Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulukiusaajani on ollut 25 vuotta arvostettu opettaja. Pitäisikö minun hyväksyä, että hän on hyvä ihminen?

Vierailija
05.03.2025 |

Tämä koulukiusaajani yritti lähestyä minua kuntosalilla taannoin. Hänellä oli aina vaan sama ylimielinen ilme ja käyttäytyi mielestäni uhkaavasti. Hän siis tuli istumaan viereiselle kuntopyörälle ja tuijotti minua, kun minä poljin vieressä. En ymmärrä mitä haki tällä. Käytös muistutti täysin samaa kaavaa kuin nuoruudessa, jolloin kiusasi minut lähes hengiltä. Mitä te olisitte tehneet? Itse yritin vain keskittyä pyörällä ajoon ja en huomioinut mitenkään. Minulla oli kuulokkeet päässä ja musiikki kovalla, eli en kuullut jos sanoi jotain. Tilanne oli todella ahdistava. Nainen ja minä ollaan jo yli 50 vuotiaita. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun ole mikään pakko jutella hänelle. Keskityt vain omaan tekemiseen.

Vierailija
2/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali on paikka jossa kaikilla pitäisi olla takuu rauhassa oloon. Olen itse pullukka ja koen kaikki tuttavallisetkin lähestymiset kiusallisena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin heti tilannut, että mitä kyylää. Luu kurkkuun vaan. Toki, jos uhrautuminen edelleen kiinnostaa niin mikäpä se siinä sitten. Rajat, niin ei kukaan kiusaa aikuista ihmistä.

Vierailija
4/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla arvostettu työssään ja silti k*sipää. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta sanoa mitään.

Vierailija
5/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti väärinkäsitys koko asia.

Vierailija
6/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettajakoulutuksessa opiskelijakollegani alkoivat kiusata didaktikkoa, joka kieltämättä oli erikoinen. Mutta opettajaopiskelijat kiusaamassa! Vieläpä ne mukana, jotka olivat isoon ääneen julistaneet, että eivät koskaan hyväksy minkäänlaista sorsimista tai ulossulkemista, kiusaamisesta puhumattakaan. Tyttölapsina kuitenkin helposti haksahtivat kiusaamiseen, kun kohde olikin hierarkiassa heitä ylempänä ja vähän onneton tapaus.

Voin kuvitella, että opettajat työelämässä kiusaavat jossain rehtoreitakin. Eivät tunnista kiusaamiseksi, kun se toinenhan käyttää valtaa ja on muka niin huono työssään.

Tietynlainen ylemmyys tai ylimielisyys kuuluu opettajuuteen, sokeus nähdä että on itse osallinen sellaisessa, minkä muka tuomitsee.

Vierailija
7/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joku kertoi, että vaipuu salilla ajatuksiinsa ja silmät tuijottavat tyhjyyteen. Nykyaika on jo niin narsistista, että kaikki tulkitaan itseä koskevaksi - katse, eleet jne. Tällaista on elää ääri-individualistista ja -narsistista aikakautta, kun kaikki on minä, minä. Kasvakaa aikuisiksi. 

Vierailija
8/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajissa on paljon kiusaajia. Olen itsekin opettaja ja kollegoissa on todella mukavia ihmisiä, mutta myös niitä persoonallisuushäiriöisiä narsisteja. 

Vierailija
9/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen kouluttaja ja johtaja asemassa olevia, ex koulukiusaajia. jatkavat samaa työpaikkakiusaajina.

muutama ex koulukiusaaja on ehkä lopettanut sen touhun.

ei sulla ole mitään velvollisuutta ,olla missaään tekemisissä ex kiusaajan kanssa sulle se on kiusaaja lopun ikää. pysy erossa pahoista ihmisistä ja vietä aikaa vaan hyvien ja mukavien kanssa. esim.narsismi ,josta osa kiusaajista kärsii ei muutu koskaan, koska se on luonnehäiriö.ei tarvi vihata näitä mutta voi pitää etäisyyttä.

Vierailija
10/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin on hyvä ihminen. En kyllä jäisi paikalle jos joku lähestyisi tuolla tavalla ja vaihtaisin salia. Samoin somen paikkatiedot piiloon. Toisaalta jotain voi käskeä pois jos tulee lähestymään tai kysyä että mitä tuijottaa, onko joku ongelma. Jos se yrittää hyökätä voi torjua ja väistää, poistua. Ei kannata antaa hyppiä silmille. Luulisi että jo raivo nousee jos joku kiusaaja on paikalla.

Vierailija
11/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai salilla muutenkaan tarvitse sosialiseerata. Treenaamaan sinne on menty, joten katse eteenpäin ja musiikit korviin. Antaa muikkelin toljottaa.

Vierailija
12/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työpaikkahaastattelussa, jossa 1 haastattelija oli kiusaaja. En tunnistanut häntä, mutta kun alkoi kysymään missä asuin, tunnistin.

Ryntäsin oksentamaan. Keräsin itseni, sanoin naiselle sinä teit elämästäni helvettiä. En ikinä voi olla sinun kanssa samassa työpaikassa. Ja lähdin.

Meni muutama kk ja yrityksestä soitettiin ja oyydettiin haastateluun ja kerrottiin tämä ko henkilö ei ole heillä enää töissä. Sain myöhemmin kuulla oli käyttäytynyt huonosti jo pitkään muita kohtaan. Minun reaktio vahvisti kyseessä on paha ihminen. 

Asioita laitettiin yhteen ja hänen työsuhde purettiin.

Välttämättä hän ei edes muista sinua. Sano hänelle jotain seuraavalla kerralla