää. Ei miehen pakko ole syödä, jos ei halua. Mutta kun se ilmoittaa monta kertaa kärsivänsä kun on niin hirveä nälkä. Ja näen että se kärsii. Ap.
Okei, eli teet tästä ongelman. Mitään ongelmaa ei ole, mies syö ja valittaminen on vain tapa jolla hallitsee sinua. Sulla on ongelmia, kun et tätä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Provo mikä provo.
Ikävä kyllä veikkaan ettei ole provo. Ap tekee ongelmia ja mies lisäilee vettä myllyynsä, koska sitä varmaan vituttaa ap:n asenne "ei ole normaalia jos ei syö vuorokauteen..." no ei ehkä ole, mutta pitäisit silti turpasi kiinni normaalista akka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, eli teet tästä ongelman. Mitään ongelmaa ei ole, mies syö ja valittaminen on vain tapa jolla hallitsee sinua. Sulla on ongelmia, kun et tätä tajua.
Ei kun mies ei syö. Joka viikko on pari vuorokautta, että se ei syö, koska sille ei kelpaa mikään syötävä. Ei vaikka menisi yksin kauppaan (kuten usein meneekin) ja voisi valita isosta marketista mitä tahansa.
En tiedä miten mies muka hallitsee minua valittamisellaan? En palvele häntä yhtään enempää vaikka valittaisi miten. En vähennä menemisiäni yhtään, vaikka valittaisi miten. Ainoa voi olla, että minulla on hänen puolesta kyllä usein paha mieli kun näen miten hän kärsii. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun miehelläsi on pahoja mielenterveydellisiä ongelmia, tuollainen käytös ei mitenkään voi olla normaalia. Kannattaa vähän tiedustella sen äidiltä että milloin tuollainen käytös on alkanut. Voi olla että aina on ollut kranttu, mutta kuulostaahan tuollainen käytös jo ihan patologiselta.
Olemme olleet yhdessä kaksi vuotta. Muutimme yhteen vajaa puoli vuotta sitten. Miehen ehdotuksesta, hän halusi sitä enemmän ja nopeammin kuin minä. Ekat 1,5 vuotta hänelle kelpasi kaikki. Kun muutimme yhteen niin kaikki muuttui parissa viikossa, sen jälkeen hän on ollut tuollainen. Tämä tuli minulle täysin yllätyksenä, koska mies muuttui hetkessä vaikka sai mitä halusi. Kuulin yhdeltä hänen tutulta, että on ollut joskus aiemminkin sellainen, että oikein mikään ei kelpaa. Ap.
No nyt ymmärrän. Tuo yhteenmuutto oli siis vain saada sinut lukittua itselleen. Sinulla itselläsi ei ole henkilönä miehelle väliä, voisit olla kuka tahansa. Pääasia että on joku jotakuta latistaa ja joka on siinä kotona. Tuo negatiivisuuden kierre on oikeasti kuluttavaa. Veikkaisin palstapsykologiallani luonnehäiriötä, tai ainakin jotakin mielenterveydellistä vikaa. Niin moni piirre täyttyy. Yleensä kun ihmiset pyrkivät jopa feikkaamaan jotta kanssakäyminen olisi mukavaa eivätkä valittaisi kaiken aikaa, ts. valehtelisi sinulle että ruoka on hyvää, vaikkei olisikaan lempparia sinä päivänä. Tuollainen jatkuva mollaaminen on aika tehokasta, ja sitä tehdään yrityksenä hallita toisen mielialaa. Siinä sitten ennakoit että tykkäisikö toinen edes jostakin. Ja juu, kirjoitat toki ettei sillä ole sinulle väliä, miten mies käyttäytyy jne., mutta vaikeaahan siitä on olla välittämättä kun jatkuvasti yhdessä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo mikä provo.
Ikävä kyllä veikkaan ettei ole provo. Ap tekee ongelmia ja mies lisäilee vettä myllyynsä, koska sitä varmaan vituttaa ap:n asenne "ei ole normaalia jos ei syö vuorokauteen..." no ei ehkä ole, mutta pitäisit silti turpasi kiinni normaalista akka.
En minä kommentoi miehen syömisiä mitenkään. En minä ole koskaan sanonut hänelle, että ei ole normaalia kun ei syö. Eli "pidän turpani kiinni". Mies kyllä valittaa kun on niin nälässä eikä ole mitään mitä hän voisi kuvitella syövänsä. Minä vastaan niihin, että "ompa harmi, kun kaapissa on kuitenkin vaikka mitä" ja menen tekemään omia puuhiani. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun mies ei syö. Joka viikko on pari vuorokautta, että se ei syö, koska sille ei kelpaa mikään syötävä. Ei vaikka menisi yksin kauppaan (kuten usein meneekin) ja voisi valita isosta marketista mitä tahansa.
En tiedä miten mies muka hallitsee minua valittamisellaan? En palvele häntä yhtään enempää vaikka valittaisi miten. En vähennä menemisiäni yhtään, vaikka valittaisi miten. Ainoa voi olla, että minulla on hänen puolesta kyllä usein paha mieli kun näen miten hän kärsii. Ap.
No siinähän hän hallitsee sun vointiasi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muakin rupeais v*tuttamaan jos joku vieressä kertoisi mulle miten asiat ovat kun ne ovat NORMAALISTI. "Ei ole normaalia jos et syö..." sa*tana akka pidä se turpasi kiinni.
Väitinkö jossain, että sanon miehelle mikä asia on normaalia? En sano. Annan sen elää omien valintojensa kanssa. Tulin vain tänne palstalle asiaa nyt ihmettelemään. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo mikä provo.
En minä kommentoi miehen syömisiä mitenkään. En minä ole koskaan sanonut hänelle, että ei ole normaalia kun ei syö. Eli "pidän turpani kiinni". Mies kyllä valittaa kun on niin nälässä eikä ole mitään mitä hän voisi kuvitella syövänsä. Minä vastaan niihin, että "ompa harmi, kun kaapissa on kuitenkin vaikka mitä" ja menen tekemään omia puuhiani. Ap.
No hyvä. Kannattaa myös ajatella noin, eikä vain feikata.
Toi kyllä kuulostaa jo enemmän siltä, että käyttää tuota taktiikkaa saadakseen sulta jotain. Huomiota? Sääliä? Joku ihme sillä on alkanut viiraamaan päässä jos se kerta on ollut normaali joskus.
Ehkä sun vaan pitää julistaa kylmä sota noita sen oikkuja vastaan. Eli et laita ruokaa ja ignooraat täysin sen valitukset. Et edes sano "no syö jos on nälkä", vaan et sano yhtään mitään. Sama sen pesukoneen kanssa. Älä edes puhu siitä. Pese itse käsin tai kysy voitko pestä omasi kavereilla/vanhemmilla. Ilman sohvaa pärjää, älä ota asiaa esille. Joka kerta kun se negistelee jostain, ohitat sen kuin et edes kuulisi.
Voi olla pitkä taisto edessä, jaksatko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako taloa, huonekalua tai autoa olet miehellesi ostanut?
Miksi miestä pitäisi kiinnostaa live-love-laugh-tarrojen valinta tai missikisat ?
En ole ostanut yhtään huonekalua tai taloa hänelle, olemme ostaneet kaikki yhdessä ja maksaneet ne puoliksi. Muuten arjen menoista maksan suuremman osan kuin hän. Tarrat eivät ole huonekalu. Pyykkikoneen pitää kiinnostaa jos haluaa puhtaat vaatteet päälleen. On vaikeaa, jos mies sanoo kaikkiin markkinoilla oleviin pyykkikoneisiin, että tuo ei käy. Joutuu nyt pesemään käsin, mutta sekään ei hänelle kelpaa vaan valittaa siitä koko ajan. Ap.
Vie omat pyykkisi pesulaan siihen asti että mies valitsee uuden koneen.
Suunnitteletteko yhdessä mitään etukäteen? En minäkään tykkäisi jos toinen suunnittelisi kaikki etukäteen kysymättä siitä minulta. Perusteluita molemmin puolin miksi joku asia ei nappaa, hyvä että sanoo jos ei jostain asiasta tykkää. Liika toisen mielistely alkaa itseään vaivaamaan jossain vaiheessa ja näin myös vaikuttaa koko suhteeseen negatiivisesti. Sinä tykkäät hän ei tykkää, mikä siis olisi molempia kiinnostava kompromissi.
Kannattaa olla välinpitämätön niin sillä se ratkeaa. En kyllä tajua, miksi olet sihteessa, jossa toinen oikein kerjää sua olemaan välinpitämätön, mutta se on oma valintasi.
Vierailija kirjoitti:
Toi kyllä kuulostaa jo enemmän siltä, että käyttää tuota taktiikkaa saadakseen sulta jotain. Huomiota? Sääliä? Joku ihme sillä on alkanut viiraamaan päässä jos se kerta on ollut normaali joskus.
Ehkä sun vaan pitää julistaa kylmä sota noita sen oikkuja vastaan. Eli et laita ruokaa ja ignooraat täysin sen valitukset. Et edes sano "no syö jos on nälkä", vaan et sano yhtään mitään. Sama sen pesukoneen kanssa. Älä edes puhu siitä. Pese itse käsin tai kysy voitko pestä omasi kavereilla/vanhemmilla. Ilman sohvaa pärjää, älä ota asiaa esille. Joka kerta kun se negistelee jostain, ohitat sen kuin et edes kuulisi.
Voit olla oikeassa. Mutta miksi kukaan haluaisi kerjätä sääliä puolisoltaan? Ap.
Mä kyllä osaisin olla välinpitämätön, mutta en kuuna kullan valkeana valitsisi rakkaakseni ketään, joka ei arvostaisi sitä, että välitän.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla välinpitämätön niin sillä se ratkeaa. En kyllä tajua, miksi olet sihteessa, jossa toinen oikein kerjää sua olemaan välinpitämätön, mutta se on oma valintasi.
Osaan minä välinpitämätönkin olla. Mutta mielummin kyllä välittävä. Miksi joku kerjäisi välinpitämättömyyttä? Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit olla oikeassa. Mutta miksi kukaan haluaisi kerjätä sääliä puolisoltaan? Ap.
Kukaan tässä sanonut, että mies kerjää sulta sääliä, se oli vain tilannetta tuntemattoman heitto. Ehkä mies ei kaipaa välittämistä, en ainakaan itse osoittaisi sitä tuommoiselle ihmiselle. Ei ois ansainnut sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan minä välinpitämätönkin olla. Mutta mielummin kyllä välittävä. Miksi joku kerjäisi välinpitämättömyyttä? Ap.
Ehkä välittäminen assosioituu hänelle heikkouteen? Vaikea sanoa.
No tätä et kyllä ratkaise. Joko olet tehnyt tässä ongelman, mies on tosi häiriintynyt ja avun saanti epätodennäköistä tai jotain, mutta turha kuvitella, että ratkoisit tämän tai saisitte apua.