Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ambulanssi ei ottanut kyytiin ja kun itse olisi pitänyt mennä sairaalaan, ei mennyt ja nainen kuoli

Vierailija
21.02.2018 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005575662.html

Hänen lapset luuli että ambulanssi on taksi

Kommentit (348)

Vierailija
301/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksi vie ja taksi tuo 

Ei kukaan sinne lähde, kun on jo sanottu, ettei ole päivystyksen tarpeessa.

Vierailija
302/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi käsittää ettei taksia voinut tilata tai pyytää vaikka naapurilta kyytiä.

Ihminen on saanut keuhkoveritulpan ja on hengitysvaikeuksia. Niin sairas, ettei muuta voi kuin soittaa 112. Nyt pääsi sen hälytyskeskuksen seulan läpi. Toinen portti ei auennut.

Ja niinpä kuoli.

Jos on kovissa kivuissa, menee autolla päivystykseen.  Taksilla tai Reginan tai Mertsin kyydillä, jos ei Regina ja Mertsi ole kännissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä helposti ajattelee joko niin että ei tää nyt sit oo niin paha kun kerta ei ambulanssilla pääse että sama olla kotona sitten tai sitten ajattelee että jos kerta ei ambulanssilla huolittu niin tuskin otetaan todesta ja hoidetaan sairaalassakaan.

Kyllä minulle on ihan selkeästi sanottu, että on päivystyskäynnin paikka, mutta ei tarve ambulanssikyytiin. Toki olokin on ollut sellainen kun kerran ambulanssi tilattiin  ettei kotiin voinut jäädä odottelemaan.

Olen sitten mennyt paikalliseen päivystykseen ja sieltä sitten edelleen kelataksilla sairaalaan, kun paikallinen hoito ei ole riittänyt.

Vierailija
304/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos omaisille uskotellaan, että potilas ei tarvitse lääkärinhoitoa niin tottakai maalikko uskoo!

Tässä on käynyt räikeä hoitovirhe, täysi välipitämättömyys potilasta kohtaan. Uskomatonta, että lääkärit voivat toimia noin, ja vielä selvitä siitä :(

Koska potilas oli nainen. Mies olisi saanut hoitoa heti.

Potilas oli ilmeisesti ammattivalittaja kuten tytärkin.

Hänelle oli kipsattaessa annettu rutiininomaisesti  ohjeet liikkua keppien kanssa heti ja paljon. Hän oli kuitenkin makoillut ja aiheuttanut veritulppansa itse. 

Jokainen leikkauspotilaskin pannaan liikkeelle heti kun jalat kantaa, koska toimenpide ja  liikkumattomuus on välitön hyytymä- ja  infarktiriski.

Tulee tuosta yleisestä urpoilusta mieleen, että kyse on eräästä laajoja hameita kä

Vain nykyään.perskokkareideologian aikana nasse kehtaa tällaisenkin viestin kirjoittaa.

Vierailija
305/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi käsittää ettei taksia voinut tilata tai pyytää vaikka naapurilta kyytiä.

Ihminen on saanut keuhkoveritulpan ja on hengitysvaikeuksia. Niin sairas, ettei muuta voi kuin soittaa 112. Nyt pääsi sen hälytyskeskuksen seulan läpi. Toinen portti ei auennut.

Ja niinpä kuoli.

Jos on kovissa kivuissa, menee autolla päivystykseen.  Taksilla tai Reginan tai Mertsin kyydillä, jos ei Regina ja Mertsi ole kännissä.

Älä viitsi nasse enää jankata.

Vierailija
306/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä helposti ajattelee joko niin että ei tää nyt sit oo niin paha kun kerta ei ambulanssilla pääse että sama olla kotona sitten tai sitten ajattelee että jos kerta ei ambulanssilla huolittu niin tuskin otetaan todesta ja hoidetaan sairaalassakaan.

Kyllä minulle on ihan selkeästi sanottu, että on päivystyskäynnin paikka, mutta ei tarve ambulanssikyytiin. Toki olokin on ollut sellainen kun kerran ambulanssi tilattiin  ettei kotiin voinut jäädä odottelemaan.

Olen sitten mennyt paikalliseen päivystykseen ja sieltä sitten edelleen kelataksilla sairaalaan, kun paikallinen hoito ei ole riittänyt.

Heitä ei ole näin ohjeistettu tekemään. Täysin varmasti jokainen olisi mennyt päivystykseen, jos niin olisi neuvottu tekemään.

Vierailija
307/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ambulanssi ei tule,se tarkoittaa että tilanne ei ole niin vakava kuin hätääntynyt maalikko luulee ja potilas voi jäädä syömään Buranaa ja katsomaan Netflixiä 

(Sarkasmia).

Vierailija
308/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko toimeentulotuensaajat velvoittaa viemään päivystyksiin niitä ihmisiä, joita ensihoito ei ehdi kuljetella?

Vierailija
309/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisivat heti voineet ottaa taksin tai poika olisi voinut viedä itse heti

Jos hänellä ei ole poikaa? Jutussa kerrotaan lapsen olleen tytär.

Yleensä pikkuveli on poika

Se ei taida olla niin selvää. Voihan se olla vaikka pöydän jalka.

Vierailija
310/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksi vie ja taksi tuo 

Vai sanottiinko, että ei ole ambulanssikyydin tarpeessa? Silti on päivystyksen tarpeessa, johon mennään joko taksilla tai omalla kyydillä.

Vierailija
311/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa tilattiin ambulanssi ja kaksi kertaa sitä kehotettiin hakeutumaan itse sairaalaan. Miski se ei mennyt vaikka kehotettiin menemään sairaalaan vaan jäi kotiin. Itsehän olisin toisen kerran jälkeen tilannut sen tekstin ja hakenut apua. Minun mielestä turha lääkäriä syyttää kun se kuitenkin pariin kertaan sanoi että mene sairaalaan

Vierailija
312/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksi vie ja taksi tuo 

Vai sanottiinko, että ei ole ambulanssikyydin tarpeessa? Silti on päivystyksen tarpeessa, johon mennään joko taksilla tai omalla kyydillä.

Tuskinpa on kehoitettu menemään. Jotain epämääräistä "katsele rauhassa, kaikki on hyvin, jos välttämättä haluat mennä niin soita taksi..." 

Kuka lähtisi?

Vierailija
313/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa tilattiin ambulanssi ja kaksi kertaa sitä kehotettiin hakeutumaan itse sairaalaan. Miski se ei mennyt vaikka kehotettiin menemään sairaalaan vaan jäi kotiin. Itsehän olisin toisen kerran jälkeen tilannut sen tekstin ja hakenut apua. Minun mielestä turha lääkäriä syyttää kun se kuitenkin pariin kertaan sanoi että mene sairaalaan

Ei kehoitettu. Sanottiin, että kaikki hyvin, ei ole päivystyksen tarvetta.

Vierailija
314/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ppäivystyksessä olisi putänyt jonottaa

Päivystyksessä pääsee pötköttämään, jos vointi on sellainen, ettei muuten pysty jonottamaan. Itse olen päässyt jonosta nopeasti ohi, kun olo on ollut sellainen, että olisi harkinnut myös ambulanssia. Siellä on potilaiden kiireellisyysluokitus käytössä. 

Vierailija
315/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kehoitettu. Sanottiin, että kaikki hyvin, ei ole päivystyksen tarvetta.

Jos minulla on hengitysvaikeuksia ja kovat kivut, niin kaikki ei ole todellakaan hyvin. Silloin mennään sairaalaan lääkäriin.

Vierailija
316/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kuutisenkymppiä joka kolmesta ambulanssin tilaamisesta laskuna nyt tulee olisi varmastikin riittänyt taksikyytiin.

Tuleeko nykyään lasku jos ambulanssi ei kuljeta potilasta. Olen luullut että vain kyydin saaneet maksavat eli käynti potilaan luona on maksuton.

Vierailija
317/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksi vie ja taksi tuo 

Tuskinpa on kehoitettu menemään. Jotain epämääräistä "katsele rauhassa, kaikki on hyvin, jos välttämättä haluat mennä niin soita taksi..." 

Kuka lähtisi?

Kovissa kivuissa ja hengitysvaikeuksissa olevana lähtisin saamaan hoitoa. Myös hankalaan rytmihäiriöön olen saanut apua nopeasti. 

Vierailija
318/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsi ei vienyt äitiään sairaalaan?

Arveltiin ehkä että kyllä lääkäri tietää että mitään akuuttia hoidontarvetta ei ole.

Vierailija
319/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ihmiset. Nyt oikeesti. Ambulanssin tehtävä on viedä sairas lääkäriin. Kyllä ne vie paljon parempikuntoisiakin.

Ambulanssin tehtävä ei ole viedä sairaalaan vaan arvioida tarvitseeko potilas välitöntä hoitoa. Arvioinnin ja tutkimusten jälkeen mietitään sopivin kuljetus. Sairaalaan päässä ei pääse yhtään nopeammin lääkärin puheille vaikka potilas tulisikin ensihoidon kyydissä. 

Jos kaikki kyytiä haluavat kuljetettaisiin ilman tapauskohtaista harkintaa niin ensihoitoyksiköiden määrä Suomessa pitäisi vähintään tuplata 

Vierailija
320/348 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvottiin lähtemään päivystykseen omalla kyydillä. Lapset sitten kuitenkin päättivät odotella seuraavaan päivään ennen kuin lähtivät kuljettamaan 🙄 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi