Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
2581/3685 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on seinänaapurina joitain virolaisia ja heillä on kumma tapa kasata roskapusseja ym. jätettä rappukäytävään muutamaksi päiväksi ennen kuin ne sitten häviävät siitä oikeaan paikkaansa. Valittaisitko isännöitsijälle?

Vierailija
2582/3685 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen naapurini vanhempi nainen oli jotenkin pakko-oireinen. Tarkisti ovien lukituksia monta kertaa ja haisteli koko ajan sormiaan. Oli asunnut yksin kyseisessä asunnossa 40 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2583/3685 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeä ei saada oveen, ei niin millään. Naapuri sitten arvuuttelee rapussa, ketä täälläkin asuu. Jotkut kuvittelee, että asuminen on jotenkin kasvotonta. Kyllä toiset asukkaat aina huomataan tavalla tai toisella.

Vierailija
2584/3685 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei abina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläkerran vanhapiika ottanut asiakseen pilata muiden hauskanpidon .

Jos jollai illanistujaiset,niin yläkerta alottaa vasaralla naputtelut ja hyppimiset aina. 

Se "hauskanpito" saattaa olla ihan oikeasti häiritsevää.

Joo, mutta kun tämä hakkaa lattiaa, eli mun kattoa. Aina,  vaikka ne juhlat ois 10 kerrosta ylempänä.  tai 3 alempana.

Vierailija
2585/3685 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää joidenkin naapurien tapaa kälättää ja kälkättää kovalla volyymilla joka ilta. Melkein kuin monologina. Olisi myös kuulokkeet jos tv on päällä tai joku selostus

Vierailija
2586/3685 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä. Kälätyksen ohella jotkut musisoivat tai kuuntelevat musiikkia.

Vierailija
2587/3685 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän outo naapuri. Itse pidän kyllä itseäni ihan normaalina. Mutta näinhän se on jos poikkeaa massasta niin silloin on outo. Minulle se on kyllä ihan suoraan sanottu. Asia ei kuitenkaan minua haittaa, koska en häiritse ketään ja tulen outoudellani autuaaksi.

Yleensä ihmisillä on normaali piha mitä hoidetaan. Me vaan teimme pienestä pellosta ison puutarhan. Olemme jo eläkkeellä ja on aikaa. Tätä on monen vaikea ymmärtää. Pitäisi matkustella, käydä kuntosalilla, laivaristeilyllä, eläkeläisreissuilla kylpylöissä. Ihmetellään miksi emme nauti elämästä. Turha sanoa, että nautin puutarhanhoidosta ja ihan arkiaskareista. "Mutta sehän on työtä."

Nautin myös lumitöistä ihan kolan kanssa tehtynä (Olen nainen). No, naapuri tekee traktorilla lumityöt ja lähtee sitten kuntosalille, kun hän sentään harrastaa. Käyn myös pyörällä kaupassa talvellakin, mikä on tosi outoa. Ihan liikunnan ilosta." Kävisit autolla ja menisit sitten hiihtämään" ja niin edelleen. Paljon jää vielä aikaa vaikkapa tällaisten palstojen seurailuun ihan makuuasennossa rentoutuneena vaikkapa lumitöiden jälkeen.

Elän ja anna toisten elää.

Vierailija
2588/3685 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän outo naapuri. Itse pidän kyllä itseäni ihan normaalina. Mutta näinhän se on jos poikkeaa massasta niin silloin on outo. Minulle se on kyllä ihan suoraan sanottu. Asia ei kuitenkaan minua haittaa, koska en häiritse ketään ja tulen outoudellani autuaaksi.

Yleensä ihmisillä on normaali piha mitä hoidetaan. Me vaan teimme pienestä pellosta ison puutarhan. Olemme jo eläkkeellä ja on aikaa. Tätä on monen vaikea ymmärtää. Pitäisi matkustella, käydä kuntosalilla, laivaristeilyllä, eläkeläisreissuilla kylpylöissä. Ihmetellään miksi emme nauti elämästä. Turha sanoa, että nautin puutarhanhoidosta ja ihan arkiaskareista. "Mutta sehän on työtä."

Nautin myös lumitöistä ihan kolan kanssa tehtynä (Olen nainen). No, naapuri tekee traktorilla lumityöt ja lähtee sitten kuntosalille, kun hän sentään harrastaa. Käyn myös pyörällä kaupassa talvellakin, mikä on tosi outoa. Ihan liikunnan ilosta." Kävisit autolla ja menisit sitten hiihtämään" ja niin edelleen. Paljon jää vielä aikaa vaikkapa tällaisten palstojen seurailuun ihan makuuasennossa rentoutuneena vaikkapa lumitöiden jälkeen.

Elän ja anna toisten elää.

Tämä pellosta puutarha -projekti kuulostaa hauskalle. Olen itse miettinyt samanlaista, koska peltoa olisi riittämiin. Ensin se tietysti pitäisi kyntää. Mutta ymmärrän siis hyvin nautiskelusi sen parissa. 

Vierailija
2589/3685 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen naapurini vanhempi nainen oli jotenkin pakko-oireinen. Tarkisti ovien lukituksia monta kertaa ja haisteli koko ajan sormiaan. Oli asunnut yksin kyseisessä asunnossa 40 vuotta.

Autosta tarkastetaan, onko ovet menneet lukkoon. Tämä lisääntyi, kun autoihin asennettiin kauko-ohjauksella toimivat lukot. Vilkkuvalot välähtää ja piippausääniäkin kuuluu jostain summerista.

Jotkut pesee käsiään uudestaan ja uudestaan.

Sillekin on joku nimi, mutta ei tuu nyt mieleen.

Vierailija
2590/3685 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samassa taloyhtiössä asuva mieshenkilö kuljeksii kirkonkylällä ja aina reppu on selässä. ( samanlainen, kuin 70-luvulla oli varusmiehillä armeijassa. Oli ne hirvittävän hajuisia metsäkeikkojen jälkeen ja haju tuvissa sen mukainen ) Tietysti on hänen oma asiansa. Hänellä en ole nähnyt kasvosuojainta ja hirvittää jos pandemia napsahtaa. Ei hänestä väliä, mutta ne muut lähellä olevat. ( akka & lemmikit kotona )

Pesemätön pallihiki siellä tuvassa metsäkeikan jälkeen haisi.

Vai että kulkee mies reppu selässä. Ei jeesus migin ihmiset kiinnittävät huomiota. Käsilaukkuko sillä pitäisi olla?

Samainen henkilö tunkeutuu toisten piha-alueelle. Omalta pihalta olen pyytänyt poistumaan, kun luvatta on hän. Kolmannella kerralla ( 3 ) sanoin voimasanoin, että MENKÄÄ POIS PIHALTANI!! Hän meni kertomaan jollekin tuntemattomalle henkilölle, että ajetaan pois! Henkilö vastasi, että nythän on se koronapandemia. On paree pysyä poissa, ennenkuin viranomainen puuttuu käyskentelyihisi, vaikka sakolla ja ulkonaliikkumis kiellolla 2-viikon aikana. Sakko päälle, ni eiköhän neuvot mee perille...sinne.

Vierailija
2591/3685 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samassa taloyhtiössä asuva mieshenkilö kuljeksii kirkonkylällä ja aina reppu on selässä. ( samanlainen, kuin 70-luvulla oli varusmiehillä armeijassa. Oli ne hirvittävän hajuisia metsäkeikkojen jälkeen ja haju tuvissa sen mukainen ) Tietysti on hänen oma asiansa. Hänellä en ole nähnyt kasvosuojainta ja hirvittää jos pandemia napsahtaa. Ei hänestä väliä, mutta ne muut lähellä olevat. ( akka & lemmikit kotona )

Pesemätön pallihiki siellä tuvassa metsäkeikan jälkeen haisi.

Vai että kulkee mies reppu selässä. Ei jeesus migin ihmiset kiinnittävät huomiota. Käsilaukkuko sillä pitäisi olla?

Samainen henkilö tunkeutuu toisten piha-alueelle. Omalta pihalta olen pyytänyt poistumaan, kun luvatta on hän. Kolmannella kerralla ( 3 ) sanoin voimasanoin, että MENKÄÄ POIS PIHALTANI!! Hän meni kertomaan jollekin tuntemattomalle henkilölle, että ajetaan pois! Henkilö vastasi, että nythän on se koronapandemia. On paree pysyä poissa, ennenkuin viranomainen puuttuu käyskentelyihisi, vaikka sakolla ja ulkonaliikkumis kiellolla 2-viikon aikana. Sakko päälle, ni eiköhän neuvot mee perille...sinne.

Kuulostaa, että tässä tapauksessa tuo ihmettelysi kohde on vähemmän "outo". Miksi mies ei saisi kulkea reppu selässä? Ei kaikilla ole muutenkaan maskia, Helsingissäkään. Vai onko kylillänne ihmettelyn aihe se, että joku kävelee omin jaloin, eikä aja autolla? Missä päin Suomea on tuollaista, niin tiedän pysytellä poissa niiltä nurkilta?

Vierailija
2592/3685 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella saman kerroksen asukkaalla on addiktio tupakkaan. Toinen heistä "laulaa"/örisee aina tupakalle lähtiessään. Joskus tupakka ei vissiin rentouta tarpeeksi, kun örisee myös takaisin tullessaan.

Vierailija
2593/3685 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri kirjoittaa vauva.fi sivuille meistä.

Hankkisi oikeaa elämää!

Vierailija
2594/3685 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä. Kälätyksen ohella jotkut musisoivat tai kuuntelevat musiikkia.

Sama täällä. 7-kerroksinen talo, asun keskellä, laulua kuuluu välillä viidestä eri huoneistosta (ei onneksi samaan aikaan). Ei ole missään muualla ollut vastaavaa, tämä on köyhien talo.

Vierailija
2595/3685 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkisi oikeaa elämää!

Tere tere, naapuri! En ole sentään kertaakaan tirkistellyt oviluukusta.

Vierailija
2596/3685 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkisi oikeaa elämää!

Mitä hän esimerkiksi kirjoittaa teistä? Mistä, tiedät, että on juuri teistä kyse ja toisaalta mistä tiedätte, kuka ne kirjoittaa? Miksi puhut me-muodossa? Tämän ketjun juttuihin on varmaan monenkin Suomessa helppo samaistua.

Vierailija
2597/3685 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdella saman kerroksen asukkaalla on addiktio tupakkaan. Toinen heistä "laulaa"/örisee aina tupakalle lähtiessään. Joskus tupakka ei vissiin rentouta tarpeeksi, kun örisee myös takaisin tullessaan.

Suomen väestöstä melko iso prosenttiosuus tupakoi edelleen, joten siinä ei ole mitään outoa. Ihmiset nyt juttelevat ja höpisevät toisinaan myös. Siinäkään ei ole mitään outoa. Itse en polta tupakkaa, mutta harmittaa tupakoitsijoiden kohtaama aiheeton demonisointi.

Vierailija
2598/3685 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä naapurillani kerrostalossa asuessani, oli ilmeisestikin keuhkoahtaumatauti. Hänellä oli tapana putsata kurkkunsa aamuisin oikein räkäisesti. Siinä meni itseltä kyllä aamukahvit pilalle. Tuo tyyppi oli lisäksi ns. mielenterveyskuntoutuja, vahvassa lääkityksessä koko ajan. Ja hänen luonaan ravasi sellaista huumehörhöjen näköistä porukkaa. En tiedä myikö heille lääkkeitänsä tai antoiko ilmaiseksi saadakseen yksinäisyyteensä apua. Aiemmin tuossa asunnossa, joka oli jonkun säätiön omistuksessa, asui mies, joka veisasi öisin. Välillä hän ilmeisesti laittoi arkkienkeleitä järjestykseen komentelemalla: Gapriel, siihen, Mikael, siihen. Yhtenä yönä mieheni meni katsomaan oven raosta, että mitä rapussa tapahtuu. Ja hän kertoi sitten minulle, että siellä se mies taisi palvoa jotakin henkeä, tai ottaa ohjeita vastaan, katseli ylöspäin kädet koholla ja nyökkäili päätään ja hoki joo, joo.

Nykyisin asumme rivitalon päätyasunnossa, ja ne ainoat seinänaapurit ovat ihania. Mukavia ihmisiä, jotka itsekin rakastavat rauhallisuutta. Eikä outoja tapoja heillä. Mutta erilaisten säätiöiden omistamat asunnot ovat kyllä sellaisia, että naapuriksi ei kannata ryhtyä. Mitä vaan voi joutua kestämään.

Vierailija
2599/3685 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisellä naapurillani kerrostalossa asuessani, oli ilmeisestikin keuhkoahtaumatauti. Hänellä oli tapana putsata kurkkunsa aamuisin oikein räkäisesti. Siinä meni itseltä kyllä aamukahvit pilalle. Tuo tyyppi oli lisäksi ns. mielenterveyskuntoutuja, vahvassa lääkityksessä koko ajan. Ja hänen luonaan ravasi sellaista huumehörhöjen näköistä porukkaa. En tiedä myikö heille lääkkeitänsä tai antoiko ilmaiseksi saadakseen yksinäisyyteensä apua. Aiemmin tuossa asunnossa, joka oli jonkun säätiön omistuksessa, asui mies, joka veisasi öisin. Välillä hän ilmeisesti laittoi arkkienkeleitä järjestykseen komentelemalla: Gapriel, siihen, Mikael, siihen. Yhtenä yönä mieheni meni katsomaan oven raosta, että mitä rapussa tapahtuu. Ja hän kertoi sitten minulle, että siellä se mies taisi palvoa jotakin henkeä, tai ottaa ohjeita vastaan, katseli ylöspäin kädet koholla ja nyökkäili päätään ja hoki joo, joo.

Nykyisin asumme rivitalon päätyasunnossa, ja ne ainoat seinänaapurit ovat ihania. Mukavia ihmisiä, jotka itsekin rakastavat rauhallisuutta. Eikä outoja tapoja heillä. Mutta erilaisten säätiöiden omistamat asunnot ovat kyllä sellaisia, että naapuriksi ei kannata ryhtyä. Mitä vaan voi joutua kestämään.

Eli siis henkilö yski ja oli mahdollisesti kroonisesti keuhkosairas -> onko se nyt niin paha tai outo asia? Mistä tiedät hänen lääkityksestään vai oliko se vain olettamus? Olisiko ollut parempi, että kukaan ei olisi käynyt hänen luonaan kylässä? Oliko olettamukseesi ainoa syy esimerkiksi epäsiistihkö ulkoinen olemus/pukeutuminen? Tuo arkkienkeleitä palvonut ja veisannut kuulostaa sympaattiselta tyypiltä ja minusta ainakin olisi kiinnostavaa jutella sellaisen kanssa. Veisaaminen yöaikaan on huono juttu, jos kuuluu naapuriin, mutta haittaako se muuten esim. päiväsaikaan? Miksi kaikkien ihmisten pitäisi olla vain ennalta arvattavia tusinataviksia? Kiinnostaa vain yleisellä tasolla se, miten ihmiset mieltävät nuo poikkeavuudet ja epätavallisuudet. Siksi siis kyselen. :)

Vierailija
2600/3685 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis henkilö yski ja oli mahdollisesti kroonisesti keuhkosairas -> onko se nyt niin paha tai outo asia? Mistä tiedät hänen lääkityksestään vai oliko se vain olettamus? Olisiko ollut parempi, että kukaan ei olisi käynyt hänen luonaan kylässä? Oliko olettamukseesi ainoa syy esimerkiksi epäsiistihkö ulkoinen olemus/pukeutuminen? Tuo arkkienkeleitä palvonut ja veisannut kuulostaa sympaattiselta tyypiltä ja minusta ainakin olisi kiinnostavaa jutella sellaisen kanssa. Veisaaminen yöaikaan on huono juttu, jos kuuluu naapuriin, mutta haittaako se muuten esim. päiväsaikaan? Miksi kaikkien ihmisten pitäisi olla vain ennalta arvattavia tusinataviksia? Kiinnostaa vain yleisellä tasolla se, miten ihmiset mieltävät nuo poikkeavuudet ja epätavallisuudet. Siksi siis kyselen. :)

Kyllä sellainen limainen "graah yäääh" -yskä on kuvottavan kuuloista ja jos sitä joutuu kuuntelemaan omassa keittiössään paperinohuen seinän läpi.. hyvää ruokahalua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi