Poskiontelutulehdus -vieläkö sinnittelis vai joko menis lääkäriin?
Nuha/flunssa vai mahtoiko olla peräti influenssa on kestänyt nyt melki kuukauden. Kuumetta ei juuri ole ollut, mutta räkää sitäkin enemmän. Nenä on edelleen niin tukossa, suun kautta on hengitttävä, päätä särkee ja korvat ovat lukossa niin etti mitään meinaa kuulla. Nuhasumutetta olen käyttänyt sen viikon minkä sitä saa käyttää, vähän ylikin sitten lopetin. Eilen yritin ottaa uudelleen käyttöön, mutta ei se tehoa. Burana auttaa päänsärkyyn, mitta olo on silti huono.
Eilen illalla olo oli niin huono, että päätin jo, että lääkäriin tästä on mentävä. Mutta työterveys vaatii, että ensin on mentävä työterveyshoitajalle, lääkäriin ei siis pääse heti. Terveyskeskukseenon varmaan turha eeds yrittää. Yksityiselle meno on kallista. Ja pari kertaa päivässä olo on ihan kohtuullinen, sellainen, että luulen olevani jo paranemassa. Onko lääkäristä mitään apua tämmöisessä, eli kannattaak mennä, vai sinnitellä vielä?
Kommentit (6)
Hyvänen aika. Mee ny hakeen antipioottikuuri ja vähän äkkiä. Ei tohon muu auta.
Oletko kokeillut sen sinoclear suihkeen, joka tyhjentää poskionteloita? Lääkärit määrää nykyään aika nihkeästi antibioottia poskionteloille, kun paranee monesti ilmankin. Tosin duacteja sieltä voi saada, nekin helpottavat oloa. Itsellä on kyllä joskus parantunut pelkän tuon sinoclearinkin avulla.
Nenäkannu on pop. Mutta kyllä kuukauden sinnittelyssä on jo puolet liikaa.
Mulla oli viimeksi korva- ja poskiontelontulehdus jälkitauteina ja kyllä ne sitkeästi itsehoidolla pysyi, vasta antibiootilla lähti.
Mee lääkäriin. Vähintään duacteja viit saada, ellei ab-kuuria irtoa. Mut duact auttaa kans poskiontelotulehduksessa aikas hyvin!
Mitä turhaan kärvistelemään. Lääkäriin vaan.