Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin herätään toden teolla lemmikkien pitämisen ympäristöongelmiin?

Vierailija
15.02.2018 |

Iso koira syö sellaisen määrän lihaa vuorokaudessa, että se on valtava ympäristöongelma. Koiria on maailmassa noin 400 miljoonaa jonkun arvion mukaan.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on, vaikka itsellänikin on koira. Koira ei ole osa luonnon ravintoketjua. Sitä ei voi verrata esim. suteen. Sillä ei ole luontaisia vihollisia. Lihan tuottaminen tässä määrin lemmikkikoirille on järjetöntä. Ihminen tehtailee pentuja, kannan määrää ei säätele luonnonlait.

Vierailija
2/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se liha on jämiä siitä lihasta, joka tuotetaan ihmisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat syövät moninkertaisesti lihaa ihmisiin verrattuna.

Vierailija
4/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei käsittääkseni teurasteta eläimiä koiranruokaa varten, vaan ns. koiranruokaliha on jämäpaloja siitä elukasta jota itse napostelet päivälliselläsi, suostumatta syömään kuin parhaat fileepalat.

Lemmikit ovat vähän tyhmä ja epäekologinen juttu juu, mutta eivät tällä hetkellä mitenkään pahimmasta päästä.

Vierailija
5/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt aivan samaa. Kaikki ne koiranpaskat, jotka pakataan muovipussiin ennen biojäteastiaan viemistä, koiran tarvikkeet jotka on pääasiassa muovista tai keinomateriaaleista. siihen päälle kaikki koirien ruuat pakkauksineen. Tai entä eläinlääkäri, jonka tarvikkeet kumihanskoista lähtien ovat muovia, toimenpidemateriaalit, ruiskut ja rokoteastiat.. 

Toinen mikä kuormittaa myös hirveästi on kosmetiikkateollisuus. 

Melkein kaikki kuormittava on turhaketta, vaikka rakastan koiria ja meikkaamista. :o Tähän on keksittävä jotain!  

Vierailija
6/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosa koirista elää keinotekoisilla puristeilla joissa on lihaa vain nimeksi.

Meillä koirat syö suurimmaksi osaksi kasviksia, ylämaankarjaa saavat myös lihana ja luumurskeena mutta pääpaino on kasviksissa (vatsat toimivat paremmin).

Siinä olen samaa mieltä, että koirian tehtailu, jalostus ja kasvattaminen on monesti järjetöntä. Itse adoptoin koska haluan antaa hyvän kodin eläimelle jolta se on aiemmin ihmisten asemasta riistetty. Tiedän, että lemmikin pitäminen ei ole mikään ekoteko.

Vierailija
7/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskikokoisen koiran ekologinen jalanjälki on kahden katumaasturin kokoinen.

Vierailija
8/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisin tässä ongelman jos kaikki koirat maailmassa söisivät lihaa. Suurinosa kuitenkaan ei syö. Toki niiden kuivaruuassa on lihaa mutta sitä lihaa ei ole erikseen kasvatettu koirille vaan se on ns. ylijäämää. Monet koirat syö samaa kotiruokaa ihmisten kanssa (mitä en ymmärrä mutta tarpeeksi nähnyt koiran syövän perheen jämä pottumuussit tietääkseni, että tämä on yleistä). Harva koira nauttii päivittäin isoja annoksia raakalihaa joka ei ole jonkin ihmisille tarkoitetun tuotteen ylijäämää.

Vierailija
9/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin söpöä, että ihminen pohtii eläimen olevan "valtava ympäristöongelma".

Vierailija
10/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on vähän huvittavaa kun joku vegaani pitää kolmea isokokoista koiraa ja paheksuu ystäväänsä, joka syö kohtuullisessa määrin lihaa. On ihan ajatusmaailma hukassa.

Vierailija
11/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso koira syö sellaisen määrän lihaa vuorokaudessa, että se on valtava ympäristöongelma. Koiria on maailmassa noin 400 miljoonaa jonkun arvion mukaan.

Vittu, mä niin toivon ja odotan, että suomalaiset kuolee sukupuuttoon! Ankeat nillittäjät, hyi saatana! Polttakaa mammat tupakkaa ja suökää särkylääkkeitä!

Vierailija
12/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se eläin on ihmisen jalostama ja ihminen on sen kannan räjäyttänyt. Ihan eri asia jos puhuttaisiin esim. susista, ketuista jne. Koirat ovat valtava ympäristöongelma. Ei koiria kuuluisi edes olla olemassa. Ihminen on koko lajista vastuussa.

Vierailija
13/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin herätään toden teolla siihen, että koira tai kissakin on parasta mielenterveyslääkettä.

Mun elämänlaatu kohentui roimasti, kun hommattiin tuo rakas karvaturri❤

Vierailija
14/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se liha on jämiä siitä lihasta, joka tuotetaan ihmisille.

siitä samasta jämästä tehdään jauhelihaa ihmisille

Vierailija
15/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Harmi, kun ihminen herää kaikkiin ongelmiin liian myöhään

Vierailija
16/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa elää pääasiallisesti pikkujyrsijöillä.

Vierailija
17/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään ei käsittääkseni teurasteta eläimiä koiranruokaa varten, vaan ns. koiranruokaliha on jämäpaloja siitä elukasta jota itse napostelet päivälliselläsi, suostumatta syömään kuin parhaat fileepalat.

Lemmikit ovat vähän tyhmä ja epäekologinen juttu juu, mutta eivät tällä hetkellä mitenkään pahimmasta päästä.

Tämä juuri. Mikäli ihmiset luopuisivat eläinperäisten tuotteiden syömisestä, myös lemmikkiongelma poistuisi sitä myöten.

Toki on helpompi syyttää koirien syömisiä, kuin pohtia omia kulutusvalintoja.

Vierailija
18/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vittu, mä niin toivon ja odotan, että suomalaiset kuolee sukupuuttoon! Ankeat nillittäjät, hyi saatana! Polttakaa mammat tupakkaa ja suökää särkylääkkeitä!"

Jotenkin ei yllättä :D Kun faktat loppuu, alkaa kypsä argumentointi :D

Vierailija
19/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin että jos ihminen lakkaisi syömästä lihaa, koirillekin syötettäisiin papumuhennosta? Eli ihmisen lihansyönnin vika, että koira syö lihaa? Okei.

Ja mielenterveysvaikutus? Mites jos pihvin syönti tekee mut onnelliseksi? Paitsi ettei tee, olen kasvissyöjä. Enkä omista koiraa. Rakastan eläimiä.

Vierailija
20/68 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nämä koiran tai kissan omistavat vegaanit aika tekopyhiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän