Ambulanssi ei ottanut kyytiin ja kun itse olisi pitänyt mennä sairaalaan, ei mennyt ja nainen kuoli
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005575662.html
Hänen lapset luuli että ambulanssi on taksi
Kommentit (275)
Ei voi käsittää ettei taksia voinut tilata tai pyytää vaikka naapurilta kyytiä.
Miksi alapeukku aloituksessa? Puuttuvan pilkun vuoksi?
Miksi lapsi ei vienyt äitiään sairaalaan?
Olisivat heti voineet ottaa taksin tai poika olisi voinut viedä itse heti
Kaiken hyvän pitäisi tulla ilman todellista vastuuta?
Vierailija kirjoitti:
Jos hänellä ei ole poikaa? Jutussa kerrotaan lapsen olleen tytär.
Eikö tuossa tilanteessa mennä ihan itse lääkäriin, eikä soiteta ambulanssia?
Normaalia nykyään. Lapsilla ei ole aikaa hoitaa vanhuksen asioita, mutta heillä on aikaa käydä valittamassa siitä että joku muu ei tee jotain.
Ehkä rahat vähissä.
Ihmettelen kyllä että ambulanssia pidetään taksina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hänellä ei ole poikaa? Jutussa kerrotaan lapsen olleen tytär.
Yleensä pikkuveli on poika
Ppäivystyksessä olisi putänyt jonottaa
Uutinen jättää avoimia kysymyksiä. Oliko perhe ymmärtänyt että heidän pitäisi itse lähteä viemään äitinsä hoitoon, vai oliko perheelle todella vain uskoteltu ettei ole mitään hätää? Miksi he odottivat kotona?
Hei ihmiset. Nyt oikeesti. Ambulanssin tehtävä on viedä sairas lääkäriin. Kyllä ne vie paljon parempikuntoisiakin.
Jos potilas kärsii voimakkaista hengitysvaikeuksista, tämä on todellakin oikeutettu ambulanssikyytiin !
Minä uskon, ettei naista olisi edes huolittu sairaalaan mutta nyt kun kuoli, koetetaan pelastaa oma nahka väittämällä kirkkain silmin että "joo, kyllä me käskettiin sen tulla".
No eihän me voida taustatietoja tietää.
Jos ambulanssin väki sanoo, että ei ole hätää, tässä on jo lääkäriä konsultoitu, että ei ole vakavaa, mutta voitte toki mennä käymään päivystyksessä, niin moniko sinne lähtee? Tiedossa on, että a)ei ole vaarallista b) lääkäri jo todennut, että kaikki Ok => päivystyksestä todennäköisesti käännytetään takaisin.
Jos omaisille uskotellaan, että potilas ei tarvitse lääkärinhoitoa niin tottakai maalikko uskoo!
Tässä on käynyt räikeä hoitovirhe, täysi välipitämättömyys potilasta kohtaan. Uskomatonta, että lääkärit voivat toimia noin, ja vielä selvitä siitä :(
Varmaan on vaan odoteltu että oireet pahenee ja sitten soitetaan uudestaan ambulanssi. Jo tuon toisen keikan jälkeen olisi pitänyt hälytyskellot soida, että nyt pitää itse hakeutua hoitoon.
Ihmettelen kyllä miksei lanssi voinut viedä. Mutta niinhän se on, että ensisijaisesti päivystykseen mennää omalla kyydillä. Vahuksillekkin ensihoito soittaa monta kertaa taksin viemään, jos ei ole niin akuutti tarve.
Jutun oli ennemmin voinut kirjoittaa tyylillä miten on tärkeää hakeutua itse ajoissa hoitoon.
Sitä helposti ajattelee joko niin että ei tää nyt sit oo niin paha kun kerta ei ambulanssilla pääse että sama olla kotona sitten tai sitten ajattelee että jos kerta ei ambulanssilla huolittu niin tuskin otetaan todesta ja hoidetaan sairaalassakaan.
Mitä hittoa? Kyllä minä olisin kuskannut äitini ihan itse ensiapuun tai terveysasemalle tutkittavaksi, vaikka ei olisi ollutkaan ambulanssikuljetuksen tarpeessa.