Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmästyttää kaupassa ihmisten yli 100 euron ruokaostokset

Vierailija
11.02.2018 |

Toki itse sinkku kylläkin.... Ruokaostokset joskus harvoin voi olla 30 euroa, yleensä n. 20 euroa. Ihmetyttää vain että jos jolla kulla on jatkuvasti yli 100 euron ostoksia, niin miten ihmeessä on varaa?

Kommentit (418)

Vierailija
341/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää vanhemmat, joiden lapset syö jotain halpaa ja pahaa ruokaa koko lapsuutensa.

Vierailija
342/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme lasta. Viikossa menee noin 120€ ruokakauppaan. Jos kävisin vain kerran viikossa, niin menisi joka kerta yli satanen :D Mutta yleensä ostan viikonlopuksi noin 70 eurolla ja keskivaiheilla viikkoa noin 50€. Näihin euroihin saa katsoa tosi tarkkaan, mitä ostaa. Ja meitä on siis neljä. Mun matikkapäällä 4*30=120€. Käyn töissä ja saan siitä rahaa, joten on varaa ostaa itselle ja lapsille ruokaa.

Syöttekö vain halvinta kaurapuuroa, näkkäriä ja happaminta sokerijugurttia?

”Happamin sokerijugurtti”

Kaikkeen sitä juoruämmä joutuu taipumaan pilkatakseen toista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttää vanhemmat, joiden lapset syö jotain halpaa ja pahaa ruokaa koko lapsuutensa.

Halpa ei tarkoita samaa kuin paha.

Vierailija
344/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ymmärrä miten joku voi selvitä 20 eurolla viikon ruokaostoksista? Mulla menee sinkkuna ruokakauppaan (sisältäen koiran ruoat ja hygienian) 60-90 euroa viikossa. Hedelmät ja vihannekset maksaa hirveästi. Haluan syödä sairauteni takia terveellisesti, en pelkkiä nuudeleita tms.

Itse ainakin löydän ympärivuotisesti 1-2e/kg hintaan hedelmiä ja vihanneksia. Hulluntyhmä enemmistö ostaa vesikurkkua 5e/kg, vaikka siitä ei saa mitään terveyshyötyä. Mutta kun se on vihreää!

Vierailija
345/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi elämän kevät. Jos sulla menee vaan toi niin onko se sulta pois jos mulla menee sinkkuna 100 euroa viikossa? 

Vierailija
346/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On palkka tai työeläke, millä maksaa. Asun yksin ja käyn kerran tai korkeintaan kaksi kertaa viikossa kaupassa. Viikossa menee satasen verran ruokaan.  Syön terveellisesti ja siis . monipuolisesti. Paljon hedelmiä.

Vierailija
347/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ruokaa menee hirveästi rahaa. Just perjantaina päivittelin, kun kolmehenkisen perheemme viikonlopun ja ma-ti ostokset maksoivat 220€! Muistan että vielä 10 vuotta sitten selvisimme satasen halvemmalla perjantain kauppareissusta.

Meillä 2 aikuista ja kaksi teiniä, tuo 220e riittää meillä noin viikoksi, herkkujakin on.

Vierailija
348/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo pelkästään mansikkapussi maksaa 16 euroa, hunaja 8 euroa. Mitä paskaa te ihmiset oikein syötte?

Just just, että kaikki muu on paskaa paitsi mansikat ja hunaja 🤔 Mansikoille olen allerginen ja hunajaa en tarvitse mihinkään, mutta silti en paskaa syö. 

Kahden aikuisen taloudessa kauppaan menee n. 100€ viikossa.

Vierailija
349/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja tilaan yleensä kerran viikkoon noutotilauksen, joka aika usein maksaa noin satasen. En oikein ymmärrä, miten parilla kympillä muka selviää viikkoa, kun tuorepuolta pitäisi se 800g syödä päivässä. 

Miksi pitäisi syödä tuo määrä? Etkö osaa itse arvioida syömäsi ruuan määrää.

Vierailija
350/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene S tai K kauppaan, siellä ei edes satanen riitä mihinkään, liiteristä saa jo satasella tosi paljon

Liiteri näyttää olevan maaaamujen suosiossa.  Kaupasta vyöryy aina monen monta kassia raahaavaa rouvahenkilöä, välillä taksi odottaa ostarin ovella.   Kyllä panee naurattamaan😂

Vierailija
351/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästäväinen kirjoitti:

Me käymme vain kerran viikossa ruokakaupassa, siksi ostokset yleensä 200-300 välillä. Tulee halvemmaksi, kun kärryyn ei mahdu heräteostoksia, joita ottaisi aina kassalta mukaan, jos joka päivä kävisi.

Siis kuukaudn ruokamenot 800 - 1200e? Naurettavaa! Mitenkä tuo on mahdollista, syöttekö vain hernekeittoa? Meillä menee 5000e joka kuukausi.

Vierailija
352/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käy töissä, voi maksaa 100€  ihan helposti. Ei ongelmaa.

Vierailija
353/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme lasta. Viikossa menee noin 120€ ruokakauppaan. Jos kävisin vain kerran viikossa, niin menisi joka kerta yli satanen :D Mutta yleensä ostan viikonlopuksi noin 70 eurolla ja keskivaiheilla viikkoa noin 50€. Näihin euroihin saa katsoa tosi tarkkaan, mitä ostaa. Ja meitä on siis neljä. Mun matikkapäällä 4*30=120€. Käyn töissä ja saan siitä rahaa, joten on varaa ostaa itselle ja lapsille ruokaa.

Syöttekö vain halvinta kaurapuuroa, näkkäriä ja happaminta sokerijugurttia?

”Happamin sokerijugurtti”

Kaikkeen sitä juoruämmä joutuu taipumaan pilkatakseen toista

Eli lapsesi joutuvat syömään etovaa, halpaa ruokaa. Ei muuta kysyttävää.

Vierailija
354/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

säästäväinen kirjoitti:

Me käymme vain kerran viikossa ruokakaupassa, siksi ostokset yleensä 200-300 välillä. Tulee halvemmaksi, kun kärryyn ei mahdu heräteostoksia, joita ottaisi aina kassalta mukaan, jos joka päivä kävisi.

Onko sulla kymmenpäinen perhe? Mulle 30e riittää viikoksi helposti.

Toiset syö muutakin kuin maksalaatikkoa. 

Meillä kahden hengen taloudessa helposti menee tuo 30€ yhtenä päivänä. Eihän se oikeastaan vaadi kuin jonkun hyvän kalafileen ja salaattia. 

Vierailija
355/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan usein tämä aloittaja käy kaupassa? Montako kertaa viikossa? Minun ostokset ovat pääsääntöisesti yli 250 euroa kerrallaan. Siihen sisältyy pesuaineet, paperit, koiran ruuat. Enin osa on kyllä ruokaa. Mutta käynkin ostoksilla n. 10 päivän välein. 2 henkilöä taloudessa.

Vierailija
356/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästäväinen kirjoitti:

Huh, näillä on kymmenen lasta, tai sitten syövät pelkkää einestä, joka on kallista. 

Vierailija
357/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei luotolla maksaminen tarkoita velaksi syömistä. Jollain luottokorteilla kannattaa maksaa jotta säilyy edut

Tämä. Minä saan alennusta ostoksistani kun maksan luotolla. Siis ostokset tulevat aivan kirjaimellisesti halvemmaksi kun ostan ne luotolla. 

Lisäksi saan muitakin etuja. 

Vierailija
358/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo pelkästään mansikkapussi maksaa 16 euroa, hunaja 8 euroa. Mitä paskaa te ihmiset oikein syötte?

Just just, että kaikki muu on paskaa paitsi mansikat ja hunaja 🤔 Mansikoille olen allerginen ja hunajaa en tarvitse mihinkään, mutta silti en paskaa syö. 

Olisit nyt kertonut esimerkkejä siitä mitä marjoja ja hedelmiä teillä syödään. Ei itsekerättyä puolukkaakaan tarvitse hävetä, sehän on superfoodia. Harvoin vaan maistuu esim. lapsille. Olen allerginen on varsin typerä vastaus. 

Vierailija
359/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mansikat kasvaa omassa pellossa, mistä ne kesällä pakastetaan. Paikallisen tuottajan hunaja maksaa 4 €/ purkki. 

Vierailija
360/418 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja tilaan yleensä kerran viikkoon noutotilauksen, joka aika usein maksaa noin satasen. En oikein ymmärrä, miten parilla kympillä muka selviää viikkoa, kun tuorepuolta pitäisi se 800g syödä päivässä. 

Miksi pitäisi syödä tuo määrä? Etkö osaa itse arvioida syömäsi ruuan määrää.

Oletko kuullut elimistön tarvitsemista ravintoaineista ja ravintosuosituksista? Laadukas ruoka on myös sijoitus terveyteen.

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan