Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista työvuoroa et ikinä voisi tehdä?

Vierailija
22.02.2018 |

Minua sanotaan oudoksi, kun en vaan voi sietää sitä 5 päivää viikossa 8-16... Olen aivan loppu tuollaisesta. Parasta minulle on 3-vuorotyö unen saannin ja jaksamisen kannalta.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten tuollaisessa 8-16 vuorossa voi edes hoitaa mitään omia asioitaan? Kaikki virastot ym. menevät kiinni siihen aikaan, kun pääsee töistä eikä luonnollisesti ole viikonloppuisin auki.

Vierailija
2/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Toki siinä sitten on miinuksensa mutta en voisi olla ikinä vain 8-16.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista johon pitää herätä ennen 6:30

Vierailija
4/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkonaisia. Yhdessä vaiheessa esimies teki kaikille ihan surkeita listoja tyyliin ilta, yks vapaa, kolme aamua, yks vapaa, kuus töitä, kaks vapaata. Tohon en enää lähde, haluan kaks vapaata peräkkäin. Ideaalista, jos se olisi aamusta vapaille ja vapaiden jälkeen iltaa.

Vierailija
5/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein huonoin vuoro näin perheellisenä on ollut 10-18. Eihän lapsia nähnyt ikinä kuin pari tuntia päivässä, aamulla ei ehtinyt mitään kun odotit jo töihin lähtöä ja sitren jäu vain ilta.

Työ oli kyllä kivaa eikä tuntunut työltä.

Vierailija
6/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään yli 5 tunnin vuoroa.

Vierailija
7/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä voin tehdä vaikka mitä vuoroja, mutta säännöllinen virka-aika ei maistu. Toisaalta, kun on tehnyt pitkään vuorotyötä, ei edes tajua kuulema sitä jonkunlaista sumutilaa elämässään. Moni niin vapaaehtoisesti tai pakollakin päivätyöhön vaihtanut on jonkun ajan päästä sanonut, että on ikään kuin herännyt eloon. Sumu on poistunut päästä ja on ihan eri tavalla virtaa, vaikkei olisi koskaan uskonut tai halunnut uskoa. Minä en vielä usko ja rakastan vuorotyötä, mutta vannomatta paras. 

Vierailija
8/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi tehdä joissakin paikoissa käytössä olevaa "välivuoroa" klo 12-20. Silloin menisi töihin käytännössä koko päivä ja näkisin lapsia vain vilaukselta aamuin illoin.

Mieluiten tekisin klo 8-16, nykyinen työaikani 9-17 tekee illasta hiukan liian lyhyen. On kurjaa kun ollaan lasten kanssa kotona vasta 17.30 ja nukkumaanmenoaika jo klo 20.00.

Vierailija
9/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein huonoin vuoro näin perheellisenä on ollut 10-18. Eihän lapsia nähnyt ikinä kuin pari tuntia päivässä, aamulla ei ehtinyt mitään kun odotit jo töihin lähtöä ja sitren jäu vain ilta.

Työ oli kyllä kivaa eikä tuntunut työltä.

Jos tuollainen vuoro on jatkuvaa, niin eihän sitä jaksaisi. Työvuoro loppuu siihen, kun alkaisi lisätkin pyörimään.

Vierailija
10/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyötä tein yli 20 vuotta, sitten tuli mitta täyteen. Ja se alkaa tuntua myös fyysisenä rasitteena ajan kuluessa.

Ratikkakuskeilla (en tiedä onko bussikuskeilla sama ) on aika ikäviä työvuoroja. Aamulla töihin kolmeksi tunniksi, sitten muutama tunti vapaata ja uudestaan illalla töihin muutamaksi tunniksi.

Tuota en haluaisi tehdä.

Kivointa olis 7-15.

Vierailija
11/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle pahin on 11-19. Siinä oli päivä pilalla molemmista päistä.

Vierailija
12/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkonaisia. Yhdessä vaiheessa esimies teki kaikille ihan surkeita listoja tyyliin ilta, yks vapaa, kolme aamua, yks vapaa, kuus töitä, kaks vapaata. Tohon en enää lähde, haluan kaks vapaata peräkkäin. Ideaalista, jos se olisi aamusta vapaille ja vapaiden jälkeen iltaa.

Sellanen huomio vaan että jos teet täyttä työaikaa niin miten saat epäsäännöllisessä vuorotyössä aina kaksi vapaata? Sehän tarkoittaa sitten pitkiä yli 5pv työputkia. Tai sitten olet aina töissä esim ke-su ja vapaalla ma, ti. Kun olettaa että vuorotyössä tehdään myös viikonloppuja.

Vierailija
13/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten tuollaisessa 8-16 vuorossa voi edes hoitaa mitään omia asioitaan? Kaikki virastot ym. menevät kiinni siihen aikaan, kun pääsee töistä eikä luonnollisesti ole viikonloppuisin auki.

Eipä noita asioita tarvitse paljon työläisen hoitaa.

Pankissa en ole käynyt vuosiin

Verotoimistossa en ikinä.

Lääkäriin voi mennä työajalla.

Missä virastoissa sä joudut käymään?

Vierailija
14/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, millaisia vuoroja lehdenjakajien vuorot on, mutta sellaista en haluaisi, että pitäisi herätä 2-3 aikaan ja olla 4-5 tuntia töissä. Tuosta ei tulisi juurikaan palkkaa ja vuorokausirytmistä tulisi sellainen että olisi liikkeellä ihan eri aikaan kuin muut ja ihan älyttömään aikaan.

Kaveri oli myös vuorotyössä alalla, jolla ei ollut omaa työehtosopimusta. Työvuorot olikin sit sellaisia, että työvuoro loppui viideltä aamulla ja seuraava vuoro alkoi puolenpäivän aikaan..

Vierailija
15/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi netissä voi nykyisin hoitaa monet asiat, ei ole pakko edes mennä lääkäriin.

Jos on selvät oireet, voi lääkäri laittaa puhelimella lääkemääräyksen apteekkiin

Apteekitkin on nykyisin myöhään avoinna.

Vierailija
16/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äkilliset lääkärikäynnit on työaikaa, ei muut. Esimerkkinä tulee vaikka kolmen lapsen hammashoitolakäynnit, kahden neuvolat, kolmannen vanhempainvartit, oma hammaslääkäri ja fysioterapia, labrassa käynti perussairauden vuoksi jne. Sitten vielä vaikka parturikäynnit, kun kaikilla paikkakunnilla ei ole saatavissa ilta-aikoja ja lauantait on tupaten täynnä jne. Vuorotyöläisen on huomattavasti helpompi nämä järjestää kuin arkisin 8-16 työaikaa tekevän. Ja esimerkiksi pankissa täytyy asioida jos mielii asuntoaan myydä, samoin kiinteistövälityksessä. Nämä oli meidän viime vuoden pakolliset asianhoidot eikä yhtään poissaolotuntia tullut töihin.

Vierailija
17/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. En jaksaisi joka arkipäivä aikaisia aamuherätyksiä. Tykkään, kun on kolmivuorotyö, arkivapaita ja välillä pidempiä monen vapaapäivän putkia.

Toinen, mitä en jaksaisi, olisi jos iltavuorosta pitäisi jäädä yövuoroon tai vielä pahempi, että yövuorosta aamuun. Siinäkin on jaksaminen koetuksella, jos on peräkkäin ilta, tuplavuoro (7.00-21.00) ja aamuvuoro. Niitä olen välillä tehnyt ja ei kiitos enää.

Vierailija
18/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äkilliset lääkärikäynnit on työaikaa, ei muut. Esimerkkinä tulee vaikka kolmen lapsen hammashoitolakäynnit, kahden neuvolat, kolmannen vanhempainvartit, oma hammaslääkäri ja fysioterapia, labrassa käynti perussairauden vuoksi jne. Sitten vielä vaikka parturikäynnit, kun kaikilla paikkakunnilla ei ole saatavissa ilta-aikoja ja lauantait on tupaten täynnä jne. Vuorotyöläisen on huomattavasti helpompi nämä järjestää kuin arkisin 8-16 työaikaa tekevän. Ja esimerkiksi pankissa täytyy asioida jos mielii asuntoaan myydä, samoin kiinteistövälityksessä. Nämä oli meidän viime vuoden pakolliset asianhoidot eikä yhtään poissaolotuntia tullut töihin.

Huh huh

Vierailija
19/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen virastoasioita sinun pitäisi hoitaa? Nykyisinhän kaikki asiat hoidetaan netissä.

Itse olen tehnyt 8-16 työaikaa yli 20v ja jos joskus harvoin on pitänyt päästä jonnekin työajalla, se on onnistunut, koska itsekin olen joustava työantajaa kohtaan. Esim. olen saanut kesken työpäivän lähteä Espalle katsomaan penkkariajoja, mutta sekään ei ole virastoasia.

Vierailija
20/30 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvuoroja muuten kuin aivan satunnaisesti, vaikka koenkin olevani nimenomaan aamuvirkku. Aamuisin ja aamupäiväisin tykkään hoitaa arjen asiat ja puuhailla ja harrastella omiani, ja sitten kuluttaa sen tylsäksi käyvän ilta-ajan töissä. Lisäksi minulle tuntuu aivan luonnottomalta hypätä suoraan sängystä töihin, salamalähdöt eivät sovi minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan