Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeuteni/turvani avioerossa

Ex onnellinen
17.02.2018 |

Kaipaan apua.
Olemme tehneet jo pitkään avioeroa mieheni kanssa. Jarruna toiminut talo, joka ei ole mennyt kaupaksi.
Mies on ollut koko tämän ajan aivan mahdoton. Lisäksi olen jäänyt yksin vastaamaan kaikista arjen ja lsten kuluista, päälle vielä osuuteni lainasta. Mieheni ilmoitti heti, ettei aio elatusmaksuja maksaa ja haluaa hoitaa lapset 50/50. Mulle se sopi mainiosti.
Työnsä puolesta hän ei tähän tule pystymään, vaan lasten arki tulee jäämään suurilta osin mun vastuulleni. Ja viime kuulausien perusteella hänellä ei ehkä oikeasti ole siihen edes haluja.
Tilanne rumenee päivä päivältä, ja oon herännyt tajuamaan et oon aivan kynnysmatto. Oon vaan ollut hiljaa ja sietänyt, koska ajattelin et se sais itse eron sujumaan paremmin. Mut nyt alkaa riittämään.
Aion löhteä asap vuokralle. Tiedän että siitä tulee täysi painajainen. Taloudellisista syistä oon odottanut talon menemistä kaupaks.
Nyt haluan jotain kättä pitempää, millä saan miehen aisoihin kun paska osuu tuuletimeen. Mitkä on mun mahikset huoltajuuteen? Elatusmaksuihin? Tiedän että helppoa ei asioista tule tekemään.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä lakimieheen. Täältä on turha kysyä.

Vierailija
2/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde vuokralle, mutta jätä lapset ensin miehelle, koska enemmän tilaa. Hänestä tulee melko nopeati sopuisampi. Käy myös yksin juttelemassa pankissa talosta ja muusta, varsinkin jos teillä on lainaa siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä lähdin vuokralle. Lapset jäi taloon isänsä kanssa sillä ajatuksella ettei revitä minnekään ja saavat sulatella eroa. Miehen kanssa sovittiin keskenämme, että maksan elatusmaksuja. Yksi lapsista muutti luokseni pian. Yhteishuoltajuus siis. Lapset jo teinejä, joten saavat päättää itse asumisensa. Ulkopuolisia ei ole asiaan sotkettu.

Mikä asiassa mietityttää ja on painajaista?

Vierailija
4/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oisit ensin noudattanut niitä pari viikkoa sitten saamiasi neuvoja. Täysin identtinen aloitus oli muutama viikko takaperin täällä.

Vierailija
5/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin saat elatusmaksut!

Vierailija
6/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on aina sanonut ja päättänyt mitä tehdään. Typerää, mutta koen että oon hänen vallassaan. Kun pistin (monien keskustelu-yritysten jälkeen) eron. Ireille, alkoi silmitön kiusaaminen, mitä en osannut lopettaa enkä käsitellä. Seison aina vain typertyneenä kun hän antaa palaa.

Tän vuoden aikana talouteni on joutunut tosi huonoon jamaan, juuri siksi koska kaikki ylimääräiset menot ovat niskoillani. En saa häntä niitä maksamaan. Siitä syystä en uskalla myöskään juristin pakeille lähteä, se veis perikatoon.

Lähinnä, jos alkaa taas kaiken muun lisäksi jankutus ”ei sitten mitään elativaatimuksia, yhteishuoltajuus, lapset on sitten aina joulut, juhannuket ja muut pyhät mulla”, niin mitä voin siihen sanoa, että tukkis turpansa? Olien sanojensa mukaan on keskutellut näistä jo lakimiehen kanssa

Ap

Vierailija
7/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt eka kerta et turvaudun tähän saittiin?

Ap

Vierailija
8/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä lakimieheen. Et selviä tästä omin avuin.

Vierailija
9/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAISASIALIITTO UNIONIN JURISTIPÄIVYSTYS NAISILLE

Unionin suomenkielinen juristipäivystys opastaa naisia lakipulmissa keskiviikkoisin klo 17.00 – 19.00 , jolloin asiakkaat voivat tulla käymään Bulevardille. Lisäksi juristeille voi soittaa klo 18.00 – 19.00 välisenä aikana, p. 09 643 158. Puheluihin voidaan vastata vain silloin kun kasvokkain tapahtuvassa neuvonnassa ei ole ruuhkaa.

Juristipäivystys tarjoaa yleisluontoista, suullista neuvontaa, ”ensiapua” erilaisiin lakiin ja oikeuksiin liittyvissä kysymyksissä. Naiset voivat ottaa yhteyttä päivystykseen kaikissa juridisissa ongelmissa. Yleisin asia, jossa kysytään neuvoa, on avioerotilanne.

Palvelu on maksutonta eikä ajanvarauksia tarvita. Kysymykset kannattaa miettiä etukäteen ja ottaa mukaan mahdolliset asiaan liittyvät paperit.

Vierailija
10/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näin?

Ap

Vierailija
11/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin?

Ap

Siis miksi en selviä omin avuin?

Vierailija
12/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusaputoimistosta saa  asianajajan veloituksetta, jos ei ole liian suuria tuloja. Asianajajan tarvitset jotta mies ei viilaa sua linssiin. Mieskin sitten ymmärtäisi ettei hänellä ole valtaa määrätä kaikesta eikä lypsää sinua kuiviin taloudellisesti. Ota pian asianajaja. Oikeusaputoimiston aikaa joutuu jonottamaan, joten ole heti maanantaina yhteydessä sinne.

Vierailija
13/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi et todellakaan selviä yksin, jos nytkin jo maksat talouden menot ja miehesi vedättää sinua.

Vierailija
14/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos viikko-viikko-hoito ei aidosti toteudu, vaadit toki elarit.Tai siis lapsesi vaativat koska heillä on siihen oikeus ja elatuskannetta ajetaan heidän nimissään. Et suostu 50/50-juttuun koska mies vaatii sitä  ilman perusteita. Lapset voivat saada kunnan oikeusavustajan ajamaan kannetta jos mies ei suostu lastenvalvojalle sopimaan elatuksesta. .Jos mies heittäytyy ihan mahdottomaksi suosittelen sulle yksinhuoltajuuden hakemista. Se ei tarkoita että mies vapautuu esim. elatusvastuusta vaan sitä että sulla on oikeus yksin hoitaa lasten kaikki viralliset asiat joissa mies voisi kiusaamismielessä olla esteenä tai hidasteena.

Vierailija
15/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde vuokralle, mutta jätä lapset ensin miehelle, koska enemmän tilaa. Hänestä tulee melko nopeati sopuisampi. Käy myös yksin juttelemassa pankissa talosta ja muusta, varsinkin jos teillä on lainaa siitä.

Tää on aivan absurdi ajatus, ei onnistuisi hänen työnsä puolesta enkä voisi niin tehdä pienille lapsilleni.

Vierailija
16/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeusaputoimistosta saa  asianajajan veloituksetta, jos ei ole liian suuria tuloja. Asianajajan tarvitset jotta mies ei viilaa sua linssiin. Mieskin sitten ymmärtäisi ettei hänellä ole valtaa määrätä kaikesta eikä lypsää sinua kuiviin taloudellisesti. Ota pian asianajaja. Oikeusaputoimiston aikaa joutuu jonottamaan, joten ole heti maanantaina yhteydessä sinne.

Mikä on ”tuloeaja” tälle?

Vierailija
17/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on selvästi kuullut lakimieheltä miten laki menee, joten yrittää nyt painostaa sinua ettei hänen tarvitsisi hoitaa laillisia velvollisuuksiaan. Älä anna periksi.

Sinä tarvitset ehdottomasti lakimiehen apua. Älä hoida asioita itse, vaan pidä pääsi koossa ja anna lakimiehen hoitaa.

Koita taistella oikeuksistasi, koska kaikki missä annat periksi koituu myös lasten tappioksi.

Vierailija
18/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on selvästi kuullut lakimieheltä miten laki menee, joten yrittää nyt painostaa sinua ettei hänen tarvitsisi hoitaa laillisia velvollisuuksiaan. Älä anna periksi.

Sinä tarvitset ehdottomasti lakimiehen apua. Älä hoida asioita itse, vaan pidä pääsi koossa ja anna lakimiehen hoitaa.

Koita taistella oikeuksistasi, koska kaikki missä annat periksi koituu myös lasten tappioksi.

Paska

Kai se on pakko ottaa ryhtiliike

Vierailija
19/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luulem oikeasti että tyyppi om jotenkin pimahtanut. Hänen sanojensa mukaan elän ”hänen siivellään” ja vaikka mitä.. on muuten yksi painava syy miksi eroon lähdin.

Vierailija
20/26 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska

Kai se on pakko ottaa ryhtiliike

Näin on. Vaikka joutuisit maksaman lakimiehelle jotain, se kannattaa, koska sun ei tarvitse tapella sun miehen kanssa vaan joku muu hoitaa homman. Kadut jälkikäteen jos annat periksi.

Ja jos mies luulee että pääsee elatusmaksuja pakoon, niin onpa p---a tyyppi. Omista lapsistaan siinä on kyse.