Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmästyttää kaupassa ihmisten yli 100 euron ruokaostokset

Vierailija
11.02.2018 |

Toki itse sinkku kylläkin.... Ruokaostokset joskus harvoin voi olla 30 euroa, yleensä n. 20 euroa. Ihmetyttää vain että jos jolla kulla on jatkuvasti yli 100 euron ostoksia, niin miten ihmeessä on varaa?

Kommentit (418)

Vierailija
321/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on kaksi. Käydään nykyään kaupassa noin kaksi kertaa viikossa, satanen on silloin pieni raha. Kun olin vielä töissä, tuli kotimatkalla käytyä useammin kaupassa ja kertaostokset oli pienempiä.

Viime vuosina kaikki on kallistunut hirveästi. Vaikkapa esimerkkinä kahvi.

Onhan kahvi kallistunut, tarjouksista saa säännöllisesti kuitenkin alle 4 € paketti.

Kohta on äitienpäivä ja valmistujaisjuhlia, tarjouksia pukkaa joka kaupassa. Kannattaa ostaa varastoon kun se on säilyvä tuote.

Vierailija
322/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuvana eläkeläisenä suosin Lidliä perusostoksiin. 40 euroa saa hyvinkin viikon ostokset; kaksi, kolme kassillista. Jotain hyviä pesuaine, vessapaperi, kahvi ym. tarjouksia ostan muistakin kaupoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ihmiset valittaa ettei ole rahaa ruokaan/ovat köyhiä, nytkin suurimmalla osalla vapun aikana pursusi ostoskorit ja kärryt kaikenlaista. 

Vierailija
324/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön paljon vihanneksia ja hedelmiä ja haluan ne ehdottoman tuoreina joten käyn kaupassa jo niidenkin takia useamman kerran viikossa. Hyvin säilyvien elintarvikkeiden, kuivatavaran sekä pakasteiden varastot täydennän yleensä alkukuusta. Minä en osta mitään ylimääräistä ruokaa kaappeihin eikä minulla mene ollenkaan ruokaa biojätteeseen. Valmistan kaikki ruokani itse ja teen yleensä isomman annoksen ruokaa josta laitan ainakin yhden annoksen pakastimeen ja loput syön 2-3 päivän aikana, syön loppukuusta pakasteessa olevat valmiit ruoka-annokset pois. Olen melko tarkka syömisistäni enkä syö enää ollenkaan punaista lihaa, kanaa syön harvoin, mutta kalaa eri muodoissa pyrin syömään usein, myös kaupan pakastealtaan tarjontaa hyödynnän ja minulla menee yhden hengen taloudessa n. 100 euroa viikko ruokaan ja muihin päivittäistavaroihin. Minulla on onni asua supermarketin läheisyydessä.

Vierailija
325/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene S tai K kauppaan, siellä ei edes satanen riitä mihinkään, liiteristä saa jo satasella tosi paljon

Saat paljon paskaa, mutta sehän sinulle molopäälle riittääkin.

Vierailija
326/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa ruokkia teini-ikäinen jääkiekkoilija :D 

Vierailija
327/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä miten joku voi selvitä 20 eurolla viikon ruokaostoksista? Mulla menee sinkkuna ruokakauppaan (sisältäen koiran ruoat ja hygienian) 60-90 euroa viikossa. Hedelmät ja vihannekset maksaa hirveästi. Haluan syödä sairauteni takia terveellisesti, en pelkkiä nuudeleita tms.

Vierailija
328/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikossa menee noin satanen yhteensä neljähenkiseltä perheeltä ja mielestäni se on varsin hyvä. Aivan suhteessa sun sinkkutaloutesi laskuun.

Jotkut sinkut tuntuvat kokemukseni mukaan ajattelevan, että jos vaikkapa yksinhuoltajalla on lapsia, talouteen kuuluu se yksinhuoltaja, ja sitten sillä on ne lapset vähän niinkuin siinä sivussa. Ei ihan hahmotu, että jos lapsia on vaikkapa kaksi, on taloudessa kolme ihmistä, jotka syövät tarvitsevat vaatteet, tietokoneet, puhelinlaskut, jne. 

Vierailija
329/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummastuttaa nämä toisten ihmisten ostosten ihmettelijät. Eihän sitä voi tietää, miten moneksi päiväksi tai kuinka monelle hengelle ne jonkun "isot ostokset" on tarkoitettu.

Niin, oikeastaan olisi ollut parempi menetelmä, pohtiessa, kuinka on varaa, katsoa oliko kalliit vaatteet ja pyöreyttä (on ollut varaa pidempään syödä paljon eikä vain tällä yhdellä ostoskerralla), no vitsi vitsi.

Vierailija
330/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ymmärrä miten joku voi selvitä 20 eurolla viikon ruokaostoksista? Mulla menee sinkkuna ruokakauppaan (sisältäen koiran ruoat ja hygienian) 60-90 euroa viikossa. Hedelmät ja vihannekset maksaa hirveästi. Haluan syödä sairauteni takia terveellisesti, en pelkkiä nuudeleita tms.

Totta, kukaan ei voi selvitä 20 e viikossa. Ap on todennäköisesti nuori ihminen jolla on paljon aikaa käydä usein pieniä kauppaostoksia ja joka ei vain vielä ole ollut elåmäntilanteessa missä ostetaan ruuat monelle ihmiselle ruuhka-arjen keskellä, ei tämä ehkä sen ihmeelisempi aloitus ollut. Nuori ihminen pohdiskelemassa maailmaa. Ap voi korjata jos olen väärässä. Hieman utelias olen kyllä. 

Vierailija
331/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit, karkit ja kaljat ovat kalliita.

Vierailija
332/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 70 e viikossa, asun yksin.  Nykyään tilaan semmoisiin aikoihin että kotiinkuljetusmaksu pienempi. 

Vierailija
333/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä v/tun köyhä ylipäätään kauppaan edes menet?

Vierailija
334/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 litraa pepsi maxia yksistään maksaa yli 25 euroa, siihen perheen viikonloppu- ja ainakin maanantain luonasruuat, kissoille ruuat ja hiekat, niin ei sitä alle satkulla selviä.

Vierailija
335/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen kysymys on vain provosointia. 

Jokainen tajuaa, että lapsiperheen ruokakulut ovat eri luokkaa kuin sinkulla.

Ja, että hyväpalkkaisella on varaa.

Vierailija
336/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysfriikki kirjoitti:

Meillä asuu 2 aikuista sekä pieni, mutta isoruokainen kissa. Taloustilin kautta maksetaan kaikki yhteiset ruuat, pesuineet, kissan tarvikkeet yms, joten on helppo seurata, miten paljon niihin kuluu rahaa. Taloustilibudjetti on 450 euroa kuussa plus somme kertyvät bonukset n. 20 euroa. Kaikki herkut, alkoholit, lehdet ja muut turhakkeet ostetaan kukin omilla rahoilla, joten ne eivät sisälly tuohon 470 euroon. Syödään terveellistä, vegaanipainotteista ruokaa ja ostetaan aikalailla sen mukaan, mitä tekee mieli. Eli meilläkin viikon kauppalasku on yli satasen.

Ihana viesti.  "Pieni mutta isoruokainen kissa".

Vierailija
337/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä aina (kahden aikuisen talous) ruokaostokset on 250 tienoilla. Se ei perustu määrään vaan laatuun. Eikä se ole edes iso hinta kun on hankkinut kunnollisen koulutuksen ja on asianmukaiset tulot.

Sielta semmoiset pikkaiset humble braggingit "koyhia" arsyttamaan. Tosiasia tietenkin etta ruokaan saa kulutettua vaikka kuinka paljon rahaa, taitoa kysyy etta tulee vahalla toimeen. Kylla ajattelen valilla miten ihmiset voi selvita arjessaan kun on niin paljon tyottomyytta ja etuuksia leikataan ja kasvavia lapsia jotka tarvitsevat paljon ruokaa. Onhan tama aika hirveaa. Itse en syo juuri lainkaan punaista lihaa (paitsi valilla riistaa) kanaa en pysty syomaan, on niin epaeettista evasta. 

Suosittelen esim 

palkokasveja, linsseja ja papuja, ne kun maustaa hyvin siina on hyvaa ja terveellista syotavaa. 

Vierailija
338/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa kauppa reissu ja yleensä rahaa menee +-400€

Perheeseen kuuluu 2 aikuista, 5 lasta ja 3 koiraa. 

Vierailija
339/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme lasta. Viikossa menee noin 120€ ruokakauppaan. Jos kävisin vain kerran viikossa, niin menisi joka kerta yli satanen :D Mutta yleensä ostan viikonlopuksi noin 70 eurolla ja keskivaiheilla viikkoa noin 50€. Näihin euroihin saa katsoa tosi tarkkaan, mitä ostaa. Ja meitä on siis neljä. Mun matikkapäällä 4*30=120€. Käyn töissä ja saan siitä rahaa, joten on varaa ostaa itselle ja lapsille ruokaa.

Syöttekö vain halvinta kaurapuuroa, näkkäriä ja happaminta sokerijugurttia?

Vierailija
340/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkästään mansikkapussi maksaa 16 euroa, hunaja 8 euroa. Mitä paskaa te ihmiset oikein syötte?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän