Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Kolaa lumet kuin reunat olisi veitsellä leikattu, en tiedä miten onnistuu mutta näyttää siltä.
Hienoa että jossain on tyylikkäästi kolattu lumet. Tota itse 80 luvulla harrastettiin muiden nuorten kanssa, kolattiin viimeisen päälle lumet. Aikaa oli paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin nuori äiti karjuu ja kiroilee taaperolleen niin kovaa, että kuuluu naapuriin asti.
Outoa minusta. "Mikä v***u sinua vaivaa!?"
Meiltä varmaan kuuluu ajoittain tätä. Rakastan lastani yli kaiken, hän on ihana pikku vipeltäjä. Halitaan ja touhutaan yhdessä paljon. Mutta. Joskus olen väsynyt, ja joinakin päivinä se, että joutuu sadannen kerran kieltämään/siirtämään taaperon muualle tekemästä jotain kiellettyä, on liikaa. Saatan huutaa että "Mikä v*ttu siinä on, ettei voi uskoa". Lapsi ei kyllä siitä ole moksiskaan, jatkaa vain menoaan. Kovapäinen kaveri ilmeisesti. Eli juu, korotan ääntäni, mutta fyysistä kuritusta en ikinä käyttäisi. Itse olen kyllä lapsena saanut siitä osani.
Oletkohan muuten meidän yläkerran naapuri? Sinun takiasi alunperin tähän ketjuun eksyin. Vuoden ajan on yläkerrasta kuulunut outo tömähtely. Sitä kuuluu päivittäin, ja aika voi olla mikä vain. Ääni kuulostaa siltä kuin kantapäällä jyskytettäisi lattiaan, mutta se ei ole kuitenkaan kävelyn ääntä. Siinä ei myöskään ole minkäänlaista rytmiä. Pakko vielä jotenkin saada tietää mistä se tulee! Ainiin, ja monesti kun ääni sitten loppuu, kuulostaa siltä kuin jotain tipahtaisi lattialle homman päätteeksi.
Joku nostaa puntteja? ne varmasti tömähtää ku laskee takaisin maahan.
Asumme kerrostalon 3. Kerroksessa. Taloyhtiön autotallit näkyvät suoraan parvekkeelta. Eräs keski-ikäinen miesasukas omistaa talliosakkeen ja säilyttää tallissa polkupyörää. Ikinä en ole nähnyt siellä autoa, vaikka tässä nyt asuttu lähes 20 vuotta. Miehellä on mielenkiintoinen rituaali kun hän sulkee tallin oven. Hän varmistaa lukon monta kertaa. Raukka. Jotenki sääliksi käy, kun hän on jättänyt polkupyöränsä sinne talliin, niin hän huolellisesti sulkee oven ja monen monta kertaa kurkistaa lukon reikään. Lähtee ja palaa taas. Tämä toistuu useita kymmeniä kertoja.
Pitääkö olla huolissaan? kirjoitti:
Asumme kerrostalon 3. Kerroksessa. Taloyhtiön autotallit näkyvät suoraan parvekkeelta. Eräs keski-ikäinen miesasukas omistaa talliosakkeen ja säilyttää tallissa polkupyörää. Ikinä en ole nähnyt siellä autoa, vaikka tässä nyt asuttu lähes 20 vuotta. Miehellä on mielenkiintoinen rituaali kun hän sulkee tallin oven. Hän varmistaa lukon monta kertaa. Raukka. Jotenki sääliksi käy, kun hän on jättänyt polkupyöränsä sinne talliin, niin hän huolellisesti sulkee oven ja monen monta kertaa kurkistaa lukon reikään. Lähtee ja palaa taas. Tämä toistuu useita kymmeniä kertoja.
En omista polkupyörää, mutta käsitin että ne kilpapyörät maksaa tuhansia euroja? Esimerkiksi eräs ystäväni kantoi pyöränsä aina sisälle kerrostalossa asuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin mies venyttelee rappukäytävässä tiukoissa trikoissa, ennen kuin lähtee juoksemaan, sama takaisin tullessa. Pari kertaa olen joutunut astumaan hänen ylitseen, kun on ollut maassa poikittain ulko-oven ja rappusten välissä punnertamassa. Ei pyyränyt asentoaan anteeksi edes, moikkasi vain päällä ja jatkoi laskemista. Minä könkkäsin kauppakasiien kanssa jalkapuolelta yli, meinasin kompastua.
Ilmeisesti äijällä onnettoman kokonen kämppä, kun ei voi venytyksiä kotonaan hoitaa..
Toisaalta jos on todella notkea niin tykkää esitellä taitojaan.
Itsestä on mukava venytellä ja potkia korkeita spagaattipotkuja ja pitää jalkoja kohti aurinkoa siten että ne varjostavat sen ajan kun räpellänä älylaitetta.
Saa huomiota ja korkeat hallitut karatepotkut edelleen tuottavat ahdistusta muille uroksille.
Jos hallitsee jalkoja kuten käsiä, niin se kertoo voittamattomuudesta.
Miksi venytellä ja potkia yksin asunnossa, kun paremman hyödyn saa voimistelualueella ulkona tai takapihalla nurmikolla?
Paitsi, jos osut lentäjäkirurgin timanttiseen laatikkoleukaan niin napsahtaa nilkka poikki. :)
Naapurin mies menee pitkin pihaa askelkyykkyjä tanko harteilla. Kauhea puuskutus ja ähkintä kuuluu samalla.
Liikunta on tietty terveelistä, mutta on tuo kuitenkin aika naurettavan näköistä ja varsinkin kuullostaa kamalalta.
Yritin päästä tupakasta eroon nikotiini purukumilla. Sain hirvittävän voimakkaan nikotuksen, että hengitys salpautui muutamaksi sekunniksi. Lopetin tupakin oston. Nyt en tarvi veroakaan maksaa tuloista Suomelle kahteen kertaan. Luulisi Suomea kyrsivän 🤭🥴😅🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on seinänaapurina joitain virolaisia ja heillä on kumma tapa kasata roskapusseja ym. jätettä rappukäytävään muutamaksi päiväksi ennen kuin ne sitten häviävät siitä oikeaan paikkaansa. Valittaisitko isännöitsijälle?
Jos jättää rappukäytävään roskapusseja, ulkokenkiä tai esim pitää siellä kynnysmattoa niin kaikki tämä ylimääräinen tavara vaikeuttaa rappukäytävän siivousta ja moppausta. Ihan siivoojan työtä ajatellen asiasta kannattaisi mainita naapurille ja isännöitsijälle.
Joo ja noi on paloturvallisuusriski. Mitään ei saa laittaa asunnon ulkopuolelle.
Ilta ja alkuyö menee leppoisasti, mutta puolenyön jälkeen alkaa usein kova piereminen, joka jatkuu välillä aamuun. Terveellinen ruokavalio?
Vierailija kirjoitti:
Ilta ja alkuyö menee leppoisasti, mutta puolenyön jälkeen alkaa usein kova piereminen, joka jatkuu välillä aamuun. Terveellinen ruokavalio?
Terve ihminen, mies tai nainen pieree monta kertaa vuorokauden aikana...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hirmuisen terve ihminen, paukuista päätellen. 😖
Vierailija kirjoitti:
Kolaa lumet kuin reunat olisi veitsellä leikattu, en tiedä miten onnistuu mutta näyttää siltä.
Näkisitpä tyttäreni tekemät lumityöt, tulee pyhä ja ylevä olo kun katsoo! Heillä on iso piha ja tyttäreni ei anna miehensä tehdä lumitöitä koska haluaa treenaa samalla. Matemaatikko on tyttöni ja viivasuoraa reunaa tulee ja muutoinkin niin siistiä, että huimaa. Tarkka likka ollut aina.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hirmuisen terve ihminen, paukuista päätellen. 😖
Minä myös.
Asun rivarissa. Aikoinaan naapurille oli kauhea asia se, että jotkut käänsivät autonsa heidän keittiönsä ikkunoiden luona. Siis ajoivat esim 3 m pihatietä ja sitten peruutus ja kadulle. Mulla oli pieniä lapsia ja joskus ajoin itsekin autoni heidän ikkunansa luona, jos esim lapsi oli sairas ja lähdettiin lääkäriin.
He alkoivat häiriintyä kuulemma jatkuvasta rallista ja taloyhtiöt teetti ajoesteet. Naapuri selitti että hän vielä ruuvasi nauloja esteisiin, että ne jotka silti käänsivät tuossa, ainakin naarmuttaisivat autonsa perän! Kun kaikki eivät kuulemma usko.
Nythän on tullut lunta ja taloyhtiön huoltotraktorit käyvät paikalla lunta kasvamassa ja ajoeste oli jo kai 3-4 viikkoa sivuun nostettuna. Minä ajoin kaksi kertaa oman ovemme eteen, heitin kauppakassit ja peruutin pois heti.
Eilen naapurin rouva oli ulkona kun lähdin autolla. Ajoeste ei ollut pihatiellä. Mutta kun palasin puolen tunnin kuluttua, se olikin nostettu pihatielle esteeksi.
Että kiusa se on pienikin kiusa ... pissapäät! Minulla on nimittäin kuluma lonkassa. Kipeä. Eivät he siitä tiedä, mutta tiedän näiden naapurien pirullisen luonteet.
Seinänaapurini ovat perus suomalaisia +50 pariskuntia. Toisen paritsan mies valittaa äänistä ajanjaksolla jolloin en ole ollut edes kotona. Kerran uhkasi tulla hiljentämään minut jos en usko. Olen siis 24 v nainen. Olin juuri tullut 2 vk matkalta eikä kotonani ollut ollut kukaan.
Toinen taas valittaa etten asu kotonani. Minulla on kuulemma alivuokralainen. Pyysin tätä miestä esittelemään hänet minullekin..
Eniten vain mietin mitä nämä ihmiset tekee elämässään. Onko vain liikaa aikaa vai tylsää vai mikä?
Nuoremmat naapurini eivät valita koskaan mistään. Eivätkä melua edes itse.
Jyskyttää koiraansa joka aamu klo 4.20.
Vierailija kirjoitti:
Seinänaapurini ovat perus suomalaisia +50 pariskuntia. Toisen paritsan mies valittaa äänistä ajanjaksolla jolloin en ole ollut edes kotona. Kerran uhkasi tulla hiljentämään minut jos en usko. Olen siis 24 v nainen. Olin juuri tullut 2 vk matkalta eikä kotonani ollut ollut kukaan.
Toinen taas valittaa etten asu kotonani. Minulla on kuulemma alivuokralainen. Pyysin tätä miestä esittelemään hänet minullekin..Eniten vain mietin mitä nämä ihmiset tekee elämässään. Onko vain liikaa aikaa vai tylsää vai mikä?
Nuoremmat naapurini eivät valita koskaan mistään. Eivätkä melua edes itse.
Sitä se persuus ja delirium teettävät. Harhoja, pelkotiloja, pikkuaivot liuenneet.
Entinen naapuri kyttäsi ovisilmästä ja jälkeenpäin kyseli aina että "kuka se oli se tummatukkainen tyttö joka sinun luona kävi" yms kaikista vieraista kyseli. Kerran kun en laittanut valoja rappukäytävään kun tulin kotiin, niin naapuri avasi oven ja sanoi että "on siellä valotkin" Sitten kun oli pidempi väli ettei minulla käynyt vieraita, niin se naapuri toi mulle lettuja ja kiitteli kun oli niin rauhallista ollut.
Ehkä naapurisi oli vaan menossa yölenkille samoin kun sinä. Silloin on rauhallista kävellä. Itse ainakin nautin öistä paljon.