Mies kysyy: Kuinka usein naiset käytte kampaajalla?
Tämä ei ole mikään provoilu, vaan en ihan vilpittömästi tiedä: Kuinka usein on naisten ns. normaali kampaajallakäyntiväli tai kuinka usein käytte? Tiedän että tähän vaikuttaa moni asia, hiustyyli jne. mutta jotain aikoja..?
Ajan tällä takaa sitä, kun meillä on avovaimon kanssa.. Ei nyt riitaa.. Mutta sanotaan, että olen ihmetellyt kun hän on käynyt kampaajalla viimeksi joskus syksyllä ja aikoo käydä "ehkä ennen kesää"..!? Hän on kuitenkin omillaan toimeentuleva, ulkonäöstään normaalisti huolehtiva työssä käyvä nuorehko nainen.. Niin eikö tuollainen yli puolen vuoden väli ole jo pitkä? Hänellä on pitkätköt hiukset joita hän värjää vaaleaksi.
Olen aiemmin seurustellut parturi-kampaajan kanssa, jonka hiustyyli vaihtui viikottain ja henkilön kanssa joka kävi aina tasaisesti 4 viikon välein kampaajalla.. Toinen ääripää lienee tapailemani nainen joka värjäsi itse hiuksensa ja siskonsa vähän lyhensi latvoja joskus ja hänelle kampaamo oli suorastaan vieras paikka. Itse käyn 5-6 viikon välein ja se on sopiva miehen lyhyille hiuksille..
Joten kiitos. Auttakaa. :)
Mies 31
Kommentit (162)
Jos haluan hemmotella itseäni menen ravintolaan, hierojalle, jne. En värjyyttämään tukkaani
Onpas täällä nyt jonkinlaiset kampaajalla käymättömyyden sm-kisat käynnissä ja joka mammalla tietysti kateutta herättävät, peppumittaiset & luonnostaan hunajanvaaleat kutrit, joita käly leikkaa kerran vuodessa keittiösaksilla ja hyvältä näyttää ;)
Jos värjään hiuksia, käyn kolmisen kertaa vuodessa kun kyllästyn jossain kohtaa juurikasvuun (värjäysväri on aina lähellä omaa väriäni eikä mitään neonpinkkiä).
Kun en värjää, käyn kerran vuodessa lyhentämässä takahiuksia, tavallisesti siinä kesän kynnyksellä ennen hellekauden alkua.
Käyn n. kolmen kuukauden välein. Mä en suuremmin tykkää käydä kampaajalla, se on ihan törkeän hintaista ja aika muutenkin kuluu niin nopeesti, että joku 3 kk hujahtaa ohi tosta vaan ja taas pitää mennä kampaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä nyt jonkinlaiset kampaajalla käymättömyyden sm-kisat käynnissä ja joka mammalla tietysti kateutta herättävät, peppumittaiset & luonnostaan hunajanvaaleat kutrit, joita käly leikkaa kerran vuodessa keittiösaksilla ja hyvältä näyttää ;)
Hoh hoijaa älä jaksa. Sitäpaitsi, nythän sinä erotut räväkällä tyylillä eduksesi kun muut on niin rumia luomuhiuksineen :D
Oisinkohan ennen lakkiaisiani vuonna 2013 käynyt viimeksi. Eipä siellä tarvi ravata, jos ei oo asiaa. Osaan trimmata latvani ihan itsekin kerran vuoteen. Hiuksissa oma väri ja pituutta lähes polviin. Mallina tasaisen pitkä ilman mitään muotoiluja.
Vierailija kirjoitti:
Eipäs ku polvimittaiset ja maantienväriset. Leikkaan itse hiussaksilla. Enkä ole mammakaan, koska ei oo lapsia.
-87
Oma väri sopii kunkin omiin piirteisiin parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään kaikilla mammoilla on hiustensa suhteen sama juttu, kuin tarkasti säädellyssä ruokavaliossaan, pelkällä luomulla mennään ja kukaan ei tietenkään laita hiuksiinsa mitään keinotekoista (kuten väriä) :D
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minun mies ei vahdi kampaamo-, pedikyyri-, manikyyrikäyntejä. Liian naismaista vahtia tuollaisia. Ja vieläpå TOISEN ihmisen käyntejä.
Kyllä meillä ainakin ihan vahtimatta kumpikin tietää toistensa kampaamo ym. käynnit. Ja jos ei jostain syystä tulisi etukäteen puheeksi niin aivan varmasti huomaan naisessani tuollaiset jutut. :)
Muttamutta. Kiitos paljon näillekin kommenteille, ketkä ovat käyneet kampaajalla 90-luvulla tai eivät värjää ikinä hiuksia. Olette varmasti siitä huolimatta oikein nättejä. Arvasin, että asialliseksi yrittämässäni aloituksessa jokin menee pieleen: En mitenkään arvostele sitä, että hiuksia ei leikkauteta ammattilaisella tai värjätä ensinkään. Kyse oli siitä, kuinka usein se tulisi tehdä, jos niin haluaa tehdä.
Mutta kun näitä luin niin ilmeisesti joku 2kk/ 4krt vuodessa on pitkille hiusille suht normaali värjäysväli?
Mies31
Vierailija kirjoitti:
"Värjäys olisi suotavaa?" hiuksethan päinvastoin kiittää kun niitä ei väreillä pilaa
Niinpä. Mulla ainakin on niin tumma, lähes musta ja kankea tukka luonnostaan, ettei siihen normivärit ota kiinni. Joutuisi käsittelemään rankasti sitä tukkaa, joten mieluummin pidän oman värin ja terveet kiiltävät hiukset. Nimim. Yksi niistä pitkätukkaisista
Käyn noin kuuden viikon välein värjäyttämässä tyveä ja freesaamassa raitoja. Tarvittaessa leikataan latvoja. Minulla on vaaleat hiukset alaselkään saakka, väri hyvin lähellä omaani mutta hieman viileämmän sävyinen.
Hintaa per käynti tulee noin 70-90 euroa riippuen siitä mitä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
No minä ja mies leikataan toistemme hiukset, koska ei nähdä mitään syytä käydä kampaajalla. Pitäisi varata aika, istua jonkun aikaa jauhamassa tyhjänpäiväisyyksiä jonkun tuntemattoman kanssa sillä aikaa kun se hipelöi päätä (ahdistaa koko ajatus) ja sitten vielä maksaa tästä lystistä, vaikka tulisi minkä potan kanssa takaisin.
Miehen hiustenleikkuu ei ihmeitä vaadi, minun pitkät kerroksittain leikatut vielä vähemmän. Näistä malleista selviäisi 10-vuotiaskin, miksi käydä kampaajalla kun oma pää ei mitään ammattitaitoa vaadi? Kotona voi leikata milloin haluaa, ilmaiseksi. No sen verran panostin, että ostin noin kympillä sakset, jotka ovat vain hiustenleikkuuseen tarkoitettu, eikä niitä siis käytetä muuhun etteivät tylsisty.
Nämähän on ihan makuasioita, mutta minusta yleensä ihmiselle sopii parhaiten suunnilleen sen värinen tukka kuin hänellä luonnostaan on, pienet huomaamattomat raidat voivat tosin piristää ilmettä. Suomalaisten paljon parjattu "maantienvärinen" tummanvaalea on minusta varsinkin pitkänä tosi kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään kaikilla mammoilla on hiustensa suhteen sama juttu, kuin tarkasti säädellyssä ruokavaliossaan, pelkällä luomulla mennään ja kukaan ei tietenkään laita hiuksiinsa mitään keinotekoista (kuten väriä) :D
Minä myönnän, että laittaisin, jos en olis saanut viimeksi allergista reaktiota. Mulla oli vuosia hiukset milloin missäkin sateenkaaren värissä ja 8 vuotta ne oli mustat. Aloitin värjäyksen 12-vuotiaana ja 26-vuotiaana allergia. Nyt ei enää hotsita hulluna uus reissu ensiapuun, kun happi ei kulje.
Käyn yleensä kerran vuodessa. Oma väri on kaunis niin en värjää sitä lainkaan. Hiukset ovat pitkät niin tasoitan vain latvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minun mies ei vahdi kampaamo-, pedikyyri-, manikyyrikäyntejä. Liian naismaista vahtia tuollaisia. Ja vieläpå TOISEN ihmisen käyntejä.
Kyllä meillä ainakin ihan vahtimatta kumpikin tietää toistensa kampaamo ym. käynnit. Ja jos ei jostain syystä tulisi etukäteen puheeksi niin aivan varmasti huomaan naisessani tuollaiset jutut. :)
Muttamutta. Kiitos paljon näillekin kommenteille, ketkä ovat käyneet kampaajalla 90-luvulla tai eivät värjää ikinä hiuksia. Olette varmasti siitä huolimatta oikein nättejä. Arvasin, että asialliseksi yrittämässäni aloituksessa jokin menee pieleen: En mitenkään arvostele sitä, että hiuksia ei leikkauteta ammattilaisella tai värjätä ensinkään. Kyse oli siitä, kuinka usein se tulisi tehdä, jos niin haluaa tehdä.
Mutta kun näitä luin niin ilmeisesti joku 2kk/ 4krt vuodessa on pitkille hiusille suht normaali värjäysväli?
Mies31
"Olette varmasti siitä huolimatta ihan nättejä?" Sehän se on hiusten ja varsinkin naisten tarkoitus. Lähes kaikki yrittivät sanoa sinulle: anna olla.
Vierailija kirjoitti:
Aika lähellä, mutta hiukan väärin! Minulla on kyllä luonnostaan tummanruskeat ja pari senttiä alle napaan ulottuvat hiukset. Leikkaan ihan itse aina vähän kehystystä kasvoille tai latvoja niillä keittiösaksilla. ;) Toisinaan tulee kehuja hiusten väristä, pituudesta tai paksuudesta, mutta tärkeintä on, että itse tykkään! Kyllä ne varmaan jonkun silmiin näyttävät epäsiistiltä, ei väliä. :)
Mulla on pitkät hiukset, jossa vähän luonnollisia vaaleita raitoja. Käyn kampaajalla n. kerran vuodessa jos on varaa, en aina niinkään usein.
Kävisin varmaan 6 viikon välein jos olisi enemmän rahaa. Nyt lasten kanssa kotona ollessa ei tosin ole niin välttämätön satsaus, mielummin koko perheelle jotain sillä rahalla. Mutta ehkä jonain päivänä. :)
Olen käynyt kampaajalla viimeksi vuosia sitten. Tällöin minulla oli lyhyt ja värjätty tukka, nyt pitkä ja omanvärinen. Siskoni (joka ei ole kampaaja) leikkaa huonot latvat pois muutaman kerran vuodessa.
Saattaa olla että tyttöystäväsi koittaa tarkoituksella kasvattaa omaa väriään takaisin. Hiusvärit ovat aikamoisia myrkkyjä.
N19
Värjäys ainoastaan rasittaa hiusta. Sitten myydään kampaamotuotteita että saadaan tuhottu tukka paremman näköiseksi. Kun lopetin värjäämisen, tukka näyttää hyvältä ihan XZ:n shampoolla ja hoitoaineella.