Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

käytin lasta verikokeessa ja ällötti. Verikoetta oli ottamassa opiskelija ja hänen ohjaajansa. Olen itsekin sairaanhoitaja niin ei haitannut, että opiskelija pääsee kokeilemaan ja eihän se onnistunut. Eikä siinä mitään mutta molemmat! Sekä ohjaaja

Vierailija
24.02.2018 |

että harjoittelija lähmivät sormillaan pistokohtaa sen jälkeen, kun olivat sen jo kertaalleen steriilillä lapulla pyyhkineet :/ Olin jotenkin niin häkeltynyt, koska kyllähän se opetetaan koulussa niin miljoona kertaa, ettei siihen pyyhittyyn kohtaan mennä enää sormilla koskemaan :(

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuossa tilanteessa ei tapahtunutkaan mitään väärää niin kai nyt kuitenkin olet soittanut jo esimerkiksi Iltalehteen? Haukkunut hoitohenkilökunnan ja kertonut, että lapsesi sai traumoja tästä. Odotat julkista anteeksipyyntöä.

Ps. Opettele hyvä ihminen otsikoimaan!

Vierailija
22/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida itse olla kovin pätevä sairaanhoitaja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia mikä minua tässä häiritsee on miten heikot tiedot ap-sairaanhoitajalla on.

Vierailija
24/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille on koulussa sanottu, että se pyyhkäisy on lähinnä kosmeettinen toimenpide, koska mikrobien hävittämiseksi olisi pidettävä desinfektio-haudetta alueella useampi minuutti. Joka tapauksessa niin neuvotaan tekemään.

T. Lääkisläinen

Totta, mutta paljain sormin ei kosketa iholuettta, jossa on vaurio, kuten tässä tapauksessa pieni neulan reikä.

Vierailija
25/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia juuri ap.n kaltaiset sairaanhoitajat asiakkaina, jotka luulevat tietävänsä asiasta jotain. Kaikki mennyt ohjekirjan mukaan, turhaan puutut toisten työhön. 

Vierailija
26/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille on koulussa sanottu, että se pyyhkäisy on lähinnä kosmeettinen toimenpide, koska mikrobien hävittämiseksi olisi pidettävä desinfektio-haudetta alueella useampi minuutti. Joka tapauksessa niin neuvotaan tekemään.

T. Lääkisläinen

Totta, mutta paljain sormin ei kosketa iholuettta, jossa on vaurio, kuten tässä tapauksessa pieni neulan reikä.

Meinaatko että ensin pistetty ja sitten neula otettu pois ja kosketeltu pistopaikkaa?

Vierailija
27/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

että harjoittelija lähmivät sormillaan pistokohtaa sen jälkeen, kun olivat sen jo kertaalleen steriilillä lapulla pyyhkineet :/ Olin jotenkin niin häkeltynyt, koska kyllähän se opetetaan koulussa niin miljoona kertaa, ettei siihen pyyhittyyn kohtaan mennä enää sormilla koskemaan :(

Sovitaanko ap  että jos sun kännyssä on niin huono näyttö  tai sulla niin huono näkö ettet sä  näe kommenttikenttää kunnolla niin siirryt suosiolla käyttämään tietokonetta jottet kirjoita koko stooria OTSIKKOKENTTÄÄN!

Tanan d*biili.

Miks sä oot noin aggressiivinen?

Vierailija
28/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä tiiän onko se näytteenottaja pessyt ja puhdistanut kätensä? On voinut tulla vasta vessasta ja kaivanut persettään. 

Ei sitä voi asiakas tietää missä ne kädet on ollut. Hyi. Sen takia ei tartte pistokohtaa klähmiä puhdistuksen jälkeen. 

Vierailija
29/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaan joka kerta pyyhkäisyn jälkeen varmistettu suonen paikka koskemalla pyyhkäistyyn alueeseen. Eihän se mikään steriili ole muutenkaan, eikä hoitaja kaivele nenäänsä ennen pistokohtaa koskiessa. On se silti kiva, kun isoimmat hiet ja pölyt taipeesta pyyhitään.

Vierailija
30/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ammattilaisetkin tekee pisto hommat ilman hanskoja, hyi.

Hanskat kädessä on tosi hankalapistää, koska verinäytteen otto vaatii jonkin verran sellaista tuntoherkkyyttä sormenpäissä, että löytää oikean kohdan. En yhtään ihmettele, että hanskoja ei haluta pitää, enkä sitä vaadikaan. Mutta pistokohtaan ei tosiaan mennä enää koskemaan sterilisoinnin jälkeen. 

Ihoa ei koskaan steriloida eikä ihosta tule koskaan steriili. Desinfioinnista kyse. Toki henkilökunta toimi epäammattimaisesti.

Vierailija
31/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaarittelevan otsikon takia ap:n mielipide vaihtui, kun ketjun avasi:

Olen itsekin sairaanhoitaja niin ei haitannut...

että harjoittelija lähmivät sormillaan pistokohtaa sen jälkeen, kun olivat sen jo kertaalleen steriilillä lapulla pyyhkineet :/

Vierailija
32/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että harjoittelija lähmivät sormillaan pistokohtaa sen jälkeen, kun olivat sen jo kertaalleen steriilillä lapulla pyyhkineet :/

No kylläpä se nyt otti ton otsikon henkilökohtaisesti. :D

Vierailija
33/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovitaanko ap  että jos sun kännyssä on niin huono näyttö  tai sulla niin huono näkö ettet sä  näe kommenttikenttää kunnolla niin siirryt suosiolla käyttämään tietokonetta jottet kirjoita koko stooria OTSIKKOKENTTÄÄN!

Tanan d*biili.

Miks sä oot noin aggressiivinen?

Koska inhoan otsikkokentän tukkivia kännykkäsurffailijoita ja olen sitä mieltä että palstan taso romahti   älykännyköiden myötä. MOT.

Vierailija
34/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä otsikkoon tiivisetään asia muutamalla sanalla ja itse asia kirjoitetaan sitten viestiin.

Juuri näin. Tämä ns. sairaanhoitaja yritti kuitenkin survoa kaiken otsikkoon.

Vierailija
35/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kylläpä se nyt otti ton otsikon henkilökohtaisesti. :D

En ole sama henkilö, turha vetää hernettä nenään ja kuvitella heti noitavainoa yhdeltä ihmiseltä. Pidin tätä sattumaa vain hauskana.

Vierailija
36/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä minä tiiän onko se näytteenottaja pessyt ja puhdistanut kätensä? On voinut tulla vasta vessasta ja kaivanut persettään. 

Ei sitä voi asiakas tietää missä ne kädet on ollut. Hyi. Sen takia ei tartte pistokohtaa klähmiä puhdistuksen jälkeen. 

Seuraa näytteenottajan työskentelyä. Varmasti dasinfioi kätensä ennen kuin alkaa pistämään. 

Vierailija
37/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten lapsi sekoittaa aikuisen ihmisen järjenkäytön noin pahasti. Tilanteessa ei toimittu väärin, mutta ylihysteerisyys antaa isommat mittakuvat asiasta omassa päässään.

Hengitä, juo kuppi kahvia ja rauhoitu.

Vierailija
38/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opiskelija ottaa verikokeen lapselta? Eikö voi harjoitella aikuisten potilaiden kanssa? Mä en antaisi minkään harjottelijan koskea lapseen. Poikani jännittää tilannetta jo muutenkin.

Vierailija
39/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hus:ssa oli joku aika sitten määräys että pistokohtaa ei enää saa pyyhkiä, koska sillä ei ole mitään merkitystä. Se johti siihen että potilaat rupesi valittamaan kuinka epäammattimaista ja epähygieenistä toimintaa joten käytäntö oli pakko ottaa takaisin ihan vain potilaiden mielenterveyden kannalta. Joten psykologien merkitys tuolla pyyhinnällä vain on, ja se on fakta.

Vierailija
40/43 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi opiskelija ottaa verikokeen lapselta? Eikö voi harjoitella aikuisten potilaiden kanssa? Mä en antaisi minkään harjottelijan koskea lapseen. Poikani jännittää tilannetta jo muutenkin.

Eihän siihen ole pakko suostua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä