Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pohojalaasten miesten "mull oli juoppoo isä" -traumat

Vierailija
13.02.2018 |

Miksi niin monella "pohojalaasella" miehellä näyttää olevan jonkinasteinen juoppoisä-trauma lapsuudesta.
Tätä sitten aletaan itseensä keskittyen puida aikamiehenä sen oman perheen ja avioliiton kustannuksella.

Ei ristus.
sääli käy vaimokkeita jotka seuraa huuli pyöreänä kun "ukko taas sekooloo kuinkahan täs käy".

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"seurustelen pohojalaasen kanssa"

"aha, onko sen isä juoppoo"

"ei ole"

"onkos se juoppoo"

"ei ole"

"onko sen isoisä juoppoo"

"ei ole"

"ookko sää ny varma että se on pohjalaanen?".

Vierailija
22/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalaisista ei sovi keskustella negatiivisessa mielessä, liian kipiää.

Ollahan hilijaa vaan.

Tai sanotaan että on niitä muuallaki, enempi, miks just meistä pitää keskustella kun meil ei sellasia oo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höpö höpö.

Etelä-Pohjanmaalla kulutetaan Suomen maakunnista vähiten alkoholia., runsaat seitsemän litraa sataprosenttisena alkoholina laskettuna. Keski- ja Pohjois-Pohjanmaallakin aika vähän, runsaat kahdeksan. Ohitse menee melkein kaikki Suomen maakunnat, eniten pämpätään Itä-Suomessa ja Lapissa (liki 12 litraa).

Jotkut "lupsakat karjalaisetkin" dokaavat 9,45 litraa sataprosenttiseksi alkoholiksi laskettuna.

https://www.etlehti.fi/artikkeli/terveys/nain_suomi_juo_katso_oman_kunt…

Joten ap, siellä Pohojonmaalla on itse asiassa vähemmän niitä juoppoja miehiä kuin muualla Suomessa.

Tietysti, jos todistusaineistosi eli otantasi rajoittuu paikallisen pubin asiakkaisiin, niin siellä varmasti löytyykin juopposukujen jälkeläisiä.

Kannattaisikohan sinun ap notkua siellä baarissa vähän vähemmän...?

Ps. Minua ei lakkaa hämmentämästä se, millä innolla palstalaiset nielevät ihan mitä paskaa tahansa tarkistamatta, pitääkö väite mitenkään paikkaansa. Ettekö osaa googlettaa? Minä löysin alkoholikulutuksen tilastot 15 sekunnissa.

Vierailija
24/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on seinäjokelainen junantuoma pubiruusu, ja nyt se analyseeraa työkokemuksensa perusteella maakuntaa... joopa joo...

Vierailija
25/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tarjoilijana Vaasassa, Joensuussa ja nyt Helsingissä. Ei siinä eroa ole, aina tietyntyyppiset miehet tuppaa liikaa juotuaan avautumaan. Enemmän minusta siihen vaikuttaa miehen sosioekonominen asema. Reppanat ruikuttaa, varakkaat ei kehtaa, koska kulissit.

Vierailija
26/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on seinäjokelainen junantuoma pubiruusu, ja nyt se analyseeraa työkokemuksensa perusteella maakuntaa... joopa joo...

Mahdollisimman törkiä loukkaus on pohjalainen tapa osallistua keskusteluun.

Varsinkin jos aihe osuu liian likille ittiä.

Vierailija
27/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, savolaisistahan jo yleisin sanonta sanoo, että savolaisen puhuessa vastuu siirtyy kuulijalle. Savolaisilla jos keillä on selityspatteri päällä, jo selvänäkin saati kännissä.

Uli uli uli uli uli kun muija sitä ja tätä uli uli uli uli kotona oli kurjat olot ja isä ryyppäsi

Vierailija
28/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tarjoilijana Vaasassa, Joensuussa ja nyt Helsingissä. Ei siinä eroa ole, aina tietyntyyppiset miehet tuppaa liikaa juotuaan avautumaan. Enemmän minusta siihen vaikuttaa miehen sosioekonominen asema. Reppanat ruikuttaa, varakkaat ei kehtaa, koska kulissit.

Varakkaiden perheet ei kehtaa.

Ja se kostautuu lasten tulevissa parisuhteissa aikuisina.

Kun on joutunut nielemään hirveyksiä ja olemaan hiljaa.

Vierailija
29/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä ainoa pohojanmaata vääntävä oot sinä itte. Minä en ole sieltä päinkään.

Toistan: menes nyt kotia sieltä pubista ja lakkaa dokaamasta. Näet ihan fiksuja, työteliäitä miehiä.

Vierailija
30/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokos sä unohdit, että paljastit tausta-aineistosi heti ekassa kommentissasi? "Eipä tarvi mennä kun paikalliseen , niin heti sekunnissa löytyy muutama niiskuttaja joka itkee "juoppoa isää jonka tähären mäkin täällä ryyppään"."

Sitä se dokaaminen teettää, muisti menee....

Vierailija
31/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa.

Asuin Etelä-Pohjanmaalla 25vuotta enkä muista yhtäkään kuvailemaasi tapausta. Tosin oon asunu jo 25 muualla joten saatahan olla että ovat traumatisoituneet vasta hiljakkoin.

Joo. Pohojalaaset traumatioitui sun lähdöstäs.

Siksi ne ryyppää niin perkeleesti nykyisin.

Vierailija
32/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varakkaiden perheet ei kehtaa.

Ja se kostautuu lasten tulevissa parisuhteissa aikuisina.

Kun on joutunut nielemään hirveyksiä ja olemaan hiljaa.

Juu ei kyllä perheitä täällä baarissa näe.

Vaan niitä miehiä.

Sulla muuten menee nyt aika lailla sekaisin argumentit.

Ensin väitit pohjalaisten ryyppäävän runsaasti. Kun se väite osoitettiin valheeksi, aloit väittää, että pohjalaismiehet ei ehkä dokaa muita enemmän, mutta valittaa sitäkin enemmän kännissä.

Kun se väite kaatui, nyt alatkin selittää, että eiku eiku ne on ne perheet kun pelkää eikä uskalla valittaa. Aika hurja väite. Ja joka tapauksessa jos alkoholinkulutus on siellä pienintä koko maassa, niin silloinhan ongelma (dokaava isä) on Pohjanmaalla kumminkin pienin suhteessa muihin maakuntiin.

Mistä sä tiedät asiasta, josta ei kukaan puhu? Puhutko omasta lapsuudestasi vai mistä?

Vierailija
33/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joo mää olen sun muijas joka täällä kirjottaa.

Hyvää hääpäivää.

Vierailija
34/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö trolli. Pohjanmaalla dokataan vähiten Suomessa.

Vierailija
35/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisten puheita...

Vierailija
36/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää hääpäivää.

Juu ihan varmaan juu.... lopeta nyt jo, sulla alkaa olla aika pahat hallusinaatiot.

T. Viisikymppinen stadilaisnainen

Vierailija
37/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä ilmiö ole läpi Suomen

Jotenkin minä odotin tuota kommenttia, varsinkin jos nimenomaan pohojalaasista juopoista uskalletaan puhua.

Vierailija
38/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää hääpäivää.

Juu ihan varmaan juu.... lopeta nyt jo, sulla alkaa olla aika pahat hallusinaatiot.

Viiskymppinen stadilaisnainen toki ymmärtää pohojalaasen raavahan miehen juomakulttuuria. Vitut.

Vierailija
39/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmö trolli. Pohjanmaalla dokataan vähiten Suomessa.

Ei siellä kukaa juo ikinä,

kaikki on joko töis, kirkos tai minnesotan vierootukses lapualla.

Vierailija
40/50 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää hääpäivää.

Viiskymppinen stadilaisnainen toki ymmärtää pohojalaasen raavahan miehen juomakulttuuria. Vitut.

Juu, en kyllä omakohtaisesti omaa siitä läheisiä kokemuksia, kuten sinä siellä seinäjokelaispubissa ;-)

Mutta tilastot osaan lukea hyvin.

Ps. Mitä jos lopettaisit, hävisit jo 10-0