Onko täällä naisia jotka pelaavat pleikkarilla?
Minkä ikäinen olet ja mitä pelejä pelaat?
Minä olen 25 vuotias enkä ikinä olisi kuvitellut edes pelaavani mitään tuollaisia pelejä. Nalkutin aina miehelle hänen pelaamisestaan. Sitten eräs päivä kokeilin itsekin jotain peliä ja sehän tempas minut mukanaan :D
Olenko ainoa nainen joka pelailee? Jotenkin tuntuu että naiset eivät pelaa paljon, vai onko se vain tabu?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me naiset kaikenlaisia pelejä pelataan, itse vedin eilen Resident Evil 7:n läpi ja seuraavana ovat vuorossa The Inpatient ja Alien Isolation 😊
Tuo Inpatient on minullakin tarkoitus lähiaikoina pelata. Until Dawn oli erittäin mainio peli, jolle tuo Inpatient on jonkin sortin esiosa.
Resident Evil 7 vedettiin miehen kanssa yhdessä läpi, molemmat kun olemme olleet sarjan PS1:ajoista asti. Huomattavasti parempi ja pelottavampi kuin sarjan pari edellistä osaa, jotka olivat enemmän actionia kuin kauhua.
Alien Isolationia en ole itse pelannut.
Re5 nyt oli (vähän) kauhua (etenkin dlc lost on nightmares) mutta re6... Leonin kampanja oli lähinnä vanhaa kunnon Resident eviliä, mutta muut... 🙄
Inpatient tapahtuu 60v ennen samassa sairaalassa johon Mike pääsee tutustumaan. Hahmon sukupuolen ja ihonvärin saa valita itse.
Lisäksi se, että se Jake paljastuu Weskerin pojaksi oli itselleni aika erikoinen yllätys, kun olen aina ajatellut Weskerin olevan jonkin sortin aseksuaali, jota ei kiinnosta sen enempää naiset kuin miehetkään.
Weskerillä on sisaruskin *revelations 2* 😊
Pelailen kausittain miehen hankkimia pelejä nettiversioina. Aika huonosti ja hirveästi en niistä ymmärrä, mutta itse tykkään just siitä et pelaa oikeita ihmisiä vastaan. Ainut et GTA5 pelissä joku megahakkeri suuttui mun pelityylistä ja poisti mun levelit ja nyt en tule enää ikinä nousemaan edes kakkostasoon! Oikeasti harmittaa koska levelit ei enää riitä niihin "kenttiin" mitä haluaisin pelata. Onhan se toki muutenkin ollut raskas pelata kun ei GTA5 nettiversio ikinä toimi hyvin. Harmi.
Ikää on 33 ja pelit eivät ole intohimo, mutta välillä kivaa ajanvietettä. Voittaa ainakin noi kaupallisten tv-kanavien tarjonnan mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me naiset kaikenlaisia pelejä pelataan, itse vedin eilen Resident Evil 7:n läpi ja seuraavana ovat vuorossa The Inpatient ja Alien Isolation 😊
Tuo Inpatient on minullakin tarkoitus lähiaikoina pelata. Until Dawn oli erittäin mainio peli, jolle tuo Inpatient on jonkin sortin esiosa.
Resident Evil 7 vedettiin miehen kanssa yhdessä läpi, molemmat kun olemme olleet sarjan PS1:ajoista asti. Huomattavasti parempi ja pelottavampi kuin sarjan pari edellistä osaa, jotka olivat enemmän actionia kuin kauhua.
Re5 nyt oli (vähän) kauhua (etenkin dlc lost on nightmares) mutta re6... Leonin kampanja oli lähinnä vanhaa kunnon Resident eviliä, mutta muut... 🙄
Inpatient tapahtuu 60v ennen samassa sairaalassa johon Mike pääsee tutustumaan. Hahmon sukupuolen ja ihonvärin saa valita itse.
RE5:sen Lost in Nightmares oli kieltämättä varsin karmiva kokemus.
RE6:sta Leonin kampanja oli tosiaan osittain jännä, kun taas Chrisin kampanja oli pelkkää jatkuvaa actionia ja sitä kautta puuduttavan tylsää pelattavaa. Ainoastaan se jossain puolessa välissä tuleva näkymätön käärme-bossi oli ihan kiva vastus.
Sherryn kampanja oli ihan hauska sinänsä, mutta muistutti liikaa RE3:sen juonta. Lisäksi se, että se Jake paljastuu Weskerin pojaksi oli itselleni aika erikoinen yllätys, kun olen aina ajatellut Weskerin olevan jonkin sortin aseksuaali, jota ei kiinnosta sen enempää naiset kuin miehetkään.
Adan kampanjaa en ole pelannut, joten en osaa siitä sanoa mitään.
RE4 oli varsin hyvä ja joissakin kohtaa pelottava peli sinänsä, mutta siinäkin actionia olisi hiukan voinut vähentää.
Itse voisin pienellä varauksella suositella Evil Within-pelejä. Niissäkin erityisesti ykkösosan loppupuolella on ehkä turhan paljon actionia, mutta muuten mielestäni varsin toimivia kauhupelejä. Taitaa olla jopa samalta tekijältä kuin vanhemmat (ja itselleni parhaimmat/rakkaimmat) Resident Evilit.
Adan kampanjassa kannattaa oppia hiiviskely, hän nimittäin seikkailee pääosin yksin.
Re4 summattuna: Leoooon! Heeeelp! 😏
Evil within 2 menty läpi jo kahdesti (toka kerta Magnumin kanssa, huomattavasti helpompaa 😎) ykkönen on tällä hetkellä tauolla, kassakaappipää on jo tavattu. Outlastit odottamassa pelivuoroa. Layers of fear samoin. Se on kuulemma pelottava.
Outlasteista olen vetänyt vain ensimmäisen osan läpi. Ihan jännä, mutta loppujen lopuksi mielestäni turhan itseääntoistava peli.
Layers of Fearia en ole itse pelannut, mutta mies pelasi sen joulun tienoilla yksinään läpi. Kehui pelin tunnelmaa, ja oli itsekin läpipeluun jälkeen hiukan jännittyneen oloinen, säikkyi iltaisin pimeällä jotain narina- ja muita ääniä, joita talostamme joskus kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Evil within = Resident Evil (synonyymi). Shinji Mikami loi re:n ja ohjasi ainakin kaksi niistä, samoin ohjasi Evil withinin.
Mikami on ohjannut käsittääkseni 3 Resident Eviliä: alkuperäisen Resident Evil 1:sen ja sen vuoden 2002 tulleen uusintaversion ja Resident Evil 4:sen. Viimeisenä mainittu taitaa olla viimeinen sarjan osa, jossa Mikami oli vielä jollain lailla mukana kehitystiimissä.
Täällä M27. En todellakaan ymmärrä, että miksi jotkut luulee, että olis harvinaista, että tytöt/naiset pelais videopelejä? Itselläni monen monta tyttökaveria, ketkä pelaavat mun kanssa päivittäin. Ja kaikki ihan "normaaleita" heteroita. Luulen, että pelaaminen yleistyy huomattavasti. Sain mummon 85 pelaileen SIMS2 noin 5 vuotta sitten, ei ollut Pappa happy x)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi se, että se Jake paljastuu Weskerin pojaksi oli itselleni aika erikoinen yllätys, kun olen aina ajatellut Weskerin olevan jonkin sortin aseksuaali, jota ei kiinnosta sen enempää naiset kuin miehetkään.
Joo, Alex Wesker se taisi olla.
Tosin sarjan vitososassa annetaan ymmärtää, että Weskerit eivät alunperinkään ole saaneet alkunsa mistään miehen ja naisen välisestä suhteesta, vaan ovat joidenkin kokeiden tuloksia, ikään kuin klooneja jostakin.
Täällä kohta 25-vuotias nainen, olen digaillut pelejä ihan pikkulapsesta asti. Sydäntäni lähellä ovat retropelit (spyro, ff7, crashit, tekkenit..), tarinavetoiset seikkailupelit (life is strange, horizon zero dawn, uncharted -sarja..) ja joku perus sims sekä nintendolla Pokemon.
Nyt opiskelen graafista suunnittelua ja olen tykästynytkin eniten hahmosuunnitteluun ja konseptitaiteeseen. Ostan kotiinkin paljon eri pelien konseptitaidekirjoja, vaikka en ko. peliä olisi pelannutkaan (jos tyyli miellyttää. Esim. Overwatch).
Avomieheni pelaa myös ja tykkään myös katsoa, kun hän pelaa :) Hän pelaa enemmän räiskintää ja tarinapelejä, joten kaikkea kivaa tulee seurattua. Seurailen myös joitain streamejä, oma suosikkini on Laeppavika -porukan pelailut.
Kyllä meitäkin on, luokallani on monta nuorta naista, joka nauttii pelaamisesta! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin sarjan vitososassa annetaan ymmärtää, että Weskerit eivät alunperinkään ole saaneet alkunsa mistään miehen ja naisen välisestä suhteesta, vaan ovat joidenkin kokeiden tuloksia, ikään kuin klooneja jostakin.
Eivät klooneja vaan Umbrella vei älykkäiden vanhempien lapsia ja kasvatti nämä (wesker children). Aikuisena altistettiin W(esker)-virukselle. Albert otti itse (re1:n aikana), Alex pakeni (revelations2:n perusteella kai viruksen kanssa) ja muille huijattiin (vitamiini muka) tai pakotettiin, nämä muut kuoli. Re5:n lost in nightmaresta löytyy tästä juttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät klooneja vaan Umbrella vei älykkäiden vanhempien lapsia ja kasvatti nämä (wesker children). Aikuisena altistettiin W(esker)-virukselle. Albert otti itse (re1:n aikana), Alex pakeni (revelations2:n perusteella kai viruksen kanssa) ja muille huijattiin (vitamiini muka) tai pakotettiin, nämä muut kuoli. Re5:n lost in nightmaresta löytyy tästä juttua.
Joo, näin se taisi mennä.
Taisin ehkä sekoittaa Resident Evil: Code Veronicassa nähtyihin Ashfordin sisaruksiin, joissa jotain kloonausjuttuja taisi olla.
[/quote kirjoitti:
Toi oli kyllä hyvä peli 👍
Samaa sarjaa ovat Everybody’s Gone to The Rapture, Firewatch, Vanishing of Ethan Carter ja Dear Esther. Visuaalisesti toi eka on tosi upea. 😊
T: 8
Rapture on mahdottoman hieno visuaalisesti. Jaksoin tutkia peliympäristöä vain maisemien vuoksi :) Vanishing... olen aloitellut. Dear Esther vaikuttaa lupaavalta kiitos vinkistä.
N35
Vierailija kirjoitti:
[/quote kirjoitti:
Samaa sarjaa ovat Everybody’s Gone to The Rapture, Firewatch, Vanishing of Ethan Carter ja Dear Esther. Visuaalisesti toi eka on tosi upea. 😊
Rapture on mahdottoman hieno visuaalisesti. Jaksoin tutkia peliympäristöä vain maisemien vuoksi :) Vanishing... olen aloitellut. Dear Esther vaikuttaa lupaavalta kiitos vinkistä.
N35
Samaa mieltä tuosta Rapturesta. Itse lisäisin sen, että myös musiikit ovat ihania.
Änäriä on kiva pelata ku näkee, että joku tulee taklaa, niin voi äkkiä laittaa sen värinän klittaan. Ihana niitti!
En pelaa pleikkarilla, vaab Xboxilla (one). Ei pleikkarissa mitään vikaa ole, olen vaan aikanaan ajautunut boxeriksi. Ärsyttää kun monet ei tunnu edes tiedostavan että on muitakin vaihtoehtoja!
Mutta juu, videopelit ovat elämäni keskeisintä sisältöä. Avoimen maailman pelit ovat parhautta enkä tykkää kilpailuhenkisestä tai liian haastavasta pelaamisesta. Pelaamisen pitää olla rentoa, mukavaa ja koukuttavaa, pitää voida tuntea olevansa mahtava ja kuolematon sankari jolle mikään ei ole liian vaikeaa, päästä irti tästä tosielämän luuseriudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[/quote kirjoitti:
N35Samaa mieltä tuosta Rapturesta. Itse lisäisin sen, että myös musiikit ovat ihania.
Itse olen juuri keräämässä platinaa Rapturesta, yllättävän haastava, ei onnistu yhdellä läpipeluulla. Harmi kun tallennuksissa on vähän oma logiikkansa (pitäisi tallentaa tarinapätkien jälkeen automaattisesti, mutta se toimii usein viiveellä) niin pitää pitää ps4 lepotilassa pelaamisen ulkopuolella, eikä muita pelejä voi pelata.
Vanishing ei sitten anna juuri apuja pelaajalle, ja kaikki tarinapätkät pitää pelata että peli päättyy.
Dear estherissä kuullut tarinat vaihtelee pelikertojen välillä, kannattaa pelata pari kertaa että saa selkoa tarinasta. Ai juu, varo kummituksia 😉
Vierailija kirjoitti:
[/quote kirjoitti:
N35
Itse voin suositella myös sellaista peliä kuin Hellblade Senua's Sacrifice. Sisältää mielestäni yhtä hienoja maisemia kuin Everybody’s Gone to The Rapture, ja on samantyyppinen "kävelypeli". Sisältää tosin myös jonkin verran taistelukohtauksia, mutta loppujen lopuksi suhteellisen vähän.
On mukavaa huomata miten paljon muitakin pelaajia löytyy. Kuinka moni teistä nickillä jos kutsuisi porukkaa yhteispeleihin PS4?
N35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[/quote kirjoitti:
N35Itse voin suositella myös sellaista peliä kuin Hellblade Senua's Sacrifice. Sisältää mielestäni yhtä hienoja maisemia kuin Everybody’s Gone to The Rapture, ja on samantyyppinen "kävelypeli". Sisältää tosin myös jonkin verran taistelukohtauksia, mutta loppujen lopuksi suhteellisen vähän.
En ole pelannut Hellbladea itse, mutta seurannut vierestä kun serkku (30+v nainen, ja vielä lääkäri, eli ei pelaaminen ammattiakaan katso😊) pelasi. On kyllä nätti peli.
Evil within = Resident Evil (synonyymi). Shinji Mikami loi re:n ja ohjasi ainakin kaksi niistä, samoin ohjasi Evil withinin.