Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäisten ryyppääminen säälittävää, onko?

Vierailija
16.02.2018 |

Itsellä ei kestäisi pää ei kroppa. Mieluummin kulutan aikani muuhun. Kuins muilla? Luulisi varttuessa tulevan muita intressejä.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein näitten sivistyneesti juovien parista drinksusta tulee illan mittaan kymmenen. Miten selitätte tämän?

Usein ei tule. Miten selitätte tämän?

Vierailija
42/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juominen ole mitään säälittävää tai kasaria ihan riippumatta miten paljon juo tai on juomatta. Se on säälittävää että puututaan ja moralisoidaan toisten tapoja ja harrastuksia. Alkoholin juominen ei ole yhtään sen huonompi harrastus kuin mikään muukaan. Jokainen valitsee itselleen sopivat harrastukset ja rentoutustavat ihan omista lähtökohdista ja omaan elämäntilanteeseen sopien.

Ei pidä ottaa henkilökohtaisesti meitä moralisteja. Mielestäni kännääminen ei ole hyvä harrastuksena tai se krapula ja pöhötys, mutta mikä siinä jos niissä viihtyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on säälittävää.

Vierailija
44/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein näitten sivistyneesti juovien parista drinksusta tulee illan mittaan kymmenen. Miten selitätte tämän?

Usein ei tule. Miten selitätte tämän?

Sehän on sitten mainiota. Jollain toisella tulee ehkä useammin. Hyvä sinä!

Vierailija
45/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppääminen, oli ryyppääjä minkä ikäinen tahansa, on säälittävää.

En edes tunne ketään, joka ryyppäisi viikottain. N50+

Vierailija
46/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa kenenkään sääliä rentoutuessani juoden alkoholia. Säälikää niitä, jotka säälin tarpeessa ovat.

Vierailija
47/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ryyppäämistä pitää ylipäätään säälittävänä, niin miksi se olisi erityisen säälittävää juuri keski-ikäisenä? 

Miksei vanhusten tai teini-ikäisten viinan juonti ole säälittävää. Vai mitä oikein haet?

Ap haluaa, että muut ymmärtävät miten suuri ja parempi hän on noihin kamalan noloihin "juoppoihin" verrattuna. Ja viisas. "Juoppoja" ovat kaikki alkoholiin koskevat, rapajuoposta kerran vuodessa viinilasin kulauttaviin. Kaikki. Juoppoja.

Kolahtiko?

Vierailija
48/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, tuo asenne oon vaan sinun päässäsi!

Ja se että et tunne ketään, kertoo vaan siitä miten pienissä piireissä elät. Siinä ei ole mitään kehumista!

Vierailija
49/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jos ottaa tunteisiin. Keski-ikäiset ovat niin tottuneet sotkemaan päänsä promilleilla. Nuoremmat eivät kuulemma käytä enää niin reippaasti alkoa. Heillä on uudet trendit ja ne vasta karmivat tätä raittiudesta vouhkaavaa tätiä. Ennemmin nautin lasin viiniä kuin pienen jointin. Että tätä menoa.

Vierailija
50/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, tuo asenne oon vaan sinun päässäsi!

Ja se että et tunne ketään, kertoo vaan siitä miten pienissä piireissä elät. Siinä ei ole mitään kehumista!

Näin täytyy olla.

Vierailija
51/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin on ällöttävää ja naurettavaa. Tosin sitä se on nuorillakin, mutta niillä voi sentään laittaa vielä tyhmyyden ja kokeilunhalun piikkiin. Humalajuominen on jotenkin niin kasaria, vähän kuin tupakointi, ja kännääjät tuntuvat jämähtäneen jonnekin menneille vuosikymmenille "hauskanpitoineen". Mitä hauskaa on sumentaa aivonsa, kompuroida ja sössöttää ja olla kovaääninen ja typerä.

Ei ole mikään pakko juoda niin paljon että kompuroisi, sössöttäisi ja olisi kovaääninen ja typerä.

Otsikossa käytettiin sanaa ryyppääminen, joka mielestäni viittaa juurikin tuollaiseen humalatilaan, ei pariin drinkkiin ja hassuun kevyeen hiprakkaan.

Vierailija
52/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos juo harvoin niin eikö siitä tule aivan karmea krapula? En kestäisi siis että koko päivä krapulassa. Muuten ymmärrän hauskanpidon, mutta en kestäisi niitä jälkimaininkeja tai no en ymmärrä todellakaan lärvien vetämistä.

Miten juominen tarkoittaa joillekin lähtökohtaisesti tätä? 

Juon melko harvoin, mutten koskaan niin paljon, että olisi krapulaa. Joskus on hieman väsähtänyt olo juhlinnan jälkeen, mutta osuutensa on valvomisellakin. 

Mäkin mietin näitä lukiessa, mitä ”ryyppääminen” tarkoittaa.

Sanana tulee mieleen elämämkoulua aloittavien parikymppisten (u know, ei niin tyylikkäitä ja opiskelusuuntautuneita jne) sanasto: ”mennään ryyppäämään”. Jossa kontekstissa se tosiaan tarkoitti sitä, että jonkun kämpillä imetään kaljaa ja viinaa, huudatetaan musiikkia ja rampataan röökillä.

Mutta alkoholinkäyttönä teekkarin ekat pari opiskeluvuotta ovat ihan samaa, usein.

Mikä on ryyppäämistä? Itse nelikymppisenä otan ilolla vastaan harvinaisen mahdollisuuden istua iltaa kavereiden kanssa ihan epämuodollisesti. Vaikka grillata mökillä. Juoda sitä vähän parempaa laatikkoviiniä (mutta huom, se voi olla laatikkoviiniä), humaltua vähän. Ei filmiä poikki keneltäkään tai hölmöilyä.

Mutta ihan eri tilanne kuin samojen ihmisten kanssa fiinisti syömään ravintolaan.

En mä ryyppää. Mutta juon kyllä silloin tällöin. En tule ajatelleeksi, mitä mieltä joku muu siitä on.

Ei se "sivistynyt" juominen sen hienompaa ole; pahan makuista litkua laatikosta, ihan vain "maun vuoksi"

En mielestäni puhunut sivistyneestä mitään, tai määritellyt mitään hienommaksi.

Vierailija
53/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä juon vielä, samoin moni muukin ikäiseni. Tosin kukaan meistä ei ole baanalla joka vklp, saattaa olla pitkiäkin taukoja.

Mä tykkään juoda, tulla hyvälle tuulelle, nauraa kavereiden kanssa. Myöhemmin lähteä jonnekin tanssimaan ja nauramaan lisää.

En tiedä miten ikä estäisi tuon? Tai juominen estäisi muut mukavat harrastukset ja tekemiset?

Siinä vaiheessa, jos alkoholi on ainoa hyväntuulenlähde on syytä huolestua. Alkoholi aiheuttaa sinällään jo masennusta.

Vierailija
54/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista vetää kuitenkin kännit työviikon jälkeen säännöllisesti, koska eivät muuten kestä elämäänsä.

Moni vetää, mutta onneksi ei läheskään kaikki.

Vierailija
55/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä juon vielä, samoin moni muukin ikäiseni. Tosin kukaan meistä ei ole baanalla joka vklp, saattaa olla pitkiäkin taukoja.

Mä tykkään juoda, tulla hyvälle tuulelle, nauraa kavereiden kanssa. Myöhemmin lähteä jonnekin tanssimaan ja nauramaan lisää.

En tiedä miten ikä estäisi tuon? Tai juominen estäisi muut mukavat harrastukset ja tekemiset?

Siinä vaiheessa, jos alkoholi on ainoa hyväntuulenlähde on syytä huolestua. Alkoholi aiheuttaa sinällään jo masennusta.

Tämäkin vielä! Alkoholi heittää kuulemma serotoniinit alas pitkäksi aikaa. En tarvitse montaakaan drinkkiä ja olo on muutaman päivän oudon synkkä. Nyt kun tuon tietää, juo ilomielin vain vähän, jos juo.

Vierailija
56/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinin ystävä kirjoitti:

En kaipaa kenenkään sääliä rentoutuessani juoden alkoholia. Säälikää niitä, jotka säälin tarpeessa ovat.

Kunhan et vedä jatkuvasti överejä ;)

Vierailija
57/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinin ystävä kirjoitti:

Säälin siis perhettäsi.

Vierailija
58/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ja kaltaisensa kuvittelevat kaikkien viettäneen alkoholinhuuruisen nuoruuden. Tiedoksenne, eivät kaikki ole. Itse olen joskus ottanut tarjotun liköörikonvehdin. Siinä minun alkoholinkäyttöni. Ikää minulla on lähemmäs kolmekymmentä vuotta. Jos nyt jossakin vaiheessa elämääni ryyppäisin, ap ja kaltaisensa varmaan kuvittelisivat minun ryypänneen teini-ikäisestä lähtien.

En ole koskaan ymmärtänyt tuota ajattelutapaa, että ryyppääminen olisi nuorille jotenkin hyväksyttävämpää kuin esim. keski-ikäisille. Itselläni ainakin oli nuorena niin paljon mielenkiintoisempaa tekemistä, ettei mikään ryyppääminen olisi mahtunut siihen. Nuorten ryyppääminen on mielestäni paljon säälittävämpää kuin keski-ikäisten ryyppääminen.

Vierailija
59/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten ryyppääminen on vielä säälittävämpää kuin keski-ikäisten. Näitähän ei kukaan valvo kun eivät työssäkään käy, joten vanhusalkkiksia on todella paljon. Toisaalta hyvä, luonnollista poistumaa.

Vanhuksille ainakin kaikki aineet saisi olla laillisia. Mitä sitä muutakaan siinä iässä kun seksikään ei enää kiinosta? Mä ainakin aion vetää vanhana viinaa ja savuja. Voi olla että muutakin kun mitä sillä on enää silloin väliä? Tuokin hyvä pointti että lähtee ainakin nopeammin eikä tarvi kitua jossain paskaisissa vaipoissa lääkittynä käppyränä.

Vierailija
60/80 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten ryyppääminen on vielä säälittävämpää kuin keski-ikäisten. Näitähän ei kukaan valvo kun eivät työssäkään käy, joten vanhusalkkiksia on todella paljon. Toisaalta hyvä, luonnollista poistumaa.

Vanhuksille ainakin kaikki aineet saisi olla laillisia. Mitä sitä muutakaan siinä iässä kun seksikään ei enää kiinosta? Mä ainakin aion vetää vanhana viinaa ja savuja. Voi olla että muutakin kun mitä sillä on enää silloin väliä? Tuokin hyvä pointti että lähtee ainakin nopeammin eikä tarvi kitua jossain paskaisissa vaipoissa lääkittynä käppyränä.

Ei vaan kun tuhoat aivosi, joudut makaamaan vaipoissa, mutta tuho se tulee joka tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi