Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
2661/3685 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullaa Pullaa kirjoitti:

Sen huomasin, jos afrikkalaista syntyperää sattui aikanaan samaan rappuun, kun olin köyhänä opiskelijana, niin kulttuurierot ovat liian valtavat millään kielellä selostaa Suomen tapoja asua kerrostalossa. Ei vain toimi. Jatkuva häiriö. Afrikkalaisia kansantanssimusiikkia piti kuunnella milloin tahansa ja oikeastaan ei ollut mitään asiaa mitä olisi voinut tehdä hiljaa. He ajattelivatkin huutamalla. Tätä nykyä en itseäni kerrostaloihin en asuta ja pysyn kaukana, jos lähellä jokin viittaa kulttuurieroihin. Joitain asioita, ei voi vain muuttaa. 

Tämän takia kandee asua omistuskämpässä. (Kerrostalo)

mitä se hyödyttää? entä jos se toinenkin mölyäjä asuu omistuskämpässä? joo, kokemusta on mitä lie kohtauksia sai keskellä yötä

Vierailija
2662/3685 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa rapussa mua vastapäätä asuu vanhempi rouva, joka on kuin jostain romaanista tai elokuvasta. Hyvin hillitty ja tyylikkäästi pukeutunut, aivan käsittämättömän hiljainen ja varautuneen oloinen, rapussa kun tullaan vastaan niin nyökkää arvokkaasti ja kääntää sitten katseensa pois. Ei koskaan puhu mitään, asunnosta ei koskaan kuulu mitään, en ole ikinä näiden vuosien aikana nähnyt häntä kenenkään seurassa, eikä hänellä koskaan käy vieraita. Vaikuttaa hyvin yksinäiseltä, hiljaista elämää viettävältä ladylta. Usein mietin, että mikähän on tarina hänen taustallaan.

Jos tämä nainen onkin mies joka tykkää pukeutua naisen vaatteisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2663/3685 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurikerrostalossa eräässä asunnossa palaa valot 24/7, siis ihan kokoajan huolimatta kellosta / vuodenajasta ym. Näkyy aina hyvin keittiön ikkunasta kun valo vaan kajastaa naapuritalosta olipa mikä aika tahansa.

Meillä taas vastakkaisessa kerrostalossa on yhdessä asunnossa ollut 2 vuotta kaikki sälekaihtimet kiinni, eli ovat sitä yötä päivää kesät talvet. Ollaan pohdittu kaikenlaisia vaihtoehtoja, esim. että asunnossa ei asu kukaan (joka on varsin outoa, koska asunto sijaitsee hyvällä paikalla ihan keskustassa, miksi joku pitäisi tyhjillään). Pahin vaihtoehto se, että joku ihminen (tai useampi ihminen, koska asunto ei ole mikään pieni yksiö, ikkunoita on useita) oikeasti elää noin, että ei näe koskaa mitään ikkunoista - itse lähtisin lataamoon jos noin asuisin.

Puhutkohan mun naapurista? Hän on "allerginen valolle". Kerran törmäsin häneen pilkkopimeässä pesutuvassa jolloin hän paljasti asian. 

Vierailija
2664/3685 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurikerrostalossa eräässä asunnossa palaa valot 24/7, siis ihan kokoajan huolimatta kellosta / vuodenajasta ym. Näkyy aina hyvin keittiön ikkunasta kun valo vaan kajastaa naapuritalosta olipa mikä aika tahansa.

Meillä taas vastakkaisessa kerrostalossa on yhdessä asunnossa ollut 2 vuotta kaikki sälekaihtimet kiinni, eli ovat sitä yötä päivää kesät talvet. Ollaan pohdittu kaikenlaisia vaihtoehtoja, esim. että asunnossa ei asu kukaan (joka on varsin outoa, koska asunto sijaitsee hyvällä paikalla ihan keskustassa, miksi joku pitäisi tyhjillään). Pahin vaihtoehto se, että joku ihminen (tai useampi ihminen, koska asunto ei ole mikään pieni yksiö, ikkunoita on useita) oikeasti elää noin, että ei näe koskaa mitään ikkunoista - itse lähtisin lataamoon jos noin asuisin.

Puhutkohan mun naapurista? Hän on "allerginen valolle". Kerran törmäsin häneen pilkkopimeässä pesutuvassa jolloin hän paljasti asian. 

Itse olen monesti ollut hämärän aikaan vuorollani pyykkituvassa, ulkoolta tulee vielä hetken ikkunoista valoa. Sit joku naapuri tulee pyykkituvalle ja kysyy, mitä sä täällä pimeessä teet? Itse pystyn kun pystyn olemaan pyykkituvassa ihan hyvin, sehän on minun vuoroni.

Vierailija
2665/3685 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistin parkkipaikalla auton päältä lunta, kun peitti näkyvyyden kabiinista. Tiealueelle ajoi ( postilaatikko rivi ) miespuolinen ja jäi autoon istumaan. Siihen autoon meni vänkärin puolelle etupenkille istumaan mieshenkilö. Auto oli käynnissä, kun pakkastakin oli yli - 15 astetta. Auto vain pysyi paikallaan kymmenisen minuuttia. Sinä aikana ehdin poistaa lumet autoni päältä ja laitoin lämppäriroikan tolpan virtapistokkeeseen. Näkyvillä olleen auton lasit olivat huurtuneen pettämän näköiset sisältä. Mitähän lie miekkoset auton sisällä tehny. Se on heidän oma asiansa. Toivottavasti seuraavalla kerralla menisivät johku korpeen & tms.

Vierailija
2666/3685 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tulee ulos pyykkituvasta miespuolinen henkilö aina, siis aina, kun olen menossa autoni lähelle. Tulee sepustaan jonnijoutavia. Olen vain hiljaa ja ajan autolla pois, kauppaan, töihin & tms. Pistää miettimään, että olikohan se miespuolinen henkilö nuuskimassa & tms. Minä en pyykkitupaa ole koskaan käyttänyt, enkä käytä. En siedä muiden ihmisten käyttämiä saniteettitiloja.

Vierailija
2667/3685 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on nyt ollut muutaman kuukauden kissanpentu ja mietin, että mitä naapurit mahtaa ajatella. ..

Aamuyöstä se aloittaa rumban ja mä räyhään sille mm. että helvetin paskaperse, lopeta pureminen, älä huuda, ai kun sattuu IRTI jne.

Meillä on tosi hiljainen talo ja tuntuu, että nuo äänet vain korostuu hiljaiseen aikaan.

No, ehkä ovat huomanneet kun oveen on ilmestynyt tarra "täällä kotieläimiä ".

Älä kohtele kissaasi huonosti,puhu sille nätimmin tai anna se parempaan kotiin.

Vierailija
2668/3685 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtavan voimakkaan kanta-astujan iltaravi. Kutsun häntä Sotanorsuksi. Kuvaa täysin.

Iltaravi alkaa siinä klo 22.30-23.00. Makaan sängyssä silmät kiinni ja kuuntelen, kun yläkerran naapuri ravaa pitkin asuntoa ja paukuttaa kaapinovia. Nukahtamisesta ei tule mitään. Onneksi tämä kestää yleensä vain puoli tuntia, mutta pienentää minun uniaikaani kuitenkin. Edellisestä yläkerran naapurista ei lähtenyt ääniä. Tämä nykyinen on jotain aivan käsittämätöntä..

Heh-heh, joskus minullakin oli tuollainen yläkerran asukki.

Tuli aina mielikuva, että hän loikkii yhdellä jalalla edestakaisin.

Samassa talossa kuului ilmavaihtokanavista lähes joka ilta, VOEE-VOEE-VOEEE! Tästä en päässyt jyvälle kuka ja mitä se teki.

Samassa talossa oli myös eräs varsin nätti nuorehko nainen, joka rappukäytävässä kohdattaessa oli aina pelokkaan näköinen ja posket hehkuivat punaisina. Hätäisesti vain vastasi tervehdykseen..

Vierailija
2669/3685 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri hakkaa seinään, jos vedän vessan, tai pesen käsiä ulkoolta tullessa. Eikö korona aikana saa pestä edes käsiä?

Huutaisin JOKA kerran takaisin 'HAISTA V----'.

Vierailija
2670/3685 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2671/3685 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtavan voimakkaan kanta-astujan iltaravi. Kutsun häntä Sotanorsuksi. Kuvaa täysin.

Iltaravi alkaa siinä klo 22.30-23.00. Makaan sängyssä silmät kiinni ja kuuntelen, kun yläkerran naapuri ravaa pitkin asuntoa ja paukuttaa kaapinovia. Nukahtamisesta ei tule mitään. Onneksi tämä kestää yleensä vain puoli tuntia, mutta pienentää minun uniaikaani kuitenkin. Edellisestä yläkerran naapurista ei lähtenyt ääniä. Tämä nykyinen on jotain aivan käsittämätöntä..

Onneksi vain puoli tuntia.. Täällä rivitalossa naapurissa alkaa metelöinti samoihin aikoihin, mutta kestää kolmeen saakka yöllä ja sama jatkuu jo kuudelta aamulla..

Vierailija
2672/3685 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain naapurilla tuntuu olevan aika kova, jatkuva yskä.

Ei tässä kerrostalossa oikeastaan kovin normaalista poikkeavaa väkeä ole. Sitä tavallista: koiran räksytystä, perheriitoja, pari peruskyttääjää, muutama ulkomaalaistaustainen.

Tiedä vaikka olisin itse "SE outo naapuri"(?)

Vierailija
2673/3685 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit ovat välillä pitkiä aikoja moikkaamatta ja välilä taas tervehtivät normaalisti. He ovat ilmeisesti välillä suuttuneita jostain, mutta emme tiedä mistä.

Joskus lyhyen keskustelun aikana jäin sellaiseen käsitykseen, että he kuvittelevat elämästämme kaikenlaista paikkaansapitämätöntä sen perusteella, mitä näkevät. Olin mm. vienyt koiraa ulos lounastauolla, niin siitä he olivat päätelleet etten ole töissä lainkaan.

He vaikuttavat hyvin epävakailta ja epätavallisen kiinnostuneilta elämästämme (joka ei ilmeisesti kuitenkaan miellytä heitä), joten en halua tutustua enempää. Ja pitäköön rauhassa luulonsa.

Vierailija
2674/3685 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan asuttu nyt vuosi paritalossa, ja täällä on ollut taivaallisen hiljaista aiempaan mölykämppäämme verrattuna. Ainoa ääni, mitä seinänaapurista kuuluu, on ilta- ja yöaikaan vesihanan käyttäminen. Tässä talossa on vanhat putket, joten hanan sulkemisesta kuuluu kova pamaus, vaikka sen laittaisi kiinni ihan hiljaa.

Eikä siinä muuten mitään, mutta naapuri rämplää hanan kanssa kerran illassa, aina noin 23 aikoihin. Siis avaa, valuttaa nopeasti ja sulkee hanan, niin että kuuluu hirveä PAM PAM PAM vähintään viisi kertaa. Olen miettinyt, onko hänellä joku OCD vai mistä voisi johtua.

Vierailija
2675/3685 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurimuijan uikutus seksipuuhissa

Vierailija
2676/3685 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkertalainen rakentaa pieniä huonekaluja rottingista, yrittää piilotella ja mitään ei oo koskaan tehny ku siellä käyty kysyyn.

Salaa naputtelee keskellä yötä yms.

imuri saattaa olla päällä 7-8h     naputusta peittämässä, no eihän se peitä ku  laminaattia vasten vasaroi.

Vierailija
2677/3685 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin pari poikaa tuumasi taas, että en katso vähänkään heihin päin. Ei mukamas huomaakaan. Vastasin hiljaa. En katsele miehiä, vanhoja - ja rumia naisia. Olen 55- vuotias vesseli.

Vierailija
2678/3685 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan asuttu nyt vuosi paritalossa, ja täällä on ollut taivaallisen hiljaista aiempaan mölykämppäämme verrattuna. Ainoa ääni, mitä seinänaapurista kuuluu, on ilta- ja yöaikaan vesihanan käyttäminen. Tässä talossa on vanhat putket, joten hanan sulkemisesta kuuluu kova pamaus, vaikka sen laittaisi kiinni ihan hiljaa.

Eikä siinä muuten mitään, mutta naapuri rämplää hanan kanssa kerran illassa, aina noin 23 aikoihin. Siis avaa, valuttaa nopeasti ja sulkee hanan, niin että kuuluu hirveä PAM PAM PAM vähintään viisi kertaa. Olen miettinyt, onko hänellä joku OCD vai mistä voisi johtua.

Joskus putket pamahtavat useamman kerran, vaikka hanaa käytettäisiin vain kerran. Pamaus on myös vika, ei ominaisuus. Pyytäisin paikalle putkimiehen, joka tarkistaa hanan paukkumisen syyn. Putket ovat todennäköisesti hieman irrallaan ja näin ei saisi olla. Paukkeeseen voi olla muukin syy, mutta siis ei saisi kuulua naapuriin pamahduksia :) Kannattaa tutkituttaa asia!

Rakentajamaailmasta: "Kerrostaloissa kuulee usein, kun naapuri laskee vettä hanasta tai vetää vessan, jolloin wc:n huuhtelusäiliö täyttyy. Kun veden virtaus pysähtyy, joissain rakennuksissa käyttövesiputkista kuuluu paukahdus. Äänet kulkeutuvat rakenteiden kautta naapureiden korviin.

Vaikka putkien paukkuminen ei ärsyttäisi, sen syy kannattaa silti selvittää. Kyse on todennäköisesti joko putkien väärästä asennustavasta tai paineiskuista. Pidemmän päälle ne laittavat putkien liitokset koville, mikä lisää vuotoriskiä. Siksi paukkeeseen kannattaa reagoida."

Vierailija
2679/3685 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi vain puoli tuntia.. Täällä rivitalossa naapurissa alkaa metelöinti samoihin aikoihin, mutta kestää kolmeen saakka yöllä ja sama jatkuu jo kuudelta aamulla..

Vai asuu siellä siemeniään ja geenejään joka puolelle levittävä KANTA-ASTUJA! Kuinka hauskan nimen olettekin tömistäjälle keksinyt. Astutus alkakoon!

Vierailija
2680/3685 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että nämäkin kommentit suurimmaksi osaksi oli äänistä jotka kuuluu naapurista, ei naapureiden oudoista tavoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan