Onko mies kusipää vai mä turhan herkkä?
Mies tuli töistä likaisisissa työvaatteissa juuri kun otin pizzan uunista. Ja nyt lompakkoloishuutelijat stop, tämä siis oman työpäiväni jälkeen. Sanoin miehelle, että riisu likaiset vaatteet eteisessä, mulla on just ruoka hellalla. Niin mitä tekee mies? Meni hellan eteen riisumaan vaatteet! Tahallaan sanoisin. Mitä ihmeen järkeä on mennä riisumaan hellan eteen jossa ruokaa. Siinä sitten miehelle pizza kokonaan itselleen. Mä en lasten kanssa syö mitään työvaatteista varisseita likoja. Toki mä miehen mielestä olen hullu, hänhän ei kuulemma ollut lähelläkään hellaa. Joo puoli metriä, ei lähellä ei.
Kommentit (185)
Ai että asbestipölykö ei oo vaarallista?? 😂
Miehes on idiootti, kovin moni nainen ei kattelis jos vaikka lantaa luomasta tultuaan tekis noin. Ei se raksapöly puhtaampaa oo. Mun mielestä mies teki sen joko kiusatakseen sua tai halus koko pitsan itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Ensin ap toimi lapsellisesti, kun kehoitti miestä riisumaan ( mies todennäköisesti olisi riisunut eteisessä ilman ap:n sanomista). Sitten mies lapsellisesti ärsyyntyi ja provosoitui ap:n kommentista ja riisui vaatteet keittiössä. Sitten ap toimi lapsellisen marttyyrimaisesti, ja kieltäytyi syömään pizzaa. Molempien käytöksessä siis paljon kehitettävää.
No eipä ihan näin, vaan mies varta vasten lampsi keittiöön riisumaan, VASTA siinä vaiheessa kehoitin siirtymään eteiseen, eli eipä ole miehen tarvinnut mistään provosoitua eikä ärsyyntyä. Itse mies provosoi tämänKIN tilanteen. Näitähän riittää. Ja muuten, ei näköjään mies itsekään syönyt pizzaa. Mstähän kertoo tämä...? Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehes on idiootti, kovin moni nainen ei kattelis jos vaikka lantaa luomasta tultuaan tekis noin. Ei se raksapöly puhtaampaa oo. Mun mielestä mies teki sen joko kiusatakseen sua tai halus koko pitsan itselleen.
Kiusatakseen teki, kun äsken tarkistin, ei ollut kelvannut sotkemansa sapuska sille itselleenkään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätät lapset ilman ruokaa
Ehen, syömme muualla ja mies syököön pöyisen ja roskaisen pizzan. Sähän se siihen oleellisimpaan asiaan tartuit. Ap
Olennaista on miten kohtelet lapsiasi. Huudat miehelle... Möykkäät ettei pizzaa kyllä. Voi syödä. Lapset on odottaneet sitä.
Ilmapiiri on kireä. Lapset koittaa hyssyttää nälissään
Äiti raivoo palstalla...
Lapset ihan hiljaa nälissään
Vierailija kirjoitti:
Mies tuli töistä likaisisissa työvaatteissa juuri kun otin pizzan uunista. Ja nyt lompakkoloishuutelijat stop, tämä siis oman työpäiväni jälkeen. Sanoin miehelle, että riisu likaiset vaatteet eteisessä, mulla on just ruoka hellalla. Niin mitä tekee mies? Meni hellan eteen riisumaan vaatteet! Tahallaan sanoisin. Mitä ihmeen järkeä on mennä riisumaan hellan eteen jossa ruokaa. Siinä sitten miehelle pizza kokonaan itselleen. Mä en lasten kanssa syö mitään työvaatteista varisseita likoja. Toki mä miehen mielestä olen hullu, hänhän ei kuulemma ollut lähelläkään hellaa. Joo puoli metriä, ei lähellä ei.
Omistatteko sikalan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehen, syömme muualla ja mies syököön pöyisen ja roskaisen pizzan. Sähän se siihen oleellisimpaan asiaan tartuit. Ap
Olennaista on miten kohtelet lapsiasi. Huudat miehelle... Möykkäät ettei pizzaa kyllä. Voi syödä. Lapset on odottaneet sitä.
Äiti raivoo palstalla...
Lapset ihan hiljaa nälissään
Oho, mistä päättelet että huudan, asiathan voi hoitaa muullakin tavoin. Lapset saivat kyllä ruokansa muualla, ole huoleti. Mies sen sijaan kyllä olisi jättänyt lapset ruuatta ja huom, ei kelvannut pizza miehelle itselleenkään... Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas on niin provon oloinen aloitus. Ei oikeasti ihmiset toimi tällä tavalla, miten tämä aloitus ja monet muut kummalliset aloitukset antaa ymmärtää.
Valitettavasti ei ole provo. Mieheni tekee paljon tällaisia erikoisia tempauksia, ei tämä ollut ensimmäinen. Miksi tosiaan varta vasten kävellä useampi metri eteisestä keiittiöön riisumaan kun on ruuat levällään, vaikka muulloin ei tee niin, siis silloin kun ei ole ruokia esillä. Muita hänen outouksiaan on esim. tyhjäkäyttää autoa kun pyykit ovat kuivumassa lähistöllä, muulloin ei siis tyhjäkäytä kuin pyykätessäni. Aivan selvästi tekee kaiken tämän tahallaan, niin hullulta kuin nämä asiat muista kuulostavatkin. Ekan kerran kun otti lumilingon kesän jäljiltä käyttöön, eli oli karstainen moottori, niin juuri silloin piti linko käynnistää, kun oli ulko-ovi auki. Koko talo lemusi pari tuntia. Mies ei halua erota, minä sen sijaan kyllä. OLen niin lopen kyllästynyt tuollaisiin outoihin temppuihin. Ap
Mulla ei ole tuollaista miestä, mutta aikuiset lapseni toistivat näitä temppuja, kun asuivat vielä kotona. Paskaiset vaatteet päällä ja kengät piti myös tuoda tuulikaappiin vähintään, vaikka olin sanonut, että kynnykselle istumaan ja riisumaan ainakin takki ja kengät. Kivaa etenkin silloin kun juuri olin siivonnut. Että mutsi jäkättää ihan turhasta .... jos sanoin että saatte auttaa siivoamisen suhteen niin, että ravistelette muutamat pikkumatot takapihalla niin tekivät sen, mutta takaovi jätettiin auki, jolloin kaikki pölyt lensivät takaisin kämppään. Tosi kivaa.
Aikuisten lasteni suhteen toistin viestiä ja alkoivat oppia, mutta toisesta silmäkulmasta oli kuitenkin pakko seurata ja valmistautua sanomaan uudelleen. Naama rutussa sitten asiasta.
Istumaan kynnykselle?
Musta olleellisinta tässä on se, miksi mies haluaa tahallaan sabotoida perhettään ap:n kuvailemilla tavoilla. Ei nuo nyt ihan normaalilta kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti raivoo palstalla...
Lapset ihan hiljaa nälissäänOho, mistä päättelet että huudan, asiathan voi hoitaa muullakin tavoin. Lapset saivat kyllä ruokansa muualla, ole huoleti. Mies sen sijaan kyllä olisi jättänyt lapset ruuatta ja huom, ei kelvannut pizza miehelle itselleenkään... Ap
Ilmapiiri haisee tänne saakka. Miten ilmaisut lapsille ettei pizzaa saa. Miksi tulit palstalle. Lapset odottaa nälissään. Koittaa hyvitellä
Mies ei myöskään uskalla syödä. Sinun kiukkusi vuoksi. Jos söisi, saisit siitäkin pultit
"teki tahallaan että saa enemmän pizzaa"
Vierailija kirjoitti:
Ai että asbestipölykö ei oo vaarallista?? 😂
Ai sitä tuodaan kotiin?
Mua ei mikään muu kirpaise niin paljon kuin ihmiset, jotka tulevat pöytään tonkimaan silmiään, korviaan tai hiuksiaan, joten samaan kategoriaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti raivoo palstalla...
Lapset ihan hiljaa nälissäänOho, mistä päättelet että huudan, asiathan voi hoitaa muullakin tavoin. Lapset saivat kyllä ruokansa muualla, ole huoleti. Mies sen sijaan kyllä olisi jättänyt lapset ruuatta ja huom, ei kelvannut pizza miehelle itselleenkään... Ap
Ilmapiiri haisee tänne saakka. Miten ilmaisut lapsille ettei pizzaa saa. Miksi tulit palstalle. Lapset odottaa nälissään. Koittaa hyvitellä
Mies ei myöskään uskalla syödä. Sinun kiukkusi vuoksi. Jos söisi, saisit siitäkin pultit
"teki tahallaan että saa enemmän pizzaa"
Etkö ymmärrä lukemaasi? Lapset ovat ruokansa jo saaneet. Mistä tiedät missä vaiheessa tämä tapahtui ja missä vaiheessa tästä kirjoitan. Mies ei syö, koska omastakin mielestä pizza pilalla. Kyökkipsykologia sikseen ja muutenkin esität vain arvailuja, vaikka faktat mm. lasten syömisestä on jo aiemmin kerrottu. Mitä ilmapiiriin tulee, olet oikeassa. Mies ei kuitenkaan halua erota, minä haluan, mm. sen vuoksi, ettei lasten tarvitsisi enää tätä riitelyä katsoa. Kukaanhan ei riitele yksinään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehto c: Sinä olet kusipää
Samoin sinä.
Olisihan se toki hyvä ne duunivaatteet riisua eteisessä, mutta aikamoista draamailua on jättää pizza syömättä tuon takia. Olette lapsellisia molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Ensin ap toimi lapsellisesti, kun kehoitti miestä riisumaan ( mies todennäköisesti olisi riisunut eteisessä ilman ap:n sanomista). Sitten mies lapsellisesti ärsyyntyi ja provosoitui ap:n kommentista ja riisui vaatteet keittiössä. Sitten ap toimi lapsellisen marttyyrimaisesti, ja kieltäytyi syömään pizzaa. Molempien käytöksessä siis paljon kehitettävää.
Enemmänkin itse ihmettelen miksi apn edes tarvitsee sanoa itsestään selvästä asiasta miehelle, eli likaiset raksavaatteet riisutaan eteisessä. Itsellä mies joka kiukuttelee myös jos pyydän ettei kävele vastapestyllä lattialla kuraisin kengin.
Ap mun mies kans tekee rakennusmaalla hommia ja täytyy sanoa, etten usko että todellakaan hänelle tulisi mieleen ruveta riisumaan likaisia vaatteita ruuan vierellä. Mutta itse varmaan nakkaisin roskiin koko pitsan kiroillen ja menisin lasten kanssa ulos syömään.
Miksi laitoit pizzaa hellalla? Uuni toimii paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti raivoo palstalla...
"teki tahallaan että saa enemmän pizzaa"Etkö ymmärrä lukemaasi? Lapset ovat ruokansa jo saaneet. Mistä tiedät missä vaiheessa tämä tapahtui ja missä vaiheessa tästä kirjoitan. Mies ei syö, koska omastakin mielestä pizza pilalla. Kyökkipsykologia sikseen ja muutenkin esität vain arvailuja, vaikka faktat mm. lasten syömisestä on jo aiemmin kerrottu. Mitä ilmapiiriin tulee, olet oikeassa. Mies ei kuitenkaan halua erota, minä haluan, mm. sen vuoksi, ettei lasten tarvitsisi enää tätä riitelyä katsoa. Kukaanhan ei riitele yksinään. Ap
Entäpä jos.....
mies tulee työpäivän jälkeen nälissääm kotiin (ei voi tietää onko ruokaa, ellet sitä kerro) ja innoissaan pizzasta kiirehtii ruoan ääreen ajattelematta pölyisiä haalareitaan.
Sinä alat meuhkata että pizza on tämän seurauksena syömäkelvotonta ja mies kettuuntuu tilanteesta niin paljon, että jättää myös syömättä pizzaa.
Entäpä jos mies oli into piukassa käynnistämässä sitä lumilinkoa, osaamatta ajatella että avoimesta ovesta tulisi pakokaasua sisään. Pystyn miehenä hyvin kuvittelemaan tilanteen, ettei tuollainen asia tulisi edes mieleen.
Jospa miehessäsi ei ole mitään vikaa ja aiheutat ongelmat yhdistelemällä asioita mielivaltaisesti?