Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei palstan tosiköyhät, ideoita todella edullisista herkuista

Vierailija
16.02.2018 |

Löytyisikö ideoita todella edullisista herkuista, johon kaikkein köyhimmilläkin olisi varaa. Heitelkää ideoita.

Saa siis olla itse tehtyjä, tai kaupasta ostettuja, ei kuitenkaan mitään dyykkausjuttuja, tai leipäjonohommia.

Kommentit (229)

Vierailija
181/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tekee tosiköyhien ja tosihalpojen hintojen ketjussa ihmiset, jotka maksaa kardemummasta liki 200 euron kilohintoja ja kehtaavat sen vielä rinta rottingilla täällä kertoa?

Mitä tekee köyhien ja tosiköyhien ketjussa leipojat, jotka laittavat pullataikinaan melkein puoli kiloa voita ( hinta 1,2 €, tietenkin halvinta tarjousvoita). Köyhä käyttää halpaa margariinia ja voita vain mausteeksi. Kyllä huomaa, että eräät eivät ymmärrä itse valmistettujen leivonnaisten ja eväitten edullisuutta juuri siksi, kun ostavat kovin kalliita raaka-aineita.

Kananmunat ovat ravintosisältöön nähden  halpoja. Niitä kannattaa hyödyntää. Mutta jos herkuksi tekee marenkia, on myös keltuaisille oltava hyötykäyttö. Esimerkiksi majoneesiin. pastaan tai vaniljakiisseliin tai johonkin kakun kreemitäytteeseen.

Juuri näin. En nyt jaksanut erikseen tuota voin hintaa/määrää ihmetellä, kun sillä oli muutenkin kaikki hinnat ihan hakusessa, mutta totta tosiaan tosiköyhä käyttää tietenkin halvinta margariinia, tai jopa rypsirapsiöljyä, sekin käy leivontaan. Voita sitten vain tarkkaan harkiten tiettyihin paikkoihin, esim voisilmiin. Kaikki pitää aina hyötykäyttää, mitään ei heitetä pois. Esim voitelumunan lopun lämmitän mikrossa ja siitä saa siivut munaa parin leivän päälle.

Laitat raa'an kananmunan mikroon? Niinku... mitä siitä tulee? MIKÄ siitä tulee? Oikeasti kiinnostaa. Itse säästän voitelumunan (laitan aina hiukan vettä sekaan) joko seuraavan leivontakertaan, lisään munakokkeliin tai sekoitan koiran ruokaan.

No siis munakastahan siitä tulee ;) Etkö ole koskaan tehnyt munakasta mikrossa? Eli minulla on se muna kahvikupissa. Sekaan laitan vähän suolaa ruokalusikallisen vettä. Mulla on tehoton mikro, joten lämmitysaika reilut puoliminuuttia.

Okei! Kaikkea sitä oppii. Kysessä on siis mikromuna. Kirjaimellisesti.

Vierailija
182/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tekee tosiköyhien ja tosihalpojen hintojen ketjussa ihmiset, jotka maksaa kardemummasta liki 200 euron kilohintoja ja kehtaavat sen vielä rinta rottingilla täällä kertoa?

Mitä tekee köyhien ja tosiköyhien ketjussa leipojat, jotka laittavat pullataikinaan melkein puoli kiloa voita ( hinta 1,2 €, tietenkin halvinta tarjousvoita). Köyhä käyttää halpaa margariinia ja voita vain mausteeksi. Kyllä huomaa, että eräät eivät ymmärrä itse valmistettujen leivonnaisten ja eväitten edullisuutta juuri siksi, kun ostavat kovin kalliita raaka-aineita.

Kananmunat ovat ravintosisältöön nähden  halpoja. Niitä kannattaa hyödyntää. Mutta jos herkuksi tekee marenkia, on myös keltuaisille oltava hyötykäyttö. Esimerkiksi majoneesiin. pastaan tai vaniljakiisseliin tai johonkin kakun kreemitäytteeseen.

Juuri näin. En nyt jaksanut erikseen tuota voin hintaa/määrää ihmetellä, kun sillä oli muutenkin kaikki hinnat ihan hakusessa, mutta totta tosiaan tosiköyhä käyttää tietenkin halvinta margariinia, tai jopa rypsirapsiöljyä, sekin käy leivontaan. Voita sitten vain tarkkaan harkiten tiettyihin paikkoihin, esim voisilmiin. Kaikki pitää aina hyötykäyttää, mitään ei heitetä pois. Esim voitelumunan lopun lämmitän mikrossa ja siitä saa siivut munaa parin leivän päälle.

Laitat raa'an kananmunan mikroon? Niinku... mitä siitä tulee? MIKÄ siitä tulee? Oikeasti kiinnostaa. Itse säästän voitelumunan (laitan aina hiukan vettä sekaan) joko seuraavan leivontakertaan, lisään munakokkeliin tai sekoitan koiran ruokaan.

No siis munakastahan siitä tulee ;) Etkö ole koskaan tehnyt munakasta mikrossa? Eli minulla on se muna kahvikupissa. Sekaan laitan vähän suolaa ruokalusikallisen vettä. Mulla on tehoton mikro, joten lämmitysaika reilut puoliminuuttia.

Okei! Kaikkea sitä oppii. Kysessä on siis mikromuna. Kirjaimellisesti.

Munan keltuainen pitää muistaa hyvin rikkoa ennen mikrottamista. Jopa keitetty muna lämmitettynä saattaa vähän poksahtaa mikrossa. Siis lämmitin valmista ruokaa jossa oli keitettyjä munanpuolikkaita, ei toki kuorineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voissa kirjoitti:

Paistetut perunat ja sipulit rankasti.

Siihen vielä sekaan pari kolme Lidlin halpisnakkia paloiteltuna ja päälle yksi paistettu muna, niin täydellinen pyttäri on kasassa :)

Vierailija
184/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunapalat ja carmelitas-neliöt. Kerralla saa tehtyä halvalla ison satsin, carmelitaksia jopa pellillisen ja säilyvät hyvin kylmässä. Ovat niin makeita, ettei tee mieli mitään valmiita karkkeja moneen päivään.

Lidlin sorbetit, etenkin mangosorbetti ja vadelmasorbetti, noin litran paketti maksaa jotain alle 3 euroa.

Valkosuklaakarpalo-keksit. Halvatkin merkit (esim. Tokmanneissa euron paketti) on todella hyviä keksejä.

Vierailija
185/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuniomenat

Vierailija
186/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvinta lakua on halvan lakumatot. 4e kilohinta.

Vierailija
187/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

leivoin juuri jauhon lopuista sämpylöitä.  tilipäivään viikko ja viimeinen 20e menee auton tankkaukseen että pääsen töihin.      tätä on eläminen nyky suomessa

Vierailija
188/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanilastut on Niiiiin nam 😚 pilko n 1cm paksuisia palasia banaanista, pistä pellille, vähän sokeria päälle ja voisulaa sekä sitruunaa. Sitten vaa nakkaa uuniin. Anna jäähtyä ja syö. Ihan parasta herkkua 😊

Vierailija
189/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi olla niin köyhä ettei oo varaa 2-3 euroa pistää herkkuihin? Ite elän tuilla ja mulle jää kuukaudessa noin 250€ ylimääräistä ruokien jälkeen ja en todellakaan pihistele ruuassa

Vierailija
190/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan voi olla niin köyhä ettei oo varaa 2-3 euroa pistää herkkuihin? Ite elän tuilla ja mulle jää kuukaudessa noin 250€ ylimääräistä ruokien jälkeen ja en todellakaan pihistele ruuassa

Näihin ois aina kiva saada tietää että mistä summasta se "ylimääräinen" jää. On aika iso ero asuuko esim. omistusasunnossa ansiosidonnaisella kuin vuokralla peruspäivärahalla, tiedätkö.

Aiheeseen: oma suosikkini on vanhat kunnon mokkapalat tai itsetehdyt letut. Edullista ja epäterveellistä, mutta ah niin hyvää <3

Vierailija
191/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Banaanilastut on Niiiiin nam 😚 pilko n 1cm paksuisia palasia banaanista, pistä pellille, vähän sokeria päälle ja voisulaa sekä sitruunaa. Sitten vaa nakkaa uuniin. Anna jäähtyä ja syö. Ihan parasta herkkua 😊

Paljonko asteita? Kuinka kauan paistetaan?

Vierailija
192/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko asteita? Kuinka kauan paistetaan?

175c ja n.30min

Vierailija
193/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ihan helposti. En ole AP, mutta itse saan vasta lapsilisän perjantaina lapsista ja tili on tyhjä. Olen pitkäaikaissairaulomalainen, joten en pysty käymään töissä. Laskujen ja lääkäri/lääke käyntien jälkeen ei reippaasti alle tonnin tuloilla pärjää lapsiperheessä. Varsinkin kun pitää olla myös auto käynnissä että voi viikottain rampata lääkärin määräämässä fyssarissa :/

Ei ole helppoa olla köyhä. Vituttaa ihan kiitettävästi. Meilläkin nuo herkut on tosi kortilla :(

Vierailija
194/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Pakko jakaa tämä resepti, jonka bongasin pula-ajan keittokirjasta! Siinä tarvittiin ulkoa kerättyä lunta ja laimennettua mehua. Lumi jaetaan annosmaljoihin ja mehu valutetaan hitaasti päälle. Sen jälkeen mehujää on valmis tarjottavaksi. ;)

Vierailija
195/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Ihan tavallinen leivänpaahtimessa paahdettu leipä on hyvää. Päälle kylmää margista. On mun herkkua.

Marmeladin kanssa korvaa viinerin, eikä margariinia tarvita

Vierailija
196/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muffinit! Vehnäjauhoja, sokeria, leivinjauhetta, kanamuna, jotain rasvaa mitä löytyy (öljy, margariini, voi) ja kerma, mutta luulisin että kerman voi korvata maidolla, ainakin punaisella maidolla. Lisäksi mun ohjeessa on vanilijasokeria, mutta eihän sitä ole pakko laittaa, jos sitä ei jo valmiiksi ole. Tuohon seokseen sitten lisätään mitä marjoja sattuu löytymään pakkasesta. Ilmaisia, jos niitä on kerännyt ja pakastanut viime kesänä esim. mustikoita tai vadelmia. 

Muffineissa on vaan se, että olisi hyvä jos olisi muffinivuoka. Sellaisia varmasti on kirppareillakin, mutta mietin että eikös "muffinssivuokia" saa ihan niistä pienistä kahvikupeista? Ne vaan uunipellille, kannattanee voidella öljyllä tai voilla, soossi niihin ja uuniin. 

Vierailija
197/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HELPOT, HALVAT JA NOPEAT MUFFINSSIT 12kpl !!

750ml mansikkakermajäätelöä

3,5dl vehnäjauhoja

1,5tl leivinjauhoja

Anna jäätelön sulaa ja lisää jauhot. Jaa muffinssivuokiin.

Paista 180 asteessa noin 12-15 min.

Jäähdytä ritilän päällä ja koristele vaikka tomusokerilla.

Voi tehdä tietenkin myös laktoosittomana.

Vierailija
198/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin tänään yllättäen että kotini lähelle avataan toukokuussa uusi kauppa. Toivottavasti avajaispäivänä tarjoavat ilmaiset pullakahvit. Kirjoitin jo kalenteriini tämän, että muistan toukokuussa käydä tarkistamassa. Kaikki ilmaiset pikku tarjottavat ovat "edullisia herkkuja".

Vierailija
199/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Pakko jakaa tämä resepti, jonka bongasin pula-ajan keittokirjasta! Siinä tarvittiin ulkoa kerättyä lunta ja laimennettua mehua. Lumi jaetaan annosmaljoihin ja mehu valutetaan hitaasti päälle. Sen jälkeen mehujää on valmis tarjottavaksi. ;)

Mahtava resepti!

Vierailija
200/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanikaurakeksit

1 banaani

2dl kaurahiutaleita

1 tl Kanelia

Mössää sekaisin ja tee puolen sentin keksejä ja paista 200 asteessa 15min

Tai korvaa toinen desi kookoshiutaleilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän