Pohojalaasten miesten "mull oli juoppoo isä" -traumat
Miksi niin monella "pohojalaasella" miehellä näyttää olevan jonkinasteinen juoppoisä-trauma lapsuudesta.
Tätä sitten aletaan itseensä keskittyen puida aikamiehenä sen oman perheen ja avioliiton kustannuksella.
Ei ristus.
sääli käy vaimokkeita jotka seuraa huuli pyöreänä kun "ukko taas sekooloo kuinkahan täs käy".
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
.
Ps. Mitä jos lopettaisit, hävisit jo 10-0
Kiva sulle ja
mees ny jatkamahan sitä pingiksenpeluutas, kun me aikuuset jatketaan keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Hölmö trolli. Pohjanmaalla dokataan vähiten Suomessa.
Niin onki. Pohjanmaalla oo ikinä viinaa nähtykään.
Ei oo muuten aloittaja itse selvinpäin. Tai itse asiassa kuulostaa enemmänkin pitkän viikonlopun jälkeisiltä depis-harhoilta.
Mutta tunnistan tuollaisen ihmistyypin. Hieman itseään taiteellisena ja älykkönä pitävä, alkoholiin taipuvainen reppana joka mölyää kovaan ääneen "totuutta" murteella korostaen. Oma itsetunnon puute ja kateus kiedotaan kiukuksi ja toisten haukkumiseksi. Katkeraksikin voisi sanoa.
Ja huomiotakin pitäisi kovasti saada. :(
Vierailija kirjoitti:
Ei oo muuten aloittaja itse selvinpäin. Tai itse asiassa kuulostaa enemmänkin pitkän viikonlopun jälkeisiltä depis-harhoilta.
Mutta tunnistan tuollaisen ihmistyypin. Hieman itseään taiteellisena ja älykkönä pitävä, alkoholiin taipuvainen reppana joka mölyää kovaan ääneen "totuutta" murteella korostaen. Oma itsetunnon puute ja kateus kiedotaan kiukuksi ja toisten haukkumiseksi. Katkeraksikin voisi sanoa.
Ja huomiotakin pitäisi kovasti saada. :(
Mikä tässä aiheessa niin kovasti Sinua siellä ahdistaa ja triggeröi ?
Että aiheesta keskustelun asemesta alat analysoida sen aloittajaan asettamiasi (mahdollisimman negatiivisia) oletuksiasi ja luonteenpiirteitä.
Jotenkin omituista.
Reagointi asioihin paljastaa usein selkeästi ne reagoijan omat kivut jotka projisoi (peilaa) toiseen tiesitkö sitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tarjoilijana Vaasassa, Joensuussa ja nyt Helsingissä. Ei siinä eroa ole, aina tietyntyyppiset miehet tuppaa liikaa juotuaan avautumaan. Enemmän minusta siihen vaikuttaa miehen sosioekonominen asema. Reppanat ruikuttaa, varakkaat ei kehtaa, koska kulissit.
Sä olit junatarjoilijana?
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö.
Etelä-Pohjanmaalla kulutetaan Suomen maakunnista vähiten alkoholia/quote]
Niin kulutetaanki! HIK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tarjoilijana Vaasassa, Joensuussa ja nyt Helsingissä. Ei siinä eroa ole, aina tietyntyyppiset miehet tuppaa liikaa juotuaan avautumaan. Enemmän minusta siihen vaikuttaa miehen sosioekonominen asema. Reppanat ruikuttaa, varakkaat ei kehtaa, koska kulissit.
Varakkaiden perheet ei kehtaa.
Ja se kostautuu lasten tulevissa parisuhteissa aikuisina.
Kun on joutunut nielemään hirveyksiä ja olemaan hiljaa.
Juu ei kyllä perheitä täällä baarissa näe.
Vaan niitä miehiä.Sulla muuten menee nyt aika lailla sekaisin argumentit.
Ensin väitit pohjalaisten ryyppäävän runsaasti. Kun se väite osoitettiin valheeksi, aloit väittää, että pohjalaismiehet ei ehkä dokaa muita enemmän, mutta valittaa sitäkin enemmän kännissä.
Kun se väite kaatui, nyt alatkin selittää, että eiku eiku ne on ne perheet kun pelkää eikä uskalla valittaa. Aika hurja väite. Ja joka tapauksessa jos alkoholinkulutus on siellä pienintä koko maassa, niin silloinhan ongelma (dokaava isä) on Pohjanmaalla kumminkin pienin suhteessa muihin maakuntiin.Mistä sä tiedät asiasta, josta ei kukaan puhu? Puhutko omasta lapsuudestasi vai mistä?
Kas niin. Vänkytetään ja väännellään sinne ja tänne ettei itse aiheesta tarvitsisi puhua .
Nousiko karvat pystyyn kun tartut yksittäisiin kommentteihin kuin kärpäspaperiin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tunnistan tuollaisen ihmistyypin.(
Kaltaisensa ihminen tunnistaa.
Älä tyrkytä tapojasi ihmisille.
Ei kaikki tykkää käydä pubeissa, vaikka se saattaa sinua suuresti ihmetyttää.