Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No kyllä on Nordealla jo kovat otteet tämän tunnuslukutaulukon poisottamisen kanssa!

Vierailija
12.02.2018 |

Ensin soitti virkailija että otatko sovellusta, otatko laitetta ja pysyin tiukkana ja vastasin kaikkeen ei ei ei. No päästiin lopulta yhteisymmärrykseen että katson verkkopankista itse jos ja kun sovelluksen otan käyttöön. Mitään tekstarimuistutusta en halunnut. Eikös 10 min päästä soi puhelin uudestaan ja koska en vastannut (en jaksanut samaa vääntöä uudestaan), perään tulee tekstari kuinka Nordea tässä yritti tavoitella ja tässä ole hyvä ohjeet sovelluksen käyttöönottoon - juuri se tekstari mistä nimenomaan kieltäydyin kun virkailijan kanssa juttelin!

Kommentit (646)

Vierailija
121/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtekää vain matkoihinne te Nordean tuottamattomat riippakivet. Kai ymmärrätte, että pankin taholta ainakaan ei mitään muuta toivota. Pankki ei ole hyväntekeväisyyslaitos. Kyllä te olisitte jo lähteneetkin, ellette olisi pankistanne riippuvaisia; ilman pankkitiliä kun ei nykyään enää pärjää. Siksi myös palvelumaksut nousevat, asiakkaat kun eivät niistä huolimatta katoa - ainakaan ne, joista on pankille hyötyä. Myös muut pankit ovat siirtymässä pelkän tunnuslukusovelluksen käyttöön, koska se on halvin, kätevin ja turvallisin. 

Luuletko tosiaan ettei rahakkailta asiakkailta veloiteta palveluista?

Muutenhan joku olisi perustanut "rikkaiden pankin" missä kaikki on maksutonta.

Tajuatko että negatiivisten korkotasojen takia pankit joutuvat maksamaan rahan säilyttämisestä? Ei siis fyysysestä rahasta, vaan ihan kaikesta.

Siksi pankeille on kokonaisuuden kannalta tärkeää myös pientuloiset henkilöasiakkaat, jotka tuovat paljon rahaa palvelumaksujen muodossa.

Varakkailla ihmisillä on käytössä yleensä paljon enemmän palveluja kuin pienituloisilla. On asuntolainat ja siihen lainaturvavakuutus, lainalla tietysti korkokatto, luottokortit (useampia), vakuutuksia pankin kautta, säästetään rahastoihin ja muihin säästäjän tuotteisiin yms. Tavallinen pienituloinen, jolla 1-2 tiliä, verkkopankki ja electron/debit-kortti ei ole mitään verrattuna niihin tuottoihin, mitä ns. ” kunnon asiakkaista” saadaan. Usein vielä nämä, joilla vähemmän asiointia, ovat niitä jotka pankille tuottavat enemmän kuluja, esim. iäkkäät, joiden takia tarvitsee pitää kallista käteistä konttorissa. Näissä tapaamisissa tuotot vs. kulut -suhde on miinuksella.

Vierailija
122/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se sovellus käytännössä toimii?

Jos haluan kännykällä vaikka maksaa nettikauppaostoksen, niin miten se voi olla turvallinen, että samalla laitteella saa myös tunnusluvun? Miten se edes tapahtuu, jos selaimessa käytän sivua ja yhtäkkiä sovellus aukeaisi?

Mitä jos kännykkä hajoaa ja se on ainoa, jolla käyttää sitä sovellusta?

Milloinkohan alkavat minulle soittelemaan... mitä tunnuslukulaite maksaa?

Tunnuslukulaitteen saa ilmaiseksi pankista. Ja on todella helppo käyttää. Minusta tuntuu, että täällä moittivat laitetta sellaiset, jotka eivät ole sitä edes nähneet saatika käyttäneet.

Helppo käyttää sinulle. Ei helppo mahdollisesti monille vanhuksille, vammaisille jne. -avustaja-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhelin, jossa on sovellus, häviää, sen voi sulkea soittamalla Nordealle. Sovelluksen käyttämiseen tarvitaan joka tapauksessa PIN-koodi sekä oma käyttäjätunnus. Lisäksi kannattaa puhelimessa käyttää avauskoodia, jolloin sovellus on kolmen salasanan takana.

Voi apua :O Miten muistiongelmainen muistaa kaikki salasanat ja muut?

Käyttäjätunnus on sama, jota jo käytätkin. Pinin voit keksiä mieleisesi, nelinroinen. Ja sovelluksen voi säätää niin että kysyy vain pinin.

Vierailija
124/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uteliaisuudesta vain kyselen, että minkä ikäisiä te tunnuslukusovelluksen vastustajat olette?

Mä olen 40 - oma pankki on onneksi Säästöpankki, joka ei vielä ole näihin tietoturvariskiturhakkeisiin lähtenyt. Uusi tunnuslukukortti on tulossa postissa.

Mutta mutsi täytti juuri 77 vuotta ja Nordean asiakas, ei ole koskaan edes käyttänyt tietokonetta tai älypuhelinta (uusi kännykkä ostettiin kolme-neljä vuotta sitten kun vielä sai "älyttömiä" Nokian puhelimia joita on kohtalaisen helppo käyttää) ja asuu palvelutalossa. Osa maksuista on sentään suoraveloituksena, mutta jotkin laskut (esim. Kaatuneitten omaiset ry:n jäsenmaksu) suoritetaan yksittäismaksuna. Joskus maksan ne mutsin puolesta verkossa, joskus hän tekee ihan paperilla tilisiirron ja vie sen Nordeaan.

Mutsilla on verkkopankkitunnukset, koska kun uuden tilin aikanaan avasi, ne tulivat vähän niinku pakollisena kylkiäisenä. Hän kaipailee pankkikirjoja tai edes paperisia tiliotteita, kun niitäkään ei enää tahdo saada... Kirjoittaa sitten aina ylös ruutuvihkoon saldon, kun käydään verkkopankissa tai kun hän käy Nordeassa pankin tiskillä. Pitää näin kirjaa siitä, mihin pieni eläke menee.

Vierailija
125/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uteliaisuudesta vain kyselen, että minkä ikäisiä te tunnuslukusovelluksen vastustajat olette?

No 100-vuotiaita tottakai! Tajuatko puupää, että se tunnuslukusovellus ei toimi kaikkien puhelimissa?

Jos sulla ei ole varaa ostaa uutta puhelinta, olet niin vähäpätöinen asiakas, ettei pankilla ole mitään intressejä pitää susta kiinni kynsin hampain. Olen itsekin vähän huolestunut pankkien vallasta, mutta miettikää nyt vähän pitemmälle, mihin se paha mieli ja protestointi kannattaa suunnata.

Vierailija
126/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se sovellus käytännössä toimii?

Jos haluan kännykällä vaikka maksaa nettikauppaostoksen, niin miten se voi olla turvallinen, että samalla laitteella saa myös tunnusluvun? Miten se edes tapahtuu, jos selaimessa käytän sivua ja yhtäkkiä sovellus aukeaisi?

Mitä jos kännykkä hajoaa ja se on ainoa, jolla käyttää sitä sovellusta?

Milloinkohan alkavat minulle soittelemaan... mitä tunnuslukulaite maksaa?

Tunnuslukulaitteen saa ilmaiseksi pankista. Ja on todella helppo käyttää. Minusta tuntuu, että täällä moittivat laitetta sellaiset, jotka eivät ole sitä edes nähneet saatika käyttäneet.

Ihan pankissa on nähty.

Työnkuva liittyy tuotteiden suunnitteluun ja muotoiluun, voin kertoa että nordea on mennyt siitä mistä aita on kaatunut.

Se on halvempi kuin konttorikaupan 2€ kiinalainen taskulaskin.

Se on lelu.

Kukaan ei ole aidossa käyttöympäristössä sitä koeponnistanut.

Vierailija
127/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minun 2 sisarusta, minun äiti, minun isä, minun suvun 10-15 muuta henkilöä, minun 5+ lähintä ystävää ja 15+ työkaveria aikoo vaihtaa pankkia Nordeasta muualle, jos tunnuslukukortit otetaan pois!

Vierailija
128/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEKSI se tunnuslukukorttipaska poistuu pian kaikilta pankeilta ikuisiksi ajoiksi.

Vierailija
129/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhelin, jossa on sovellus, häviää, sen voi sulkea soittamalla Nordealle. Sovelluksen käyttämiseen tarvitaan joka tapauksessa PIN-koodi sekä oma käyttäjätunnus. Lisäksi kannattaa puhelimessa käyttää avauskoodia, jolloin sovellus on kolmen salasanan takana.

Käyttäjätunnus on sama, jota jo käytätkin. Pinin voit keksiä mieleisesi, nelinroinen. Ja sovelluksen voi säätää niin että kysyy vain pinin.

Taas yksi muistettava asia lisää. Ei ole oikeasti helppoa.

Vierailija
130/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, minun 2 sisarusta, minun äiti, minun isä, minun suvun 10-15 muuta henkilöä, minun 5+ lähintä ystävää ja 15+ työkaveria aikoo vaihtaa pankkia Nordeasta muualle, jos tunnuslukukortit otetaan pois!

Oletteko jotain hölmöläisiä kun pankki valitaan tuon perusteella :D

Vierailija
131/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No 100-vuotiaita tottakai! Tajuatko puupää, että se tunnuslukusovellus ei toimi kaikkien puhelimissa?

Jos sulla ei ole varaa ostaa uutta puhelinta, olet niin vähäpätöinen asiakas, ettei pankilla ole mitään intressejä pitää susta kiinni kynsin hampain. Olen itsekin vähän huolestunut pankkien vallasta, mutta miettikää nyt vähän pitemmälle, mihin se paha mieli ja protestointi kannattaa suunnata.

Sä voit rauhassa protestoida sulle tärkeitä juttuja.

Vierailija
132/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ONNEKSI se tunnuslukukorttipaska poistuu pian kaikilta pankeilta ikuisiksi ajoiksi.

Mitä se sua kyrpii, jos joku muu haluaa niitä käyttää? Tee sinä kuten haluat.

Vierailija
133/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala, kyllä siinä yksi pankki kaatuu!

Vierailija
134/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan puhut. Ei ne ns. terveet tälläisiä tajua.

Vierailija
135/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL!

Vierailija
136/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtekää vain matkoihinne te Nordean tuottamattomat riippakivet. Kai ymmärrätte, että pankin taholta ainakaan ei mitään muuta toivota. Pankki ei ole hyväntekeväisyyslaitos. Kyllä te olisitte jo lähteneetkin, ellette olisi pankistanne riippuvaisia; ilman pankkitiliä kun ei nykyään enää pärjää. Siksi myös palvelumaksut nousevat, asiakkaat kun eivät niistä huolimatta katoa - ainakaan ne, joista on pankille hyötyä. Myös muut pankit ovat siirtymässä pelkän tunnuslukusovelluksen käyttöön, koska se on halvin, kätevin ja turvallisin. 

Luuletko tosiaan ettei rahakkailta asiakkailta veloiteta palveluista?

Muutenhan joku olisi perustanut "rikkaiden pankin" missä kaikki on maksutonta.

Tajuatko että negatiivisten korkotasojen takia pankit joutuvat maksamaan rahan säilyttämisestä? Ei siis fyysysestä rahasta, vaan ihan kaikesta.

Siksi pankeille on kokonaisuuden kannalta tärkeää myös pientuloiset henkilöasiakkaat, jotka tuovat paljon rahaa palvelumaksujen muodossa.

Varakkailla ihmisillä on käytössä yleensä paljon enemmän palveluja kuin pienituloisilla. On asuntolainat ja siihen lainaturvavakuutus, lainalla tietysti korkokatto, luottokortit (useampia), vakuutuksia pankin kautta, säästetään rahastoihin ja muihin säästäjän tuotteisiin yms. Tavallinen pienituloinen, jolla 1-2 tiliä, verkkopankki ja electron/debit-kortti ei ole mitään verrattuna niihin tuottoihin, mitä ns. ” kunnon asiakkaista” saadaan. Usein vielä nämä, joilla vähemmän asiointia, ovat niitä jotka pankille tuottavat enemmän kuluja, esim. iäkkäät, joiden takia tarvitsee pitää kallista käteistä konttorissa. Näissä tapaamisissa tuotot vs. kulut -suhde on miinuksella.

Ne massat kuitenkin tuovat 4-5€ kuukaudessa "palvelumaksuina" pankeille.

Pienistä puroista ja niinpäinpois...

Jos tosiaan olisi kannattavaa pitää vain 100 000 € tallatus/lainaasiakkaita, niin miksi sellaista päivittäispankkitoimintaa ei ole?

Koska ne pienasiakkaat ovat kuitenkin kulurakenteen peruskivi -varmaa tuloa, siksi.

Vierailija
137/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sen puhelimen täytyy ainakin olla 100-vuotias!

Eikä täydy. Ja mitä väliä, vaikka olisikin? Ei kaikilla ole esim. varaa älypuhelimiin.

Ja nämä varattomat asiakkaat eivät pankkia voisi vähempää kiinnostaa. Muistutan vain, mistä on kyse: kovasta bisneksestä.

Vierailija
138/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL!

Joo on se hauskaa kun joku ei muista asioita sairauden vuoksi. LOL vaan sullekin typerä kakara!

Vierailija
139/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein!

Vierailija
140/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla kyllä aika köyhä tai tyhmä jos ei ole varaa älypuhelimeen tai osaa käyttää tunnuslukusovellusta. Sellaiset joutaisi holhouksen alaisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme