Lapseni nimi on Freya, anoppi lausuu sen "Reija"
Ärsyttää niin hitosti. Reija kuulostaa joltain 50-vuotiaalta maatalouslomittajalta. Paksu tantta jolla on huivi päässä ja kumisaappaat jalassa.
Millä saan anopin tajuamaan että lapsen nimi lausutaan "Freia"
Kommentit (232)
Vanhemmat ihmiset lausuvat ,vähän sinne sun tänne.Äitipuoleni kertoi ,isän pitää nyt mennä asioimaan stasille ,tarkoitti trafille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän Linda oli vanhalle mummolle Linta:)
Mistä lie johtuu, mutta vanhemmat ihmiset eivät osaa lausua aina d:tä. Tyyliin Donna olisi Tonna ja Dante Tante, Richard Rikhartti.
On murteita, joissa ei koskaan lausuta d-kirjainta. Esim.: veessä (vedessä), eessä (edessä), käessä (kädessä) jne.
Tai veressä, eressä ja käressä . Aakkosetkin on aa, per, see, ree...
Terveisiä Tampereelta.
Tuo olisi sopiva nimi kissalle. Voi lapsi parkaa...
Mun poika on Niklas, mutta mun isoisä sanoo poikaa Nikolaiksi. Eipä tuo haittaa, rakkaalla lapsella on monta nimeä!
Tee sama anopille. Jos anopin nimi on Marja, kutsu häntä nimellä Karja.
Jos anoppi on Sari, kutsu häntä Kariksi.
Jos anopin nimi on Mirja, käytä nimeä kirja.
Jne.
Miksi lapselle on pitänyt antaa noin v a l k o ro s ka nimi. Onko se joku norjalainen vuoristokissa?
OT, mutta itselleni tulee Freya-nimestä mieleen "Feija" - homma meneekin jo ihan uusiin ulottuvuuksiin...
Kun antaa lapselle vaikeasti kirjoitettavan ja vaikeasti lausuttavan nimen, niin kaikkiin lausumisiin saa tottua.
Mitähän variaatioita koulussa keksitäänkin......
Hei AP, mitä se Frebe itse tykkää tuosta mummonsa käyttämästä puhuttelunimestä?
Kaunis nimi tyttärellänne.
Kyse voi olla murteesta tai siitä, ettei anoppi oikeasti osaa sanoa nimeä.
Mietin ensimmäisenä lukihäiriötä, koska osa ihmisistä ei pysty sanomaan tiettyjä sanoja.
Sinun kannaltasi olen pahoillani, mutta en jatkossa kiinnittäisi asiaan mitään huomiota.
Moni asia, jota sinä teet mahdollisesti ärsyttää anoppiasi. Toivon, ettei hän näytä tilannetta sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Kun antaa lapselle vaikeasti kirjoitettavan ja vaikeasti lausuttavan nimen, niin kaikkiin lausumisiin saa tottua.
Mitähän variaatioita koulussa keksitäänkin......
Eikä vain lausumisiin - tuotakin on kiva puhelimessa alkaa tavaamaan. Silti se menee väärin ja saa postia vaikka minkälaisilla variaatioilla.
Terv. Itsekin kaksi erikoista nimeä omaava keski-ikäinen. Mitäköhän äitini oikein mietti. Siksi annoin omalle lapselleni niin supisuomalaiset nimet, ettei kukaan voi erehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompa outoa, kun kukaan ei tunnistanut aapeetä.....
Ompa, ompa, kumpa kumpa, vai miten se menikään?
Juu, mistä lie johtuu, jne.
Olen kanssa ihmetellyt miksi jotkut vanhemmat haluavat antaa noita erikoisia, muka hienoja nimi lapsilleen? Ihan vaikka nämä perinteiset -kirjaimella: Nico, Mico, Rebecca... saavat sitten koko ikänsä selittää: "Mun nimi on Niko c-kirjaimella""Mun nimi on Rebekka kahdella c-kirjaimella""Nimeni on Bond James Bond" ;o)
Freya kuulostaa aivan romaninimeltä. Parempi onkin, että anoppi nimittää lastasi Reijaksi.
Minun nimeni kirjoitetaan Hrtrdifhdifhf, mutta se äännetään suunnilleen "Sanelma-Esmeralda". Ärsyttää, kun kukaan ei edes yritä lausua nimeäni oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsella on Freya nimenä Suomessa? Ulkomaalaistaustaa?
Freja on skandinaaviseen mytologiaan kuuluva jumalattaren nimi. Käytetään Suomessakin.
Lapsen nimihän ei ole Freja vaan Freya... saa hänkin koko ikänsä selitellä joka paikassa kuinka hänen "hieno" nimensä kirjoitetaan...
Kuka käski antaa Suomessa nimen, joka ei sovellu suomalaiseen kieliasuun? Ei kaikilla, varsinkaan vanhemmilla ihmisillä, taivu kieli niin paljoa, että hän osaisi ääntää vaikean nimen juuri niin kuin haluaa. Minulla on vähän erityisempi, vanha saksalainen nimi, eikä sitä täällä Suomessa oikein osata ääntää oikein, mutta en vedä siitä hernekeittoa nenukkiin. Kukin tekee parhaansa sillä kielenlahjalla mitä on.
Onneksi et ole minun miniäni. Minua ei haittaisi, jos anoppini lausuisi väärin lapseni nimen. Kunpa anoppi olisi vain elossa. Siinä oli kultainen ihminen <3
Olisitte antanut nimeksi freyjöszcbilskix
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nimi tyttärellänne.
.
No ei ole. Ihan vi**n ruma ja naurettava nimi. Minä ainakin kiusaisin.
Ei kukaan voi antaa tuollaista nimeä lapselle!!! Stiisus! Ehkä jollekin lemmikille mut lapselle!??? Vähän sama kun Jannika!