Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmen vuoden kotiäitiys ja nyt koti ei jaksa enää kiinnostaa

Vierailija
13.02.2018 |

Olin kolme vuotta kotiäitinä. Hoidin sekä lapset että kodin pääasiassa täysin yksin. Mies keskittyi uraansa.

Nyt olen palannut töihin. Ajattelin, että nyt jaksan paremmin olla lasten kanssa ja kotitöitäkin ehkä vähän paremmin. Totuus on jotain aivan muuta. Minua ei kiinnosta tehdä kotona enää mitään enkä jaksa touhuta lasten kanssa juuri ollenkaan. Koen, että töissä on kivaa eikä työt sinänsä verota jaksamistani.

Ongelma on siinä, että se kolme vuotta pelkkää kotia ja lapsia söi kaiken motivaation. En toki ole hylännyt lapsiani, mutta voisin keskittyä vapaalla ollessani heihin paljon paremminkin.

Helpottaako tämä joskus? Mitä pitäisi tehdä, että pääsisin taas johonkin tasapainoon asioiden kanssa?

Mieskään ei ole toistaiseksi täysin omaksunut rooliaan osallistuvana perheen toisena aikuisena. Hän onneksi jaksaa touhuta lasten kanssa. Koti on jäänyt melkolailla huomiotta.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten taas jaksatte paremmin kun lapset ovat isompia. Nyt kun omat lapseni ovat teinejä, olen tajunnut, miten iso homma oli pienten lasten hoitaminen ja kotityöt töiden päälle. Anna itsellesi ja miehellesi armoa nyt ja odota helpompia vuosia. Moni eroaa tuossa vaiheessa ihan suotta, kun ei tajua, ettei kaaosaika ole ikuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla