Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt ei oo ehkä mikään hauska outo, mutta eräät naapurit on aivan hulluja pyykkäreitä. He varaavat kuivaushuonetta aivan järjettömiksi ajoiksi, siis esim. aamu 10:stä seuraavaan aamu 10:een. Monta kertaa viikossa! Eivätkä todellakaan ole mikään pikkulapsiperhe tai himourheilijoita, mikä voisi selittää. Parhaimmillaan siellä on sitten levitelty jotain helvetin sukkia ja alkkareita mahdollisimman väljästi huone täyteen, todella usein myös sellaisia juttuja, mitä itse pesen hyvin harvoin, siis tyyliin verhoja yms. Olen monet kerrat miettinyt, että onko nämä jotain mielenterveysongelmaisia joiden koko elämä pyörii pyykkäämisen ympärillä ja ehdoilla vai mistä ihmeestä on kyse. Tuollainen pyykkimäärä on vain mahdoton.
Se pitää pimeää pesulaa teidän kustannuksellanne
Vierailija kirjoitti:
Entinen naapuri kyttäsi ovisilmästä ja jälkeenpäin kyseli aina että "kuka se oli se tummatukkainen tyttö joka sinun luona kävi" yms kaikista vieraista kyseli. Kerran kun en laittanut valoja rappukäytävään kun tulin kotiin, niin naapuri avasi oven ja sanoi että "on siellä valotkin" Sitten kun oli pidempi väli ettei minulla käynyt vieraita, niin se naapuri toi mulle lettuja ja kiitteli kun oli niin rauhallista ollut.
Hauska juttu, noi letut:-)
Vierailija kirjoitti:
Seinänaapurini ovat perus suomalaisia +50 pariskuntia. Toisen paritsan mies valittaa äänistä ajanjaksolla jolloin en ole ollut edes kotona. Kerran uhkasi tulla hiljentämään minut jos en usko. Olen siis 24 v nainen. Olin juuri tullut 2 vk matkalta eikä kotonani ollut ollut kukaan.
Toinen taas valittaa etten asu kotonani. Minulla on kuulemma alivuokralainen. Pyysin tätä miestä esittelemään hänet minullekin..Eniten vain mietin mitä nämä ihmiset tekee elämässään. Onko vain liikaa aikaa vai tylsää vai mikä?
Nuoremmat naapurini eivät valita koskaan mistään. Eivätkä melua edes itse.
Olet nuoresta iästä huolimatta jo asian ytimessä. Tuo kuvastaa perisuomalaisen elämään kyllästyneen, hieman jo erakoituneen keski-ikäisen mielenmaisemaa. Omassa elämässä ei tod.näk. tapahdu juuri mitään ja ollaan katkeroiduttu kaikkea/kaikkia kohtaan. Nauti elämästä jotta et ole vanhana samanlainen!
Kun ei ole omaa elämää niin kytätään naapureita. Aika typerää
Vuonna -97 ollessani lapsi asuimme hetken aikaa kerrostalossa rakentaessamme omakotitaloa. Siellä asui vanha nainen, joka aina ukkosella kurkisti ovenraostaan kun kuljimme rapussa ja pyysi jos perheemme tulisi hänen luokseen ukkosen ajaksi kun hän niin paljon pelkää ukonilmaa. Monesti menimme ja mummo keitti kahvit ja leikki kanssani. En silloin 6-vuotiaana ajatellut asiasta sen ihmeempiä, mutta se jäi mieleeni. Nyt aikuisena muistan sen välillä ja oli jotenkin symppis. Tiedä sitten pelkäsikö oikeasti ukkosta niin kamalasti, ettei voinut yksin olla vai oliko vain yksinäinen ja käytti sitä tekosyynä saadakseen seuraa.
Meillä yks entinen naapurinsetä oli vissiin vähän pakko-oireinen. Pesi pihalla ihan jatkuvasti jotain, joko pyöräänsä tai autoa (nämä vähintään kerran viikossa, pyöriä pesi välillä jopa joka ilta) ja toisaalta oli myös ainoita naapureita, joka tamppasi mattoja harva se päivä.
Luojan kiitos ei ole enää naapuri, sillä joku siinä jatkuvassa pyöränhinkkaamisessa oli tosi ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä yks entinen naapurinsetä oli vissiin vähän pakko-oireinen. Pesi pihalla ihan jatkuvasti jotain, joko pyöräänsä tai autoa (nämä vähintään kerran viikossa, pyöriä pesi välillä jopa joka ilta) ja toisaalta oli myös ainoita naapureita, joka tamppasi mattoja harva se päivä.
Luojan kiitos ei ole enää naapuri, sillä joku siinä jatkuvassa pyöränhinkkaamisessa oli tosi ärsyttävää.
Perfektionisti, niin kuin mä. Mulla on auto, joka on viimmosen päälle sisältä ja päältä. Päällä saa olla pölyä ja likaa, mutta sisusta on puhdas. Autolla ikää jo 26-vuotta.
Vuokratalon jäteroska laatikolla käy viikoittain henkilö mylläämässä ja aukoi pussukoita. Kerran huomautin, että ei saa penkoa laatikkoa, se on kiellettyä. Laatikot on jätteiden käsitteliälle kuuluvaa. Kerran sanoin hänelle valheena ja kepposena, että lirahutan pissiä omiin roskapussukoihin. Loppui tonkiminen kertalaakista. 🤢🤮
Vierailija kirjoitti:
Vuokratalon jäteroska laatikolla käy viikoittain henkilö mylläämässä ja aukoi pussukoita. Kerran huomautin, että ei saa penkoa laatikkoa, se on kiellettyä. Laatikot on jätteiden käsitteliälle kuuluvaa. Kerran sanoin hänelle valheena ja kepposena, että lirahutan pissiä omiin roskapussukoihin. Loppui tonkiminen kertalaakista. 🤢🤮
Laatikkorivistö on asuntoni lähellä ja näköyhteys kyökistä vielä, kun katos ja aita puuttuu ......vielä.
70+ ukko jolla 2 pientä lasta. Vaimosta ei havaintoa. Asuvat kaksiossa ja ukko polttaa kun korsteeni ja vihaa naapureitaan
Pyörän hinkkaaminen ja roskisdyykkaus on muuten yleistä. Miesten puuhaa.
Jokaisella tässä talossa on outoja tapoja mukaan lukien minulla. Asun mielenterveyskuntoutujien tukiasunnossa. 😃
Pullaa Pullaa kirjoitti:
Sen huomasin, jos afrikkalaista syntyperää sattui aikanaan samaan rappuun, kun olin köyhänä opiskelijana, niin kulttuurierot ovat liian valtavat millään kielellä selostaa Suomen tapoja asua kerrostalossa. Ei vain toimi. Jatkuva häiriö. Afrikkalaisia kansantanssimusiikkia piti kuunnella milloin tahansa ja oikeastaan ei ollut mitään asiaa mitä olisi voinut tehdä hiljaa. He ajattelivatkin huutamalla. Tätä nykyä en itseäni kerrostaloihin en asuta ja pysyn kaukana, jos lähellä jokin viittaa kulttuurieroihin. Joitain asioita, ei voi vain muuttaa.
Tämän takia kandee asua omistuskämpässä. (Kerrostalo)
Valtavan voimakkaan kanta-astujan iltaravi. Kutsun häntä Sotanorsuksi. Kuvaa täysin.
Iltaravi alkaa siinä klo 22.30-23.00. Makaan sängyssä silmät kiinni ja kuuntelen, kun yläkerran naapuri ravaa pitkin asuntoa ja paukuttaa kaapinovia. Nukahtamisesta ei tule mitään. Onneksi tämä kestää yleensä vain puoli tuntia, mutta pienentää minun uniaikaani kuitenkin. Edellisestä yläkerran naapurista ei lähtenyt ääniä. Tämä nykyinen on jotain aivan käsittämätöntä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen hienohelma-naapuri pisti aina täyden roskapussin asunnosta ulos oven viereen. Jos ei itse tykkää haistella täyttä roskista, en ymmärrä, miksi muiden pitäisi rappukäytävässä..
En ole hienohelma mutta tein ennen noin. Syy: koira, joka tykkäsi tonkia roskapussia. Nyt kun koiraa ei enää ole, pussi odottaa sisäpuolella ulosvientiä.
Rappukäytävät eivät ole mitään roskapussien säilytyspaikkoja, ihan sama onko koira vai ei. Se pussi viedään ulos roskakatokseen silloin kun se on täyttynyt. Tai pidetään sisällä esim jossain eteisen tai keittiön kaapissa, kunnes se viedään. Ihme touhua.
Naapuri hakkaa seinään, jos vedän vessan, tai pesen käsiä ulkoolta tullessa. Eikö korona aikana saa pestä edes käsiä?
Vierailija kirjoitti:
Naapuri hakkaa seinään, jos vedän vessan, tai pesen käsiä ulkoolta tullessa. Eikö korona aikana saa pestä edes käsiä?
Ota vessanvetoa nauhalle, esim. puhelimen nauhurilla. Laita sitten repeatilla toistamaan sitä Bluetooth -kaiuttimen kanssa. Lyö kaverisi kanssa vetoa montako minuuttia naapuri hakkaa seinään ennen kuin lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Naapurikerrostalossa eräässä asunnossa palaa valot 24/7, siis ihan kokoajan huolimatta kellosta / vuodenajasta ym. Näkyy aina hyvin keittiön ikkunasta kun valo vaan kajastaa naapuritalosta olipa mikä aika tahansa.
Meillä taas vastakkaisessa kerrostalossa on yhdessä asunnossa ollut 2 vuotta kaikki sälekaihtimet kiinni, eli ovat sitä yötä päivää kesät talvet. Ollaan pohdittu kaikenlaisia vaihtoehtoja, esim. että asunnossa ei asu kukaan (joka on varsin outoa, koska asunto sijaitsee hyvällä paikalla ihan keskustassa, miksi joku pitäisi tyhjillään). Pahin vaihtoehto se, että joku ihminen (tai useampi ihminen, koska asunto ei ole mikään pieni yksiö, ikkunoita on useita) oikeasti elää noin, että ei näe koskaa mitään ikkunoista - itse lähtisin lataamoon jos noin asuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurikerrostalossa eräässä asunnossa palaa valot 24/7, siis ihan kokoajan huolimatta kellosta / vuodenajasta ym. Näkyy aina hyvin keittiön ikkunasta kun valo vaan kajastaa naapuritalosta olipa mikä aika tahansa.
Meillä taas vastakkaisessa kerrostalossa on yhdessä asunnossa ollut 2 vuotta kaikki sälekaihtimet kiinni, eli ovat sitä yötä päivää kesät talvet. Ollaan pohdittu kaikenlaisia vaihtoehtoja, esim. että asunnossa ei asu kukaan (joka on varsin outoa, koska asunto sijaitsee hyvällä paikalla ihan keskustassa, miksi joku pitäisi tyhjillään). Pahin vaihtoehto se, että joku ihminen (tai useampi ihminen, koska asunto ei ole mikään pieni yksiö, ikkunoita on useita) oikeasti elää noin, että ei näe koskaa mitään ikkunoista - itse lähtisin lataamoon jos noin asuisin.
Eräältä henkilöltä kuulin, että hänellä ei ole verhon-verhoa ikkunoissa ollenkaan. Ei edes sälekaihtimiakaan. ( kerrostalon alin kerros ) Posti oli lopettanut jakamisen siihen asuntoon kaiken postin silläperustein, että asunnossa ei asu ketään. ( asuja oli reissutyöläinen ja oli vain viikonloput asunnollaan )
Kyllä. Terve ihminen yleensä pieree monta kertaa vuorokauden aikana. Ongelma syntyy, jos reiät on tukossa, eikä kaasu pääse ulos. Ongelmia taitaa olla myös äänieristyksessä, jos naapurin pierut kuuluu.