Onko täällä naisia jotka pelaavat pleikkarilla?
Minkä ikäinen olet ja mitä pelejä pelaat?
Minä olen 25 vuotias enkä ikinä olisi kuvitellut edes pelaavani mitään tuollaisia pelejä. Nalkutin aina miehelle hänen pelaamisestaan. Sitten eräs päivä kokeilin itsekin jotain peliä ja sehän tempas minut mukanaan :D
Olenko ainoa nainen joka pelailee? Jotenkin tuntuu että naiset eivät pelaa paljon, vai onko se vain tabu?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta en asiasta huutele. Olen 21-vuotias ja kukaan ei todellakaan mun ulkonäön perusteella osaisi arvata tätä ”salaisuutta”. Oon ihan koukuttunut horizon zero dawniin!
Mitä väliä sillä on miltä näyttää? Luuletko että pitää olla ruma ja rillipää aknenaama, että on "the real gamer girl"?
Nämä on just niitä syitä, miksi en puhu muiden kanssa pelaamisesta.
Pitää olla sitä ja tätä, sen ja tämän näköinen jne. jos on nainen ja pelaa.
Ihmiset ei vaan osaa olla normaaleita naisten suhteen, ne pitää aina lokeroida, aina arvioida ulkonäön perusteella, miehet luulee tiettyyn ikään asti, että naisten tekemiset ja elämä pyörii niiden ympärillä. Sitten vanhana naisena saa varmaan olla rauhassa muiden odotuksilta, siihen asti on vaan joku heijastuma muiden toiveille.
Jotkut asiat on vaan parempi pitää itsellään, saa olla enemmän rauhassa.
On pelannut ps1 - PS3:lla mutta nykyään pelaan vaan PCllä League Legendsia (vuodesta 2012 lähtien) melkein joka päivä, joskus AOM ja Cities Skylines pelejä.
Mun kavereissa ei ole ketään naista joka pelaa, ainoastaan miehen sisko joka asuu ulkomailla.
T: likka 29 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. Pelaan yksin, se on ainoa rajoite, en hitossa jaksa katsella tai kuunnella muita ihmisiä vapaa-aikanani.
N29
Tämä taitaa olla meillä naispelaajilla yleistä, en itsekään yksinkertaisesti kestä rentoutuessa pelatessa muita ihmisiä, joten moninpelit on ihan ehdoton ei.
Ja joku tiiminä pelaaminen, kammottavaa.
Olen itse mies, mutta pystyn samaistumaan tähän ajatukseen todella hyvin. Minuakaan ei monipelit kiinnosta juuri ollenkaan, koska olen kiinnostunut peleissä niiden tarinoista (olivat ne sitten kuinka ohuita tahansa), ja verkkopeleissä idea on yleensä juuri se sosiaalinen puoli ja yhdessä tekeminen.
Lisäksi ne pelit, joista pidän (esim. tässä ketjussa jo mainitut Resident Evil ja Ninja Gaiden), ovat sellaisia joissa ei edes verkkopeli-ominaisuutta taida olla vaan ovat puhtaaksi yksinpeliksi tarkoitettuja.
Codien ja Battlefieldien kaltaiset pelit taas ovat yleensä sellaisia, että niissä satsataan nimenomaan siihen verkkopelin kehitykseen ja yksinpeli jää väistämättä taka-alalle (jos sitä edes koko pelissä on). Tämä takia itseäni ei kyseiset pelisarjat kiinnosta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole himopelaaja mutta joo, pcllä, pleikkarilla ja nintendon konsoleilla tulee pelailtua. Skyrimiä varmaan eniten, kun ei ole kovin tehokas kone tai uusimpia konsoleita. Pitäisi melkein hankkia ps4 ihan vain witcherin takia.
27 v nainen
Witcher 3 on paras peli mitä on ikinä tehty.
Se on niin hyvä, että olen pelannut sen kuusi kertaa jo läpi.... en ikinä tule unohtamaan sitä, kun pääsin siinä skelligeniin ja toussaintiin ensimmäistä kertaa, se oli niin vaikuttavaa.
Kokeile witcher 2 ensin vaikka sun nyt omistamalla koneella? Se ei ole niin hyvä kuin kolmonen, ja esim. taistelut vähän sakkaa, mutta siinäkin on hyvä tunnelma ja se poliittinen juonittelu ihan parasta (valitse iorveth ekalla pelikerralla).
Tuosta kolmosesta ei kyllä kuule keltään kuin ylitsevuotavia ylistyssanoja, ja itse vain katselen kaihoisasti game arttia... Voisi kyllä vilkaista toimisiko kakkonen tällä. Skyrimissäkin on tosin vähän kehnohko fps, mutta onneksi se oli entisessä koneessa vielä huonompi niin hyvä jos enää itse huomaan sitä edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta en asiasta huutele. Olen 21-vuotias ja kukaan ei todellakaan mun ulkonäön perusteella osaisi arvata tätä ”salaisuutta”. Oon ihan koukuttunut horizon zero dawniin!
Mitä väliä sillä on miltä näyttää? Luuletko että pitää olla ruma ja rillipää aknenaama, että on "the real gamer girl"?
Nämä on just niitä syitä, miksi en puhu muiden kanssa pelaamisesta.
Pitää olla sitä ja tätä, sen ja tämän näköinen jne. jos on nainen ja pelaa.
Ihmiset ei vaan osaa olla normaaleita naisten suhteen, ne pitää aina lokeroida, aina arvioida ulkonäön perusteella, miehet luulee tiettyyn ikään asti, että naisten tekemiset ja elämä pyörii niiden ympärillä. Sitten vanhana naisena saa varmaan olla rauhassa muiden odotuksilta, siihen asti on vaan joku heijastuma muiden toiveille.
Jotkut asiat on vaan parempi pitää itsellään, saa olla enemmän rauhassa.
Vanhainkodissa on sukupuolijakauma kallistunut yleensä reippaasti naisten puolelle, niin ehkä voidaan silloin puhaltaa pyyhkiä pölyt retro-PS4:n päältä ja pelata rauhassa. Lanittajat kokoontuu Caisa-Qatariinan huoneessa, siellä on minijääkaappi.
Tulee pelailtua tasohyppelypelejä, räiskintää yms. Ikää 26. Joskus tulee ihan miehen kanssa riitaa kumpi pelaa :D
No onpas naisista nyt yhtäkkiä ei - niin - kilttejä tullut :)
Ennen juotiin vain teetä jä käperryttiin peiton alle takkatulen ääreen, nyt tulitetaan sarjatulta kotisohvalta.
Vierailija kirjoitti:
No onpas naisista nyt yhtäkkiä ei - niin - kilttejä tullut :)
Ennen juotiin vain teetä jä käperryttiin peiton alle takkatulen ääreen, nyt tulitetaan sarjatulta kotisohvalta.
Ennen oli ennen. Teknologia kehittyy jne. Vaikka ei takkatulen äärellä istuskelu olisi pahasta jos sellainen olisi
Pelaava nainen on ehdottomasti plussaa vaikka en itse enää kovin usein pelaile. Voisi kuitenkin yhdessä pelata jotain ja pitää hauskaa :)
Pleikkarilla olen pelannut muutaman Final fantasyn. Nintendolla kaikki Zeldat ja aika monta Mario-peliä ja muuta
Pelaan PS4:lla uutta crash bandicoottia.
Lapsena sitä tuli hakattua monta tuntia päivässä, ja kun uusi versio julkaistiin niin olin onnen kukkuloilla. Saa nähdä kyllästyykö siihen ikinä. :)
Ikää 24 v.
Pelaan. Kauhu-ja seikkailupelejä. Noiden lisäksi esimerkiksi What remains of Edith Finch -tyyppiset pelit on mainioita :) t. N35
Skyrim! Olen kokeillut muitakin pelejä, ps4lla, ei toimi mulle. Liian jännittävät ja väkivaltaiset pelit ahdistaa. Pelaan ehkä pari tuntia viikossa, välillä enemmän, välillä puolenkin vuoden tauko.
Pelaan Sega Saturnilla tomb raideria ja virtua fighter 2:sta. Japanilaiset roolipelit uppoo kans.
Lapsesta asti pelannut. Sellaset pelisarjat kuin Resident Evil, Metal Gear Solid, Assanssin's Creed, Call of Duty (zombi mapit erityisestif), Age of Empires, ... Ja ikää jo 28 v.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Pelaan pleikkarilla japanilaisia roolipelejä ja tietokoneella Civilizationia. Ikää on 47.
Unelmanainen. Annatko pimppaa nuoremmalle pojalle?
Oon 18 ja tykkään pelata konsoleilla. Pelaan siis pleikkaria ja monilla muillakin konsoleilla mielelläni. Lempi konsoli jolla pelaan on Playstation 4, mutta Nintendo Wii U on hyvä kakkonen. Pleikkaria tykkään pelata Call of Duty ja muita vastaavia pelejä, myös Far Cry pelejä tulee pelattua. Ps2 tykkään pelata lapsuuden lempi pelejä, kuten Sly Cooper pelejä. Ja tottakai täytyi pelata se uusi Crash Bandicoot peli alusta loppuun kun se ilmestyi. Nintendon konsoleilla pelaan enimmäkseen kaikenlaisia Mario pelejä.
Tämä taitaa olla meillä naispelaajilla yleistä, en itsekään yksinkertaisesti kestä rentoutuessa pelatessa muita ihmisiä, joten moninpelit on ihan ehdoton ei.
Ja joku tiiminä pelaaminen, kammottavaa.