Miten teillä kävi friends with benefits suhteessa?
Miten tutustuitte, miten asiat eteni ,tuliko ihastumisia, miten juttui päättyi ? Oletteko kauankin ollut?
Kommentit (294)
Kai joku voisi sanoa että huonosti, nyt nimittäin asutaan yhdessä.
En ole lähtenyt moiseen ollenkaan, kun huonosti se päättyy kuitenkin.
Hyödyt täys 0. Häirintä täys 10.
Tutustuttiin, mä ihastuin, mies tunsi vain kaverillisia tunteita. Oli suhdetta sen 3kk,sit mä päätin sen ja lähdin kesäksi töihin toiselle puolelle Suomea. Sillä aikaa mies huomasikin, että on syvemmät tunteet, mä taas henkisesti hyväksyin, ettei niitä hänen puolelta ollut.
Kun mun kesätyöt loppui, tavattiin. Mies halusi seurustella enkä tajua miksi ihmeessä sanoin kyllä. Seurusteltiin 6kk,mut ei mun tunteet palanneet. Juttu oli nähty ja päätin sen, miehelle se oli kovempi paikka h yväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Siitä on jo aikaa kun mulla tämmönen panokaveri oli. Se on sellanen mies jonka olen jotenkin tuntenut jo nuoresta asti, oikeastaan kun asuttiin samoilla kulmilla niin jo lapsesta asti tuttu naama. Muistaakseni sitten paremmin tutustuin siihen ihan vaan baarissa ja siitä sitten mentiin niille, ja aloin sitten sen luona käydä sillon tällön.. Sitten oli taas vuosia taukoa ja taas jotenkin päädyin sen luo juopottelemaan jne.
No siinä kävi sitten niin, että yks kaunis kerta tämä mies tuli hakkaamaan minun oven taa ja uhkasi tulla siitä läpi, ellen avaa, joten soitin poliisit.
Senkin jälkeen on morjesteltu ja vaihdettu muutama sana nähdessä, se on alkoholisti, niin välillä olen saanut ihan hävetä kun se tulee kaupassa isoon ääneen mölisemään mulle tai huutaa minun nimeä. Kerrankin kun satuin olemaan Alkon kassalla, ja suht asiallisen oloisena vielä sillon, kun yleensä näytän hampuusilta, niin eikö se mies tullut juuri Alkoon ja kailotti mun nimeni niin että kaikki varmasti kuuli, ja huusi jotain typerää perään, voi helvetti kun hävetti. Myyjän asennekin heti muuttui, lähdin sitten äkkiä pullot kassiin survottuani ulos, ettei se mies vain ehdi perään.Mutta siis semmonen panokaveri minulla, kylän juoppo. Sillon siis kun tämä panosuhde alkoi, se oli vielä normaalihko duunari, kävi töissä ja toimi vl-isänä lapselleen. Sittemmin on täysin alkoholisoitunut.
Mitä tästä opimme, jos asut pienellä paikkakunnalla, hanki panokaverisi toiselta paikkakunnalta.
Eli oliko hän ystäväsi siis? Ystävä eduilla?
Tavattiin pian 30 vuotta sitten, yhdenyönjuttu joka eteni jonkinmaiseksi tapailuksi muttei kumpikaan kaivannut seurustelua elämäänsä joten kaveerattiin ja pantiin.
Kaveri vaihtoi kaupunkia, joten tavattiin vähän harvemmin.
Mä aloin seurustella ja silloin benefits jäi pois. Edelleen treffataan muutama kerta vuodessa, välillä kaffen merkeissä kotona, välillä oluella baarissa, joskus festarilla. Eräänlainen sielunkumppani, vieläkin osataan jatkaa toistemme lauseet loppuun.
Kaveri on meistä se moraalinvartija, mä ehkä olisin vähän utelias kokeilemaan petibuttuja parinkymmen vuoden tauon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Rakastuin palavasti ekoilla treffeillä mieheen
Mutta jutusta tuli vain fwb suhde joka kesti 3vuotta.
Ero tuli kun mies muutti muualle asumaan.
Nyt on taas uusi kierroksessa
Miten rakastutaan ekoilla treffeillä? Ihastua tai hurmioitua toisesta saattaa, kokea suurta vetovoimaa toista kohtaan. silloin puhutaan kyllä ihan eri asiasta kuin rakastuminen. Mielestäni ihmiseen ei voi rakastua tätä syvemmin tuntematta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut 2 tuommoista säätöä.
Eka sujui mielestäni hyvin kunnes mies kertoi ihastuneensa minuun ja halusi kokeilla seurustelua. Sanoin tietenkin ei, koska minulla ei ollut tunteita häntä kohtaan. Pyysi että vielä jatkettaisiin vanhalla mallilla, mutta jo heti yhden kerran tajusin tämän virheeksi. Halusi jutella niitä näitä seksin jälkeen ja vihjaili että meidän pitäisi käydä yhdessä syömässä kun kerta olin paikalla ja koska hän sattui tietämään yhden kivan paikan josta varmasti tykkäisin (mutta tiesin että kyseessä sellaista ruokaa mistä hän ei tykännyt). Pistin suhteen heti poikki.
Seuraava suhde meni mielestäni nappiin. Tavattiin aina satunnaisesti, saattoi mennä kuukausiakin välissä. Ei koskaan kyselty kuulumisia, ei jääty yökylään tai vietetty aikaa yhdessä. 7 vuotta tätä kesti, kunnes löysin jonkun jonka kanssa halusin oikeasti seurustella. Toivotettiin hyvät jatkot ja se oli siinä.
Panosuhde on panosuhde, ei FWB. Ystävän kanssa tehdään muutakin, mutta on myös seksiä. Mutta ei seurustelua, sitoutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut 2 tuommoista säätöä.
Eka sujui mielestäni hyvin kunnes mies kertoi ihastuneensa minuun ja halusi kokeilla seurustelua. Sanoin tietenkin ei, koska minulla ei ollut tunteita häntä kohtaan. Pyysi että vielä jatkettaisiin vanhalla mallilla, mutta jo heti yhden kerran tajusin tämän virheeksi. Halusi jutella niitä näitä seksin jälkeen ja vihjaili että meidän pitäisi käydä yhdessä syömässä kun kerta olin paikalla ja koska hän sattui tietämään yhden kivan paikan josta varmasti tykkäisin (mutta tiesin että kyseessä sellaista ruokaa mistä hän ei tykännyt). Pistin suhteen heti poikki.
Seuraava suhde meni mielestäni nappiin. Tavattiin aina satunnaisesti, saattoi mennä kuukausiakin välissä. Ei koskaan kyselty kuulumisia, ei jääty yökylään tai vietetty aikaa yhdessä. 7 vuotta tätä kesti, kunnes löysin jonkun jonka kanssa halusin oikeasti seurustella. Toivotettiin hyvät jatkot ja se oli siinä.
Panosuhde on panosuhde, ei FWB. Ystävän kanssa tehdään muutakin, mutta on myös seksiä. Mutta ei seurustelua, sitoutumista.
Siis ystävät keskenään voivat harrastaa seksiä. Ja puhua siitä termillä panosuhde vaikka voisi se olla myös fwb. Monet eronneet naiset ovat useissa panosuhteissa tuttujen/ystävien kanssa.
Olin 2kk fwb suhteessa ja se päättyi ihan rauhallisissa merkeissä. Ei oltu yhtään toistemme tyyppisiä, ihan kivaa kumminkin oli.
Toisen kanssa tuli tunteita ja ryhdyttiin suhteeseen, vaikka se oli ihan tuhoon tuomittu. Olin juuri eronnut, minulla oli lapsia ja 2v jälkeen mies ilmoitti ettei näe meillä yhteistä tulevaisuutta mm. jälkikasvuni takia ja siitä syystä, että jos minun kanssa haluaa lapsia niin aikaa ei tosiaan ole liikaa (olen yli 30).
Nyt tapailen yhtä miestä kevyesti, on tosi ihastunut ja itsekin vähän. Edelleen huolettaa se, että voinko saada tasapainoista parisuhdetta kun minulla on lapsia (vaikea yhteishuoltajuus, lisäksi lapsilla erityisjuttuja). Otan tosi iisisti asian suhteen ja seurailen tilanteen kehittymistä, oma elämäntilanne huomioiden en haaveile liikoja. Sen verran takkiin tässä elämässä tullut. Veikkaan, että ei tästä suhdetta tule mutta nautin seurasta ja jos mies oikeasti osoittaisi, että olisi valmis tasapainoiseen uusperhearkeen, niin voin vähän höllätä omista muureista.
Ihan hyvinhän tuo on mennyt jo viidettä vuotta.
Välillä nähään useammin, välillä on taukoa.
Netistähän näitä löytää.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä ollut monta ja nyt on menossa kolme vakkaria. Yksi on narkkari joten ei siitä mitään tulisi. On kuitenkin tumma ja niiin ihku komee...
Toinen on tummaihoinen jota kokeilin eksotiikan takia. Antaa kunnon kyydit vaikkei sillä ole sen kokoinen kuin mitä värin perusteella voisi olettaa. Sellainen tyypillinen tummaihoinen pelimies joka panee kaikkea. Turha edes yrittää mitään vakavaa sen kaa enkä ymmärrä miksi joku edes huolisi sen suhteeseen. Muuta kautta olen kuitenkin kuullut että sillä on tyttöystävä ja liuta satunnaispanoja. Asuu espoon keskustassa, vinkiksi vaan. Joskus ollaan kolmistaan hänen varatun kaverin kanssa leikitty roolipeliä raiskausfantasioilla. Et pahat n--rit murtautuu kämppääni sitoo ja laittaa jokaiseen reikään. Sen sellaista.
Kolmas on naimisissa oleva vanha herrasmies. Sellainen sokerisuhde. Vaimo lihonnut ja leikannut lyhyen letin. Kuulemma se kirjoittelee paljon tällä palstalla eivätkä sänkyhommat enää kiinnosta.
Sitten on minulla poikaystäväkin. Sellainen kiltti tavallinen suomalainen mies. Vähän hölmö ja simppeli kun uskoo että olen sille uskollinen.
Tietenkin on myös noita rändomi tinderi säätöjä mutta niitä en edes viitsi laskea. Useimmiten valkkaan vaan jonkun komean, pyydän suoraan kotiin seksiin ilman treffejä.
Oon ehkä Espoossa lähijunassa törmännyt tuohon tyyppiin. Siitä on jo vuosia aikaa, mutta kyseessä oli siis isokokoinen, tummaihoinen tyyppi, joka kailotti puhelimeen kovalla äänellä, että "Yes I got a girlfriend, but she don´t know anything..... I want you...." , jotain tota rataa. Kuuntelin silmät pyöreänä sitä kovaäänistä selitystä, enkä ollut ainoa.
Yksi päättyi, kun mies löysi puolison, toinen eteni epämääräiseen, epäviralliseen suhteeseen jossa olen edelleen. :) Emme seurustele, mutta toistaiseksi ei ole ollut myöskään tarvetta tapailla muita.
Tavattiin kesän riennoissa, tapailtiin seksin ja muun yhteyksissä noin puoli vuotta, jonka jälkeen totesin rakastuneeni ja haluavani lopettaa. Mies ei tähän suostunut ja pienen räpiköinnin jälkeen alettiin seurustella. Nyt asutaan yhdessä suunnitellen häitä ja perheen perustamista. :)
Kuulin tyypin siskolta, että koko perheensä luulee meidän seurustelevan. Katsoin parhaaksi lopettaa, jonka jälkeen löysin potenttiaalisen seurustelukumppanin ja tämä fwb-tyypo alkoi niin hankalaksi, että meni se ystävyyskin siinä samalla.
Että se siitä sitten.
Tän piti olla yhden yön juttu. On kestänyt nyt tyyliin 5 vuotta. Nähdään säännöllisen epäsäännöllisesti. On reissattu yhdessä, käyty keikoilla, lämmitetty mökkisaunaa, ajettu moottoripyörällä. Ylipäätään vietetty yhdessä aikaa. Tykätään toisistamme. Molemmat. Ja välitetään. Ihan aidosti. On mulle tärkeä. Ja mäkin hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Tän piti olla yhden yön juttu. On kestänyt nyt tyyliin 5 vuotta. Nähdään säännöllisen epäsäännöllisesti. On reissattu yhdessä, käyty keikoilla, lämmitetty mökkisaunaa, ajettu moottoripyörällä. Ylipäätään vietetty yhdessä aikaa. Tykätään toisistamme. Molemmat. Ja välitetään. Ihan aidosti. On mulle tärkeä. Ja mäkin hänelle.
Tämä olisi aivan unelma.
Olin FWB-suhteessa noin 15 vuotta vanhemman miehen kanssa, tosin hän ei tainnut tietää/ymmärtää suhteemme laitaa. Tapaisimme pari kolme vuotta ja suhde lopahti siihen, kun hän kertoi rakastavansa minua. Lopetin suhteen samantien.
Mulla oli jokin tuonsuuntainen opiskelukaverini "Leon" kanssa n. 15 vuotta sitten. Meillä oli kiinteä opiskelukaveriporukka, tehtiin ja järjestettiin kaikenlaista yhdessä, ja sieltä sitten erottui pienempiä porukoita sen mukaan, keillä synkkasi parhaiten keskenään. Tällaisessa pikkujengissä ystävystyin Leon kanssa ja uskouduttiin toisillemme monestakin jutusta. Hän oli kuitenkin aika erikoinen tyyppi, ja kun tajusin rakastuneeni häneen, tajusin samalla ettei mitään oikeaa suhdetta hänen kanssaan pysty luomaan. Pantiin kuitenkin pari kertaa bileiden jälkeen ja rohkaistuin kysymään, että onko meillä nyt fwb-suhde. Määritelmä sopi Leolle hyvin. Sattuma kuitenkin puuttui peliin pian tämän jälkeen ja tapasin yllättäen miehen, jonka kanssa kaikki natsasi. Ei ollut outoutta, ei kitkaa oikean parisuhteen muodostuksen kanssa. Tunteeni lähtivät täysillä tähän uuteen suhteeseen niin kuin tällä miehelläkin. Leo oli aikaisemmin joskus heittänyt, ettei ymmärrä rakkautta ja siksi ajattelin, että ei hänellä sen kummempia tunteita ollut meidän jutussa enkä ajatellut, että tämä uusi seurusteluni erityisemmin häntä hätkähdyttäisi. Kuulin kuitenkin myöhemmin yhteiseltä ystävältä, että Leo oli ollut aika lailla siipi maassa ja oli kutsunut minua mm. julmuriksi. Aika pian hän kuitenkin löysi tyttöystävän, kyllä, tyttöystävän eli tällä kertaa alkoi ihan seurustella. Ja sekä Leo että minä olemme onnellisia tahoillamme nykyään :)
Kuka edes keksii tuollaisia hölmöjä ilmaisuja ja lyhennyksiä…