Mies kysyy: Kuinka usein naiset käytte kampaajalla?
Tämä ei ole mikään provoilu, vaan en ihan vilpittömästi tiedä: Kuinka usein on naisten ns. normaali kampaajallakäyntiväli tai kuinka usein käytte? Tiedän että tähän vaikuttaa moni asia, hiustyyli jne. mutta jotain aikoja..?
Ajan tällä takaa sitä, kun meillä on avovaimon kanssa.. Ei nyt riitaa.. Mutta sanotaan, että olen ihmetellyt kun hän on käynyt kampaajalla viimeksi joskus syksyllä ja aikoo käydä "ehkä ennen kesää"..!? Hän on kuitenkin omillaan toimeentuleva, ulkonäöstään normaalisti huolehtiva työssä käyvä nuorehko nainen.. Niin eikö tuollainen yli puolen vuoden väli ole jo pitkä? Hänellä on pitkätköt hiukset joita hän värjää vaaleaksi.
Olen aiemmin seurustellut parturi-kampaajan kanssa, jonka hiustyyli vaihtui viikottain ja henkilön kanssa joka kävi aina tasaisesti 4 viikon välein kampaajalla.. Toinen ääripää lienee tapailemani nainen joka värjäsi itse hiuksensa ja siskonsa vähän lyhensi latvoja joskus ja hänelle kampaamo oli suorastaan vieras paikka. Itse käyn 5-6 viikon välein ja se on sopiva miehen lyhyille hiuksille..
Joten kiitos. Auttakaa. :)
Mies 31
Kommentit (162)
Mä en ole koskaan käynyt. Teininä värjäsin itse hiuksia, sittemmin olen kasvattanut oman värin takaisin. Mies leikkaa mun hiukset kun sille on tarvetta eli ehkä kerran-pari kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en antaisi ikinä anteeksi, jos mies aloittaisi ja ylläpitäisi riitaa mun kampaajalla käynti ajoistani. Asia selviäisi mahdollisesti sillä, että mies maksaisi nämä käynnit - tai ei, ei sekään. Vain minä päätän koska käyn kampaajalla.
Ps. Naisesi saattaa olla raskaana ja siksi lopettanut värjäämisen tai muuten vaan haluaa terveellisemmän elämän ilman väriaineita.
Niin en yleensäkään tykkää haastaa riitaa mistään muustakaan. Mielestäni kuitenkin parisuhteessa ei ole asioita mistä ei voisi keskustella ja tämä on asia, mikä tuli mieleen ottaa puheeksi.
Uskon että tietäisin, mikäli puolisollani ei olisi rahaa kampaajalla käyntiin ja silloin tietenkin maksaisin. Uskon myös tietäväni mahdollisesta raskaudesta. :)
Mies31
Olen käynyt kampaajalla elämäni aikana kuusi kertaa. Olen 36-vuotias. Tasan kerran olen saanut sellaisen hiusmallin kuin oikeasti halusin. Muutoin tulos on ollut sarjaa Sally Spectra-pörrö suoraan vuodelta 1993 tai jotain muuta yhtä hirveää. Mulla on pitkät, paksut ja erittäin luonnonkiharat hiukset. Kerran olen saanut kauniin lyhyen hiusmallin muualta kuin kampaajalta, ystäväni leikkasi sen kun istuttiin iltaa. Harmi kun kyseinen frandi muutti monen sadan kilometrin päähän jo vuosia sitten :(
Tasoitan latvoja itse jos on tarve ja värjään myös itse oman tukkani. Säästyy mielipahalta ja jää rahaa johonkin muuhun.
Käyn kaksi kertaa viikossa, pesu ja föönaus. En ole pessyt itse hiuksiani ainakaan 6-7 vuoteen. Liian kova homma ja kun tuo maksaa 10 euroa kerta, annan mieluummin homman kampaajalle.
Toisinaan laitetaan raitoja, eilen viimeksi, maksoi 45 euroa.
Eihän se silmää hivele jos vaaleahiuksinen on värjännyt tummaksi ja tyvikasvu pääsee liian pitkäksi. Tai yleensäkin jos on värjätty isolla sävyerolla omaan väriin.
Ap on nainen, joka sättii täällä exänsä uutta naista, jolla spottasi kerran juurikasvun. :D
En ole käynyt kampaajalla yli kymmeneen vuoteen. Leikkaan yleensä itse hiuksia, joskus joku on auttanut. Väriaineita en käytä, oma värini on niin hyvä ja välttelen turhia kemikaaleja. En myöskään käytä hiustenmuotoilutuotteita allergioiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on homo tai /ja kampaaja :D
Mä olen ihan otettu, kun kirjoitan naisten kampaajalla käynnistä niin hyvin että mua luullaan homoksi ja tai kampaajaksi. :D
Mutta ei. Valitettavasti olen ihan vaan kiinnostunut kumppanini tyylistä ja ulkonäöstä. Tykkään kun hän näyttää hyvältä ja muistan kyllä sanoa sen hänelle useasti sekä huomaan siihen vaikuttavat jutut. :)
Mutta joo. Olisi varmasti pitänyt kysyä hiusten värjäämistiheydestä eikä kampaajalla käynnistä. Tottakai osa värjää itse ja osa ei värjää ollenkaan, mitkä on kumpikin aivan ok. Mutta tosiaan meidän tapauksessa ei tehdä itse mitään ja värjäys on kyllä ollut tarkoituksena ennekin ja kuulemma jatkossakin. Välejä on nyt vaan pidennetty huomattavasti jonkun ihme säästövimman takia.
Mies31
No sitten olet homo tai helvetin rasittava mies. Huolehdi vaan omasta ulkonäöstäsi.
Joskus n.10 vuotta sitten oonviimeksi käyny. Tuttu kampaajaopiskelija leikkasi kuivat pois kolmisen vuotta sitten, kun kasvatin värin ulos pitkistä hiuksista. En värjää, enkä leikkuuta. Luonnollisuus jyrää.
en käy koskaan, leikkaan ja värjään kotona
Onneksi minun mies ei vahdi kampaamo-, pedikyyri-, manikyyrikäyntejä. Liian naismaista vahtia tuollaisia. Ja vieläpå TOISEN ihmisen käyntejä.
Jos toisen ulkonäkö ei miellytä, niin etsi sellainen, jonka ulkonäkö miellyttää. Toisen muokkaamisesta ei seuraa kenellekään mitään hyvää.
Kahden kk välein. Mulla pitkät hyväkuntoiset hiukset, jotka tosiaan pysyy sellaisena tasan ja ainoastaan ihanan kampaajan ansiosta. Mulla hiuksissa vaaleahko sävy, päällä vaaleat raidat, joita syventää alempana lämpimät hiekan ja kuparin sävyt. Lopputulos on upea, sävyt on tarpeeksi lähellä toisiaan. Aineet on laadukkaat ja latvat pidetään kunnossa. Onhan kampaajakäynti luksusta myös mielelle, rentouttavaa ja omaa aikaa!
Pitkät hiukset, 1-3 kertaa vuodessa kampaajalle. Vituttaa maksaa se 30-45 € siitä hyvästä, että joku nipsuttaa latvat vartissa lyhyemmiksi.
2krt vuodessa, about 170€/kerta. Pitkät hiukset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap oikeasti kampaaja ;)
Ne tuttavat jotka käyvät todella usein kampaajalla ovat todella lyhyen kampauksen omaavia. Sellaista tukkaa pitääkin leikata vähintään kerran kuussa, koska muuten se kasvaa mallistaan. Tai jos on värjätty eikä haluaa yhtään tyvikasvua/harmaata näkyviin.
Olisinkin kampaaja, niin en kyselisi. :D
Nämä minun tuntemat usein kampaajalla kävijät ovat olleet kyllä pitkähiuksisia ja niitä värjääviä. Mitä näin miehenä osaa ottaa kantaa, niin minusta pitkä tukka ei vaadi niin usein kampaajalla käyntiä leikkauksen vuoksi, mutta värjäys olisi minusta suotavaa vähän useammin kuin kerran puolessa vuodessa. Siis itse tai kampaajalla.
Mies 31
MIKSI hiuksia pitäisi värjätä? Miksi oma luonnollinen hiusväri olisi automaattisesti väärä?
Se on kuule mies tämän kampaaja-asian kanssa sama juttu kuin seksissä. Sun pitää avata suu ja kysyä siltä sun tyttöystävältä, eikä kirjoittaa vauvapalstalle.
Mä en usko, että sä olet mies. Tai ehkä sä olet, Jonne 13-vee, normaalia lahjakkaampi verbaalisesti ja tämä provo tuottaa sinulle hilpeyttä kesken kouluviikon.
Ala-asteellä 90-luvulla kävin viimeksi kampaajalla. Silloin otin etutukkaan permiksen. Kampaajalla istuminen, tai kosmetologilla ramppaaminen nyt vain eivät kuulu harrastuksiini, vaan käytän vapaa-aikani mieluisampaan tekemiseen. Jokaisella on varmasti ne omat mielenkiinnon kohteet. Toisilla se on itsensä puunaus ja koreilu, ja toisilla sitten vaikkapa retkeily, tai veneily, tai sulkapallon peluu.
Mä olen ihan otettu, kun kirjoitan naisten kampaajalla käynnistä niin hyvin että mua luullaan homoksi ja tai kampaajaksi. :D
Mutta ei. Valitettavasti olen ihan vaan kiinnostunut kumppanini tyylistä ja ulkonäöstä. Tykkään kun hän näyttää hyvältä ja muistan kyllä sanoa sen hänelle useasti sekä huomaan siihen vaikuttavat jutut. :)
Mutta joo. Olisi varmasti pitänyt kysyä hiusten värjäämistiheydestä eikä kampaajalla käynnistä. Tottakai osa värjää itse ja osa ei värjää ollenkaan, mitkä on kumpikin aivan ok. Mutta tosiaan meidän tapauksessa ei tehdä itse mitään ja värjäys on kyllä ollut tarkoituksena ennekin ja kuulemma jatkossakin. Välejä on nyt vaan pidennetty huomattavasti jonkun ihme säästövimman takia.
Mies31