Mies kysyy: Kuinka usein naiset käytte kampaajalla?
Tämä ei ole mikään provoilu, vaan en ihan vilpittömästi tiedä: Kuinka usein on naisten ns. normaali kampaajallakäyntiväli tai kuinka usein käytte? Tiedän että tähän vaikuttaa moni asia, hiustyyli jne. mutta jotain aikoja..?
Ajan tällä takaa sitä, kun meillä on avovaimon kanssa.. Ei nyt riitaa.. Mutta sanotaan, että olen ihmetellyt kun hän on käynyt kampaajalla viimeksi joskus syksyllä ja aikoo käydä "ehkä ennen kesää"..!? Hän on kuitenkin omillaan toimeentuleva, ulkonäöstään normaalisti huolehtiva työssä käyvä nuorehko nainen.. Niin eikö tuollainen yli puolen vuoden väli ole jo pitkä? Hänellä on pitkätköt hiukset joita hän värjää vaaleaksi.
Olen aiemmin seurustellut parturi-kampaajan kanssa, jonka hiustyyli vaihtui viikottain ja henkilön kanssa joka kävi aina tasaisesti 4 viikon välein kampaajalla.. Toinen ääripää lienee tapailemani nainen joka värjäsi itse hiuksensa ja siskonsa vähän lyhensi latvoja joskus ja hänelle kampaamo oli suorastaan vieras paikka. Itse käyn 5-6 viikon välein ja se on sopiva miehen lyhyille hiuksille..
Joten kiitos. Auttakaa. :)
Mies 31
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä minun tuntemat usein kampaajalla kävijät ovat olleet kyllä pitkähiuksisia ja niitä värjääviä. Mitä näin miehenä osaa ottaa kantaa, niin minusta pitkä tukka ei vaadi niin usein kampaajalla käyntiä leikkauksen vuoksi, mutta värjäys olisi minusta suotavaa vähän useammin kuin kerran puolessa vuodessa. Siis itse tai kampaajalla.
Mies 31
Kuinka usein sinä värjäät hiuksiasi ja partaasi - itse tai parturissa? Kerran kuussa? Kai sinäkin haluat vaihtelua ja myös pitää naisesi kiinnostusta yllä?
En värjää. Parran ajan joka toinen päivä. Parturissa käyn n. 5 viikon välein.
Olisi pitänyt artiguloida selvemmin, mutta en siis sano että kenenkään PITÄÄ värjätä yhtään mitään. Mutta jos värjää ja haluaa värjätä, niin pidän puolta vuotta pitkänä välinä. Ilmeisesti valtaosa hiuksiaan värjäävistä on samoilla linjoilla. Toistan saman, että kaikki olette varmasti nättejä peppuun asti ulottuvine luonnolisine hiuksinenne, enkä kannusta ketään värjäämään mitään jos ei sitä ole tähänkään mennessä tehnyt. :)
Mies31
Minä käytän kevytvärejä raitoina. Värit ovat lähellä omaa luonnollista väriäni, hiukan eri sävyjä antamaan syvyyttä ja eloa. Kun ne alkavat haalistua tai tulee juurikasvua, se ei varsinaisesti näy missään. Minulla ei ole oikein aikaa ja haluakaan istua tuntitolkulla kampaamossa nyhrättävänä, joten käyn siellä ehkä pari kertaa vuodessa, kun lomalla on enemmän aikaa.
Olen käynyt viimeksi 2004. Leikkaan ja sävytän itse.
Leikkaan omat hiukseni(paksut, pitkät, luonnonvaaleat) ja koko perheen hiukset, opettelin itse leikkaamaan. kotiparturinsetti+ sakset on. Kaikilla tosi kivat hiukset ja maksaa 0 euroa vuodessa. On varaa matkailla(jollakin meni 2000eur vuodessa kampaamoon ja parturiin, sillä pääsee jo etelään)!Kiitän Jeesusta hyvistä hiuksistamme.
Ehkä parin kolmen vuoden välein, silloinkin vain jos kokeilen jotain uutta hiusmallia tai väriä jonka saamiseen tarvitsee enemmän taitoja. Muuten värjään (kerran kuussa tai puolessatoista) ja leikkaan (muutaman kuukauden välein) itse, kun ei ole monimutkainen väri eikä varsinkaan malli - tarvitsee vain leikata huonot latvat pois.
En oo käynyt pian kymmeneen vuoteen.
Olisinkohan käynyt viimeks joskus 2003 paikkeilla.
N45
Käyn n.3 krt vuodessa tasoittamassa/leikkaamassa mallia, koska ei ole väriä eikä juurikasvua. Otan ens kerralla raitoja ja olaplexin, niin sitten tulee käytyä sitä mukaan, kun hiukset kasvaa.
Käyn n. kerran vuodessa, minulla on pitkät hiukset joita en värjää. Kävisin hiukan useamminkin, mutta nyt tuntuu että on niin hektinen elämänvaihe ettei kampaajalle ehdi.
Minulla pitkät ja paksut hiukset, käyn kerran tai kahdesti vuodessa.
Heinä- ja joulukuussa, eli 2 x vuodessa.
2krt vuodessa tasoittamassa latvoista kuivuneet pätkät pois ja vähän raitaa tai jotain omaa sävyä lähellä olevaa väriä, niin ei ole sitten niin kiire seuraavaan kertaan :)
2 kertaa vuodessa tasausleikkauksessa. Hyväkuntoiset, paksut n. lapaluihin yltävät hiukset jotka pidän ponnarilla/löyhällä nutturalla arkisin. Väri oma: kullanruskea + harmaita raitoja omasta takaa :-).
Kun on juhlat tai tilaisuus, jossa pitää olla vähän tyylikkäämpi, teetän kampauksen (45-50 e, n. 2-3 kertaa vuodessa korkeintaan).
5-6 viikon välein, puolipitkä kerrosleikattu paksuhko tukka, leikkaus, väri, föönäys ja muutaman kerran vuodessa kiharaa.
Minä tilasin eBaysta sellaisen houstenleikkuuvatupassin, jonka väliin hiukset laitetaan selkäpuolelle. Sen lisäksi tilasin kampaajan sakset. Mies leikkaa tukkaa pari, kolme kertaa vuodessa kun hiusten latvat alkavat näyttämään epätasaisilta.
Täällähän näyttää siltä, että juuri kukaan ei käy kampaajalla! Onhan noita liikkeitä aika paljonkin kaupungilla, miten lie pysyvät pystyssä?!
Vierailija kirjoitti:
Täällähän näyttää siltä, että juuri kukaan ei käy kampaajalla! Onhan noita liikkeitä aika paljonkin kaupungilla, miten lie pysyvät pystyssä?!
Lyhyttukkaiset joutuvat käymään säännöllisti, onhan niitä paljonkin.
Keskimäärin kerran kuukaudessa käytän kampaajapalveluita. N45
* Helmikuussa kävin 2 kertaa kampaajalla (toisella kertaa hiusten värjäys, toisella kertaa juhlakampaus).
Tammikuussa en käynyt kertaakaan kampaajalla.
Joulukuussa kävin kerran kampaajalla (juhlakampaus) ja värjäsin itse omat hiukset.
Marraskuussa kävin kerran kampaajalla (hiusten leikkaus ja föönaus).
Syyskuussa kävin kerran kampaajalla (juhlakampaus/hääkampaus).
1krt/kk n keskimäärin. Joskus tulee melkein 2kk väliä mutta silloin hiukset on jo aivan pois mallistaan.
Annan yleensä luottokampaajalleni vapaat kädet - mutta hiukset on lyhyehköt mutta ei mitkään kynityt.
En koskaan. Leikkaan itse otsahiukset kolmen-neljän viikon välein, mummo leikkaa muut latvat kerran-kaksi vuodessa.
En käy ikinä..latvat leikkaa esikoiseni tarvittaessa😊