Onko täällä naisia jotka pelaavat pleikkarilla?
Minkä ikäinen olet ja mitä pelejä pelaat?
Minä olen 25 vuotias enkä ikinä olisi kuvitellut edes pelaavani mitään tuollaisia pelejä. Nalkutin aina miehelle hänen pelaamisestaan. Sitten eräs päivä kokeilin itsekin jotain peliä ja sehän tempas minut mukanaan :D
Olenko ainoa nainen joka pelailee? Jotenkin tuntuu että naiset eivät pelaa paljon, vai onko se vain tabu?
Kommentit (95)
Olen 22 ja pelaillut pleikkarilla lapsesta asti. Hyviä pelejä ovat mm. Assassin's Creedit, Witcher 3, Overwatch, Horizon Zero Dawn, Red Dead Redemption, Skyrim... Löytyyhän noita :). Tykkään paljon seikkailu-/avoin maailmapeleistä, joskus tiimipeleistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Pelaan. Kauhu-ja seikkailupelejä. Noiden lisäksi esimerkiksi What remains of Edith Finch -tyyppiset pelit on mainioita :) t. N35
Toi oli kyllä hyvä peli 👍
Samaa sarjaa ovat Everybody’s Gone to The Rapture, Firewatch, Vanishing of Ethan Carter ja Dear Esther. Visuaalisesti toi eka on tosi upea. 😊
T: 8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelaan. Kauhu-ja seikkailupelejä. Noiden lisäksi esimerkiksi What remains of Edith Finch -tyyppiset pelit on mainioita :) t. N35
Toi oli kyllä hyvä peli 👍
Samaa sarjaa ovat Everybody’s Gone to The Rapture, Firewatch, Vanishing of Ethan Carter ja Dear Esther. Visuaalisesti toi eka on tosi upea. 😊
T: 8
Itse pelasin juuri tammikuun lopussa tuon Everybody`s Gone to the Rapturen läpi miehen kanssa, oli kyllä todella kaunis peli, musiikit eritysesti koskettavia. Mieskin puhkesi kyyneliin pelin lopussa ja heitti sellaisen teorian, että ne kylän asukkaat pääsivät johonkin parempaan paikkaan/maailmaan.
Firewatch on ollut jonkin aikaa Storesta ostettuna, mutta en ole vielä tätä kirjoittaessa pelannut sitä.
T: eri kommentoija.
Pelailen tietokoneella, lähinnä rainbow six siegeä tällä hetkellä. 😻
T. N27
Aina näihin ketjuihin tulee joku valittamaan, että naispelaajia ei voi ottaa tosissaan, koska pelaavat vain "naisten pelejä", mutta kukaan ei koskaan valita mitään niille samoja pelejä pelaaville miehille. Viitaten siis tuohon, että ei tee mieli kertoa pelaavansa. Toinen mokoma on sitten ne naiset, joiden mielestä pelaaminen on väkivaltaisten pikkupoikien harrastus. Vaikka eihän noita ole paljoa ja itselläni on kaveripiirissä myös pelaavia naisia, niin ei silti tee mieli mainita asiasta. Joskus kylävieraat ovat vähän ihmetelleet työhuone-peliluolaani ja tietokoneitani "ai tämä on *mieheni nimi* työhuone! Ai.. ei ole, mutta kun...", mutta siinäs ihmettelevät.
Kyllä me naiset kaikenlaisia pelejä pelataan, itse vedin eilen Resident Evil 7:n läpi ja seuraavana ovat vuorossa The Inpatient ja Alien Isolation 😊
Saako osallistua, vaikka ei näin aikuisena pelaa konsolilla, vaan pc:llä? Taloudessa on kyllä pleikkari, mutta se on enempi miehen heiniä. Olen pelannut 18 vuotta pc:llä ja sitä ennen Nintendolla ja Segalla, muistaakseni myös änäriä PS:llä. Koko aikuisikäni olen vapaa-aikani pelannut. Peleinä mm. CS:GO, Paydayt, erilaiset zombiemätöt, Civit, Falloutit, Skyrim, Borderlandsit jne jne. Omistan 69 peliä aika kirjavasta genrevalikoimasta.
Suurimman osan ajasta, jonka olen pelannut, olen ollut se ihme ja kumma, kun naiseudestani _huolimatta_ pelaan. Oli tuossa vuosituhannen vaihteessa aika, jolloin ihmisten asenne multiplayereissa muuttui ihan kokonaan, kun selvisi, että olen nainen. Suurin osa oli tietysti otettuja, mutta oli paljon myös niitä, joiden mukaan naisten ei kuuluisi pelata, eivätkä naiset oikeastaan edes osaa pelata... Onneksi ajat muuttuvat ja nykyään kukaan ei enää lotkautakaan korvaansa ihmetyksen suuntaan, kun mainitsee harrastuksekseen pelaamisen tai servereillä ei tule hiirenhiljaista, kun heittää mikkiin tervehdyksen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me naiset kaikenlaisia pelejä pelataan, itse vedin eilen Resident Evil 7:n läpi ja seuraavana ovat vuorossa The Inpatient ja Alien Isolation 😊
Alien Isolation oli ihan hirveän jännä välillä. Oli pakko lopettaa pelaaminen, kun tuli välillä vaan semmonen olo, ettei uskaltanut lähteä eteenpäin.
Ai vitsi kun pääsee koittamaan sitä VR -versiona, varmaan tutuisat housussa :D :D
Vierailija kirjoitti:
Tuo Inpatient on minullakin tarkoitus lähiaikoina pelata. Until Dawn oli erittäin mainio peli, jolle tuo Inpatient on jonkin sortin esiosa.
Resident Evil 7 vedettiin miehen kanssa yhdessä läpi, molemmat kun olemme olleet sarjan PS1:ajoista asti. Huomattavasti parempi ja pelottavampi kuin sarjan pari edellistä osaa, jotka olivat enemmän actionia kuin kauhua.
Alien Isolationia en ole itse pelannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alien Isolation oli ihan hirveän jännä välillä. Oli pakko lopettaa pelaaminen, kun tuli välillä vaan semmonen olo, ettei uskaltanut lähteä eteenpäin.
Ai vitsi kun pääsee koittamaan sitä VR -versiona, varmaan tutuisat housussa :D :D
PS4:n tehot ei riitä Isolationin pyörittämiseen VR:nä 🙄, täytyy nauttia perusversiosta 😊 PC:llä pari kaveria on sitä pelannut vr:nä ja kuulemma aivan kamala (siis hyvällä tavalla 😎)
Inpatientia testasin jo eilen vähän ja hui! 😳 Until Dawnista on jo platina, se oli kans hyvä peli, don’t move -kohdat oli vaikeita kunnes hoksasin laittaa ohjaimen lattialle niiden ajaksi (pelaan istuen lattialla olevan tyynyn päällä muuten, paitsi vr-pelien aikana tuolilla. 😇
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Inpatient on minullakin tarkoitus lähiaikoina pelata. Until Dawn oli erittäin mainio peli, jolle tuo Inpatient on jonkin sortin esiosa.
Resident Evil 7 vedettiin miehen kanssa yhdessä läpi, molemmat kun olemme olleet sarjan PS1:ajoista asti. Huomattavasti parempi ja pelottavampi kuin sarjan pari edellistä osaa, jotka olivat enemmän actionia kuin kauhua.
Re5 nyt oli (vähän) kauhua (etenkin dlc lost on nightmares) mutta re6... Leonin kampanja oli lähinnä vanhaa kunnon Resident eviliä, mutta muut... 🙄
Inpatient tapahtuu 60v ennen samassa sairaalassa johon Mike pääsee tutustumaan. Hahmon sukupuolen ja ihonvärin saa valita itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Re5 nyt oli (vähän) kauhua (etenkin dlc lost on nightmares) mutta re6... Leonin kampanja oli lähinnä vanhaa kunnon Resident eviliä, mutta muut... 🙄
Inpatient tapahtuu 60v ennen samassa sairaalassa johon Mike pääsee tutustumaan. Hahmon sukupuolen ja ihonvärin saa valita itse.
RE5:sen Lost in Nightmares oli kieltämättä varsin karmiva kokemus.
RE6:sta Leonin kampanja oli tosiaan osittain jännä, kun taas Chrisin kampanja oli pelkkää jatkuvaa actionia ja sitä kautta puuduttavan tylsää pelattavaa. Ainoastaan se jossain puolessa välissä tuleva näkymätön käärme-bossi oli ihan kiva vastus.
Sherryn kampanja oli ihan hauska sinänsä, mutta muistutti liikaa RE3:sen juonta. Lisäksi se, että se Jake paljastuu Weskerin pojaksi oli itselleni aika erikoinen yllätys, kun olen aina ajatellut Weskerin olevan jonkin sortin aseksuaali, jota ei kiinnosta sen enempää naiset kuin miehetkään.
Adan kampanjaa en ole pelannut, joten en osaa siitä sanoa mitään.
RE4 oli varsin hyvä ja joissakin kohtaa pelottava peli sinänsä, mutta siinäkin actionia olisi hiukan voinut vähentää.
Itse voisin pienellä varauksella suositella Evil Within-pelejä. Niissäkin erityisesti ykkösosan loppupuolella on ehkä turhan paljon actionia, mutta muuten mielestäni varsin toimivia kauhupelejä. Taitaa olla jopa samalta tekijältä kuin vanhemmat (ja itselleni parhaimmat/rakkaimmat) Resident Evilit.
Joo, pelaan pleikkarilla (3) ja olen 23.
Pari GTA:ta löytyy, samoin esim Thief, Castlevania lords of shadow, skyrim, elder scrolls IV : Oblivion jne....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RE5:sen Lost in Nightmares oli kieltämättä varsin karmiva kokemus.
RE6:sta Leonin kampanja oli tosiaan osittain jännä, kun taas Chrisin kampanja oli pelkkää jatkuvaa actionia ja sitä kautta puuduttavan tylsää pelattavaa. Ainoastaan se jossain puolessa välissä tuleva näkymätön käärme-bossi oli ihan kiva vastus.
Sherryn kampanja oli ihan hauska sinänsä, mutta muistutti liikaa RE3:sen juonta. Lisäksi se, että se Jake paljastuu Weskerin pojaksi oli itselleni aika erikoinen yllätys, kun olen aina ajatellut Weskerin olevan jonkin sortin aseksuaali, jota ei kiinnosta sen enempää naiset kuin miehetkään.
Adan kampanjaa en ole pelannut, joten en osaa siitä sanoa mitään.
RE4 oli varsin hyvä ja joissakin kohtaa pelottava peli sinänsä, mutta siinäkin actionia olisi hiukan voinut vähentää.
Itse voisin pienellä varauksella suositella Evil Within-pelejä. Niissäkin erityisesti ykkösosan loppupuolella on ehkä turhan paljon actionia, mutta muuten mielestäni varsin toimivia kauhupelejä. Taitaa olla jopa samalta tekijältä kuin vanhemmat (ja itselleni parhaimmat/rakkaimmat) Resident Evilit.
Adan kampanjassa kannattaa oppia hiiviskely, hän nimittäin seikkailee pääosin yksin.
Re4 summattuna: Leoooon! Heeeelp! 😏
Evil within 2 menty läpi jo kahdesti (toka kerta Magnumin kanssa, huomattavasti helpompaa 😎) ykkönen on tällä hetkellä tauolla, kassakaappipää on jo tavattu. Outlastit odottamassa pelivuoroa. Layers of fear samoin. Se on kuulemma pelottava.
Meillä on avomiehen kanssa myös ollut nämä uusimmat Crash Bandicootit viime aikoina kovassa käytössä. Itse olen pelanut joskus lapsena paljon niitä alkuperäisiä osia, amoin avomies.
VIelä on se alkuperäisestä ykkösestä legendaarinen vaikeutensa takia pois jäänyt Stormy Ascent-kenttä pelaamatta. Mies juuri eilen osti sen PS Storesta.