Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei palstan tosiköyhät, ideoita todella edullisista herkuista

Vierailija
16.02.2018 |

Löytyisikö ideoita todella edullisista herkuista, johon kaikkein köyhimmilläkin olisi varaa. Heitelkää ideoita.

Saa siis olla itse tehtyjä, tai kaupasta ostettuja, ei kuitenkaan mitään dyykkausjuttuja, tai leipäjonohommia.

Kommentit (229)

Vierailija
121/229 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulla on mun mielestä yllättävän hinnakasta vaikka se kestääkin pakastamisen, ei tarvii syödä kaikkea heti.

-hiiva 0,20e

-maito 0,50e (ei vesipulla ole yhtä hyvää)

-voi 1,2e

-kardemumma 0,70e

-vehnäjauho 0,35e

-kaneli 0,10e

-sokeri 0,20e

-raesokeri 0,20e

Yhteensä 3,45e. Montako pullaa puolen litran taikinasta tekee? 25? Kappalehinta 0,14e. Ja edellyttää että on käyttänyt pari kymppiä aikaisemmin että kaikki aineet löytyy omasta takaa.

Mitä ihmettä sä höpiset???

Itse leivon aina puolikkaan taikinan ja leivon siitä pelillisen pikkupullia ja niitä tulee 12-14 koosta riippuen. Se pellillinen maksaa  noin 50 senttiä, eli puolen litran taikinalla se maksaisi euron, eli alle kolmasosa sinun hinnastasi. Pullille tulee siis kappalehinnaksi noin 4 senttiä ja tulee aivan helkkarin hyviä.

Mistä ihmeestä sä kardemummasi ostat jos yhden pullataikinan kardemummat maksaa 70 senttiä? vai lappaatko sä pullaasi kilokaupalla kardemummaa :) Mun pullataikinaan menee kardemummaa alle 10 sentin edestä.

Se on ihan täyttä puppua, että veteen tehdyt pullat olisi pahoja. Mun pullia on aina kehuttu ja olen tehnyt veteen pullat jo ties kuinka kauan. Aiemmin itsekin tein maitoon, mutta kerran kokeilin veteen ja siitä ei ollut paluuta, koska en huomannut mitään eroa maitoon verrattuna.

Tyyristä on hienosokerisikin jos 2 desiä sitä taikinaasi laitat. Lidlistä saat puolet halvemmalla. 

Köyhyydestäsi en tiedä, mutta et sinä ainakaan kovin hintatietoinen ole ;)

Vierailija
122/229 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viipaloi porkkanaa ja tee kermaviilistä ja dippimausteesta dippi :)

Mä en ikinä osta niitä valmiita dippijauheita, ovat kalliita. Perusdipin saa tehtyä, kun lisää kermaviiliin sinappia, sitruunamehua/etikkaa, suolaa ja sokeria. Tuon peruspohjan voi sitten maustaa mielen mukaan pippureilla, tillillä, grillimausteella, valkosipulilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/229 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pulla on mun mielestä yllättävän hinnakasta vaikka se kestääkin pakastamisen, ei tarvii syödä kaikkea heti.

-hiiva 0,20e

-voi 1,2e

-kardemumma 0,70e

-vehnäjauho 0,35e

-kaneli 0,10e

-sokeri 0,20e

-raesokeri 0,20e

Yhteensä 3,45e. Montako pullaa puolen litran taikinasta tekee? 25? Kappalehinta 0,14e. Ja edellyttää että on käyttänyt pari kymppiä aikaisemmin että kaikki aineet löytyy omasta takaa.

Itse leivon aina puolikkaan taikinan ja leivon siitä pelillisen pikkupullia ja niitä tulee 12-14 koosta riippuen. Se pellillinen maksaa  noin 50 senttiä, eli puolen litran taikinalla se maksaisi euron, eli alle kolmasosa sinun hinnastasi. Pullille tulee siis kappalehinnaksi noin 4 senttiä ja tulee aivan helkkarin hyviä.

Mistä ihmeestä sä kardemummasi ostat jos yhden pullataikinan kardemummat maksaa 70 senttiä? vai lappaatko sä pullaasi kilokaupalla kardemummaa :) Mun pullataikinaan menee kardemummaa alle 10 sentin edestä.

Se on ihan täyttä puppua, että veteen tehdyt pullat olisi pahoja. Mun pullia on aina kehuttu ja olen tehnyt veteen pullat jo ties kuinka kauan. Aiemmin itsekin tein maitoon, mutta kerran kokeilin veteen ja siitä ei ollut paluuta, koska en huomannut mitään eroa maitoon verrattuna.

Tyyristä on hienosokerisikin jos 2 desiä sitä taikinaasi laitat. Lidlistä saat puolet halvemmalla. 

Pussi kardemummaa joka riittää kertaan maksaa 0,69e. Mistä sä ostat noin edullista kardemummaa? Hienosokeria menee myös pullien väliin kun teen korvapuusteja. Mutta tiputa hinta puoliksi jos susta vaikuttaa hinnakkaalta. edelleenkään en pysty käsittämään miten muka leivot pellillisen pullaa puolella eurolla. Ei vaikka veteen tekisit ja saat siitä vielä muka hyvää.

Vierailija
124/229 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin juu, unohdin kysyä, että kun tohon määrään noita kyseisiä leivonnaisia menee se pari pakettia vehnäjauhoja 89snt./paketti, niin silloin jää muihin aineksiin alle euro. Matikkapääni ei vaan saa tätä yhtälöä toimimaan. Valaise minua?

-119

Ootko ikinä leiponut? Pellilliseen korvapuusteja menee ehkä neljäosa vehnäjauhopaketista, ei suinkaan koko pakettia. Yhteen pullataikinaan kuluu vehnäjauhoja ehkä 20-30 sentillä.

Vierailija
125/229 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehty teeleipä ja munavoi on hyvää ja halpaa! :)

Vierailija
126/229 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 grammaa sokeria maksaa Lidlissä 55 senttiä, ei kukaan laita pullataikinaan puolta pakettia sokeria? Kardemummaa kuluu yksi tai kaksi teelusikkaa eikä koko pakettia. Miten ihmiset voi olla niin pihalla raaka-aineitten hinnoista ja määrästä? Olen samaa mieltä kuin tuo toinenkin kirjoittaja eli pellillisen pullaa leipoo helposti muutamalla kymmenellä sentillä ja hyvää tulee!

Vierailija
127/229 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutakakku. Alle 5 EUR ja vieläpä tooodella herkullinen!

Täällä muut on kertoneet muutamia senttejä maksaneista herkuistaan, niin kuin ketjun aihe velvoittaa, niin sinä lyöt pöytään vitosen mutakakun. Jos et sattunut huomaamaan, tämä ketju oli tosiköyhille. Itse saan viidellä eurolla viiden päivän ruuat, ei todellakaan ole varaa tuhlata liki vitosta mihinkään herkkuihin.

Miten olisi sitten kermaleivos, täytekakku tai kääretorttu? Neljä munaa, lasillinen sokeria ja lasillinen jauhoja, purkillinen kermaa ja hedelmiä tai marjoja sen mukaan, mihin sattuu olemaan varaa. Kesällä tietenkin itse poimittuina, jos ei ole pakastinta.

Hinta on euroja, mutta näistä aineksista saa  niin ison annoksen, että sillä pitää juhlat isommallekin porukalle, vaikka synttärit.

Johan täällä on jo todettu, että täytekakku ei ole halpa. Jo pelkästään purkki kermaa ja neljä munaa maksaa puoltoista euroa. Kuten sanoit, hinta on euroja, joten kalliiksi menee. Mieluummin mä niistä marjoista teen vispipuuroa. Kattilallisen tekee 15 sentillä ja on todella herkullista. Sitten vielä pellillinen pullaa 50 sentillä. Näin toimii tosiköyhä.

4 munan kakku:

-munat 0,10e kpl = 0,40e

-sokeri 0,10

-perunajauho + vehnäjauho 0,10

Yhteensä 0,60e

Väliin vispikerma 0,90e, mansikkahillo 1e, koristeeksi toinen purkki vispikermaa 0,90e.

Koko kakku yhteensä alle 4e. Onpa hitto kallista.

Lainaamassasi tekstissä oli 65 sentin vaihtoehto ja sinä tyrkytät 4 euron kakkua halpana. On se joo kakuksi ihan edullinen, mutta ei se köyhää lohduta, jos siihenkään ei ole varaa.

Edelleen, tämä ketju on tosiköyhille. 4 euron herkku ei ole "todella edullinen". Minä teen tuolla hinnalla pellillisen pannaria, pellillisen mustikkapiirakka, pellillisen korvapuusteja, pelillisen pikkupullia, pellillisen kaurakeksejä ja käyn hakemassa vielä laatikollisen suklaatuutteja Lidlistä. Tuon kaiken siis neljällä eurolla. On siinä vähän pidemmäksi aikaa herkkuja, kuin yhdestä kermakakusta, jota ei voi edes pakastaa, vaan syödä samantien.

Nyt on jo pakko kommentoida. En siis ole tosiköyhä, mutta rahaa ei ole juurikaan ikinä ylimääräistä. Harrastan leivontaa, usein ystävät, sukulaiset yms. pyytävät leipomaan juhliinsa kakut, piirakat, leivoksen jne. Enkä tajua mitenkään, miten saat neljällä eurolla aikaiseksi viisi pellillistä erilaisia leipomuksia PLUS jäätelötuutteja?? En tiedä mitä Lidlin tuutit maksavat, mutta heitän nyt että 1,50€. Eli sulle jää 2,50 joilla hankit siis

kaurahiutaleita

sokeria

vehnäjauhoja

leivinjauhetta

mustikoita

kanelia

kananmunia

maitoa

kardemummaa

vaniljasokeria

hiivaa

voita

suolaa

leivinpaperia

mahdollisesti kermaviiliä mustikkapiirakkaan.

Jotain saattoi listasta unohtuakin, mutta eniveis, tahtoisin reseptisi, kiitos. Rupeen tekemään bisnestä, sillä sun hinnoillasi katteet olis kohdillaan.

Noita kaikkia ei tartte ostaa kerralla, äly hoi! Varmaan aiempi kirjoittaja tarkoitti että noiden raaka-ainekustannukset on 4 euroa mitä ne varmasti onkin. Leivinpaperi maksaa 5 senttiä arkki, suola ehkä sentin/pellillinen, Lidlin halvin margariini maksaa 29 senttiä joista pullaan kuluu ehkä 10 senttiä. Vaniljasokeri ja kaneli ehkä 5 senttiä... Ja ne Lidlin suklaatuutit maksaa muistaakseni 1,33 euroa. Mustikoita ei kukaan köyhä osta vaan poimii metsästä ja pakastaa.

Lidlin halvin margariini, mahtaa olla herkkua. 

Vierailija
128/229 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

500 grammaa sokeria maksaa Lidlissä 55 senttiä, ei kukaan laita pullataikinaan puolta pakettia sokeria? Kardemummaa kuluu yksi tai kaksi teelusikkaa eikä koko pakettia. Miten ihmiset voi olla niin pihalla raaka-aineitten hinnoista ja määrästä? Olen samaa mieltä kuin tuo toinenkin kirjoittaja eli pellillisen pullaa leipoo helposti muutamalla kymmenellä sentillä ja hyvää tulee!

Mulla menee puolen litran taikinaan kardemummaa kaksi ruokalusikallista. Ei hitto ja väitä kardemummatonta vesipullaa hyväksi. Jos näin on niin et ole koskaan maistanut oikeaa hyvää pullaa.

Vierailija
129/229 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kardemummaa menee helposti jopa kokonainen putkilo kerralla. Tykkään, että se oikeasti maistuukin.

Vierailija
130/229 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää palta on tyyliin yhtä kinastelua siitä maksaako joku juttu sentin vai kaksi. Hoh hoijaa.

Vierailija
131/229 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosekeittojen haukkujat, se nyt vaan on yks köyhän ruoka. Siihen kun voi sotkea lähes vaikka mitä. Köyhällä ei ole varaa heittää mitään pois.

Vierailija
132/229 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutakakku. Alle 5 EUR ja vieläpä tooodella herkullinen!

Täällä muut on kertoneet muutamia senttejä maksaneista herkuistaan, niin kuin ketjun aihe velvoittaa, niin sinä lyöt pöytään vitosen mutakakun. Jos et sattunut huomaamaan, tämä ketju oli tosiköyhille. Itse saan viidellä eurolla viiden päivän ruuat, ei todellakaan ole varaa tuhlata liki vitosta mihinkään herkkuihin.

Miten olisi sitten kermaleivos, täytekakku tai kääretorttu? Neljä munaa, lasillinen sokeria ja lasillinen jauhoja, purkillinen kermaa ja hedelmiä tai marjoja sen mukaan, mihin sattuu olemaan varaa. Kesällä tietenkin itse poimittuina, jos ei ole pakastinta.

Hinta on euroja, mutta näistä aineksista saa  niin ison annoksen, että sillä pitää juhlat isommallekin porukalle, vaikka synttärit.

Johan täällä on jo todettu, että täytekakku ei ole halpa. Jo pelkästään purkki kermaa ja neljä munaa maksaa puoltoista euroa. Kuten sanoit, hinta on euroja, joten kalliiksi menee. Mieluummin mä niistä marjoista teen vispipuuroa. Kattilallisen tekee 15 sentillä ja on todella herkullista. Sitten vielä pellillinen pullaa 50 sentillä. Näin toimii tosiköyhä.

4 munan kakku:

-munat 0,10e kpl = 0,40e

-sokeri 0,10

-perunajauho + vehnäjauho 0,10

Yhteensä 0,60e

Väliin vispikerma 0,90e, mansikkahillo 1e, koristeeksi toinen purkki vispikermaa 0,90e.

Koko kakku yhteensä alle 4e. Onpa hitto kallista.

Lainaamassasi tekstissä oli 65 sentin vaihtoehto ja sinä tyrkytät 4 euron kakkua halpana. On se joo kakuksi ihan edullinen, mutta ei se köyhää lohduta, jos siihenkään ei ole varaa.

Edelleen, tämä ketju on tosiköyhille. 4 euron herkku ei ole "todella edullinen". Minä teen tuolla hinnalla pellillisen pannaria, pellillisen mustikkapiirakka, pellillisen korvapuusteja, pelillisen pikkupullia, pellillisen kaurakeksejä ja käyn hakemassa vielä laatikollisen suklaatuutteja Lidlistä. Tuon kaiken siis neljällä eurolla. On siinä vähän pidemmäksi aikaa herkkuja, kuin yhdestä kermakakusta, jota ei voi edes pakastaa, vaan syödä samantien.

Rauhoitu, tee ihan rauhassa pannukakkua, mä saan sen hinnaksi (munat 0,40e, maito 0,90e, voi 0,30e, jauhot 0,20e = 1,80e) onhan se toki halvempaa kuin täytekakku mutta joskus on niitä juhlia ja silloin voi leipoa kakun eikä siihen mene ihan älyttömiä rahaa niin kuin joku väitti. Jollekin marjapiirakka voi olla todella kallis jos ei saa marjoja ilmaiseksi. Minä olen köyhä mutta arvostan myös makua, siksi leivon vain voista. 

Missähän maassa mahdat asua jos saat neljällä eurolla leivottua 5 pellillistä ja saat vielä kaupan päälle laatikon jäätelötuutteja. Ootko muuten koskaan katsonut niiden tuuttien lisäainelistaa?

Siinä oli kyllä paljon muutakin, kuin pannaria, kuten itsekin hyvin huomasit. Mutta mutustele sinä sitä kakkuasi pari päivää, sitä kun ei oikein pakastaa kannata. Minä syön kaikkia noita mainitsemiani viikkokaupalla niitä aina sopivan määrän pakkasesta ottaen :)

Jos sinä haluat leipoa voilla ja kermoilla ja tehdä monen euron herkkuja niin se on totta kai ihan ok, sen kun teet, mutta mitä ihmettä sinä tässä ketjussa niitä mainostat, tämän ketjun aihe kun on tosihalvat herkut. 

Eikä tämän ketjun aihe ole myöskään teveystutotteet, niille voit avata ihan oman ketjusi, joten se niistä lisäaineista.

Niin ja ihan suomessa asun ja en käytä maitoa missään leivonnassa ja muutenkin nuo hintasi on rajusti yläkanttiin, mutta se nyt ei yllättänyt. Se oli juuri kuten sanoin, eli noin 50 senttiä per pellillinen ja 1,29 euron tuutit päälle.

Vierailija
133/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa "leipäjonohommissa" on? Jos se on näitä seurakunnan tai EU:n juttuja niin saat sieltä jauhot, munat ja maitojauheen tai jopa keksejä ja pullaa. Ei ne kaupan tuotteet sen kummempia ole. Sitten voi ostaa sen hillonkin päälle. 

Vierailija
134/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suklamannapuuro. Suuri lapsuuteni herkku, jota taidankin tehdä iltapalaksi 😋

Tästä tuli mieleeni oma lapsuuteni herkku, maitoon keitetty helmipuuro. Kanelin ja sokerin kera syötynä.

Vieläköhän helmisuurimoita on myynnissä (perunatärkkelystähän ne olivat)...?

On niitä

Vierailija
135/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullat, vispipuuro, mehukeitot, marjarahkat, lätyt, halvasta tummasta suklaasta mutakakku, ruispaloista itse maustamalla sipsejä, pannukakku, omenapiirakka ja vaikka marengit.

Vierailija
136/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhot ja sokeri on halpaa, pussista jauhoja ja sokeria leipoo tosiaan useamman kerran. Olettamuksena jos leipoo usein, niin kaapista löytyy valmiina muitakin tarvikkeita, leivinjauhetta, vaniljasokeria, kaakaojauhetta, tomusokeria yms. Harvoin niitä kaikkia tarvii kerralla ostaa yhtä leipomista varten. Mokkapalatkin on herkku, minkä aineet luulisi usein leipovan kaapista löytyvän ja voihan siitäkin tehdä piirakkavuokaan vaikka puolikkaan annoksen.

Vierailija
137/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-hiiva 0,20e

-voi 1,2e

-kardemumma 0,70e

-vehnäjauho 0,35e

-kaneli 0,10e

-sokeri 0,20e

-raesokeri 0,20e

Joidenkin mielestä pullat pitää tehdä punaiseen maitoon, tai ei tule hyviä. Mitä näitä pullia olen maistellut, ne juuri ovat huonoimpia poikkeuksetta, enkä laita tähän edes sanaa lähes, vaan ne ovat. Mä olen tehnyt parhaat pullat veteen ja rasvattomaan maitojauheeseen. Maitojauhe on kallista, mutta riittoisaa. Eikä ne veteenkään huonoja tulleet. Punaiseen maitoon minäkään en saanut hyviä, ei vaan kohoa kuohkeaksi jostain syystä, toisin kuin veteen tehdyt. Epäilen syyksi sitä, että veteen onnistuu saada tasainen lämpötila.

Pullan voi ihan hyvin tehdä myös ilman munaa ja kaardemummaa. Muna lähinnä antaakin vain väriä. Olen tehnyt siis ihan hyvää pullaa ilman munaa, kaardemummaa ja maitoa, enkä ites ole ainoa, jonka mielestä ne ovat todella hyviä. Anoppi meinas tukehtua pullaansa, kun kuuli kysyttyään mun salaisuuden ja sen jälkeen ne eivät enää olleetkaan hyviä, vain koska hän on päättänyt että punainen maito, kaardemumma ja muna olla pitää. En erityisemmin ole pitänyt itse anopin pullista, kun ne eivät ole koskaan kuohkeita. Maku ok, mutta koostumus huono.

Vierailija
138/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-hiiva 0,20e

-voi 1,2e

-kardemumma 0,70e

-vehnäjauho 0,35e

-kaneli 0,10e

-sokeri 0,20e

-raesokeri 0,20e

Joidenkin mielestä pullat pitää tehdä punaiseen maitoon, tai ei tule hyviä. Mitä näitä pullia olen maistellut, ne juuri ovat huonoimpia poikkeuksetta, enkä laita tähän edes sanaa lähes, vaan ne ovat. Mä olen tehnyt parhaat pullat veteen ja rasvattomaan maitojauheeseen. Maitojauhe on kallista, mutta riittoisaa. Eikä ne veteenkään huonoja tulleet. Punaiseen maitoon minäkään en saanut hyviä, ei vaan kohoa kuohkeaksi jostain syystä, toisin kuin veteen tehdyt. Epäilen syyksi sitä, että veteen onnistuu saada tasainen lämpötila.

Pullan voi ihan hyvin tehdä myös ilman munaa ja kaardemummaa. Muna lähinnä antaakin vain väriä. Olen tehnyt siis ihan hyvää pullaa ilman munaa, kaardemummaa ja maitoa, enkä ites ole ainoa, jonka mielestä ne ovat todella hyviä. Anoppi meinas tukehtua pullaansa, kun kuuli kysyttyään mun salaisuuden ja sen jälkeen ne eivät enää olleetkaan hyviä, vain koska hän on päättänyt että punainen maito, kaardemumma ja muna olla pitää. En erityisemmin ole pitänyt itse anopin pullista, kun ne eivät ole koskaan kuohkeita. Maku ok, mutta koostumus huono.

Makuasioista turha kiistellä, mutta tämä lauseesi kaipaa kyllä selitystä

"Epäilen syyksi sitä, että veteen onnistuu saada tasainen lämpötila."

Kuinka nestemäinen maito tai vesi eroaa lämmön jakaantumisen tasaisuudessa?

Kai osaat sekoittaa?

Vierailija
139/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kardemummaa menee helposti jopa kokonainen putkilo kerralla. Tykkään, että se oikeasti maistuukin.

No en enää ihmettele, miksi täällä uusavuttomat ihmettelee edullisia hintoja, kun ei näytä olevan mitään hajua kilohinnoista. 

Ei kukaan vähänkään hinnoista mitään ymmärtävä ole kardemummaansa ostanut putkiloissa. Ne on 60-70-luvun hommia. Kun pussi ja purkkituotteet otettiin käyttöön, niin putkilot jätettiin mummoja varten, että voivat niitä vanhasta tottumuksesta ostaa. Olenkin ihmetellyt, että miksi niitä vielä hyllyjen täytteenä notkuu, kun olen kuvitellut ettei niitä kukaan enää osta sikakalliin hinnan vuoksi, mutta näköjään koskaan ei voi arvioida kanssaihmisiä liikaa.

No hieman faktaa pöytään. Sen legendaarisen Meiran 8 gramman putkilon hinta Foodiessa (Prisma) on 1,37 euroa, eli kilohinta ruhtinaalliset 174 euroa! Tismalleen sama Meiran jauhettu kardemumma 8 gramman pussissa maksaa samasta putiikista samasta hyllystä hintaan 49 senttiä, eli kilohinta putoaakin heti 61 euroon. Eikä tuo 8 gramman pussikaan ole mikään edullinen. Samaisessa putiikissa myydään 60 gramman pussia 46 euron kilohintaan, eikä sekään ole vielä halvinta kardemummaa, mitä markkinoilta löytyy. 

Mitä ihmettä tekee tosiköyhien ja tosihalpojen hintojen ketjussa ihmiset, jotka maksaa kardemummasta liki 200 euron kilohintoja ja kehtaavat sen vielä rinta rottingilla täällä kertoa?

Vierailija
140/229 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusinat. Ovat hyviä, makeita ja nähdäkseni kohtalaisen terveellisiäkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi