Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei palstan tosiköyhät, ideoita todella edullisista herkuista

Vierailija
16.02.2018 |

Löytyisikö ideoita todella edullisista herkuista, johon kaikkein köyhimmilläkin olisi varaa. Heitelkää ideoita.

Saa siis olla itse tehtyjä, tai kaupasta ostettuja, ei kuitenkaan mitään dyykkausjuttuja, tai leipäjonohommia.

Kommentit (229)

Vierailija
201/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattisoppa

Voita ja/tai ruokaöljyä, reilulla käellä

Pussi hienonnettua pinaattia prismasta - 49c: riittää n. kolmeen annokseen

EU-kassin maitojauhetta suunnilleen ohjeen mukaan, suap olla hyvinnii reilusti.

Ripaus sokeria, suolaa ja valkopippuria.

Vettä, sopivasti.

Vehnä- tai maissijauhoa suurusteeksi vestilkan kanssa.

1 keitetty ja muhjuttu kananmuna toisena suurusteena.

Huomaa järjestys: sulata pinaatti rasvan sekaan ja lisää vesi vähän kerrassaan hiljakseen sekoitellen, kunnes alkaa olla sopivan sakeaa. Älä päästä kiehumaan, kuplahtaa saa, jos koko ajan hiljalleen hämmennät.

Lisäksi keitettyjä kananmunia nälän mukaan, niin kyllä se hetkeksi talttuu.

Ilmaista leipää on taas vällillä saanut asukastuvalta, joten jos sitä vielä niin siinähän se!

Vierailija
202/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villiyrtit. Mesiangervosokeri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valmista haluaa... Mä haen pullat ja leivät pakastimeen meidän lähi ässästä. Viimeisen tunnin lappu tuotteet 60 prossaa. Pakastimeen. Makean himossa vehnäpaahtoleipä hillolla on yli hyvää.

Vierailija
204/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehty jäätee. Voi hauduttaa myös kylmänä yön yli, tarvii vaan teetä,vettä,hunajaa tai sokeria ja situunamehua. Ei mee ehkä herkusta, mutta voi juoda janoon ja täällä mainittujen kivojen herkkujen kanssa :D

Vierailija
205/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rundailet esiäitien tapaan marjastamassa ja sienestämässä. Emokanakasvattomoissa on puoli-ilmaisia kananmunia (koska vääränkokoisia ei voi myidä yrityksille) leivontaan. Työtä teettää, mutta palkitsee. Jotkut hifistelijät puhuvat omavaraistaloudesta, mut itelle säästöä. Säästät fyffeä ja keräät porukan jonka kanssa tilaat vaikka possun paloiteltuna ja jauhettuna pakkaseen. Pyörää ei tarvi keksiä uudelleen, riittää, että tuntee naisten historian. Kaunis kattaus, syödään yhdessä pöydän ääressä ja maistellaan niin monesti mainitut popcornitkin kuin viinit.

Vierailija
206/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolainen piirakka. Taikinan voi tehdä pelkästään jauhoista ja voista, täytteeksi voi laittaa ihan mitä vaan, vaikka pelkkää kuullotettua sipulia tai vihannesten tai leikkeleiden jämiä jääkaapista. Päälle munamaito tai jogurtin/rahkan/tms jämät sekoitettuna munaan, tai juuston kannikka raastettuna tai mitä vaan.

Minulla ei tavallisenakaan köyhänä ole IKINÄ leikkelettä, ja jos jogurttia on joskus harvoin niin eipä siitäkään jämiä jää. Miten tosiköyhällä olisi näitä jos ei minullakaan?

Vierailija
207/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos asut pohjoisessa, niin voin ostaa sulle kassillisen kunnon mättöherkkuja: suklaata, karkkia, keksejä, vanukkaita, sipsejä. Tulee oikeasti paha mieli tästä ketjusta...

Vierailija
208/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että itsestä tuntuu että on oikeutettu herkkuihin mutta ei köyhällä ole mitään "oikeuksia" herkutteluun jos rahaakaan ei niihin ole. Olen itse joskus ollut köyhä eikä mulla silloin kyllä tullut mieleen että mulla olis ollut oikeus asioihin joihin minulla ei ole varaa. Joten olin ilman. Ehkä juuri siitä syystä olen nykyään rikas. 

Jauhot, sokeri, maito, voiko sairaampaa yhdistelmää olla:/

Vierailija
209/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiköyhillä ei muuten ole kaikilla uunia.

Vierailija
210/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneliässät.

Vierailija
211/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsetehty jäätee. Voi hauduttaa myös kylmänä yön yli, tarvii vaan teetä,vettä,hunajaa tai sokeria ja situunamehua. Ei mee ehkä herkusta, mutta voi juoda janoon ja täällä mainittujen kivojen herkkujen kanssa :D

Kunnolla sokeria Yhdysvaltojen etelän tyyliin, niin kyllä käy herkusta. Ja sitruunaa ei tarvita, jos ei halua.

Erilainen, mutta samalla kaavalla tehtävä juoma on korvata tee minttuteellä. Ihanaa.

Eli kiehautetaan pienehkö määrä vettä ja haudutetaan siihen usean annoksen verran teetä. Otetaan teepussit erilleen (Toki voi tehdä irtoteestäkin). Lisätään paljon sokeria, sekoitetaan. Kaadetaan kannuun. Täytetään kannu kylmällä vedellä. Säilyy jääkaapissa jokusen päivän.

Lasiin voi laittaa jääkuutioita (ja mustan tai vihreän teen kanssa sitruunaviipaleita).

Vierailija
212/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai pullossa varmaan säilyy paremmin.

Vierailija
213/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatkattu vispipuuro itse kerätyistä puolukoista. Ei tarvitse kuin pari desiä mannaryynejä, vettä, sokeria ja rippunen suolaa. Tämänhän voi tehdä muistakin marjoista tai hedelmistä, mutta puolukat ovat suosikkini.

Kiisselit marjoista tai hedelmistä kermavaahdon kanssa.

Nämä ovat lähes ilmaisia jälkiruokia, samoin maitovanukkaat vaniljan ja marjojen kanssa.

Esim. vanha Kotiruoka-kirja on hyvä opas edulliseen ruoanlaittoon ja leivontaan.

Vierailija
214/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiisselit on minusta pahoja eikä edes täytä mahaa.

Vierailija
215/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen varastanut kaikenlaista hyvää. Esim. kalliita juustoja voi melko helposti varastaa stokkalla, eivät valvo juurikaan.

Vierailija
216/229 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ritarit. Voi tehdä myös vaaleesta leivästä, kun sekoittaa maitoon sokeria ja vaikka vaniljasokeria mauksi. Käy kuivanutkin köyhäntunnin leipä kun liottaa tarpeeksi. Ja sokeria tai hilloa päälle ja teetä kuppi, hyvää.

Vierailija
217/229 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tosiköyhä ei käytä leivonnassa kananmunia ollenkaan koska niitä ei missään tarvita. Marengitkin onnistuu ilman kananmunaa : http://www.kamomillankonditoria.com/2015/04/kanaystavalliset-marengit.h… .  Lettuihin ei tarvitse myöskäään munaa.  Ja  jos haluaa olla hardcoresäästäjä, tekee itse jäätelön puhtaaseen lumeen: http://allrecipes.com/recipe/24944/snow-ice-cream-ii/

Vierailija
218/229 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veggie kirjoitti:

Mun mielestä tosiköyhä ei käytä leivonnassa kananmunia ollenkaan koska niitä ei missään tarvita.

Toinen tosiköyhä on samaa mieltä, eikä myöskään maitoa, joka esim pullissa on vielä isompi investointi. Ihmisillä on erikoinen ennakkokäsitys siitä, että veteen tehdyt pullat ei muka voi olla hyviä. Veteen tehtyjä kuohkeita pulliani kehutaan poikkeuksetta ja aina on kehujilla hämmästynyt ilme kun kerron, että ovat muuten veteen leivottuja. Itsekään en erota veteen leivottua maitoon leivotusta. Ei se maku siitä mihinkään muutu, käyttää kumpaa tahansa.

Vierailija
219/229 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, joten en tiedä, oliko tämä jo, mutta omasta mielestäni lämpimät voileivät ovat tosi hyviä, jotenkin ihan eri sarjaa kuin tavalliset voileivät, vaikka aineetkin olisivat samoja. Siis paistat pannulla rasvassa leipää, päälle riittää vaikka juustokin, mutta jos on mitään kinkkua tai tomaattia (ei varmaan tähän vuodenaikaan kyllä, kun ovat kalliita, mutta kesällä sitten) niin sitten sitä, jotain yrttimaustetta, pippuria ja hyvää tulee. 

Vierailija
220/229 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolainen piirakka. Taikinan voi tehdä pelkästään jauhoista ja voista, täytteeksi voi laittaa ihan mitä vaan, vaikka pelkkää kuullotettua sipulia tai vihannesten tai leikkeleiden jämiä jääkaapista. Päälle munamaito tai jogurtin/rahkan/tms jämät sekoitettuna munaan, tai juuston kannikka raastettuna tai mitä vaan.

Minulla ei tavallisenakaan köyhänä ole IKINÄ leikkelettä, ja jos jogurttia on joskus harvoin niin eipä siitäkään jämiä jää. Miten tosiköyhällä olisi näitä jos ei minullakaan?

1. on käynyt kaupassa ja ostanut 2. saanut ruoka-avusta 3. dyykannyt 4. sukulainen tuonut ruokakassin 5. ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä