Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista työvuoroa et ikinä voisi tehdä?

Vierailija
22.02.2018 |

Minua sanotaan oudoksi, kun en vaan voi sietää sitä 5 päivää viikossa 8-16... Olen aivan loppu tuollaisesta. Parasta minulle on 3-vuorotyö unen saannin ja jaksamisen kannalta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse valita työajan , ja se on 6-12.

Työmatka on 400metriä, eli mulla on oikeestaan joka päivä vapaapäivä ;)

Vierailija
22/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein huonoin vuoro näin perheellisenä on ollut 10-18. Eihän lapsia nähnyt ikinä kuin pari tuntia päivässä, aamulla ei ehtinyt mitään kun odotit jo töihin lähtöä ja sitren jäu vain ilta.

Työ oli kyllä kivaa eikä tuntunut työltä.

Jos tuollainen vuoro on jatkuvaa, niin eihän sitä jaksaisi. Työvuoro loppuu siihen, kun alkaisi lisätkin pyörimään.

Oli jatkuvaa. Satunnaisesti sain vaihdettua toisiin tehtäviin työkaverin kanssa ja silloin vuoro oli 7-14.30 joka taas paras vuoro jonka tiedän 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten tuollaisessa 8-16 vuorossa voi edes hoitaa mitään omia asioitaan? Kaikki virastot ym. menevät kiinni siihen aikaan, kun pääsee töistä eikä luonnollisesti ole viikonloppuisin auki.

Eipä noita asioita tarvitse paljon työläisen hoitaa.

Pankissa en ole käynyt vuosiin

Verotoimistossa en ikinä.

Lääkäriin voi mennä työajalla.

Missä virastoissa sä joudut käymään?

Äkilliset lääkärikäynnit on työaikaa, ei muut. Esimerkkinä tulee vaikka kolmen lapsen hammashoitolakäynnit, kahden neuvolat, kolmannen vanhempainvartit, oma hammaslääkäri ja fysioterapia, labrassa käynti perussairauden vuoksi jne. Sitten vielä vaikka parturikäynnit, kun kaikilla paikkakunnilla ei ole saatavissa ilta-aikoja ja lauantait on tupaten täynnä jne. Vuorotyöläisen on huomattavasti helpompi nämä järjestää kuin arkisin 8-16 työaikaa tekevän. Ja esimerkiksi pankissa täytyy asioida jos mielii asuntoaan myydä, samoin kiinteistövälityksessä. Nämä oli meidän viime vuoden pakolliset asianhoidot eikä yhtään poissaolotuntia tullut töihin.

Noista ainoastaan pankki (ja ehkä kiinteistövälitys) voidaan laskea virastoasioiksi. Muut ovat omia ja perheen asioita. Itse olen 8-16 töissä ja olen juossut lääkärissä, labrassa, kolmen lapsen neuvolat, muut lääkärit ja hammaslääkärit, koulun jutut, joulu- ja kevätjuhlat ja ties mitä. Mulla on aina ylitöitä sen verran sisällä, että olen voinut käyttää niitä. Kun on joustava työnantajaa kohtaan, myös työnantaja joustaa. Esim. halusin jäähallille katsomaan vanhojen tansseja perjantaina klo 14. En ehtinyt lausetta edes puoliväliin, kun työnantaja tokaisi "ilman muuta menet"

Vierailija
24/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten tuollaisessa 8-16 vuorossa voi edes hoitaa mitään omia asioitaan? Kaikki virastot ym. menevät kiinni siihen aikaan, kun pääsee töistä eikä luonnollisesti ole viikonloppuisin auki.

Eipä noita asioita tarvitse paljon työläisen hoitaa.

Pankissa en ole käynyt vuosiin

Verotoimistossa en ikinä.

Lääkäriin voi mennä työajalla.

Missä virastoissa sä joudut käymään?

Äkilliset lääkärikäynnit on työaikaa, ei muut. Esimerkkinä tulee vaikka kolmen lapsen hammashoitolakäynnit, kahden neuvolat, kolmannen vanhempainvartit, oma hammaslääkäri ja fysioterapia, labrassa käynti perussairauden vuoksi jne. Sitten vielä vaikka parturikäynnit, kun kaikilla paikkakunnilla ei ole saatavissa ilta-aikoja ja lauantait on tupaten täynnä jne. Vuorotyöläisen on huomattavasti helpompi nämä järjestää kuin arkisin 8-16 työaikaa tekevän. Ja esimerkiksi pankissa täytyy asioida jos mielii asuntoaan myydä, samoin kiinteistövälityksessä. Nämä oli meidän viime vuoden pakolliset asianhoidot eikä yhtään poissaolotuntia tullut töihin.

Noista ainoastaan pankki (ja ehkä kiinteistövälitys) voidaan laskea virastoasioiksi. Muut ovat omia ja perheen asioita. Itse olen 8-16 töissä ja olen juossut lääkärissä, labrassa, kolmen lapsen neuvolat, muut lääkärit ja hammaslääkärit, koulun jutut, joulu- ja kevätjuhlat ja ties mitä. Mulla on aina ylitöitä sen verran sisällä, että olen voinut käyttää niitä. Kun on joustava työnantajaa kohtaan, myös työnantaja joustaa. Esim. halusin jäähallille katsomaan vanhojen tansseja perjantaina klo 14. En ehtinyt lausetta edes puoliväliin, kun työnantaja tokaisi "ilman muuta menet"

Virasto tai lääkäri/muu asioiden hoito - aivan sama kun niihin on päästävä ns. virastoaikaan. Tämä voi tulla yllätyksenä mutta on työpaikkoja joista ei niin vaan lähdetäkään omien menojen mukaan eikä ta jousta. Omana esimerkkinä hoitoala, ei sieltä kesken päivää lähdetä yhtään mihinkään ja jätetä potilaita/asiakkaita oman onnensa nojaan.

Vierailija
25/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-01 tai pidempiä "vuoroja" en suostu enkä  pysty enää tekemään kuin pari päivää, 7-22 jaksoin pari vuotta sitten tehdä kuukausia, ei onnistu tämäkään enää.  Onneksi minulla on nyt lupa tulla aamulla töihin kun jaksan jos illalla on mennyt myöhään.

Vuorotyöstä en pidä enkä pysty kauaa tekemään, olen tehnyt kaksi-, kolme-, neli- ja viisivuorotyötä. En saa vaihdettua unirytmiä tarpeeksi nopeasti. Työkavereiden kanssa onnistui yleensä vuorojen vaihtaminen niin että sai tehdä samaa vuoroa pitempään mutta en silti jaksanut.

Mitään vaikeuksia minulla ei ole ollut tehdä säännöllistä iltatyötä tai yötyötä.

Minkä takia vuorotyössä vuorot vaihtuvat niin nopeasti?  "Näin on aina tehty" on ollut vakiovastaus.

Vierailija
26/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi tehdä joissakin paikoissa käytössä olevaa "välivuoroa" klo 12-20. Silloin menisi töihin käytännössä koko päivä ja näkisin lapsia vain vilaukselta aamuin illoin.

Mieluiten tekisin klo 8-16, nykyinen työaikani 9-17 tekee illasta hiukan liian lyhyen. On kurjaa kun ollaan lasten kanssa kotona vasta 17.30 ja nukkumaanmenoaika jo klo 20.00.

Onko tuo nukkumaanmenoaika kiveen hakattuna?

Vierailija
27/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välivuoroja, meillä semmoisia on vaihtelevasti 10-18,  11-19 tai 12-20. hyihyi, paras on ehdottomasti 7-15!

Vierailija
28/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuorotyö, en saa nukuttua kunnolla. Paras on ma - to 10 tunnin työpäivinä.

Vierailija
29/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä voisi tehdä vaikka minkälaisia työvuoroja, jos pakko olisi (elanto olisi siitä kiinni) mutta en missään nimessä haluaisi tehdä joka päivä toistuvaa 08.00 - 16.00 vuoroa jossa ei mitään joustovaraa.

Nykyiset työaikani ovat aika ihanteelliset minulle, eli työpaikalla on oltava 09.30 - 12.00 ja 15.00 - 16.30 väliset ajat, muuten työajan saa valita vapaasti 07.00 - 20.00 välillä. Joka päivä ei ole myöskään pakko olla kahdeksaa tuntia, kunhan tunnit kuukausitasolla täyttyvät.

Eli tulen aika usein töihin kello 9, pidän parin tunnin tauon keskellä päivää (hoidan asioita, käyn ostoksilla) ja lähden kotiin noin kello 19. Toisaalta olen joskus tullut jo kello 7 jos on ollut joku keskittymistä vaativa homma (saa olla suunnilleen tunnin aika lailla yksin töissä).

Vierailija
30/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-18 tai 11-19 tai jokin vastaava olisi kamala. 9-17 tekee jo tuskaa. Parhaita ovat tosi aikaiset vuorot, teen monesti esim. 6.30-14.30 tai jopa hieman aiemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi