Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävin uusperhekuvio, minkä tiedät?

Vierailija
22.02.2018 |

Tuli mieleen tuosta lasketteluketjusta.

Meidän tuttavaperheessä naisen lapset edellisestä liitosta saavat kyllä osallistua perheen yhteisiin tekemisiin, kunhan maksavat itse kaiken. Esim jos lähtevät leffaan, pitää lasten maksaa liput viikkorahoistaan. Yhteisten lasten ei tietenkään tarvitse maksaa lipuista mitään, jolloin viikkorahat säästyy. En ymmärrä. Tämä vain esimerkkinä epäreilusta kohtelusta.

Kommentit (251)

Vierailija
81/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä se sitten niistä erolapsista tuntuu, joiden vanhempien uudet puolisot kohtelevat eriarvoisesti? Olla se silmätikku. Onko täällä vanhemman uuden puolison vihan kohteeksi joutuneita? Minkä ikäisenä ymmärsit että kohtelu johtuukin teistä? Millaista elämä oli lapsena, miten teillä menee nyt?

Vilpitön kysymys minulta, olen pohtinut tätä. Äitini ei koskaan uutta miestä ottanut isäni kuoltua kun olin vauva. Hän kasvatti minut yksin, joten en tiedä sitä kurjaa puolta uusperheistä.

Onnea sinulle. Äitisi oli fiksu eikä ollut alapäänsä vietävissä.

Miten halu hyvään parisuhteeseen on alapäänsä vietävissä olemista? Miksi on jotenkin maailman hienointa kasvattaa lapsi/lapset täysin yksin? Siis olettaen, että löytää oikeasti hyvän ihmisen puolisoksi. Jos ihminen on vanhempana täysi susi, niin onko se silti jotenkin parempi ihminen, jos se kasvattaa sen lapsensa olemalla yksin? En ymmärrä tätä logiikkaa. Miksi ihmiset nyt ylipäätään saavat pariutua? Onko sitten todella hyvä ihminen, jos ei ikinä pariudu, vaan pysyy koko elämänsä yksin, ehkä vielä täydellisenä erakkona?

Vierailija
82/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden uusperheen, jossa on useita eri-ikäisiä lapsia. Lapsista kaksi vanhinta, teini-ikäistä (olivat tyyliin 15 ja 17 kun tämä kuvio alkoi) eivät koskaan yövy uusperheessä, heille ei ole siellä omia huoneita tai mitään. Perusteluna että kun hehän ovat jo aikuisia. Minusta tuon ikäiset eivät ole kyllä aikuisia, eivätkä varmasti kenenkään muunkaan mielestä, jolla on tuon ikäisiä lapsia. En tiedä onko taustalla jotain muutakin, en tunne tätä perhettä kovin hyvin. Ehkä lapset eivät halua viettää öitä tällä toisella vanhemmallaan, mutta tuo perustelu kuulosti hyvin oudolta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini äiti rakastui "Mattiin", jätti kaverini isän ja muutti suoraan Matin luo lastensa kanssa. Vuoden päästä tuli ero Matista. Uusi mies, "Esko" tuli kuvioihin, mutta kaverini ei oikein tullut tämän kanssa toimeen. Kaverini oikeastaan siirrettiin asumaan yksin 16v., jotta Esko voisi muuttaa tämän äidin luo. Sitten tuli vielä uusi lapsi Eskon kanssa. Muutaman vuoden päästä tuli ero Eskostakin. "Teppo" tuli kuvioihin, tosin käsitykseni mukaan ei enää sentään saman katon alle. Kaksi nuorinta lasta asuivat äitinsä kanssa koko tämän sekavan ajan.

Vierailija
84/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä se sitten niistä erolapsista tuntuu, joiden vanhempien uudet puolisot kohtelevat eriarvoisesti? Olla se silmätikku. Onko täällä vanhemman uuden puolison vihan kohteeksi joutuneita? Minkä ikäisenä ymmärsit että kohtelu johtuukin teistä? Millaista elämä oli lapsena, miten teillä menee nyt?

Vilpitön kysymys minulta, olen pohtinut tätä. Äitini ei koskaan uutta miestä ottanut isäni kuoltua kun olin vauva. Hän kasvatti minut yksin, joten en tiedä sitä kurjaa puolta uusperheistä.

Miten halu hyvään parisuhteeseen on alapäänsä vietävissä olemista? Miksi on jotenkin maailman hienointa kasvattaa lapsi/lapset täysin yksin? Siis olettaen, että löytää oikeasti hyvän ihmisen puolisoksi. Jos ihminen on vanhempana täysi susi, niin onko se silti jotenkin parempi ihminen, jos se kasvattaa sen lapsensa olemalla yksin? En ymmärrä tätä logiikkaa. Miksi ihmiset nyt ylipäätään saavat pariutua? Onko sitten todella hyvä ihminen, jos ei ikinä pariudu, vaan pysyy koko elämänsä yksin, ehkä vielä täydellisenä erakkona?

Hyviä kysymyksiä.

Nämä väärinkohtelevat äitipuolet ovat persoonallisuus- tai jonkin sortin mt-ongelmallisia. Kyllä he vahingoittavat omiakin lapsia. Lapsipuoli ei vain näe.

Ongelma on on ongelmien täyttämä ihminen, eikä uusperhe sinänsä.

En myöskään ihan niele sitä, että uupunut yh kasvattaa ”parempia” lapsia kuin jaksava uusperheellinen.

Vierailija
85/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä kysymyksiä.

Nämä väärinkohtelevat äitipuolet ovat persoonallisuus- tai jonkin sortin mt-ongelmallisia. Kyllä he vahingoittavat omiakin lapsia. Lapsipuoli ei vain näe.

Ongelma on on ongelmien täyttämä ihminen, eikä uusperhe sinänsä.

En myöskään ihan niele sitä, että uupunut yh kasvattaa ”parempia” lapsia kuin jaksava uusperheellinen.

Riippuu mitä vahingoittamisella tarkoitetaan. Ei meillä äitipuoli hakannut omia lapsiaan, ei pitänyt nälässä eikä teetättänyt orjatyötä. Ei harrastanut henkistä eikä fyysistä väkivaltaa, vaan suojeli ja paapoi sen minkä ehti kaikelta ja kaikilta. Toki ylisuojelu, kaiken valmiina eteen kantaminen, lapsen ylikehuminen ja jalustalle nostattaminen vahingoittaa lapsen kehitystä, koska lapsi ei opi koskaan käsittelemään pettymyksiä ja sitä, ettei aikuisena voi olla kaiken huomion keskipisteenä. Eikä myöskään opi työskentelemään pitkäjänteisesti asioiden parissa, vaan luovuttaa, jos kaikki ei tipu syliin heti. Ja tietysti sekin vaikuttaa niihin ”oikeisiin” lapsiin, jos näkevät fyysistä ja henkistä pahoinpitelyä sekä kaltoinkohtelua sisarpuoliaan kohtaan.

Vierailija
86/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni äiti on huippu esimerkki.

7 lasta viidelle eri miehelle(yhdet kaksoset)

Kaksosten isovanhemmat ovat jotain superrikkaita (saavat mielettömiä lahjoja ,ym)

Ystäväni isä on jo kuollut ja ulkomaalainen...(köyhä)

Minulla menee kylmät väreet kun ajattelenkin tuota naista...itse vielä eronnut miehistään...

Vierailija
87/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini alkoi isäni itsemurhan jälkeen seurustella hyväksikäyttäjä miehen kanssa.

Mies muutti lapsineen taloon 2 viikkoa hautajaisten jälkeen.

Ystävystyin tämän tyttären kanssa.

Pappa antoi minulle välillä vaaterahaa..

Menimme yhdessä tehtaanmyymälään ja ostimme 2 farkut saadulla rahalla.

Yhdet tälle toiselle toiset minulle...ihan siksi kun minusta olisi tuntunut pahalta että saan ainoana uudet farkut.

En kertonut papalle..pappa vihasi sitä miestä...

Vierailija
88/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan välit poikki, kun ihminen tekee lapsia suhteessa joka ei tule kestämään. Luen facebookista jälkeen päin kuinka suhde meni mönkään ja osaan jo tällä kokemuksella sanoa etukäteen. Jos toinen kuolee niin sitten tietenkin uusi vanhemmanmalli kehiin ja siinä ei ole mitään väärää. Täten en sivusta joudu seuraamaan, koska laitonta tämä lapsia kohtaan törkeä käytös ei ole.

No jo on katkera asenne! Enpä ole ennen näin tuomitsevaan ja katkeraan ihmiseen törmännyt. Miksi ihmeessä käyttäydyt kuin hullu? 

Ensinnäkin KUKAAN ei voi tietää, mikä suhde kestää ja mikä ei. Et ainakaan sinä. Toisennakin eroamisessa ei ole mitään pahaa eikä väärää. Vanhempien käytös on a ja o siihen, miten lapset reagoivat eroon. Tiedän valitettavasti lukuisia tapauksia, joissa erittäin katkera äiti käyttää lapsia miestä vastaan, kertoo ja avautuu eron syistä kuten sä petti, hirveä isä. Siinä ajatellaan tasan ja vain ja ainoastaan omaa etua ja oksennetaan paha olo lapsen niskaan. Äidin ja Isän suhde ja eron syyt eivät missään nimessä kuulu lapsille eikä missään nimessä saa oksentaa lapsen päälle tuollaisia siinä toivossa, että lapsi tuomitsee isänsä. Siinä asettaa lapsen aivan mahdottomaan tilanteeseen, sillä mikään pettäminen ei ole lapsen asia eikä ongelma eikä saa vaikuttaa lapsen isäsuhteeseen millään muotoa. Mutta lapselliset ja hieman yksinkertaiset sekä katkerat naiset käyttäytyvät näin.  Samoin kuin en isät, jotka haukkuvat äitiä tai katoavat kokonaan vanhempina eron tullessa. 

Joka tapauksessa. sinun kaltaiset ihmiset ovat suurempi ongelma lasten hyvinvointiin. Ei ole kiva elää maailmassa, jossa katkerat vanhat naiset tuomitsevat ja asettavat lapset erilaiseen asemaan kuin ydinperhelapset. Siinä ajatellaan kyllä omia katkeruuksia enemmän kuin lasta. 

Ymmärsinkö oikein? Toinen pettää ja jättää toisen naisen/miehen vuoksi, joten siitä ei voi katkeroitua ja todeta, että ilman tätä uutta kumppania ei eroa välttämättä olisi tullutkaan. Lapsi kysyy: Miksi te erositte? Vastaus: No, se ei vaan toiminut. Niinkö? Ei voida siis sanoa, että isä/äiti löysi uudean rakkauden ja ei halunnut sitten enää jatkaa parisuhdetta kanssani tai ydinperheenä. Voi elämän kevät...Mietin oletkohan se, jonka kanssa sitä toista sitten petettiin? Muuten en oikein ymmärrä tuota puolustelua. Ja en ole tuo välit poikki Facessa kirjoittelija.

Olen tuo 53 ja tulin vain kommentoimaan, että meinasin olla tuo lähtijä, mutta onneksi pysyi housuta jalassa ja pää kylmänä. Nyt on jo aikaa mennyt ja mietin, että mikä helvetti minuun meinasi iskeä. Onnekseni lasteni ja vaimoni onneksi näin.

Vierailija
89/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo mainitsi, ei ydinperheessäkään kaikki lapset saa just yhtä paljon. Meillä on kolme lasta, reissuja tehdään eri kokoonpanoilla, ei aina kaikki mukana, jo pelkästään siksi ettei vanhinta kiinnosta muumimaailma tai pienin jaksa lähteä kaupunkilomalle. Tavarat, lelut, urheiluvälineet tulevat vanhimmalle uutena ja nuorin saa sitten ne lopuksi (toki ostetaan uusia jos kuluneet loppuun jne.). Lasten huoneetkin ovat erikokoisia ja tasoisia, kun yhdellä on oma kylppäri ja vaatehuone. Ikävä tosiasia on, että elämässä ei koskaan kaikki mene tasan, aina joku saa enemmän kuin ansaitsi ja toinen vähemmän. Siihen vain pyrin, ettei niitä kaikkia kivoja juttuja tule aina vain yhdelle vaan se jolla on tylsin huone on saanut paremman kännykän tms.

Mutta se, että ei toisen puolison lapsille esim. anneta vaikka jäätelöä jälkkäriksi kun toisen lapset saa, on mun mielestä väärin. Mutta tämäkin perhe, missä moisen tilanteen näin, on niitä jossa puolisoiden rahat ovat tiukasti erillään ja oikeasti ruuankin kohdalla on sun ruuat ja mun ruuat.

Vierailija
90/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä erolapsi saa usein tuplat. Tämä ei ole pakollista, ja ymmärrän miksei niin tehdä jokaisessa perheessä.

Kuitenkin ajattelen ettei lapset ei ole hyviä käsittelemään vielä tunteitaan. Joten hankinnoissa kaikki huomiodaan tasaveroisesti tämän perheen mittapuulla. Sukulaisilla voimme käydä kylässä, mutta matkoja emme tee ilman bonuslasta.

Itse olen isommassa katraassa syntynyt, sisaruskateus on valitettavasti repinyt perhettäni, joten pyrin tätä ehkäisemään

lasten välillä.

Synnytät siis sisarkateutta itse. Muut lapset kadehtivat tätä erolasta, kun saa tuplat.

Lapsethan eivät ole sisarruksia.

Joo toki joka kerta, kun erolapsi puhuu pikkuveljestään muistan korjata puoliveljeksi. Tai huomauttaa, että teillähän on eri äiti.

Miksi et näin tekisi? Koska lapsethan EIVÄT ole sisarruksia.

Eivät olekaan, van sisaRuksia. Meillä ainakan ei ole puolikkaita ihmisiä vaan ovat kokonaisia , sisko, veli.

Vierailija
91/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisiltä sisaruksiltani otettiin omat huoneet pois ja laitettiin samaan, jotta uuden kumppanin teini saisi oman huoneen. Uusi suhde oli kestänyt melko lyhyen aikaa, eivätkä lapset olleet tietääkseni kertaakaan tavanneet toisiaan ennen muuttoa. Kerroin tilanteen olevan mielestäni epäreilu ja huonosti hoidettu, jolloin vanhempi katkaisi välit minuun, eikä ole sen jälkeen ollut juuri minkäänlaisessa yhteydessä. 

Vierailija
92/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan järkevää, ettei lapsi saa kalliita tavaroita tuplana ja esimerkiksi autokouluahan ei oikein voi tuplana saadakaan. Mutta tuo matkailujuttu on minusta outo. Matkat on yhteistä aikaa, elämyksiä ja kokemuksia, ja on jotenkin periouto ajatus että sellaista pitäisi säännöstellä. Itse olen mitään ymmärtämätön ydinperheen äiti, mutta ainakin meillä matkaillaan yhdessä siksi että me nimenomaan itse haluamme jakaa elämämme ja aikamme lastemme kanssa, ei siksi että heidän huoliminen matkalle mukaan olisi jokin suuri lahja ja palvelus josta heidän pitäisi olla erikseen kiitollisia ja joita laskettaisiin ja vertailtaisiin.

Vierailija
93/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs Ruotsissa asuva alunperin suomalaisnainen, jolla on 6 lasta kuuden eri miehen kanssa, eri kansallisuuksia. Viimeisin on ihan kantaruotsalainen, jonka kanssa siis nuorin lapsi.

Kenenkään kanssa ei ole ollut naimisissa.

Miksi kaikki ne lapset eri maista tulleiden miesten kanssa, sitä en tiedä. 

Aikamoista boheemielämää viettää.

Toinen vähän samantapainen Hesassa. Neljä lasta eri miesten, eri maista tulleiden kanssa, 2 lasta huostaanotettu, yksi mieleltään sairas. Nainen itse bailaa ja etsii uusia miehiä koko ajan. 

Vierailija
94/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen sai lapsen, erosi ja löysi uuden miehen, kun esikoinen oli vielä melko pieni. Esikoinen opetettiin kutsumaan uutta miestä isäksi, koska hänen oma isänsä ei pitänyt yhteyttä.

Nainen ja uusi mies saivat lapsen. Sitten tuli heilläkin ero, mutta tämä mies sentään piti lapseensa yhteyttä.

Kun mies omina lapsipäivinään haki oman lapsensa päiväkodista, näki hän tietenkin välillä naisen esikoistakin siellä, sisaruspuolet kun olivat samassa päiväkodissa. Mies ei kuitenkaan halunnut olla naisen esikoisen kanssa missään tekemisissä, eikä edes tervehtinyt lasta.

Todella surullista, kun lapsi miettii yksin päiväkodissa, miksi "isä" hakee sisaruksen luokseen, mutta ei edes tervehdi minua. Taas joutuvat lapset kärsimään aikuisten toilailuista. :(

Vierailija
95/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään miehen jolla on lapsia siskoksille. Pahinta on että olivat raskaana samaan aikaan ja vauvoilla oli kuukauden ikäero. Toisen siskon lapsi on ymmärtääkseni nykyään huostaanotettu, ovat 11 vuotiaita.

Kuulostaa uskomattomalta mutta valitettavasti totta.

On semmon yber WT narkkiperhe.

Toinen on naimisissa uuden miehen (joka myös juoppo ja vanha narkkari) kanssa ja sai toisen lapsen joka on vammainen.

Hääjuhlat pidettiin btw tossa lähiräkälässä missä ovat viihtyneet koko elämänsä :D

Vierailija
96/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää komentelua, haukkumista, syyllistämistä ja syrjimistä. Lähes kaikki kotityöt minulla. Nyt aikuisena olen rikkinäinen ihminen jolla on mt-ongelmia mm.ahdistuneisuushäiriö

Vierailija
97/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena ketjun otsikkoon kehottaisin googlaamaan nimen Diane Downs. Tiivistettynä siis äiti ampui kolmea lastaan, joista yksi kuoli, koska uusi mies ei pitänyt lapsista.

Vierailija
98/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en toimisi noin, mutta silti ensimmäiseksi tulee mieleen, että edelliset lapset saavat todella isoa viikkorahaa toiselta vanhemmaltaan, ja uudet lapset eivät saa yhtään viikkorahaa. Edelliset lapset on kasvatettu siihen, että paljon saa, mutta kaikki pitää ise maksaa, toiset taas siten, että mitään ei saa, mutta kaiken saa sitten kun tarvitsee.

Kirjoitin jo lasketteluketjuunkin, ettei tasa-arvo uusperheessä tarkoita sitä, että kaikkia kohdellaan samalla tavalla. Tasa-arvo tarkoittaa, että kokonaisuudessa lapset saavat yhtä paljon.

Meillä oli viime vuonna lomalla vain yksi lapsi (minun). Miehen lapset ja minun toinen lapseni eivät päässseet kanssamme minnekään. Koska kaikki muut jo pääsivät toisen vanhemman kanssa.

Meillä minun lapsilleni ostetaan uudet kännykät. Miehen lapsille ei. Onko se epätasa-arvoista? Periaatteessa kuulostaa siltä. Mutta oikeasti miehen lapset saavat äidiltään 700 euron kännyt joka toinen vuosi, sekä padejä yms. Minun lapseni eivät saa isältään vastaavia.

Olisiko se tasa-arvoista, että toiset lapset saavat kaiken x 2, vain sen takia, että toisetkin saavat jotain?

Tämä tasa-arvoisuus on uusperheessä vaikeinta. Mitään muuta vaikeaa tässä ei ole.

Järkyttävää sun lasten Suomesta. Häpeä! Mitä tähän kuuluu se mitä miehen lapset saa tai on saamatta äidiltään? Ainakaan isältään eivät saa mitään ja ainoastaan sen vuoksi, että itse olet valinnut kusipään omiesi isäksi. Kuulostaa pa tosi reilulta.

Nuo esimerkit nyt liittyivät minun lapsiini. Isältään lapset saavat ajokortin. Siihen vasta rahaa palaa. Minulta he eivät ajokorttia saa, minulla ei ole siihen rahaa.

Onko tämä sinusta vieläkin järkyttävää minun lasteni suosimista?

Kyllä on. Eihän ajokortti maksa kuin pari tonnia. Toista se on jatkuva sinun lastesi suosiminen arjessa kaikin tavoin. Voi vaan kuvitella miten ikävää miehesi lasten on sitä seurata.

No, mies maksoi lapselleen myös kevarikortin ja osti kevarinkin. Ei se ole ”kuin” viisi tonnia lisää.

Minun lapsillani ei ole edes kevarikorttia.

En voi kirjoittaa koko elämäämme tänne auki. Pointti on vain se, että tasa-arvo ei tarkoita sitä, että kaikki saa kaikki samat asiat.

Minun mielestäni ei ole mitään tasa-arvoa siinä, että vain sinun lapsesi pääsevät perheen yhteisille matkoille. Vain sinun lapsesi saavat kännykät jne. Toki meillä on vain omia lapsia, mutta kyllä kaikki perheenjäsenet esim lomamatkoille pääsevät. Yritä nyt loisimistasi siinä selitellä. Jos sinun lapsesi eivät saa isältään mitään ei se ole nykyisen miehesi tai hänen lapsiensa syy.

Luepa uudestaan:

- VIIME vuonna vain minun lapseni pääsi matkalle. Minun TOINEN lapseni ei päässyt, koska hän pääsi isänsä kanssa

- minun lapseni puhelin on arvoa 250-280 e. Miehen lasten puhelimet 700-800.

Ei, ei se ole minun mieheni syy eikä hänen lastensa syy millään tavalla. Miehen lapset saavat isältään silti enemmän kuin minä pystyn omille tarjoamaan. Puhelin om pientä suhteessa ajokortteihin ja kevareihin.

Miksi ylipäänsä olet lisääntynyt vieläpä useammin kuin kerran, koska vaikutat varsin persaukiselta? Lisäksi vaikutat kateelliselta miehen lapsille.

Olen lisääntynyt kaksi kertaa, vain yhdelle ja samalle miehelle.

Hauska kuulla olevansa persaukinen. Aina kun vastaan palkkakyselyihin av:lla, niin joudun provojen luokkaan....

Samat tulot meillä on miehen kanssa. Me vain toteutamme tasa-arvoa parhaamme mukaan meidän perheen sisällä.

Minun eksäni on parempituloinen kuin miehen eksä. Ihmiset vain kasvattavat lapsensa eri tavalla.

Miten miehellä on varaa tarjota lapsilleen kaikkea ekstraa, jos sinulla ole vaikka teillä on samat tulot? Kevarit jne? Äidin ostokset ei kuulu sinulle yhtään ja jos olet varakas (heh), voit omilla rahoillasi hankkia omille lapsillesi minkälaiset puhelimet haluat. Oikeasti olet kateellinen ja katkera tarjoilija, joka saa Kelasta minimielarit.

Voisin toki hankkia kalliimmatkin puhelimet, mutta en halua.

No miksi sitten kadehdit miehen lasten kännyköitä ja käytät niitä perusteena sille mitä miehen lapset saavat tai ei saa. Mies exineen päättää heidän lasten elintasosta ja sulla ei siihen ole nokankoputtamista. Eikä sinun asiasi ole toimia minään "tasoittajana" ja lisätä eriarvoisuutta. Edelleenkään se mitä miehen ex antaa lapsilleen ei tule vaikuttaa siihen mitä lapset kokevat teidän uusiovirityksessä.

Miehen eksä saa täysin päättää lasten elintasosta hänen luonaan. Ei kellääm ole siihen nokankoputtamista.

Me saamme täysin päättää lasten elintasosta meisän luona. Siihen ei kellään ole nokankoputtamista.

Sinä ja mielipiteesi eivät saa vaikuttaa siten, että sinun lapsiasi suositaan teidän uusiovirityksessä. piste. Ettehän te edes ole aidosti perhe jos toinen aikuinen kostaa ja on kateellinen miehen lapsille. Heidän elintasonsa äidillään tai isänsä luona ei kuulu sinulle.

En ymmärrä yhtään, mistä puhut.

Jos me laitamme lapsiin suurin piirtein yhtä paljon rahaa. Ei sitä rahaa lasketa, vaan menee tarpeeseen. Se raha kohdentuu eri asioihin. Yhdellä känny, toisella matka, kolamannella ajokortti, neljännellä jotain, mitä en viitsi tunnistamissyistä paljastaa.

Ei, elintaso äidin luona ei kuulu minulle. Mutta olen joutunut silti käymään lasteni kanssa keskustelua, jota kuvasin viestissä 18. Ei, minä en ole kateellinen, vaan kyllä, minulla on lapseni puolesta paha mieli, kun tämä joutuu kuuntelemään miehen lapsen ”mä tunnen itseni niin hemmotelluksi, koska mä saan aina kaiken ”.

Ja ei. En ole silti ostanut omalle lapselleni ”kaikkea” kompensoidakseni mitään. Ja kyllä, tämä miehen lapsi saa silti isältään juuri tällä hetkellä 2500 euroista asiaa.

Toistan itseäni: tasa-arvo ei tarkoita, että kaikki on metrimitalla määrättyä, tai että miehen lapsille ostetaan myös meiltä kakkoskännykät, vaikka äitinsäkin on jo sellaiset ostanut.

Minusta on täysi oikeus ja kohtuus, kun miehen yksi lapsi pääsi äitinsä kanssa ulkomaille yhden kerran viime vuonna, toinen lapsi kahdesti, minun yksi lapseni kahdesti - että sen jälkeen otamme lomalle mukaan sen yhden lapsen, joka ei päässyt mihinkään. No, se nyt sattui olemaan minun lapseni, eikä miehen. Sori.

Ei, me emme ole perhe. Emme kutsu itseämme edes uusperheeksi. Me emme edes halua olla perhe. Me olemme parisuhde, jonka ympärillä on erinäisellä kokoonapanolla satelliittejä, joita myös lapsiksi kutsutaan.

Minä taas olen lapseni kanssa perhe, ja parisuhde on se satelliitti. Miehellä on omat aikuiset lapsensa ja oma koti.

Lapseni ei ole satelliitti, hän on minulle kaikkein tärkein maailmassa niin kauan kuin hän on lapsi ja tarvitsee minua. Jos joskus menisi lapsen etu ja parisuhteen tai miehen tarpeet ristiin, etusijalla on lapsen etu. Valitan.

Vierailija
99/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpä on suvussa onnellinen perheensä ainokainen, jolla on 6 isovanhempaa, ja 2 isomummoa.  Hänellä ei ole mistään puutetta, harrastukset maksetaan, kalliit vaatteet, erikoiskoulu, kaukomatkat kaikilla lomilla. Rakastavat sukulaiset aina ympärillä. Lomilla on vielä aina joku mukaan maksettu kaveri, jolla ei ole lainkaan omaa rahaa. Onko nuo kahden tonnin kaukomatkat kaverin perheelle rahalahja?Kerran sitä joku sukulainen ihmetteli, että pitäskö tuohon jo puuttua.

Vierailija
100/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe lähti pitkälle kaukolomalle. Yhteiset lapset otettiin mukaan, mutta se yksi edellisesestä liitosta oleva lapsi jätettiin mummolle hoitoon. Kysyttäessä perusteltiin, että kaukolomat ovat niin kalliita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä