Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies huutaa joka päivä, olen ihan loppu

Vierailija
17.03.2018 |

Meillä on yhteinen yritys ja stressi ja työpaine on välillä kova. Mies on tosi temperamenttinen ja suuttuu ihan pikkuasioistakin. (Esim jos tavara hukassa) Huutaa ja raivoaa mulle joka päivä. Hän on paljon taitavampi firman jutuissa ja suuttuu, kun en ole yhtä hyvä ja nopea. Tai jos joku asia ei mene suunnittelmien mukaan, alkaa raivoaminen. Tai jos esim pyytää käymään luonaan niin karjuu heti mun nimeä, koskaan ei ensin pyydä neutraalisti käymään.

Olen ihan hajalla tästä työmäärästä ja miehen jatkuvasta raivoamisesta. Joskus jos mies nåkee että kovasti pahoitan mieleni, saattaa pyytää myöhemmin anteeksi, mutta sama meno jatkuu seuraavana päivänä.
Haluaisin vaan purkaa pahaa oloani jollekin, mutta en jotenkin kehtaa ystävillekään kertoa koko tilannetta, kun jollain lailla haluan kuitenkin suojella miestä, ei se koko ajan ilkeä ole ja on meillä hyviäkin hetkiä ja joskus jopa päiviä.

Pidän meidän työstä, mutta tämä tilanne on ihan kestämätön. Olen koko ajan ihan varpaillaan ja varuillaan, että mitä seuraavaksi.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaisessa voi kukaan elää. Onko miehesi aivan apina kun ei osaa hillitä yhtään itseään? Sinä olet lapanen joka antaa kohdella itseään noin, minä huutaisin takaisin että pää kiinni ja lähtisin pois, pitäkööt tunkkinsa jos ei osaa käyttäytyä kuin ihminen.

Sinä sairastut tuosta ihan kohta, mitäs mies sitten tekee kun joutuu tekemään sunkin työt?

Vierailija
2/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollaisessa voi kukaan elää. Onko miehesi aivan apina kun ei osaa hillitä yhtään itseään? Sinä olet lapanen joka antaa kohdella itseään noin, minä huutaisin takaisin että pää kiinni ja lähtisin pois, pitäkööt tunkkinsa jos ei osaa käyttäytyä kuin ihminen.

Sinä sairastut tuosta ihan kohta, mitäs mies sitten tekee kun joutuu tekemään sunkin työt?

Mä en sitä huutokilpailua voita jos lähden takaisin huutaamaan, kokeiltu on. Jos yritän lähteä tilanteesta, mies suuttuu aivan älyttömän paljon. Sekin on kokeiltu. Ja jotenkin alkaa tuntua, että kaikki on vaan omaa vikaa, sekin että mies huutaa.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puhelimen videolle säännöllisesti niitä huutokohtauksia ja näytä ne sille rauhallisena hetkenä. Älä mene kovin lähelle videoimaan koska se ärsyttää huippuunsa ja se yrittää hajottaa sun puhelimen.

Vierailija
4/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairas tuo miehesi kertomasi perusteella. Ihan hullu. Käske hakeutua hoitoon tai lähde vetämään töistä ja / tai avioliitosta. Ei tuollaista katso kukaan normaalijärkinen ihminen.

Vierailija
5/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisit ja laiskottelet siis miehesi perustamassa yrityksessä.

Mene muualle töihin.

Vierailija
6/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en sitä huutokilpailua voita jos lähden takaisin huutaamaan, kokeiltu on. Jos yritän lähteä tilanteesta, mies suuttuu aivan älyttömän paljon. Sekin on kokeiltu. Ja jotenkin alkaa tuntua, että kaikki on vaan omaa vikaa, sekin että mies huutaa.

-Ap

"Mies suuttuu todella paljon." Mitä sitten?

Vierailija
7/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero.

Vierailija
8/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko rauhallisena hetkenä rauhallisesti kertoa miehelle, miltä sinusta tuo käytös tuntuu? Kerro rehellisesti tunteesi. Kerro että hänen käytöksensä aiheuttaa sinulle päivittäistä stressiä. Kysy, olisiko sinun parempi hakea muualta töitä. Kysy, huutaisiko hän samalla tavalla vieraalle työntekijälle. Toivon sinulle voimia asian esille ottamiseen. Ansaitset tulla kohdelluksi ystävällisesti.

Vierailija
9/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon turvakodissa töissä ja voin kertoa, että jatkuva huutaminen on myös henkistä väkivaltaa. Miehesi tekee väärin sinua kohtaan. Huutaminen ei ole sinun syystäsi. Kerro hänelle, että sinä olet peloissasi ja että huutamisen täytyy loppua. Jos mies ei pysty sitä itse lopettamaan, hän tarvitsee apua. Jos tämä ei auta, mene joksikin aikaa paikkakuntasi turvakotiin. Se ei maksa mitään, saat neuvoja ja apua ja aikaa miettiä. Turvakotiin hakeutuminen voi toimia myös miehelle herätyksenä.

Vierailija
10/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella epäterve suhde ja pahemmaksi tulee menemään. Olet jo alkanut syyllistämään itseäsi ja suojelet miestäsi.

Vierailija
11/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
12/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo suojelu ja salailu mahdollistaa käytöksen jatkumisen

Vierailija
13/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loisit ja laiskottelet siis miehesi perustamassa yrityksessä.

Mene muualle töihin.

Firma on yhdessä perustettu ja tällä viikolla olen tehnyt noin 60 tuntia töitä tähän mennessä. Huomenna vielä lisää. Kyse on ehkä enemmänkin siitä, että yritys on enemmän miehen "alaa" ja mies on tosi älykäs ja oppii nopeasti teknisiä juttuja, joissa olen itse paljon hitaampi. Haluan tätä työtä tehdä, mutta en vaan kestä tätä nykyistä tilannetta, kun räjähdysvaara on koko ajan läsnä.

-Ap

Vierailija
14/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi etsit työpaikan muualta kun miehen yrityksestä, tilanne voi korjaantua jo sillä.

Jos se ei auta, vaan mies huutaa sulle kotona, niin pistät lusikat jakoon.

Vierailija
15/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itsellesi oma työpaikka. Kaikille yhteisyrittäminen ei sovi.

Vierailija
16/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppiisko ja ymmärtäisikö sun tosi älykäs miehesi, jos ilmoittaisit että tuo käytös on idioottimaista ja halventavaa.

Vierailija
17/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muserrut jos tilanne ei muutu. Teidän täytyy pitää neuvottelu kuinka toimintaa voisi muuttaa. Sama työpaikka puolison kanssa voi olla todella haastavaa. Itse sinuna lähtisin pois johonkin muuhun työhön.

Vierailija
18/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki itsellesi oma työpaikka. Kaikille yhteisyrittäminen ei sovi.

Todennäköisesti mies huutaisi edelleen ap:lle, mutta kotona. Ihme tarvittaisiin, että tuollainen ihminen haluaisi ja/tai pystyisi muuttua.

Vierailija
19/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan aluksi etsit työpaikan muualta kun miehen yrityksestä, tilanne voi korjaantua jo sillä.

Jos se ei auta, vaan mies huutaa sulle kotona, niin pistät lusikat jakoon.

Mutta kun tämä ei ole mikään mieheni yritys, vaan ihan yhdessä perustettu, yhteisessä omistuksessa ja yhdessä pyöritetään. En mä halua tätä lopettaa, ja tiedän että homma ei pyörisikään ilman minua. Joku muu ratkaisu tähän pitää olla kun se että mä hylkään yritykseni. Miehen käytökseen tässä pitäisi saada muutos, mutta miten?

-Ap

Vierailija
20/107 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hänellä varmaan on tulinen luonne tai sitten hän on stressaantunut. Sinun ottaisin kissan pöydälle ja valitsisin ensin hyvän keskustelu ajan. Selitä hänelle että hänen tulee aikuistua. Opetella hyvät käytöstavat. Itsensä hillitseminen ja sinun kunnioittaminen. Olethan hänen työtoverinsa ja hän ei missään työssä voisi käyttäytyä noin. Jos hän jatkaa samaan tahtiin alat puhumaan hänelle että olet tosissasi vaatimustesi kanssa ja että näin ei voi jatkua. Et kai halua psyykkesi menevän ja myös pidemmän päälle fyysinen terveytesi alkaa kärsiä. (Sydänhermot ja sitten seuraavaksi alkaa rytmihäiriöt). Puhun kokemuksesta. Sinun täytyy pysyä vaatimuksissasi lujana muuten jos et pysy hän alkaa pallotteleen sinua ja ei usko sinua enää van katsoo "että puhut vain". Sinun tulee nyt ajatella itseäsi. Jos hän jatkaa samalla tavalla monissa tapauksissa ei auta kuin lopettaa suhde. Minä tein näin liian myöhään. Pilasin hermoheikon rääkyvän ja huutavan miehen kanssa sydänhermoni ja syön beetasalpaajia rytmihäiriöihini. Minuakin varoitettiin mutta uskoin liian myöhään. Rohkeasti vain lähdet yrittämään tilantteen muuttamista. Ei kannata pilata elämäänsä kasvamattoman miehen kanssa ja älä odota liian kauan muuttumista vaan katso onko hän tosissaan ottanut muutos prosessin. Onnea matkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi