Tyttöystävän lapsi paljastui
erityislapseksi. Vuoden ollaan seurusteltu ja aina ihmettelin, että miksi lapsi oli niin hidas oppimaan. Ei osaa vieläkään sanoa lauseita ja odottaa aina aikuisen ohjeita. Eli ei ota omatoimisesti vaatteita pois kun saavumme kotiin. Kakkaa ja pissaa housuun jos kukaan ei sano hänelle, että mene vessaan.
Mietin usein että mitä minä oikein ajattelin, kun en juossut heti kuultuani, että lapsi löytyy jo. Aikamoinen soppa, työtön yksinhuoltaja jolla on erityislapsi, joka ei osaa yhtään mitään.
Pakkaa kamat ja juokse, vai mitä?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ettei sinulla ole omia lapsia. Mikä sai sinut alunperinkään seurustelemaan yh:n kanssa? Todella erikoista...
Kuukauden seurustelun jälkeen kertoi lapsestaan. Sitä ennen oli aina äitinsä luona hoidossa. Jos olisi heti kertonut, niin en olisi halunnut tutustua paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ettei sinulla ole omia lapsia. Mikä sai sinut alunperinkään seurustelemaan yh:n kanssa? Todella erikoista...
Kuukauden seurustelun jälkeen kertoi lapsestaan. Sitä ennen oli aina äitinsä luona hoidossa. Jos olisi heti kertonut, niin en olisi halunnut tutustua paremmin.
Melko härskiä toimintaa. Sinuna lähtisin viimeistään nyt, vaikka vaikeampaa se onkin kun on toiseen tutustunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat paskalta jätkältä. Olisi paras jos itsekäs teini ja elämän amislainen jättäisit lapsen ja äitinsä, elämänsä hankalaa jo ilman sinuakin.
Paska jätkä ku kelaan, että haluanko hoitaa toisen jätkän vammasta lasta :-D
Joo, on se kumma kun uuden miehen pitäisi aina ja automaattisesti ottaa vastuu edellisen jätkän sotkuista. Muuten on ihan paska tyyppi.
Olette vasta vuoden seurustellut ja olet tavannut lapsen jo?
Mä olisin juossut työttömän kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Sinun täytyy tehdä päätös aivan itse, en kyllä itse kyselisi mielipiteitä palstalaisilta, joista suurin osa ns. erityisaikuisia. Siis mt-ongelmaisia, asseja, päihdeongelmaisia, syrjäytyneitä jne.
Ja Sinä kuulut näistä edellä mainitsemistasi mihin ryhmään niistä?
Tuskin sinusta on erityislapsen "isäksi" tai edes asumaan sellaisen kanssa. Lapselle on parasta , että juokset nyt ja lujaa. Tässä tilanteessa täytyy ajatella lapsen parasta . Ja se ei ole se, että sinä jäät siihen ihmettelemään, miksi lapsi paskantaa housuunsa, jos et käske häntä vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi on lyhyt aika seurustella. Olisit vaan lähtenyt heti silloin, jos kerran et lasta halunnut. Muutenkin on outoa, että lapsi on ollut tyttöystävän äidillä hoidossa. Jos tuo suhde noin vaikealta tuntuu, niin parasta lähteä, ettei tarvitse vauvapalstalla 10v päästä vinkua, että tyttystävä pilasi elämäni. Ja kaikki joutuu vain siitä, että tyttöystävä esitteli lapsensa vasta kuukauden kuluttua tapaamisesta ja sitten se oli jo liian myöhäistä. En osannut enää sitten lähteä......
Vierailija kirjoitti:
erityislapseksi. Vuoden ollaan seurusteltu ja aina ihmettelin, että miksi lapsi oli niin hidas oppimaan. Ei osaa vieläkään sanoa lauseita ja odottaa aina aikuisen ohjeita. Eli ei ota omatoimisesti vaatteita pois kun saavumme kotiin. Kakkaa ja pissaa housuun jos kukaan ei sano hänelle, että mene vessaan.
Mietin usein että mitä minä oikein ajattelin, kun en juossut heti kuultuani, että lapsi löytyy jo. Aikamoinen soppa, työtön yksinhuoltaja jolla on erityislapsi, joka ei osaa yhtään mitään.
Pakkaa kamat ja juokse, vai mitä?
Kyllä. Itse olisin juossut jo sanan työtön kohdalla
Vierailija kirjoitti:
Erityislapset jäävät aina lapsen tasolle. Yläaste-ikäisetkin ovat monesti noin 8 vuotiaan tasolla. Oppivat hitaammin toistojen ja toistojen kautta.
Jos tuntuu että et pysty elämään tuossa suhteessa ja lapsi ärsyttää, juokse karkuun.
Kunhan lapsella alkaa terapiat ja koulun tuoma rytmi, tuloksia tulenee, muttei välttämättä odottamaasi tahtiin.
T:Erityisluokan työntekijä
Höpöhöpö. Erityislapsia on moneen lähtöön. Aivan järkyttävä tietämätön yleistys sinulta. Sitä paitsi koulutettu erityisopettaja ei kutsu itseään erityisluokan "työntekijäksi". Paitsi ehkä siivooja.
Erityislapsiakin on monenlaisia. Älyllinen taso vaihtelee lahjakkaasta heikkolahjaiseen. Tyttöystävän lapsella on älyllinen kehitys viivästynyt, olisiko kenties kyseessä jonkin asteinen kehitysvamma.
Vierailija kirjoitti:
Erityislapset jäävät aina lapsen tasolle. Yläaste-ikäisetkin ovat monesti noin 8 vuotiaan tasolla. Oppivat hitaammin toistojen ja toistojen kautta.
Jos tuntuu että et pysty elämään tuossa suhteessa ja lapsi ärsyttää, juokse karkuun.
Kunhan lapsella alkaa terapiat ja koulun tuoma rytmi, tuloksia tulenee, muttei välttämättä odottamaasi tahtiin.
T:Erityisluokan työntekijä
Suksi nyt kuuseen. Vain osa erityisistä jää lapsen tasolle. Kehitysvamma ei ole ainoa erityisyys. Erityislapsi voi aikuisena olla vaikka yliopiston opettaja. Tai sitten vaan ihan tavallinen työntekijä. Ihan samat mahdollisuudet kuin muillakin erityisyyden syystä ja vaikeustasosta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh-äitinä sanon ihan vilpittömästi että lähde jo. Äitikään ei halua kumppania jota lapsi ärsyttää.
Ei sille mitään voi jos tykkää äidistä mutta ei lapsesta. Kaikille parempi erota. Mieluummin nyt kuin vuosien kitumisen jälkeen.Mitä jos hän valitsisi minut lapsen sijasta :O
Yksikään hyvä äiti ei luovu lapsestaan miehen takia. Tämä kommentti kertoo, että on on vaan parempi, että tuollainen idiootti lähtee menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh-äitinä sanon ihan vilpittömästi että lähde jo. Äitikään ei halua kumppania jota lapsi ärsyttää.
Ei sille mitään voi jos tykkää äidistä mutta ei lapsesta. Kaikille parempi erota. Mieluummin nyt kuin vuosien kitumisen jälkeen.Mitä jos hän valitsisi minut lapsen sijasta :O
Yksikään hyvä äiti ei luovu lapsestaan miehen takia. Tämä kommentti kertoo, että on on vaan parempi, että tuollainen idiootti lähtee menemään.
Näinpä. Jo on pojalla luulot itsestään. Miehet tulee ja menee, mutta lapset pysyy.
En ikinä itse jäisi. Jo pelkkä normaali toisen lapsi on rasite suhteelle. Pilaat elämäsi tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun täytyy tehdä päätös aivan itse, en kyllä itse kyselisi mielipiteitä palstalaisilta, joista suurin osa ns. erityisaikuisia. Siis mt-ongelmaisia, asseja, päihdeongelmaisia, syrjäytyneitä jne.
Suomen suurin keskustelupalsta. Eiköhän suurin osa ole ihan tavallisia talliaisia.
Suomen suurin epänormaalien keskustelupalsta. Etkö itse ole huomannut? Edellä mainittujen lisäksi suuri osa on jopa ihan pahoja ihmisiä.
Suomen suurin, monipuolisin ja hauskin keskustelupalsta - viihettä parraimmasta piästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä lapsi siis sinun vai jonkun muun lapsi?
Kun et ymmärrä lukemaasi, niin miksi olet tällaisella palstalla? Eikö hävetä?
Missä on sitten sanottu että kuka lapsen siittäjä on?
Aivan-ei missään.
Kuka helvetti kutsuisi siittämäänsä lasta "tyttöystävän lapseksi"?
Esim. Thomas Jefferson. ("Ai niin, se orjattareni lapsi") ja kaikki jotka tehneet lapsen vaimonsa palvelijattarelle tai pikku sisarelle ym.
Vierailija kirjoitti:
Unohdetaan se lapsi hetkeksi. Rakastatko tyttöystävääsi?
Joa rakastaisi, tämä palsta olisi yhtä aloitusta köyhempi.
Kyllä se rakkausbarometria laskee, jos toisen miehen alikehittynyt mukelo tulee diilissä mukana. Arki kun koittaa aina.
Paska jätkä ku kelaan, että haluanko hoitaa toisen jätkän vammasta lasta :-D