Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävin uusperhekuvio, minkä tiedät?

Vierailija
22.02.2018 |

Tuli mieleen tuosta lasketteluketjusta.

Meidän tuttavaperheessä naisen lapset edellisestä liitosta saavat kyllä osallistua perheen yhteisiin tekemisiin, kunhan maksavat itse kaiken. Esim jos lähtevät leffaan, pitää lasten maksaa liput viikkorahoistaan. Yhteisten lasten ei tietenkään tarvitse maksaa lipuista mitään, jolloin viikkorahat säästyy. En ymmärrä. Tämä vain esimerkkinä epäreilusta kohtelusta.

Kommentit (251)

Vierailija
1/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kiva lapsille tuntea olevansa eriarvoisia, kun jo muutenkin sellainen tunne tulee lapsille helposti kun ovat siitä "epäonnistuneesta" suhteesta, saati että aikuiset vielä harrastaa tuollaista...

Vierailija
2/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en toimisi noin, mutta silti ensimmäiseksi tulee mieleen, että edelliset lapset saavat todella isoa viikkorahaa toiselta vanhemmaltaan, ja uudet lapset eivät saa yhtään viikkorahaa. Edelliset lapset on kasvatettu siihen, että paljon saa, mutta kaikki pitää ise maksaa, toiset taas siten, että mitään ei saa, mutta kaiken saa sitten kun tarvitsee.

Kirjoitin jo lasketteluketjuunkin, ettei tasa-arvo uusperheessä tarkoita sitä, että kaikkia kohdellaan samalla tavalla. Tasa-arvo tarkoittaa, että kokonaisuudessa lapset saavat yhtä paljon.

Meillä oli viime vuonna lomalla vain yksi lapsi (minun). Miehen lapset ja minun toinen lapseni eivät päässseet kanssamme minnekään. Koska kaikki muut jo pääsivät toisen vanhemman kanssa.

Meillä minun lapsilleni ostetaan uudet kännykät. Miehen lapsille ei. Onko se epätasa-arvoista? Periaatteessa kuulostaa siltä. Mutta oikeasti miehen lapset saavat äidiltään 700 euron kännyt joka toinen vuosi, sekä padejä yms. Minun lapseni eivät saa isältään vastaavia.

Olisiko se tasa-arvoista, että toiset lapset saavat kaiken x 2, vain sen takia, että toisetkin saavat jotain?

Tämä tasa-arvoisuus on uusperheessä vaikeinta. Mitään muuta vaikeaa tässä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä erolapsi saa usein tuplat. Tämä ei ole pakollista, ja ymmärrän miksei niin tehdä jokaisessa perheessä.

Kuitenkin ajattelen ettei lapset ei ole hyviä käsittelemään vielä tunteitaan. Joten hankinnoissa kaikki huomiodaan tasaveroisesti tämän perheen mittapuulla. Sukulaisilla voimme käydä kylässä, mutta matkoja emme tee ilman bonuslasta.

Itse olen isommassa katraassa syntynyt, sisaruskateus on valitettavasti repinyt perhettäni, joten pyrin tätä ehkäisemään

lasten välillä.

Vierailija
4/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan välit poikki, kun ihminen tekee lapsia suhteessa joka ei tule kestämään. Luen facebookista jälkeen päin kuinka suhde meni mönkään ja osaan jo tällä kokemuksella sanoa etukäteen. Jos toinen kuolee niin sitten tietenkin uusi vanhemmanmalli kehiin ja siinä ei ole mitään väärää. Täten en sivusta joudu seuraamaan, koska laitonta tämä lapsia kohtaan törkeä käytös ei ole.

Vierailija
5/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä erolapsi saa usein tuplat. Tämä ei ole pakollista, ja ymmärrän miksei niin tehdä jokaisessa perheessä.

Kuitenkin ajattelen ettei lapset ei ole hyviä käsittelemään vielä tunteitaan. Joten hankinnoissa kaikki huomiodaan tasaveroisesti tämän perheen mittapuulla. Sukulaisilla voimme käydä kylässä, mutta matkoja emme tee ilman bonuslasta.

Itse olen isommassa katraassa syntynyt, sisaruskateus on valitettavasti repinyt perhettäni, joten pyrin tätä ehkäisemään

lasten välillä.

Synnytät siis sisarkateutta itse. Muut lapset kadehtivat tätä erolasta, kun saa tuplat.

Vierailija
6/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemassani uusperheessä isän lapsia kaltoinkohdeltiin, eivät saaneet kunnolla ruokaa, peseytyä tai yhtään mitään. Naisen lapsilla oli kyllä kaikki, eikä heitä mitenkään pahoinpidelty tms. Mies siitä pienen tuomionkin sai, mutta en ymmärrä, miten tämä nainen on kaiken tuon sallinut! Ja juu, elävät edelleen yhdessä.

Vierailija
7/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en toimisi noin, mutta silti ensimmäiseksi tulee mieleen, että edelliset lapset saavat todella isoa viikkorahaa toiselta vanhemmaltaan, ja uudet lapset eivät saa yhtään viikkorahaa. Edelliset lapset on kasvatettu siihen, että paljon saa, mutta kaikki pitää ise maksaa, toiset taas siten, että mitään ei saa, mutta kaiken saa sitten kun tarvitsee

Tästä ei ole kyse, naisen lasten isä varaton joten eivät saa siellä viikkorahaa joko lainkaan, tai kyse on hyvin pienistä summista.

Ap

Vierailija
8/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en toimisi noin, mutta silti ensimmäiseksi tulee mieleen, että edelliset lapset saavat todella isoa viikkorahaa toiselta vanhemmaltaan, ja uudet lapset eivät saa yhtään viikkorahaa. Edelliset lapset on kasvatettu siihen, että paljon saa, mutta kaikki pitää ise maksaa, toiset taas siten, että mitään ei saa, mutta kaiken saa sitten kun tarvitsee.

Kirjoitin jo lasketteluketjuunkin, ettei tasa-arvo uusperheessä tarkoita sitä, että kaikkia kohdellaan samalla tavalla. Tasa-arvo tarkoittaa, että kokonaisuudessa lapset saavat yhtä paljon.

Meillä oli viime vuonna lomalla vain yksi lapsi (minun). Miehen lapset ja minun toinen lapseni eivät päässseet kanssamme minnekään. Koska kaikki muut jo pääsivät toisen vanhemman kanssa.

Meillä minun lapsilleni ostetaan uudet kännykät. Miehen lapsille ei. Onko se epätasa-arvoista? Periaatteessa kuulostaa siltä. Mutta oikeasti miehen lapset saavat äidiltään 700 euron kännyt joka toinen vuosi, sekä padejä yms. Minun lapseni eivät saa isältään vastaavia.

Olisiko se tasa-arvoista, että toiset lapset saavat kaiken x 2, vain sen takia, että toisetkin saavat jotain?

Tämä tasa-arvoisuus on uusperheessä vaikeinta. Mitään muuta vaikeaa tässä ei ole.

Järkyttävää sun lasten Suomesta. Häpeä! Mitä tähän kuuluu se mitä miehen lapset saa tai on saamatta äidiltään? Ainakaan isältään eivät saa mitään ja ainoastaan sen vuoksi, että itse olet valinnut kusipään omiesi isäksi. Kuulostaa pa tosi reilulta.

Vierailija
9/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää sun lasten Suomesta. Häpeä! Mitä tähän kuuluu se mitä miehen lapset saa tai on saamatta äidiltään? Ainakaan isältään eivät saa mitään ja ainoastaan sen vuoksi, että itse olet valinnut kusipään omiesi isäksi. Kuulostaa pa tosi reilulta.

Siis järkyttävää sun lasten suosimista.

Vierailija
10/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lasten välillä.

Synnytät siis sisarkateutta itse. Muut lapset kadehtivat tätä erolasta, kun saa tuplat.

Lapsethan eivät ole sisarruksia.

Vierailija
11/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lasten välillä.

Provotiprovo. Ne toiset tavarat on siellä erolapsen äidin luona. Ei ne näy meidän elämässä mitenkään kuin reppuna, jonka kanssa lapsi tulee.

Vierailija
12/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo esimerkit nyt liittyivät minun lapsiini. Isältään lapset saavat ajokortin. Siihen vasta rahaa palaa. Minulta he eivät ajokorttia saa, minulla ei ole siihen rahaa.

Onko tämä sinusta vieläkin järkyttävää minun lasteni suosimista?

Vierailija
13/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän erilainen kuin muut vastaukset, mutta kaverini isä erosi ja meni naimisiin exänsä siskon kanssa jolloin kaverini tädistä tuli äitipuoli ja äidistä tätipuoli. Lapsia oli vähän jokaisella keskenään ja muidenkin kanssa jolloin suurin osa kaverini sisaruksista oli puolisisaruksia ja serkkuja yhtä aikaa. Ja kaverini oli koko lapsuutensa enemmän tai vähemmän sekaisin miten sukulaissuhteet toimivat.

Vierailija
14/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kiva lapsille tuntea olevansa eriarvoisia, kun jo muutenkin sellainen tunne tulee lapsille helposti kun ovat siitä "epäonnistuneesta" suhteesta, saati että aikuiset vielä harrastaa tuollaista...

No ainoa lohdutus Jan tuossa tapauksessa on se, että todennäköisesti se uusi suhdekkin epäonnistuu.

Vierailija
15/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tuttavani perhekuvio ei ole kovinkaan epäselvä, sillä naisella on vain yksi lapsi aiemmasta liitosta mt-ongelmaisen miehen kanssa. Parisuhteen päätytyttyä mies ei ole pitänyt ollenkaan yhteyttä lapseensa. Siitä on "kiittäminen" mm. lapsen äidin äitiä.

Nainen valitsi uudeksi miehekseen sellaisen olennon, jota joku voisi kutsua termillä "missing link". Ei ole kiinnostunut töistä eikä paljon muusta kuin syömisestä, juomisesta ja siittämisestä - siitä päätellen, että perheen lapsiluku on jo n. neljä lasta aiemmin mennyt yli kantokyvyn. Mutta yhteiskunta maksaa. Mies ei käy töissä, eikä hoida pesuettaan, vaikka kotona onkin. Tämä vanhin, "paketin mukana tullut" lapsi, on alistettu kotiorjan rooliin. On kuin Tuhkimo-sadusta, tekee kotiaskareita, huolehtii sisaruspuolistaan samalla kun rämpii kouluaan ja murrosikäänsä. Laumassa on myös eräs kroonista sairautta sairastava lapsi, jonka hoito on laiminlyöty. Oikeastaan kaikilla asiat ovat päin persettä, mutta tuo vanhimmalla lapsella on pahin tilanne.

Vierailija
16/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lasten välillä.

Joo toki joka kerta, kun erolapsi puhuu pikkuveljestään muistan korjata puoliveljeksi. Tai huomauttaa, että teillähän on eri äiti.

Vierailija
17/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden uusperheen, jossa menestyvä nainen on mennyt yksiin semmoisen pahan pojan kanssa... kontrasti on tosi suuri, kun naisen lapset on materiaalisessa mielessä tosi "kermaperseitä", menestyvät koulussa jne. ja miehen lapset huostaanotettuja (asuneet ennen huostaanottoa äitinsä kanssa) ja siis viikonloppuisin isänsä luona....ja näillä lapsilla nyt on vaikka mitä muitakin ongelmia. Ihan outo kuvio jota ulkopuolisen on vaikea tajuta.

Vierailija
18/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lasten välillä.

Provotiprovo. Ne toiset tavarat on siellä erolapsen äidin luona. Ei ne näy meidän elämässä mitenkään kuin reppuna, jonka kanssa lapsi tulee.

No, minä olen joutunut käymään oman lapseni kanssa seuraavia keskusteluita:

Lapseni halusi pelituolin 400 e. Minä maksoin osan ja lapsi osan. Miehen lapsi: ”siis ihan oikeestiko sä joudut maksamaan huonekaluista?!? Kyllä mun äiti ostaa mulle mun huonekalut!”.

Tai miehen lapsi:” mä tunnen itseni niin hemmotelluksi teidän seurassa! Mä saan kaiken mitä haluun”.

Juu, ei meilläkään äidin ostamat tavarat NÄY.

Vierailija
19/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lasten välillä.

Joo toki joka kerta, kun erolapsi puhuu pikkuveljestään muistan korjata puoliveljeksi. Tai huomauttaa, että teillähän on eri äiti.

Miksi et näin tekisi? Koska lapsethan EIVÄT ole sisarruksia.

Vierailija
20/251 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella 6 lasta 4 miehen kanssa, kaikkien miesten kanssa asuttu jossain vaiheessa yhdessä ja ehkäisyä ei käytetty kun "se on niin vaivalloista". Lopputulos se, että 1 lapsista asuu äitinsä kanssa, 1 on otettu huostaan (päihdeongelmia, rikollisuutta, koulua ei käynyt), 1 isä karannut ulkomaille eikä ole lapseensa yhteydessä, 4 lasta asuu isiensä kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi