Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Henkilöt puuttuvat toistensa tekemisiin.Mitähän vttua se muille kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun omakotitalossa järven rannalla. Naapureinani on fiksuja, ystävällisiä ja kohteliaita ihmisiä. Mikään heidän olemuksessaan tai tekemisessään ei ole ärsyttänyt koskaan. Täytyy olla onnellinen, että on upeat naapurit.
Juuri olen ostamassa trampoliinia. Kyselin naapureilta, häiritseekö heitä trampoliini pihalla, kun siitä kuuluu lasten ilakointia. Ei haitannut.
Raukkaparat,eivät kehdanneet sanoa,liian kilttejä:(
Kakaroitten kiljuminen trampalla kesäiltana on painajaista.Anna armoa naapureillesi!
Älä ole noin ankea ja jäykkä suomijuntti. :D Lasten äänet ovat ihania ja luovat uskoa tulevaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö äly riitä pysymään erillä muitten tekemisistä.Missähän jonossa lie olleet,kun järkeä jaettiin.
Vierailija kirjoitti:
Asun omakotitalossa järven rannalla. Naapureinani on fiksuja, ystävällisiä ja kohteliaita ihmisiä. Mikään heidän olemuksessaan tai tekemisessään ei ole ärsyttänyt koskaan. Täytyy olla onnellinen, että on upeat naapurit.
Juuri olen ostamassa trampoliinia. Kyselin naapureilta, häiritseekö heitä trampoliini pihalla, kun siitä kuuluu lasten ilakointia. Ei haitannut.
Kyllä olette outoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö äly riitä pysymään erillä muitten tekemisistä.Missähän jonossa lie olleet,kun järkeä jaettiin.
Opettaja,opettaja🤚minä tiedän.pska jonossa 😋
Vierailija kirjoitti:
Alakerrassa asuu todella siistejä ihmisiä päätellen siitä, että pyykinpesukone jauhaa kaksikin kertaa päivässä. Yleensä iltaisinkin. Ei siiinä mitään, mutta se kauhea meteli ja rynkytys, mikä lähtee koneesta.
Ei taida kauan kone tuolla menolla kestää, jos eivät tee sille jotain.
Kuinka harvoin itse peset pyykkiä? Eikös niitä pyykkejä voi pestä illallakin ennen hiljaisuusaikaa? Yleensä ihmiset ovat päivisin töissä, joten ainoa mahdollisuus on pestä iltaisin.
T. Kaksi koneellista per päivä on meillä normaalia
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiöömme kolmisen viikkoa sitten muuttanut asukas on tehnyt muuttoa reilun viikon. Itse muutto kesti viitisen päivää (useita tunteja per ilta), nyt asukas on alkanut siirrellä tavaroitaan edes takaisin varaston ja huoneistonsa väliä. Välillä porraskäytävästä kuuluu voimakasta pauketta ja jyskettä, välillä taas rullakko rämisee. Saa nähdä, milloin kaveri saa urakan päätökseen. Toivottavasti mahdollisimman pian.
Eikös tuokin ole ihan normaalia, jos hänellä ei ole kovin paljon apuvoimia? Monella voi mennä kuukausi-parikin siinä, että saa kaiken järjestykseen.
Alakerran naapuri, viinaan menevä ja alati pahantuulinen itäisen naapurimaan kansalainen, on nyt korona-aikana flipannut kunnolla. Aamusta iltaan riehuu, siis paiskoo tavaroita, kolauttelee itseään jne. ja huutaa vihaisesti. Koira haukkuu hänelle välillä, tai vaimo koittaa rauhoitella, mutta turha homma. Itseäni stressaa ja vituttaa, koska meteli on etenkin yötä vasten kiihtyvää ja on tosi raskasta henkisesti kuunnella toisen riehuvan päivästä toiseen. :(
Välillä hakkaa nyrkkeilysäkkiä ja bilettää, kuuntelee jotain venäläistä artistia ihan täysillä (tottakai juuri lapsemme nukkumaanmenoaikaan). Lopettaa kuitenkin aina ennen yörauhaa tai ainakin hiljentää, joten aika turha valittaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat pyykit roikkuvat viikkokausia narulla, sateessakin. Roskien poltto pihalla taajama-alueella. Naapurit eivät ole ilmeisesti kuulleet, että maitopurkit, pahvilaatikot, muoviroskat ym. kuuluu viedä roskienkeräyspisteeseen, ja että roskia ei saisi polttaa taajamassa. Savuhaitat ovat melkoiset, kun ns.grilli käryää koko päivän oli sitten helle tai pakkanen. Asiasta huomautettu, mutta eivät silti lopeta. Takapiha rojua täynnä.
Naapurillani on ollu punainen pieni (vessan?)matto narulla tuulettumassa jo kolmisen vuotta. Kerran kävin (kun naapuri ei ollut kotona) siirtämässä sen niin ettei näy minulle, mutta nyt se on valunut takaisin. Ensi kesänä vien sen roskiin hiljaisuudessa, ei varmaan itse edes tajua että matto on ulkona.
😏Argh! Meidän takapihan vanhapoikanaapuri on laittanut pyykkitelineen just siihen kohtaan missä ainut aukko meidän pihalle. Katson siitä noin 4metrin aukosta läpi vuoden liehuvia pitkiä black horsen kuviollisia kalsareita! Olen istuttanut vaikka mitä, Tuijaa, ruusuorapihlajapuun jne, mutta mikään ei mene niin korkealle kun ne liehuvat kalsarit!!
Kuulostaa ihan tahattomalta asialta. Saahan omalle pihalleen laittaa telineen, kunhan pysyy oman tontin rajojen sisällä.
Olen huomannut, että pahimmat kyttääjät ja skitsoajat ovat elämäntapatyöttömiä tai eläkeläisiä. Heillä ei ilmeisesti ole parempaa tekemistä kuin kyttäillä ja arvioida muiden tekemisiä. Kuvittelevat sitten valheellisesti olevansa jotenkin parempia, kun pääsevät arvostelemaan toisia.
Jos Suomessa olisi edes vähän huonompi sosiaaliturva työttömille, niin nykyistä useampien työttömienkin olisi pakko mennä edes johonkin hommiin (vaikka puhelinmyyntiin), niin meno olisi inhimillisempää meille kaikille, kun siis heilläkin olisi jotakin mielekkäämpää tekemistä. Lisäksi pysyisi psyyke kasassa, kun heillä olisi jotain tekemistä. Osa työttömistä on varmasti ok, mutta heissä on kyllä psyykepuolen aikapommeja paljon ja siis se toimettomuus nyt vaan ei ole ihmiselle hyväksi.
Eläkeläisten toimettomuuden ymmärrän kyllä; ehkä joku miellyttävä yhteisöllisempi asenne auttaisi heitä, niin eivät umpioituisi asuntoihinsa muita kyttäilemään.
Vierailija kirjoitti:
Kerrosta alempana toisinaan joku huutaa ja kiroilee lapsille "voi jumalauta!" jne. En tosin ole varma, onko kyseessä perheen äiti vai esim. perheen vanhin tytär, joka on jo teini. Jos on äiti kyseessä, kuulostaa varsin erikoiselta kasvatustavalta.
Olen itsekkin kuullut tuota kiroilua lapsille. Kiroilu on huono tapa ja tosi rumaa. Tosin se on vapaaehtoista.
Usein taustalla väsymystä ja tapa kokoajan kommentoida lapsia. Parempi olisi pysähtyä ja sanoa lapselle vain asiasta. Vanhemman kokoaikainen kommentointi älä, älä ja kiroilu lisää vain lapsen huutoa ja levottomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Muutin hiljattain uuteen kämppään, joka on kerrostalossa, jossa on olemattomat äänieristeet. Varsinkin yläkerran naapurin kaikki äänet kuuluvat niin kuin oltaisiin samassa kämpässä. Äitini kerran luonani käydessään kysyi, laitoinko pyykit pyörimään, koska pesukoneen linkous kuulosti tulevan samasta asunnosta. Yläkerran naapuri siellä vain pesi pyykkiä. Myös puhe kuuluu sanasta sanaan välillä ja tällä yläkerran jätkällä on tapana saada jotain ihmeen huutohulluuskohtauksia. Saattaa huutaa täysillä useamman minuutin ja kiroilla, vuorokauden ajasta riippumatta. Kerran heräsin puoli seitsemältä aamulla tähän järjettömään ”voi v*ttu s**tana” huutoon. En tiedä onko se jätkä ihan normaali. Sillä on myös koira joka välillä liittyy mukaan tähän metelikuoroon ulvoen täyttä kurkkua.
Jostain syystä tuntuu et kaikilla nuorilla jätkillä on näitä huutokiroilu kohtauksia:D itselläkin ollut aikoinaan ensin alakerran naapurissa sitten yläpuolella nuori jätkä ehkä 20-25 vuotias jotka huuto kiroilee ja karjuu oli sit klo 23. 00 tai 06.00, lisäksi näillä nuorilla jätkillä on tapana myös huuto puhua kovaa ja lisäksi aamuyöllä, päivisin on hiljaista kun itse töissä mut illalla alkaa ns elämään... Välillä on hiljaista...
Nyt taas asuu joku nuori jätkä yläpuolella mut on yllättävän rauhallinen, ihme, yleensä nämä ei ole :D ihana rauha nyt ollut
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se ois toi klo 22-24 monologi. Kai siellä puolisokin on, mutta hän ei juuri keskeytä.
Ainoa ääni, joka täs talossa kuuluu läpi. Ei kuulu musat tai lapsiperheet.
Yksinkertainen selitys: hän puhuu puhelimessa.
Bsbsh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin hiljattain uuteen kämppään, joka on kerrostalossa, jossa on olemattomat äänieristeet. Varsinkin yläkerran naapurin kaikki äänet kuuluvat niin kuin oltaisiin samassa kämpässä. Äitini kerran luonani käydessään kysyi, laitoinko pyykit pyörimään, koska pesukoneen linkous kuulosti tulevan samasta asunnosta. Yläkerran naapuri siellä vain pesi pyykkiä. Myös puhe kuuluu sanasta sanaan välillä ja tällä yläkerran jätkällä on tapana saada jotain ihmeen huutohulluuskohtauksia. Saattaa huutaa täysillä useamman minuutin ja kiroilla, vuorokauden ajasta riippumatta. Kerran heräsin puoli seitsemältä aamulla tähän järjettömään ”voi v*ttu s**tana” huutoon. En tiedä onko se jätkä ihan normaali. Sillä on myös koira joka välillä liittyy mukaan tähän metelikuoroon ulvoen täyttä kurkkua.
Jostain syystä tuntuu et kaikilla nuorilla jätkillä on näitä huutokiroilu kohtauksia:D itselläkin ollut aikoinaan ensin alakerran naapurissa sitten yläpuolella nuori jätkä ehkä 20-25 vuotias jotka huuto kiroilee ja karjuu oli sit klo 23. 00 tai 06.00, lisäksi näillä nuorilla jätkillä on tapana myös huuto puhua kovaa ja lisäksi aamuyöllä, päivisin on hiljaista kun itse töissä mut illalla alkaa ns elämään... Välillä on hiljaista...
Nyt taas asuu joku nuori jätkä yläpuolella mut on yllättävän rauhallinen, ihme, yleensä nämä ei ole :D ihana rauha nyt ollut
Jälleen yksinkertainen selitys: pelaa konsoli- tai tietokonepelejä ja raivoaa pelatessaan siitä, jos menee joku kohta huonosti/häviää.
Naapurin tyttö on nytkin kirkunut kohta puoli tuntia pihassa. Ei muuta hätää kun kova huomion tarve. Siis ihan vaan kirkuu. Mulla ois ääni lähtenyt jo parin minuutin jälkeen.
Yksi naapuri harrastaa samaa mitä yllättäen jotkut oli ketjun alkupäässä maininneet:
Palvoo autoaan. Tuijottaa sitä, kiertelee, kokeilee. Kerran heräsin viideltä aamulla työkalujen kolinaan, kiristeli renkaita. Ja sen jälkeen taas pitkään tuijottelua. Ihan perusauto ja omistajana viisikymppinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin tyttö on nytkin kirkunut kohta puoli tuntia pihassa. Ei muuta hätää kun kova huomion tarve. Siis ihan vaan kirkuu. Mulla ois ääni lähtenyt jo parin minuutin jälkeen.
Yksi naapuri harrastaa samaa mitä yllättäen jotkut oli ketjun alkupäässä maininneet:
Palvoo autoaan. Tuijottaa sitä, kiertelee, kokeilee. Kerran heräsin viideltä aamulla työkalujen kolinaan, kiristeli renkaita. Ja sen jälkeen taas pitkään tuijottelua. Ihan perusauto ja omistajana viisikymppinen nainen.
Jospa olikin vajaa viisikymppinen nainen?
Pariskunta jumppaa pihalla tiukoissa trikoissa pyllistellen sekä naapureille että ohikulkijoille. Lapsia ei hoideta kun oma ego on tärkeämpi.
Naapurilla on joku vanha moottoripyörän romu. Hän ei jätä sitä parkkiin siinä asennossa missä pihaan ajaa vaan kääntää sen kylki tielle päin, että kaikki näkisi kun on oikein moottoripyörä:)
Vierailija kirjoitti:
Naapurilla on joku vanha moottoripyörän romu. Hän ei jätä sitä parkkiin siinä asennossa missä pihaan ajaa vaan kääntää sen kylki tielle päin, että kaikki näkisi kun on oikein moottoripyörä:)
Jatkan vielä sen verran että sitä minä olen ihmetellyt että koko perhe on samanlainen. Sekä nainen että mies. Lapsista en osaa sanoa. En oikein osaa sanoa, että mistä moinen näyttämisen halu kumpuaa.
Äsken kun katoin kiikareilla niin siellä mies kaivoi nenäänsä söi räkäänsä hyi!