Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No kyllä on Nordealla jo kovat otteet tämän tunnuslukutaulukon poisottamisen kanssa!

Vierailija
12.02.2018 |

Ensin soitti virkailija että otatko sovellusta, otatko laitetta ja pysyin tiukkana ja vastasin kaikkeen ei ei ei. No päästiin lopulta yhteisymmärrykseen että katson verkkopankista itse jos ja kun sovelluksen otan käyttöön. Mitään tekstarimuistutusta en halunnut. Eikös 10 min päästä soi puhelin uudestaan ja koska en vastannut (en jaksanut samaa vääntöä uudestaan), perään tulee tekstari kuinka Nordea tässä yritti tavoitella ja tässä ole hyvä ohjeet sovelluksen käyttöönottoon - juuri se tekstari mistä nimenomaan kieltäydyin kun virkailijan kanssa juttelin!

Kommentit (646)

Vierailija
141/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, minun 2 sisarusta, minun äiti, minun isä, minun suvun 10-15 muuta henkilöä, minun 5+ lähintä ystävää ja 15+ työkaveria aikoo vaihtaa pankkia Nordeasta muualle, jos tunnuslukukortit otetaan pois!

Oletteko jotain hölmöläisiä kun pankki valitaan tuon perusteella :D

Kaikilla on omat kriteerit joilla palvelunsa valitsee.

Ei se tarkoita että pitää haukkua ihmisiä.

Vierailija
142/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhelin, jossa on sovellus, häviää, sen voi sulkea soittamalla Nordealle. Sovelluksen käyttämiseen tarvitaan joka tapauksessa PIN-koodi sekä oma käyttäjätunnus. Lisäksi kannattaa puhelimessa käyttää avauskoodia, jolloin sovellus on kolmen salasanan takana.

Voi apua :O Miten muistiongelmainen muistaa kaikki salasanat ja muut?

Käyttäjätunnus on sama, jota jo käytätkin. Pinin voit keksiä mieleisesi, nelinroinen. Ja sovelluksen voi säätää niin että kysyy vain pinin.

Taas yksi muistettava asia lisää. Ei ole oikeasti helppoa.

LOL!

Joo on se hauskaa kun joku ei muista asioita sairauden vuoksi. LOL vaan sullekin typerä kakara!

LOL miten se sit muistaa minne laittoi jonkun pahvilapun :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, minun 2 sisarusta, minun äiti, minun isä, minun suvun 10-15 muuta henkilöä, minun 5+ lähintä ystävää ja 15+ työkaveria aikoo vaihtaa pankkia Nordeasta muualle, jos tunnuslukukortit otetaan pois!

Heippa! :)

Vierailija
144/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on varmaan vanhalla isälläni pankin vaihdon paikka. Hän ei kuulemma aio tietokonetta hankkia, eikä siis omista mitään älypuhelintakaan.

No eipä se sillä pahvilätykälläkään sitten tee mitään.

Vierailija
145/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme muutoksenvastaisuutta taas, ja vielä ilmeisen nuorilla ihmisillä. Minä mummo (72 v) otin ilman muuta käyttöön tunnuslukusovelluksen, ja onhan se ylivertaisen kätevä verrattuna siihen vanhaan läpyskään, josta piti yliviivailla numeroita.

on vai?

Mun mielestä tunnuslukutaulukko on erittäin helppo ja selkeä.

Vierailija
146/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain hullu jättää tunnuslukusovelluksen ottamatta käyttöön, mielettömän kätevä

Vierailija
147/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uteliaisuudesta vain kyselen, että minkä ikäisiä te tunnuslukusovelluksen vastustajat olette?

Mä olen 40 - oma pankki on onneksi Säästöpankki, joka ei vielä ole näihin tietoturvariskiturhakkeisiin lähtenyt. Uusi tunnuslukukortti on tulossa postissa.

Mutta mutsi täytti juuri 77 vuotta ja Nordean asiakas, ei ole koskaan edes käyttänyt tietokonetta tai älypuhelinta (uusi kännykkä ostettiin kolme-neljä vuotta sitten kun vielä sai "älyttömiä" Nokian puhelimia joita on kohtalaisen helppo käyttää) ja asuu palvelutalossa. Osa maksuista on sentään suoraveloituksena, mutta jotkin laskut (esim. Kaatuneitten omaiset ry:n jäsenmaksu) suoritetaan yksittäismaksuna. Joskus maksan ne mutsin puolesta verkossa, joskus hän tekee ihan paperilla tilisiirron ja vie sen Nordeaan.

Mutsilla on verkkopankkitunnukset, koska kun uuden tilin aikanaan avasi, ne tulivat vähän niinku pakollisena kylkiäisenä. Hän kaipailee pankkikirjoja tai edes paperisia tiliotteita, kun niitäkään ei enää tahdo saada... Kirjoittaa sitten aina ylös ruutuvihkoon saldon, kun käydään verkkopankissa tai kun hän käy Nordeassa pankin tiskillä. Pitää näin kirjaa siitä, mihin pieni eläke menee.

Kuulostaa, että mutsisi tarvitsisi jo edunvalvojan.

Vierailija
148/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä että nämä tyhjätaskut ja jonnekin markka-aikaan jämähtäneet siirtyvät muiden vaivoiksi niin ei meidän massimiesten tarvitse jonottaa niin kauaa kun on oikeaa asiaa konttorille.

Vierailija
149/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa olla kyllä aika köyhä tai tyhmä jos ei ole varaa älypuhelimeen tai osaa käyttää tunnuslukusovellusta. Sellaiset joutaisi holhouksen alaisiksi.

Tyhmää on kylläkin käyttää älypuhelimella sitä pankkisovellusta.

Tietoturvariski, vaikka pankki mitä tahansa sanoisikin.

Ei ne tiedä mikä uhka huomenna tulee ilmi luurista tai/ja verkkotoiminnoista.

Vierailija
150/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordeaa puolusteleville (Nordean työntekijöille? :D ) sellainen pieni muistutus, että kun Danske (ent. Sampo, ent. Leonia, ent. Postipankki) aikoinaan ryssi oikein kunnolla verkkopankkitoiminnan, moni suomalainen asiakas oikeasti äänesti jaloillaan ja vaihtoi pankkia. Nykyään kun asiakkaat eivät enää ole sellaisia uskollisia asiakkaita kuin 50 vuotta sitten...

Uutisia en enää löytänyt kymmenen vuoden takaa, mutta tutkimuksen kyllä:

"Imagoa Sampo Pankki on luonut huomiota herättävillä mainoskampanjoilla sekä pyrkinyt näkyvyyteen. Imagoon vaikutti negatiivisesti yritysosto keväällä 2008, kun tanskalainen Danske Bank osti Sampon. Yritysoston takia Sampo Pankilla oli keväällä 2008 ongelmia järjestelmissä. Suurimpia virheitä olivat verkkopankin päivitysongelmat, konttorien järjestelmien viiveet päivityksissä sekä virheet lainojen laskutuksissa ja korttien käytössä. Näiden virheiden takia moni asiakas halusi vaihtaa pankkia. Tämä suuri muutos aiheutti myös kovaa kritiikkiä mediassa. Imago muuttui parissa kuukaudessa erittäin negatiiviseksi."

http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/6283/Raisanen_Inka.pdf;jse…

Vierailija
151/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme muutoksenvastaisuutta taas, ja vielä ilmeisen nuorilla ihmisillä. Minä mummo (72 v) otin ilman muuta käyttöön tunnuslukusovelluksen, ja onhan se ylivertaisen kätevä verrattuna siihen vanhaan läpyskään, josta piti yliviivailla numeroita.

on vai?

Mun mielestä tunnuslukutaulukko on erittäin helppo ja selkeä.

Täys paska se on.

Vierailija
152/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uteliaisuudesta vain kyselen, että minkä ikäisiä te tunnuslukusovelluksen vastustajat olette?

Mä olen 40 - oma pankki on onneksi Säästöpankki, joka ei vielä ole näihin tietoturvariskiturhakkeisiin lähtenyt. Uusi tunnuslukukortti on tulossa postissa.

Mutta mutsi täytti juuri 77 vuotta ja Nordean asiakas, ei ole koskaan edes käyttänyt tietokonetta tai älypuhelinta (uusi kännykkä ostettiin kolme-neljä vuotta sitten kun vielä sai "älyttömiä" Nokian puhelimia joita on kohtalaisen helppo käyttää) ja asuu palvelutalossa. Osa maksuista on sentään suoraveloituksena, mutta jotkin laskut (esim. Kaatuneitten omaiset ry:n jäsenmaksu) suoritetaan yksittäismaksuna. Joskus maksan ne mutsin puolesta verkossa, joskus hän tekee ihan paperilla tilisiirron ja vie sen Nordeaan.

Mutsilla on verkkopankkitunnukset, koska kun uuden tilin aikanaan avasi, ne tulivat vähän niinku pakollisena kylkiäisenä. Hän kaipailee pankkikirjoja tai edes paperisia tiliotteita, kun niitäkään ei enää tahdo saada... Kirjoittaa sitten aina ylös ruutuvihkoon saldon, kun käydään verkkopankissa tai kun hän käy Nordeassa pankin tiskillä. Pitää näin kirjaa siitä, mihin pieni eläke menee.

Solvaaminen ratkaisee tämänkin asian?

Vierailija
153/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu oli tosi kätevä siihen saakka mun kaverillakin, kunnes sen känny varastettiin.

Vierailija
154/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovellus ja mobiilipankki on käteviä. Itsekin vastustin, kun käyttöönotto tuntui hankalalta aluksi. Nyt hyvä.

Eivät toimi peruspuhelimella enkä  aio ostaa älyvempainta. Tämän lisäksi aion jatkossakin hoitaa  pankkiasiani tietokoneella.

Vierailija
155/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtekää vain matkoihinne te Nordean tuottamattomat riippakivet. Kai ymmärrätte, että pankin taholta ainakaan ei mitään muuta toivota. Pankki ei ole hyväntekeväisyyslaitos. Kyllä te olisitte jo lähteneetkin, ellette olisi pankistanne riippuvaisia; ilman pankkitiliä kun ei nykyään enää pärjää. Siksi myös palvelumaksut nousevat, asiakkaat kun eivät niistä huolimatta katoa - ainakaan ne, joista on pankille hyötyä. Myös muut pankit ovat siirtymässä pelkän tunnuslukusovelluksen käyttöön, koska se on halvin, kätevin ja turvallisin. 

Luuletko tosiaan ettei rahakkailta asiakkailta veloiteta palveluista?

Muutenhan joku olisi perustanut "rikkaiden pankin" missä kaikki on maksutonta.

Tajuatko että negatiivisten korkotasojen takia pankit joutuvat maksamaan rahan säilyttämisestä? Ei siis fyysysestä rahasta, vaan ihan kaikesta.

Siksi pankeille on kokonaisuuden kannalta tärkeää myös pientuloiset henkilöasiakkaat, jotka tuovat paljon rahaa palvelumaksujen muodossa.

Varakkailla ihmisillä on käytössä yleensä paljon enemmän palveluja kuin pienituloisilla. On asuntolainat ja siihen lainaturvavakuutus, lainalla tietysti korkokatto, luottokortit (useampia), vakuutuksia pankin kautta, säästetään rahastoihin ja muihin säästäjän tuotteisiin yms. Tavallinen pienituloinen, jolla 1-2 tiliä, verkkopankki ja electron/debit-kortti ei ole mitään verrattuna niihin tuottoihin, mitä ns. ” kunnon asiakkaista” saadaan. Usein vielä nämä, joilla vähemmän asiointia, ovat niitä jotka pankille tuottavat enemmän kuluja, esim. iäkkäät, joiden takia tarvitsee pitää kallista käteistä konttorissa. Näissä tapaamisissa tuotot vs. kulut -suhde on miinuksella.

Paljonko ne varakkaat maksaa palvelumaksuja?

Eikös ne saa kaikesta jonkun alennuksen?

Eli oletko nyt niin varma asiasta, että voit esitää numeroilla juttusi?

Vai jääkö pelkäksi turinaksi?

Vierailija
156/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa olla kyllä aika köyhä tai tyhmä jos ei ole varaa älypuhelimeen tai osaa käyttää tunnuslukusovellusta. Sellaiset joutaisi holhouksen alaisiksi.

Jotkut ovat oikeasti köyhiä. Se ei ole rikos. Eikä tunnuslukusovelluksen käyttövaikeudet tarkoita typeryyttä. Se ei ensinnäkään edes toimi kaikkien puhelimissa. Jos ihminen ei pysty tai osaa käyttää sovellusta tai laitetta vamman tai sairauden vuoksi, se ei tee hänestä typerää. Vai oikein holhouksen alaisiksi pitäisi julistaa...tuo on erittäin tyerpä ehdotus.

Vierailija
157/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä sanoo että "avainläpyskä paljon helpompi ku joku sovellus" - kuitenkaan kokeilematta kyseistä sovellusta.

Vierailija
158/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Edunvalvoja siksi, että ei osaa käyttää eikä oikeastaan edes tarvitse ns. nykytekniikkaa?

Aiotko pistää omat vanhempasi holhoukseen, kun näillä vanhemmiten pettää näkö tai kun saavat reuman, tai ylipäätään kun ovat yli 70-vuotiaita..? Toivottavasti tietävät siitä, miten "ihanan" lapsen ovat onnistuneet kasvattamaan... 

Vierailija
159/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain hullu haluaa menettää kyvyn käyttää tietokoneella nettipankkia, jos puhelin menee särki.

Vierailija
160/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhelin häviää niin pääseekö kuka vain sovelluksella tiliini? Vai pitääkö siihen syöttää joku tunnus ensin?

Valitsemasi pin-koodi

Tai sormenjälkitunnistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä