Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä ihmiset on sairaslomilla lapsistaan?

Vierailija
21.02.2018 |

Meillä ainakin vuoro vaihtuu jos et itsellesi merkattuun vuoroon pääse lapsen takia. Töihin mennään heti kun puoliso tulee kotiin.
Miehellä työt siirretään etätehtäviksi.

Missä porukka pystyy olemaan lapsen kanssa kotona? Mä en ole vielä tälläistä työpaikkaa nähnyt.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin puoliso tekee etätöitä jos on lapsen kanssa kotona. Itse olen sitten vaan kotona koska työni on sellaista ettei sitä voi kotona tehdä. Vuoronvaihdotkaan ei onnistu kun on 8-16 työaika arkisin.

Vierailija
2/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalla kuitenkaan on nykyään tuo työaika 8-16. Kyllä mulle sanotaan että tuut sitten vaan heti kun kerkiät, ikinä en ole pystynyt muksusta saikuttamaan.

Yh äiti on ainoa joka saa olla töistä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan turha koittaa mitään et mun pitää nyt lähteä hakemaan lasta tarhasta, heti otetaan selvää moneltako mies pääsee töistä ja voiko hän hakea..

Vierailija
4/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt heti keksi miten tekisin työni etänä, mutta kertokaa toki.

T. Lounasravintolan täti

Vierailija
5/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töihin pitää mennä, vaikka olisi yh.

Ei työkaverit saa kärsiä, jos lapsi on sairas.

Eiköhän jokaiselta paikkakunnalta löydy joku kunnallinen hoitaja lapselle.

Vierailija
6/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Lounasravintolan täti

No lounasravintola ja aamupäivään sidottu työaika, mutta onneksi me kaikki ei olla lounasravintolassa töissä.

Sä voit olla lapsesta sai kullan Joo, tietysti miehesikin on välillä, paitsi että olet tietysti yh...

Vierailija
7/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan miehen kanssa molemmat opettajia. Suostuisivatkohan toisen oppilaat tulemaan iltavuoroon?

Vierailija
8/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein voi jättää lapsia yksin kotiin. Ei ole nimittäin sitä puolisoa. Se 3pv ei ole sairaan lapsen hoitamista varten, vaan hoidon järjestämistä varten.

Vierailija
9/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määritellään työehtosopimuksessa. 

Meillä on neljä päivää oikeus palkalliseen alle 10-vuotiaan lapsen sairastuessa. 

Aina on oikeus olla pois kolme päivää alle 10-vuotiaan kohdalla. Se on lakisääteistä. Työnantajan vain ei tarvitse maksaa palkkaa ja voi vaatia lääkärintodistuksen. 

Vierailija
10/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töihin pitää mennä, vaikka olisi yh.

Ei työkaverit saa kärsiä, jos lapsi on sairas.

Eiköhän jokaiselta paikkakunnalta löydy joku kunnallinen hoitaja lapselle.

Joo, siis on myös kysytty enkä saa ketään hoitamaan.

Jos nyt totta puhutaan niin ensin vuoronvaihto, etätyötä, yksityinen hoitaja...

Ei töistä periaatteessa voi olla poissa lasten sairastamisen takia, no ehkä yhden päivän mutta siinä se.

Vierailija
11/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meilläkin puoliso tekee etätöitä jos on lapsen kanssa kotona. Itse olen sitten vaan kotona koska työni on sellaista ettei sitä voi kotona tehdä. Vuoronvaihdotkaan ei onnistu kun on 8-16 työaika arkisin.

Lisäisin, että meillä oli puoliso harvemmin kotona sairaan lapsen kanssa, koska työt kasaantuu ja homma alkaa ns. kusemaan. Tekee myös omalla saikulla töitä, tosin hyvin harvoin on sairaana, ehkä kerta kahteen vuoteen.

Minä teen vastaanottotyötä terveydenhoitoalalla 8-16 ja asiakkaat siirrellään jos joudun olemaan pois töistä. Käytännössä isossa kunnassa on joka päivä useampi työntekijä poissa, joten ei ole edes mitenkään kummallista. Itse olen operoinut myös näitä siirtoja, eivätkä ne oikeastaan ole mikään ongelma.

Vierailija
12/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sellainen oikeus on meille lakiin kirjattu niin miksi sitä ei tarvittaessa käytettäisi. Ei sitä voi kieltää.

Lain mukaan 4  työpäivää saa olla poissa, tämä on lain mukaan palkatonta.

Useissa työehtosopimuksissa on sovittu päivien palkallisuudesta, usein 3 kalenteripäivää on palkallista.

Vierailija
13/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työnantajallani on hyvin tarkkaa, että kun ollaan kotona sairaan lapsen kanssa, etätöitä EI SAA tehdä.

Vierailija
14/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mut en mä oo ikinä pystynyt lapsen takia olemaan sairaslomilla. Aina on joku muu ratkaisu löytynyt. Eikä meillä ainakaan ole kukaan muukaan, paitsi se yh.

Vierailija
15/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Lounasravintolan täti [

Minä ainakin hoidan tilauksia, laskutusta yms etänä.

T. Lounasravintolan täti

Vierailija
16/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi pieni niin pakkohan se on olla kotona hänen kanssaan mikäli ei joku suostu kipeää lasta hoitamaan, mutta ei kai nyt toinen vanhempi ole sairaslomalla jos toinen työaikojen puitteissa on kumminkin kotona. Meillä ei ensimmäiseen 9 vuoteen ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen ole ollut ikinä sairaslomaa lasten takia. Mies teki päivätyötä, minä ilta- ja viikonlopputöitä niin ei tietenkään ikinä sairaslomaa haettu lasten takia.

Nyt eron jälkeen olen 2 vuoden aikana ollut muistaakseni 2 x 3pvä sairaslomalla lasten takia. Tässä tietysti auttaa sekin, että osa lapsista yli 10 vuotiaita ja muutenkin lapset sairastavat aika harvoin, lisäksi käynyt tuuri ja pari kertaa tauti iskenyt vapaapäiville. :)

Vierailija
17/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sellainen oikeus on meille lakiin kirjattu niin miksi sitä ei tarvittaessa käytettäisi. Ei sitä voi kieltää.

Lain mukaan 4  työpäivää saa olla poissa, tämä on lain mukaan palkatonta.

Useissa työehtosopimuksissa on sovittu päivien palkallisuudesta, usein 3 kalenteripäivää on palkallista.

Siis ne käyttää joiden työpaikoilla ollaan tietämättömiä siitä, että ensin käytetään muut vaihtoehdot ja sitten vasta työvuoro peruuntuu kokonaan.

Vierailija
18/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lounasravintolan täti [

Minä ainakin hoidan tilauksia, laskutusta yms etänä.

T. Lounasravintolan täti

Nuo kaikki kuuluu esimieheni työnkuvaan.

Ed

Vierailija
19/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla ärsyttää eniten nämä darra-saikuttajat. Ensin kuvia somessa aamuyöllä ja hups aamuun mennessä hävinnyt ja sitten on flunssa. Mut hei onhan se nyt enemmän ok kuin oikeasti sairaan lapsen hoito.

Vierailija
20/96 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä sellainen mies, joka sairaiden lasten kanssa kotona. Lasten äiti vanhempain vapaalla. Että näin. Ei vissiin haskaa kahden lapsen sairastelua yhtäaikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän