Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kysyy: Kuinka usein naiset käytte kampaajalla?

Vierailija
21.02.2018 |

Tämä ei ole mikään provoilu, vaan en ihan vilpittömästi tiedä: Kuinka usein on naisten ns. normaali kampaajallakäyntiväli tai kuinka usein käytte? Tiedän että tähän vaikuttaa moni asia, hiustyyli jne. mutta jotain aikoja..?

Ajan tällä takaa sitä, kun meillä on avovaimon kanssa.. Ei nyt riitaa.. Mutta sanotaan, että olen ihmetellyt kun hän on käynyt kampaajalla viimeksi joskus syksyllä ja aikoo käydä "ehkä ennen kesää"..!? Hän on kuitenkin omillaan toimeentuleva, ulkonäöstään normaalisti huolehtiva työssä käyvä nuorehko nainen.. Niin eikö tuollainen yli puolen vuoden väli ole jo pitkä? Hänellä on pitkätköt hiukset joita hän värjää vaaleaksi.

Olen aiemmin seurustellut parturi-kampaajan kanssa, jonka hiustyyli vaihtui viikottain ja henkilön kanssa joka kävi aina tasaisesti 4 viikon välein kampaajalla.. Toinen ääripää lienee tapailemani nainen joka värjäsi itse hiuksensa ja siskonsa vähän lyhensi latvoja joskus ja hänelle kampaamo oli suorastaan vieras paikka. Itse käyn 5-6 viikon välein ja se on sopiva miehen lyhyille hiuksille..

Joten kiitos. Auttakaa. :)

Mies 31

Kommentit (162)

Vierailija
101/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinkuin... EN IKINÄ!!

Vierailija
102/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät hiukset ja viimeksi työkaveri töissä vähän tasoitti. Viimeksi kampaamossa olen käynyt vuosia sitten. Ei näitä tarvitse lyhennellä, pidän pitkistä.

Maksa rouvan kampaamokäynnit, niin hänhän voi käydä vaikka viikoittain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kävin ehkä 1-2 kertaa vuodessa. Minulla on aina ollut pitkät hiukset ja niiden värjäys+leikkaus maksaa ihan älyttömästi, vaikka ei edes tehdä mallinmuutosta, vain latvojen tasoitus. Minulla on parempiakin kohteita rahoilleni. Nykyään käyn vain leikkauttamassa latvat, viimeksi oli varmaan ainakin 1,5 vuoden väli.

Vierailija
104/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään itse hiukset tummiksi ja käyn kerran vuodessa korkeintaan pitkiä tasoittamassa. Lämpörullat joka aamu ja lakkaa päälle.

Ripsien pidennyksessä käyn kerran kuussa. Pigmentointeja huulissa, kulmissa ja silmissä tarvitsee vahventaa vain muutaman vuoden välein.

Solariumissa keväisin omalla punttisalilla.

Hampaiden valkaisussa kerran vuodessa, nyt pitäisi etuhampaiden muovikuoria parannella.

Kynsiä en laita. Ihokarvat epilaattorilla.

Mikäs muu herraa vielä kiinnostaisi?

Vierailija
105/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minun mies ei vahdi kampaamo-, pedikyyri-, manikyyrikäyntejä. Liian naismaista vahtia tuollaisia. Ja vieläpå TOISEN ihmisen käyntejä.

Kyllä meillä ainakin ihan vahtimatta kumpikin tietää toistensa kampaamo ym. käynnit. Ja jos ei jostain syystä tulisi etukäteen puheeksi niin aivan varmasti huomaan naisessani tuollaiset jutut. :)

Muttamutta. Kiitos paljon näillekin kommenteille, ketkä ovat käyneet kampaajalla 90-luvulla tai eivät värjää ikinä hiuksia. Olette varmasti siitä huolimatta oikein nättejä. Arvasin, että asialliseksi yrittämässäni aloituksessa jokin menee pieleen: En mitenkään arvostele sitä, että hiuksia ei leikkauteta ammattilaisella tai värjätä ensinkään. Kyse oli siitä, kuinka usein se tulisi tehdä, jos niin haluaa tehdä.

Mutta kun näitä luin niin ilmeisesti joku 2kk/ 4krt vuodessa on pitkille hiusille suht normaali värjäysväli?

Mies31

Jos mun mies tai poika olisi tuollainen, niin käskisin tulla kaapista ulos :D

Komentelet varmaan pukeutumisessa, poseeraamisessa ja alapään frisyyrissäkin naista? Saako hän nauraa kovalla äänellä vai silleen viehkosti? Miten korkeat korot riittävät?

Vierailija
106/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oudolta riidellä tällaisesta aiheesta. Itse käyn kampaajalla hyvin satunnaisesti, saan värjättyä ja tasoitettua hiukset itse, pitkä tukka ilman kerroksia. Jos pitäisi muuttaa mallia tai väriä radikaalisti, menisin kampaajalle. Ihan normaali tuollainen väli on, jos hiukset on vain raidoitettu vaalealla, eikä pituudelle tarvitse tehdä sen kummempia, ei ole mallia, jota pitää kuosissa. En itsekään tasoita omia hiuksiani joka kuukausi. Hiusvärit ovat sitäpaitsi aikamoista myrkkyä, fiksua pidentää värjäysväliä.

Niin ei tästä mitään riitoja olla käyty. Olen vaan vähän ihmetellyt tähän asiaan kohdistunutta yhtäkkistä säästövimmaa.. Koska säästö ei tosiaan tapahdu itse tekemällä, vaan värjäämättä jättämällä.. Mikä ei muuten hyvännäköisessä ja ulkonäöstään huolehtivassa naisessa valitettavasti hivele silmää..

Mies31

Taitaa mennä taas nainen vaihtoon. Pysy niissä kampaajissa kun oot tuollainen h*nuri.

Vierailija
107/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole mikään provoilu, vaan en ihan vilpittömästi tiedä: Kuinka usein on naisten ns. normaali kampaajallakäyntiväli tai kuinka usein käytte? Tiedän että tähän vaikuttaa moni asia, hiustyyli jne. mutta jotain aikoja..?

Ajan tällä takaa sitä, kun meillä on avovaimon kanssa.. Ei nyt riitaa.. Mutta sanotaan, että olen ihmetellyt kun hän on käynyt kampaajalla viimeksi joskus syksyllä ja aikoo käydä "ehkä ennen kesää"..!? Hän on kuitenkin omillaan toimeentuleva, ulkonäöstään normaalisti huolehtiva työssä käyvä nuorehko nainen.. Niin eikö tuollainen yli puolen vuoden väli ole jo pitkä? Hänellä on pitkätköt hiukset joita hän värjää vaaleaksi.

Olen aiemmin seurustellut parturi-kampaajan kanssa, jonka hiustyyli vaihtui viikottain ja henkilön kanssa joka kävi aina tasaisesti 4 viikon välein kampaajalla.. Toinen ääripää lienee tapailemani nainen joka värjäsi itse hiuksensa ja siskonsa vähän lyhensi latvoja joskus ja hänelle kampaamo oli suorastaan vieras paikka. Itse käyn 5-6 viikon välein ja se on sopiva miehen lyhyille hiuksille..

Joten kiitos. Auttakaa. :)

Mies 31

Tyypillä vaihtuu nainen jatkuvasti ja kehtaa nillittää ulkonäöstä. Tsiisös..

Vierailija
108/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee todella paljon hiusten mitan vuoksi. Kävin pitkien hiusten aikana kahden kuukauden välein ja lyhyiden hiusten aikana noin viiden viikon välein. 

En värjää tai värjäytä hiuksiani, koska hiusvärit ovat riski verisyöpähoitojen jälkeen.

Parturi-kampaajat varmaan työnsä vuoksi leikkauttavat ja värjäyttävät hiuksiaan usein.

Vierailija
109/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 6 vkon välein väri ja leikkaus. Mies 3 vkon välein leikkaus

Vierailija
110/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin kerran viidessä vuodessa ja senkin jos jompi kumpi vanhempani maksaa. En laita rahaa tuollaiseen turhuuteen. Osaan itsekin leikata/värjätä hiukseni. N29

Vierailija
111/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kampaajalla viimeksi viisitoista vuotta sitten. Tuolloin päätin, että kokeilen itse leikata ja värjätä hiukseni. Olin opiskelija ja säästin rahaa. Se jäi tavaksi. Leikkaan hiukset terävillä yleissaksilla siten, että katson samalla peilistä mistä leikkaan. Hiukseni ovat karheat ja paksut, eikä niissä pieni epätasaisuus näy. Värjään hiukset markettiväreillä ja mielestäni tulos on hyvä. 

Mutta totta kai kampaajat ovat ammattilaisia ja varmasti hiukseni olisivat kauniimmat heidän käsittelynsä jäljiltä. 

Vierailija
112/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn noin kuuden viikon välein värjäyttämässä tyveä ja freesaamassa raitoja. Tarvittaessa leikataan latvoja. Minulla on vaaleat hiukset alaselkään saakka, väri hyvin lähellä omaani mutta hieman viileämmän sävyinen.

Hintaa per käynti tulee noin 70-90 euroa riippuen siitä mitä tehdään.

Kiinnostaisi tietää miksi tästä saa alapeukkua? En saisi käyttää omia rahojani?

Vierailija
113/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina muutaman vuoden välein. Tukka kerralla ihan lyhyeksi ja siitä sitten kasvattelemaan. Säästyy hyvin rahaa, varsinkin kun nämä karvat kasvaa niin hitaasti. Siis todella hitaasti, ehkä sentin kahteen kuuhun jos sitäkään.

Vierailija
114/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lyhythiuksinen. Niin kauan kuin olin työelämässä, kävin säännöllisesti kuuden viikon välein kampaajalla leikkauttamassa tukkani. Nykyään käynnit ovat harventuneet noin 10 viikon välein. Myönnän, että etten leikkausta muistutan lähinnä vanhaa kyntöruumaa, kun hiukset roikkuvat otsalla. Viime vuosina ei ole tehty mitään erityistä kuten sävytystä tai kiharrusta, joita joskus ennen tehtiin. Nykyään olen säästölinjalla ja leikkautan pelkästään. Pitkiä hiuksia en voi kasvattaa, silla hiuslaatu on ohut ja mitä pidemmäksi hius kasvaa, sen hankalampi se on käsitellä lievän luonnonkiharan takia.

Vierailija
115/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn kaksi kertaa viikossa, pesu ja föönaus. En ole pessyt itse hiuksiani ainakaan 6-7 vuoteen. Liian kova homma ja kun tuo maksaa 10 euroa kerta, annan mieluummin homman kampaajalle.

Toisinaan laitetaan raitoja, eilen viimeksi, maksoi 45 euroa.

Mitäs alapeukuttamista tässä on?? Kateellisia vai mitä? 

kirjoittaja

Vierailija
116/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takapuoleen asti hiukset ja käyn kerran vuodessa kampaajalla värjäämässä ja tasoittamassa latvat. 

Vierailija
117/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä nyt jonkinlaiset kampaajalla käymättömyyden sm-kisat käynnissä ja joka mammalla tietysti kateutta herättävät, peppumittaiset & luonnostaan hunajanvaaleat kutrit, joita käly leikkaa kerran vuodessa keittiösaksilla ja hyvältä näyttää ;)

Näköjään kaikilla mammoilla on hiustensa suhteen sama juttu, kuin tarkasti säädellyssä ruokavaliossaan, pelkällä luomulla mennään ja kukaan ei  tietenkään laita hiuksiinsa mitään keinotekoista (kuten väriä) :D

Eihän ole. Moni (minä mukaan lukien) on kertonut värjäävänsä hiuksiaan. Kotona. Hinnaksi tulee kymmenesosa siitä, mitä kampaajalla ja ainakin mun henkilökohtaisen kokemukseni mukaan väristä tulee jopa parempi. Kaksi kertaa värjätty kampaamossa, ekalla kerralla sain tumman tukan kun piti olla pari astetta vaaleampi, toisella kertaa väri ei tarttunut kokonaan, eli oli läiskiä vanhaa väriä siellä täällä. Upeaa. Kotona kun värjään, voin syyttää vain itseäni jos menee pieleen.Mitä tosin ei ole koskaan tapahtunut.

Vierailija
118/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä nyt jonkinlaiset kampaajalla käymättömyyden sm-kisat käynnissä ja joka mammalla tietysti kateutta herättävät, peppumittaiset & luonnostaan hunajanvaaleat kutrit, joita käly leikkaa kerran vuodessa keittiösaksilla ja hyvältä näyttää ;)

Eihän se mikään ihme ole, että tukka kasvaa, kun sitä ei ole alati käsittelemässä tai leikkomassa. Useimpien oma väri on kaunis, sillä värjäämätön tukka vaihtaa valossa sävyä kuin ap tyttöystävää. - Minullakin vaadittiin nuorena allerginen reaktio, ennen kuin ymmärsin lopettaa käsittelyt. Nykyään ajatus värjäämisestä jonkin sosiaalisen paineen vuoksi on vieras.

Oma tukkani on keskiruskea, ensimmäisillä hopeilla. Suhtaudun niihin kuin kunniamerkkeihin, joita ne tavallaan ovatkin, sillä aloitin koko tukan kasvattamisen 26-vuotiaana nollapisteestä vakavan sairauden jälkeen. Voittajatukka. ;) - Se alkupään metsäläinen

Vierailija
119/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minun mies ei vahdi kampaamo-, pedikyyri-, manikyyrikäyntejä. Liian naismaista vahtia tuollaisia. Ja vieläpå TOISEN ihmisen käyntejä.

Kyllä meillä ainakin ihan vahtimatta kumpikin tietää toistensa kampaamo ym. käynnit. Ja jos ei jostain syystä tulisi etukäteen puheeksi niin aivan varmasti huomaan naisessani tuollaiset jutut. :)

Muttamutta. Kiitos paljon näillekin kommenteille, ketkä ovat käyneet kampaajalla 90-luvulla tai eivät värjää ikinä hiuksia. Olette varmasti siitä huolimatta oikein nättejä. Arvasin, että asialliseksi yrittämässäni aloituksessa jokin menee pieleen: En mitenkään arvostele sitä, että hiuksia ei leikkauteta ammattilaisella tai värjätä ensinkään. Kyse oli siitä, kuinka usein se tulisi tehdä, jos niin haluaa tehdä.

Mutta kun näitä luin niin ilmeisesti joku 2kk/ 4krt vuodessa on pitkille hiusille suht normaali värjäysväli?

Mies31

Jos mun mies tai poika olisi tuollainen, niin käskisin tulla kaapista ulos :D

Komentelet varmaan pukeutumisessa, poseeraamisessa ja alapään frisyyrissäkin naista? Saako hän nauraa kovalla äänellä vai silleen viehkosti? Miten korkeat korot riittävät?

Ei varmaan pitäisi vastata, kun tuntuu menevän nyt aika paljon ohi alkuperäisen aiheen.. Tai en ainakaan tajunnut, miten tämä liittyi hiusten laittoon.. :)

Mutta ei. En komentele missään asioissa ja naiseni osaa varmasti pukeutua ja poseerata itse paremmin, kuin mitä minun neuvoillani ja aina on kiva jos ihmiset ympärillä nauraa, kovaa tai hiljaa. :) Ja kiitos kysymästä, naiseni on kyllä sen verran pitkä, että harvemmin käyttää kovin korkeita korkoja, mutta alapään kulloisestakin ylläpidosta, minulta on kyllä kysytty mielipidettä. ;D

Mies31

Vierailija
120/162 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on takapuoleen asti hiukset ja käyn kerran vuodessa kampaajalla värjäämässä ja tasoittamassa latvat. 

Luulisi että vuodessa tulee ihan jäätävä tyvikasvu. Vai laitetaanko sinulle vain muutaman kk kestävä sävy ja olet loppuvuoden omassa värissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme