Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

2041/3685 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurimme rakastavat haravoimista. Haravoivat joskus vähän matkaa meidänkin puoleltamme. Haravoivat jopa silloin kun on hieman lunta maassa.

Vierailija
2042/3685 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kummasta kuuluu sellainen ääni kuin asunnossa vieriteltäisiin isoja kuulia pitkin lattiaa? Tällainen ääni kuuluu useasti yläkerrasta enkä ole keksinyt sille selitystä. Vai pelaako naapuri petankkia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2043/3685 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosi ohuet seinät. Kerrostalo 40-50-lukujen taitteesta. Yläkerrassa asuu nainen jolla on pahoja ilmavaivoja. Ne äänet kuuluu vessassa todella hyvin. Joka kerta valehtelematta kun se piereskelee tai ripuloi, se sanoo aaaah! Uuuuh! Aaaah! Ei ne pieruäänet, mutta se aaaaah!

Vierailija
2044/3685 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun omakotitalossa järven rannalla. Naapureinani on fiksuja, ystävällisiä ja kohteliaita ihmisiä. Mikään heidän olemuksessaan tai tekemisessään ei ole ärsyttänyt koskaan. Täytyy olla onnellinen, että on upeat naapurit.

Juuri olen ostamassa trampoliinia. Kyselin naapureilta, häiritseekö heitä trampoliini pihalla, kun siitä kuuluu lasten ilakointia. Ei haitannut.

Raukkaparat,eivät kehdanneet sanoa,liian kilttejä:(

Kakaroitten kiljuminen trampalla kesäiltana on painajaista.Anna armoa naapureillesi!

Apua, mulla ei oo käyny mielessäkään että tuollaiseen pitäisi kysyä lupa! Toki se on kohteliasta, mutta kai nyt omakotitalon pihalle saa ostaa mitä huvittaa? Tuskin ne lapset siellä kuitenkaan yötä myöten ”ilakoi”. Itse asun rivitalossa ja ympärillä on omakotitaloja vieri vieressä. Lähimmän naapurini pihalla on trampoliini, jolla lapset hyppivät usein esim. musiikkia kuunnellen ja hauskaa tuntuu olevan. Eikös ne ole ihan normaaleja lapsiperheen ääniä? Hyppiminen tapahtuu päiväsaikaan/iltaisin, jolloin kuuluu paljon muutakin elämisen ääntä: joku leikkaa nurmikkoa, toinen grillaa ja kuuntelee radiota terassillaan ja kuka mitäkin. 😀 ei minusta ollenkaan piinallista

Vierailija
2045/3685 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä kummasta kuuluu sellainen ääni kuin asunnossa vieriteltäisiin isoja kuulia pitkin lattiaa? Tällainen ääni kuuluu useasti yläkerrasta enkä ole keksinyt sille selitystä. Vai pelaako naapuri petankkia.."

Muistan kuulleeni, että tämä liittyi jotenkin putkiin tms. Asuessani aikoinaan keskemmällä kuin ylimmässä kerroksessa kerrostalossa, kuului joskus myös tuollaista.

Nuorten miesten huuto ja ölinä taas on hyvin todennäköisesti pelaamista. Ei tarvitse olla edes alkoa mukana. :) Siitä voi toki sanoa, jos pelaaminen käy liian äänekkääksi, eivät jostain syystä yhtään ymmärrä itse omaa volyymitasoaan.

Vierailija
2046/3685 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissat pelaa palloilla

Vierailija
2047/3685 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mistä kummasta kuuluu sellainen ääni kuin asunnossa vieriteltäisiin isoja kuulia pitkin lattiaa? Tällainen ääni kuuluu useasti yläkerrasta enkä ole keksinyt sille selitystä. Vai pelaako naapuri petankkia.."

Muistan kuulleeni, että tämä liittyi jotenkin putkiin tms. Asuessani aikoinaan keskemmällä kuin ylimmässä kerroksessa kerrostalossa, kuului joskus myös tuollaista.

Nuorten miesten huuto ja ölinä taas on hyvin todennäköisesti pelaamista. Ei tarvitse olla edes alkoa mukana. :) Siitä voi toki sanoa, jos pelaaminen käy liian äänekkääksi, eivät jostain syystä yhtään ymmärrä itse omaa volyymitasoaan.

Tuo kuulien vieriminen lattiaa pitkin hämmentää muakin, koko elämäni oon kerrostalossa asunut ja aina ihmetelly miks yläkerrasta kuuluu tommosta?? Oon ajatellu aina että siellä heitellä keilapalloja.. Jotenki tuo putkiasia kaipais lisää selittämistä? Vai onks jollai muulla ehottaa muutaki selitystä?

Vierailija
2048/3685 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakerran naapuri, viinaan menevä ja alati pahantuulinen itäisen naapurimaan kansalainen, on nyt korona-aikana flipannut kunnolla. Aamusta iltaan riehuu, siis paiskoo tavaroita, kolauttelee itseään jne. ja huutaa vihaisesti. Koira haukkuu hänelle välillä, tai vaimo koittaa rauhoitella, mutta turha homma. Itseäni stressaa ja vituttaa, koska meteli on etenkin yötä vasten kiihtyvää ja on tosi raskasta henkisesti kuunnella toisen riehuvan päivästä toiseen. :( 

Välillä hakkaa nyrkkeilysäkkiä ja bilettää, kuuntelee jotain venäläistä artistia ihan täysillä (tottakai juuri lapsemme nukkumaanmenoaikaan). Lopettaa kuitenkin aina ennen yörauhaa tai ainakin hiljentää, joten aika turha valittaakaan. 

Ei siellä omassa kämpässä nyt ihan miten tahansa voi meluta, vaikka hiljaisuus ei virallisesti olisi alkanutkaan vielä. Jos naapuri riehuu ja huutaa tuntitolkulla niin että se kuuluu selkeästi muihin kämppiin, totta kai siitä voi valittaa. Kokemuksesta tiedän, koska itse asuin tuollaisen tyypin naapurissa. Muutkin talon asukkaat kärsivät siitä, joten valitukselle todellakin oli perusteet ja tämän naapurin käytökseen puututtiin.

Vierailija
2049/3685 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen naapurina juoppo, joka unohti avaimensa sisälle kirjaimellisesti JOKA päivä! Oli aina mun ovella kolkuttelemassa, kun muutaman kerran erehdyin auttamaan häntä ja soittamaan päivystäjän avaamaan hänelle oven. Usein oli vieläpä puolialasti ja takuulla paukkasi suoraan sisään asuntooni, jos ovi ei ollut lukossa. Onneksi en asu enää siinä kämpässä! Lisäksi möykkäsi viinapsykoosissa asunnossaan joskus läpi yön ja kulki alasti pitkin pihaa. Kerran näin, kun hän oikaisi naapurin pihan läpi jonnekin ja paskansi kävellessään marjapensaiden juureen :D raotti siis vaan housujaan mutta ei edes pysähtynyt. Moi niille jotka tunnistaa xd

Vierailija
2050/3685 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ihmettelemme naapurin nelihenkistä perhettä jossa tunnutaan kommunikoivan vain huutamalla. Perheen mies on meidän lähikaupassa töissä ja töissä tuntuu olevan ihan normaali mukava ihminen. Kotona kuitenkin kuuluu vain kun hän huutaa lapsille takapihalla. Perheen äiti on samanlainen huutaja. Ja lapset tietenkin huutaa takaisin, ikää heillä on noin 5v ja 3v. Joskus olen heihin törmännyt myös kodin ulkopuolella esim kaupassa ja silloin lapsille lässytetään oikein kunnolla, samaten jos heillä on vieraita. Kulissit kunnossa ja sitä rataa.

Vierailija
2051/3685 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulien vieriminen lattiaa pitkin hämmentää muakin, koko elämäni oon kerrostalossa asunut ja aina ihmetelly miks yläkerrasta kuuluu tommosta?? Oon ajatellu aina että siellä heitellä keilapalloja.. Jotenki tuo putkiasia kaipais lisää selittämistä? Vai onks jollai muulla ehottaa muutaki selitystä?

jep!! Täälläkin kuuluu parhaillaan samanlainen ääni: ihan kuin joku vierittäisi keilapalloja lattialla tai rullaisi skeittilaudalla pitkin asutoa :D wtf. Kerrostalo siis kyseessä

Vierailija
2052/3685 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jep!! Täälläkin kuuluu parhaillaan samanlainen ääni: ihan kuin joku vierittäisi keilapalloja lattialla tai rullaisi skeittilaudalla pitkin asutoa :D wtf. Kerrostalo siis kyseessä

Sellainen lasten Plasto-leppäkerttu, istutaan päällä ja potkitaan vauhtia? Sopii pari vuotiaille, aina johonkin viiteen tai kouluikään. Muovipyörät ei ole hiljaiset.

Vierailija
2053/3685 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri käy joka päivä postilaatikolla ja monta kertaa viikossa lähtee autolla jonnekin. Sitten se palaa takaisin kotiinsa. Omituista, eikö totta?

Teen juuri samoin ja naapuri pihalla ulkona lonksuttaa leukojaan muille asukkaille,kun ajan autolla asuntoni parkki paikalle.Tähän tapaan,että taitaa ilman ajella tuo mies joka päivä. (kuulin sanomisen,kun olin p-puhujan selän takana )Nyt tiedän sen,että jonninjoutavan selittäjällä ei ole ajo korttia.Taitaa olla "läpeksijä luonne"

Kysäisepäs josko naapuri opettaisi sinulle yhdyssanasäännöt.

Tai osta kielioppikirja ja opiskele itse.

Kyllä hän tietää yhdyssanat ja kotkottimet.Älä hättäile 😎

Niinpä niin. Pisteen jälkeen tulee välilyönti. Tähän tapaan. 🧐

Höpöhöpö.👏🤫

Television Chattiin kun laitat viestin,niin välimerkeistäkin veloitetaan,jos merkkimäärä ylittää esim.pisssteeellä määrän.Onko se merkkimäärä 160kpl./ viesti. Vene on,mut airot nou.

Vierailija
2054/3685 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nuorten miesten huuto ja ölinä taas on hyvin todennäköisesti pelaamista. Ei tarvitse olla edes alkoa mukana. :) Siitä voi toki sanoa, jos pelaaminen käy liian äänekkääksi, eivät jostain syystä yhtään ymmärrä itse omaa volyymitasoaan.

Eivät kuule omaa volyymitasoaan, koska korvilla on tehokkaat pelikuulokkeet.

Vierailija
2055/3685 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit tulee sanomaan,että aina sinä teet omia harrasteita-työntapaisia rivarin edustalla.Ne on kiellettyä,eikö mee perille.Vuokranantaja ei puolikkaalla sanallakaan tollaiseen suuntaan.Jos sattuu käväisemään,niin kysyy,mikäs on projektin nimi.Voisinko tehdä valituksen kotirauhan rikkomisesta niistä uteliaista ja jatkuvasti piha-alueelleni tulleista naapureista.Jos motskarini on "yksikseen"tauon ajan huoltotelineessä,niin joku tulee varmasti pyörimään uteliaana,mitä puuhia teen.Kerran lähti yksi,mukamas invalidi.Juosten pois moton vierestä,kun menin ulos ovesta.Voi prkeleeprkele!

Vierailija
2056/3685 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden naapuripariskunnan mies puhui vapaaehtoisesti jotain rapussa.

Vierailija
2057/3685 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurit tulee sanomaan,että aina sinä teet omia harrasteita-työntapaisia rivarin edustalla.Ne on kiellettyä,eikö mee perille.Vuokranantaja ei puolikkaalla sanallakaan tollaiseen suuntaan.Jos sattuu käväisemään,niin kysyy,mikäs on projektin nimi.Voisinko tehdä valituksen kotirauhan rikkomisesta niistä uteliaista ja jatkuvasti piha-alueelleni tulleista naapureista.Jos motskarini on "yksikseen"tauon ajan huoltotelineessä,niin joku tulee varmasti pyörimään uteliaana,mitä puuhia teen.Kerran lähti yksi,mukamas invalidi.Juosten pois moton vierestä,kun menin ulos ovesta.Voi prkeleeprkele!

Yrittävät omia neuvoja syöttää,pätemisen tarve ja kateelliset,kun joku osaa käyttää / tehdä muutakin järkevää,kuin käkätintä.

Vierailija
2058/3685 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autonsa kimpussa on yksi meidänkin naapuri ihan joka päivä, varsinkin heidän pienen lapsensa nukkumaanmenoaikaan. Ihmettelen, että miksi puoliso suostuu siihen, että hoitaa joka ikinen ilta lapsen nukuttamisen. Muutenkin naapuri mainitsi pihalla, että autotalli on hyvä paikka paeta perhe-elämää.

Vierailija
2059/3685 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhteinen eteinen naapurin kanssa, sellainen neliömetrin kokoinen tila ennen ulko-ovea. Naapuri AINA jää seisomaan siihen 1-2 minuutiksi kun lähtee, usein myös kun tulee. Siinä tilassa siis ei ole mitään, itse oleskelen siinä ehkä 3 sekunttia kun suljen oman oven, sitten avaan yhteisen ulko-oven ja lähden.

Välillä mietin salakuunteleeko naapuri minua kun tuosta eteisestä varmaan kuuluu asuuntooni paremmin kuin naapurin asunnon sisältä...

Vierailija
2060/3685 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vuosia sitten lämpimänä kesäiltana pihalla istuessamme kysyin samassa talossa asuvalta tutulta eläkeläisnaiselta onko hänellä kylmä kun oli villatakki päällä ja muut hikoili t- paidat päällään. en minä palele, oli vastaus. n. viiden vuoden ajan kun tuli jossain vastaan , niin aina huusi että " onks sulla kylmä!"

kerran sitten vastasin että: joo kyllä mua vähän paleltaa. sen jälkeen ei enää huudellut.

Ehkä hän luuli että tapasi tervehtiä on sanoa : onks sull kylmä., ja näin kohteliaasti tervehti sinua omalla  tavallasi ..::))  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä