Miksi mua ärsyttää nirsot aikuiset?
Jotka pahimmillaan yökkäilevät joillekin ruoille tai eivät pysty edes maistamaan palaakaan jotain "normaalia" ruokaa..
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
En yökkäile, mutta en halua maistaa kaikkea. Miksi se on sinulle ongelma, kun ei minullekaan ole, enkä tee asiasta numeroa enkä vaadi muuta ruokaa.
En tiedä. Jostain syystä se vaan on ongelma.
Ap
Koska näyt itsekin olevan vähän nirso, eri tavalla vain. Sekä vailla kypsyyttä. Anna muiden elää ja elä itsekin. Ei ole sinun asiasi mitä joku syö tai mikä heistä mahdollisesti tuntuu pahalta suussa tai inhottaa oksennusrefleksiin asti.
Jos siitä syömisestä pidetään jotain showta tai teatteriesitystä niin ei ole kyse kovin kypsästä aikuisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yökkäile, mutta en halua maistaa kaikkea. Miksi se on sinulle ongelma, kun ei minullekaan ole, enkä tee asiasta numeroa enkä vaadi muuta ruokaa.
Ap
Niin, sinusta olisi mukava kontrolloida muita aikuisia ihmisiä ja ärsyttää kun he saavat itse päättää mitä tekevät ja saavat vapaasti valita mistä pitävät. Tykkäisit pakottaa hyvin epämiellyttäviä tuntemuksia toisille ihan vain koska voisit. Saisit vallan tunnetta ja sua ärsyttää se kun et kuitenkaan voi toteuttaa sitä. Egon pönkitys se siellä taustalla on.
Koska ne ei ole aikuisia jotka yökköilevät tai kovaan ääneen kailottavat kun jokin ruoka on ällöä ja joskus vielä kuvailevat miksi omasta mielestä kylmä klimppinen hernekeitto ei maistu.
Rahvaat idarit pää kiinni ja syökää tai olkaa syömättä??? Muaki ärsyttää uh ku nous ärsytys tästäkin.
Koska kuvittelet että he tekevät noin saadakseen huomiota tai alleviivatakseen jonkinlaista lumihiutaleuttaan. Ainahan se on mukavaa ja helppoa vähän halveksua erilaisia ihmisiä ja mitätöidä heidän kokemuksensa. Kun oikeasti se homejuusto "nirson" suussa voi tuntua samantyyppiseltä kuin joku kantaisi sun eteen paskaa ja painaisi sun kasvot siihen. Jollekin ne hedelmäpalat jugurtissa voi tuntua samantyyppiseltä kuin sua nipisteltäisiin tai joutuisit kuuntelemaan liidun kirskunaa liitutaululla. Mieti ihan mitä tahansa tavallista epämiellyttävää aistikokemusta ja mieti tahtoisitko itse altistaa itsesi sille vaikkapa joka päivä tai aina illanvietoissa ja juhlissa vain koska joku vähän yksinkertainen on keksinyt, että niin kuuluu kaikkien tehdä ilman mitään hyvää syytä ja jottei häntä henkilökohtaisesti ärsyttäisi.
Voit esimerkiksi kokeilla tänään iltasuihkun jälkeen menemistä ulos pakkaseen viideksi minuutiksi ilman rihman kiertämää, koska mä sanon niin ja mua ärsyttää kun et tee niin tai kun teet, haluat kieltäytyä tai jopa kerrot miksi. Ehkäpä vähän valitatkin epämiellyttävyyttä.
Mutta mikäpä sitä idiootin parantaisi niin turha ehkä yrittää.
Sama täällä. En tiedä miksi, olen tätä itseasiassa miettinytkin.
Luulen että homma juontaa juurensa siihen miten minut on kasvatettu. Etenkin äiti mutta toki myös isä opettivat minut arvostamaan ruokaa ja sitä että ruokaa on saatavilla riittävästi (toisin kuin sadoilla tuhansilla muilla ihmisillä). Se tarkoitti sitä että mitään ei ole ikinä pakko syödä, mutta ruokaan suhtaudutaan tietyllä tapaa kunnioittaen ja ollaan muille ihmisille kohteliaita. Ei yökitä, ei sanota että joku on pahaa, ei leikitä ruoalla.
Ehkä siksi ruokaansa nenä nyrpeänä närppivä aikuinen ihminen on jotenkin... miten sen sanoisin.. luotaantyöntävä.
En ole ikinä ymmärtänyt miksi nirsouteni on muille ongelma, kun nirsoilen vain omilla rahoillani.
Hämmästyttää vastaukset taas. Hei te uniikit lumihiutaleet, olette yksinkertaisesti epäkohteliaita ja se ärsyttää. Joku on nähnyt vaivaa ja käyttänyt aikaansa ja rahoja suunnitellessaan ja valmistaessaan teille aterian ja sitten vain nyrpistetään nenua. Se on epäkohteliasta ha moukkamaista, siinä ei osata ajatella omaa nenää pidemmälle.
Miksi minua ärsyttää nirsoista ihmisistä valittavat tyypit. Anna heidän olla nirsoja, mitä helvettiä se sinulle kuuluu, mitähän luonteenominaisuuksia sinussa inhotaan?
Täysin samaa mieltä! työkaverini jättää aina puoli lautasellista syömättä kun ei ollutkaan hyvää tmv. Vaikka olisi itse valinnut mitä salaattinsa sisältää
Ei ole kohteliasta yökkäillä ruoalle. Kaikki ei tykkää kaikesta ruoasta mutta ei siitä tarvitse tehdä numeroa.
Sellainen ääneen yököttely "toi on pahaa" tai "hyi minkä näköistä" on huono käytöstä. Mutta joku neutraali maistamatta jättäminen ei pitäisi olla kenellekään ongelma. Jos utelee syytä maistamattomuudelle, pitää pystyä ottamaan rehellinen vastaus vastaan eli esim. "en pidä riisistä" tms. Jos sua häiritsee ihan tuollainen numeroa tekemätön maistamattomuuskin, johtuisiko se jostain sellaisesta, että lapsuudessasi sua on pakotettu maistamaan ja haukuttu nirsoksi, jos et pidä jostain? Lapsuuden kokemuksemme ohjaavat toimintaamme monessa asiassa yhä aikuisena.
Suhtaudu nirsoihin niin, että et ymmärrä heitä mutta ei tarvitsekaan. Jokaisella on omat haasteensa. Minäkään en ymmärrä nirsoilua, mutta antaa muiden nirsoilla jos haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttää vastaukset taas. Hei te uniikit lumihiutaleet, olette yksinkertaisesti epäkohteliaita ja se ärsyttää. Joku on nähnyt vaivaa ja käyttänyt aikaansa ja rahoja suunnitellessaan ja valmistaessaan teille aterian ja sitten vain nyrpistetään nenua. Se on epäkohteliasta ha moukkamaista, siinä ei osata ajatella omaa nenää pidemmälle.
On epäkohteliasta ja moukkamaista olettaa, että söisin ihan mitä tahansa. Voisimme kokata yhdessä molempien haluamaa ruokaa tai mennä ravintolaan niin kenenkään ei tarvitse loukkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehkä sua on lapsena pakotettu turhan kovin ottein syömään pahaa ruokaa. Nykyään sulla tulee epämääräinen paha olo kun näet että joku nirsoilee ja kohdistat pahan olisi siihen nirsoilijaan.