Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni nimi on Freya, anoppi lausuu sen "Reija"

Vierailija
20.02.2018 |

Ärsyttää niin hitosti. Reija kuulostaa joltain 50-vuotiaalta maatalouslomittajalta. Paksu tantta jolla on huivi päässä ja kumisaappaat jalassa.

Millä saan anopin tajuamaan että lapsen nimi lausutaan "Freia"

Kommentit (232)

Vierailija
61/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi antaa tuollaista nimeä lapselle!!! Stiisus! Ehkä jollekin lemmikille mut lapselle!??? Vähän sama kun Jannika!

Vierailija
62/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ihmiset lausuvat ,vähän sinne sun tänne.Äitipuoleni kertoi ,isän pitää nyt mennä asioimaan stasille ,tarkoitti trafille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän Linda oli vanhalle mummolle Linta:)

Mistä lie johtuu, mutta vanhemmat ihmiset eivät osaa lausua aina d:tä. Tyyliin Donna olisi Tonna ja Dante Tante, Richard Rikhartti.

On murteita, joissa ei koskaan lausuta d-kirjainta. Esim.: veessä (vedessä), eessä (edessä), käessä (kädessä) jne.

Tai veressä, eressä ja käressä . Aakkosetkin on aa, per, see, ree...

Terveisiä Tampereelta.

Vierailija
64/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi sopiva nimi kissalle. Voi lapsi parkaa...

Vierailija
65/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika on Niklas, mutta mun isoisä sanoo poikaa Nikolaiksi. Eipä tuo haittaa, rakkaalla lapsella on monta nimeä!

Vierailija
66/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sama anopille. Jos anopin nimi on Marja, kutsu häntä nimellä Karja. 

Jos anoppi on Sari, kutsu häntä Kariksi. 

Jos anopin nimi on Mirja, käytä nimeä kirja. 

Jne. 

Vierailija
67/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapselle on pitänyt antaa noin v a l k o ro s ka nimi. Onko se joku norjalainen vuoristokissa?

Vierailija
68/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta itselleni tulee Freya-nimestä mieleen "Feija" - homma meneekin jo ihan uusiin ulottuvuuksiin...

Vierailija
69/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun antaa lapselle vaikeasti kirjoitettavan ja vaikeasti lausuttavan nimen, niin kaikkiin lausumisiin saa tottua.

Mitähän variaatioita koulussa keksitäänkin......

Vierailija
70/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP, mitä se Frebe itse tykkää tuosta mummonsa käyttämästä puhuttelunimestä?

Vierailija
71/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi tyttärellänne.

Kyse voi olla murteesta tai siitä, ettei anoppi oikeasti osaa sanoa nimeä.

Mietin ensimmäisenä lukihäiriötä, koska osa ihmisistä ei pysty sanomaan tiettyjä sanoja.

Sinun kannaltasi olen pahoillani, mutta en jatkossa kiinnittäisi asiaan mitään huomiota.

Moni asia, jota sinä teet mahdollisesti ärsyttää anoppiasi. Toivon, ettei hän näytä tilannetta sinulle. 

Vierailija
72/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun antaa lapselle vaikeasti kirjoitettavan ja vaikeasti lausuttavan nimen, niin kaikkiin lausumisiin saa tottua.

Mitähän variaatioita koulussa keksitäänkin......

Eikä vain lausumisiin - tuotakin on kiva puhelimessa alkaa tavaamaan. Silti se menee väärin ja saa postia vaikka minkälaisilla variaatioilla.

Terv. Itsekin kaksi erikoista nimeä omaava keski-ikäinen. Mitäköhän äitini oikein mietti. Siksi annoin omalle lapselleni niin supisuomalaiset nimet, ettei kukaan voi erehtyä.

Vierailija
73/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompa outoa, kun kukaan ei tunnistanut aapeetä.....

Ompa, ompa, kumpa kumpa, vai miten se menikään?

Juu, mistä lie johtuu, jne.

Vierailija
74/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa ihmetellyt miksi jotkut vanhemmat haluavat antaa noita erikoisia, muka hienoja nimi lapsilleen? Ihan vaikka nämä perinteiset -kirjaimella: Nico, Mico, Rebecca... saavat sitten koko ikänsä selittää: "Mun nimi on Niko c-kirjaimella""Mun nimi on Rebekka kahdella c-kirjaimella""Nimeni on Bond James Bond" ;o)

Vierailija
75/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freya kuulostaa aivan romaninimeltä. Parempi onkin, että anoppi nimittää lastasi Reijaksi.

Vierailija
76/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nimeni kirjoitetaan Hrtrdifhdifhf, mutta se äännetään suunnilleen "Sanelma-Esmeralda". Ärsyttää, kun kukaan ei edes yritä lausua nimeäni oikein. 

Vierailija
77/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsella on Freya nimenä Suomessa? Ulkomaalaistaustaa?

Freja on skandinaaviseen mytologiaan kuuluva jumalattaren nimi. Käytetään Suomessakin.

Lapsen nimihän ei ole Freja vaan Freya... saa hänkin koko ikänsä selitellä joka paikassa kuinka hänen "hieno" nimensä kirjoitetaan...

Vierailija
78/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käski antaa Suomessa nimen, joka ei sovellu suomalaiseen kieliasuun? Ei kaikilla, varsinkaan vanhemmilla ihmisillä, taivu kieli niin paljoa, että hän osaisi ääntää vaikean nimen juuri niin kuin haluaa. Minulla on vähän erityisempi, vanha saksalainen nimi, eikä sitä täällä Suomessa oikein osata ääntää oikein, mutta en vedä siitä hernekeittoa nenukkiin. Kukin tekee parhaansa sillä kielenlahjalla mitä on.

Onneksi et ole minun miniäni. Minua ei haittaisi, jos anoppini lausuisi väärin lapseni nimen. Kunpa anoppi olisi vain elossa. Siinä oli kultainen ihminen <3

Vierailija
79/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte antanut nimeksi freyjöszcbilskix

Vierailija
80/232 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis nimi tyttärellänne.

No ei ole. Ihan vi**n ruma ja naurettava nimi. Minä ainakin kiusaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä