Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär hamstraa kaikenlaista...

Huolestunut
17.02.2018 |

Olisiko minun harkittava tytön viemistä psykiatrille? Hän nimittäin hamstrailee kaikenlaista verukkein ''no ku se oli nätti ja halpa'' tai ainakin ''halpa'' tai ''nätti'' Ja te kyllä hämmästyisitte mitä se on hamsrannut: muovikoruja (joita muuten ei käytä) on ties montako sataa,mattoja,kankaita (en usko että niistä ikinä tulee mitään),saippuakoteloita (viimeisin oli leppis),leluja (tyttö on 20w)ulkoa löytyneitä sulkia,höyheniä,kiviä ja kaikenlaista pikku krääsää en edes tiedä kaikkea,tajuan kyllä että tyttö on aikuinen mutta ensiksikin hän asuu luonani tosin aarteensa on pitänyt aika hyvin huoneessaan ja toiseksi rupesin huolestumaan kun hän on ruvennut säästää jugurttipurkkeja yms rasioita,koska ''eiköhän niille jotain keksitä'' ja kolmanneksi kun kysyin paljonkohan sillä on mennyt aarteisiin niin kuulemma ''ei paljoa 300-400e'' eikä tyttö ole edes töissä tai opiskelemassa ja rupesin utelee mistä se raha on tullut niin ''kyllä sitä aina jostain''

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hamstraa ihme juttuja.

Vierailija
2/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille 20w tytöllesi, että muuttaa omilleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger?

Vierailija
4/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekuriin, tuollainen ei ole normaalia käytöstä.

Vierailija
5/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina surullista kun omista lapsista tulee hoardareita, mielenterveyskuntoutujia, pitkäaikaistyöttömiä..ym

Jos lapsellasi on sukuelimet, on kohta vauvakin..kun ihan ilmaiseksi sai..

Sit koiria, rottia, gerbiilejä..ym

Ja sinä hoidat:)

Vierailija
6/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun tyttös mun äiti? :D Se on ihan samanlainen, kämppä ihan kaaoksessa sen kaiken "mitä ei voi heittää pois" takia.

Vierailija
7/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lekuriin, tuollainen ei ole normaalia käytöstä.

Ompas, luuletko että suomalaiset ostavat kestäviä kalliita asioita...

muhhahhaa

Vierailija
8/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlainen epävarmuus elämässä aiheuttaa sen, että ensinnäkin ostamisesta saa mielihyvää. Oli se sitten harvemmin nautiskeltu Mars -patukka tai kirpparilta löydetty kirja. Tai ihan mikä tahansa. Vaate. Sisustusesine. Ostaminen tuo mielihyvää, -hetkeksi. Uuden esineen omistamisen illuusio säilyy parista tunnista pariin viikkoon. Sitten se "uutuudenviehätys" on poissa. Ihana paita olikin ihan vaan paita.

Toisekseen, tavaroiden haaliminen tuo turvallisuudentunnetta. "Minulla on sitä/tätä/tota". "Minulla on varaa omistaa". "Kun luon omistamilleni tavaroille paikan, myös minä kuulun tänne."

Joskus tuo vaan menee yli. Silloin pitää huolestua. Mistä saa rahaa? Ei kai vaan pikavipeillä? Tai palveluksilla? Ottamalla kavereilta ja "kavereilta" velkaa?

Vierailija
9/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin se lemmikki puoli tytöllä oli rotta mutta se kuoli n.vuosi sitten n.2w iässä suri kovasti eikä ole hommannut uutta itse hoiti ja hyvin iso tilava häkki,oli paljon sen kanssa (sai sen kun se ei tullut aiemmassa kodissa toisten rottien kaa toimeen) ja kunnon muonat ja muutenkin olivat hyviä kavereita, ei hän eläviä hamstraa.

Ja se vauva en usko semmoista tulevan kun tytöllä ei kavereita ja poikia inhoo ''kun ne tahtoo vaan sitä yhtä juttua'' ja tytöt kuulemma ''aivottomia prinsessoja'' Mieluiten on kotona ja tutkii netin aarteita tai lukee tai kirjoittaa.

Muuttaisi omilleen mutta tahtoo syrjään ihmisistä eli mieluiten oma tontti korvesta mutta semmoiseen ei rahat riitä,eikä tyttö silti ''loisi'' siivoaa,pyykkää,leipoo,laittaa ruokaa,käy kaupassa yms.ihan oma aloitteisesti.

Ainiin päivän aarteet:pölyrättejä 5kpl,kumipallo,vieteri tipu,3 korua,värityskirja ja muurahaisterraario! Se on kuulemma kesäks  en tiedä lasketaanko ne niihin eläinten hamstraamisiin.

Vierailija
10/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asperger?

Sinulla se on tuota tietoa. Tai ehkä enemmänkin luuloja.

Vierailija
11/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön turvallisuuden tunne on järkkynyt jossain vaiheessa lapsuutta, niin että katse peiliin. Toinen syy on sitten ihan elämänsisällön puute eli sisältöä elämään, opiskelemaan jotain joka kiinnostaa.

Vierailija
12/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happy hoarder kirjoitti:

Se on aina surullista kun omista lapsista tulee hoardareita, mielenterveyskuntoutujia, pitkäaikaistyöttömiä..ym

Jos lapsellasi on sukuelimet, on kohta vauvakin..kun ihan ilmaiseksi sai..

Sit koiria, rottia, gerbiilejä..ym

Ja sinä hoidat:)

Sinäkin voisit mennä hoitoon saadaksesi apua mustavalkoiseen ajatteluusi.

Vierailija
13/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuu ennemmin tai myöhemmin velkoihin. alkaa uhkapelaamaan tai nostelemaan vippejä. se on ikävä noidankehä josta on vaikea päästä pois. patista töihin tai opiskelemaan niin saa kelalta tukia ja perustele sillä että jos rahaa tahtoo tuhlata on sitä myös ansaittava ja tehtävä jotain sen eteen.

Vierailija
14/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kouluja tyttö on käynyt, onko tällä hetkellä töissä tai opiskeleeko?

Vierailija
15/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on asiaan puuttumisen paikka. Jotakon on taphtunut ja tapahtumassa tytön elämässä ja mielessä.

Mihin hän reagoi tuolla keräilyllä?

Tarvii apua ja luulen että teidän perhedynamiikkakin taitaa tarvita vähän apuja.

Miksi tyttö ei ole opiskelemassa? Onko menossakaan mihinkään? Onko töissä? Oletko sinä?

Vierailija
16/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun tyttöä kiinnostaa vain hamstraus,lukeminen ja kirjoittaminen? Velkaa se ei kuulemma ota koska se on hölmöä sen takia se rahan saanti rupes mietityttää.

Ja äitinä uskallan väittää että lapsuus onnellinen isä häipy vasta tytön tultua täys ikäiseksi erosimme sovussa ja tytöllä lämpimät välit isään ja tämän uuteen tyttöystävään ja sitä ennen normaalia turvallista perhe eloa.

Vierailija
17/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostusta on sen verta että nämä vastaukset tulee ehkä hiukka hassusti,pahoittelut.Tyttö kävi peruskoulun päättö arvosana piirun päälle 8.Olen itse töissä kenkäkaupassa.Tyttö ei tahdo opiskelemaan sillä se on kuulemma turhaa.Tyttö ei ole ikinä ollut missään töissä paitsi peruskoulun tet:it

Vierailija
18/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tyttös on vaan kahju hyväksy se.

Vierailija
19/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Kiinnostusta on sen verta että nämä vastaukset tulee ehkä hiukka hassusti,pahoittelut.Tyttö kävi peruskoulun päättö arvosana piirun päälle 8.Olen itse töissä kenkäkaupassa.Tyttö ei tahdo opiskelemaan sillä se on kuulemma turhaa.Tyttö ei ole ikinä ollut missään töissä paitsi peruskoulun tet:it

No tämä kuulostaa todella huolestuttavalta. Etkö ole puuttunut siihen, ettei hän opiskele tai tee työtä? Peruskoulun jälkeen ei missään tapauksessa pidä jäädä toimettomaksi, tyttösi oli silloin vasta 16-vuotias joten sinun tehtäväsi olisi viime kädessä ollut huolehtia siitä, ettei hän jää kotiin makoilemaan. Ihan hyvä keskiarvokin, joten opiskelua olisi pitänyt jatkaa. Ei ihme, että tyttäresi mielenterveys on eristäytymisen ja toimettomuuden seurauksena järkkynyt. Paha sanoa, mitä tuossa vaiheessa enää kannattaisi tehdä. Voit yrittää saada hänet psykologin vastaanotolle, mutta enää et voi pakottaa.

Vierailija
20/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyttäresi käynyt aiemmin psykiatrilla tai psykologilla? Menkää ehdottomasti, jos hän vain suostuu.