Miten teillä kävi friends with benefits suhteessa?
Miten tutustuitte, miten asiat eteni ,tuliko ihastumisia, miten juttui päättyi ? Oletteko kauankin ollut?
Kommentit (294)
Tinderissä tavattiin. Hyvin meni neljä vuotta, kunnes nainen pilasi kaiken haluamalla muuttaa yhteen. Itkuun ja ystävyyden loppumiseen päättyi, kun nainen oli omassa päässään kuvitellut yhteistä tulevaisuutta ja välillämme olevan jotain suurempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihastuin tulisesti, mies ei. Lopetettiin säätäminen mun toiveesta ja munkin tunteet vähitellen katosi. Nykyään ollaan oikeasti hyviä kavereita ja nähdään useamman kerran vuodessa.
pannaan useamman kerran vuodessa*
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut 2 tuommoista säätöä.
Eka sujui mielestäni hyvin kunnes mies kertoi ihastuneensa minuun ja halusi kokeilla seurustelua. Sanoin tietenkin ei, koska minulla ei ollut tunteita häntä kohtaan. Pyysi että vielä jatkettaisiin vanhalla mallilla, mutta jo heti yhden kerran tajusin tämän virheeksi. Halusi jutella niitä näitä seksin jälkeen ja vihjaili että meidän pitäisi käydä yhdessä syömässä kun kerta olin paikalla ja koska hän sattui tietämään yhden kivan paikan josta varmasti tykkäisin (mutta tiesin että kyseessä sellaista ruokaa mistä hän ei tykännyt). Pistin suhteen heti poikki.
Seuraava suhde meni mielestäni nappiin. Tavattiin aina satunnaisesti, saattoi mennä kuukausiakin välissä. Ei koskaan kyselty kuulumisia, ei jääty yökylään tai vietetty aikaa yhdessä. 7 vuotta tätä kesti, kunnes löysin jonkun jonka kanssa halusin oikeasti seurustella. Toivotettiin hyvät jatkot ja se oli siinä.
Missä näissä kahdessa esimerkissä oli nyt se F(riends)-osuus? Kuulostavat ennemminkin ihan pelkiltä seksisuhteilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavattiin Tinderissä, molemmat etsivät vakavaa suhdetta. Menin poikkeuksellisesti miehen kanssa heti ekoilta treffeiltä sänkyyn, minkä totesin myöhemmin virheeksi, koska tajusin ettei meille voisi tulla koskaan vakavaa suhdetta. Seksi oli kuitenkin todella ihanaa, joten ehdotin sitten että minulle käy jos mies haluaa jatkaa tapailua FWB-pohjalta. Mies ensin kieltäytyi, koska oli ihastunut, mutta pari päivää myöhemmin muutti mieltään. Tapailimme sitten muutamia kertoja, minkä jälkeen mies laittoi suhteen poikki, koska ei sittenkään tykännyt siitä ettei se voinut minun puoleltani edetä mihinkään. Jättämiskeskustelun aikana hän kuitenkin vihjaili, että hän ehkä haluaisi minun pyytelevän häntä jäämään (en tiedä oliko ajatellut näin saavansa aikaiseksi ns. kunnon suhteen vai mitä). Minusta tuntui hämmentävän pahalta, ottaen huomioon että olin ja olen täysin varma ettei vakavaan suhteeseen tosiaan ollut mahdollisuuksia. Itkinkin sinä iltana.
Myöhemmin mies on kysellyt kertaalleen kuulumisia ja pohtinut, pitäisikö palata yhteen. Pysyin kuitenkin tiukkana, koska oli aikamoisen raastavaa tuo draama, ja olin varma että sitä olisi tulossa lisää jos yrittäisimme uudelleen.
Uskon että FWB voi toimia tosi hyvinkin, mutta sen pitäisi olla kummaltakin puolelta juuri sitä, mitä halutaan. Jos toinen haluaisi enemmän, on iso riski että siinä sattuu. Ja suhteen loppuminen mistä tahansa syystä voi sattua, vaikka rakkautta siinä ei varsinaisesti olisikaan. Itseäni satutti hyvän keskustelukumppanin, rentouttavan seksin ja hyvältä tuntuvan fyysisen läheisyyden menettäminen, kun olin samalla kuormittavassa elämäntilanteessa ja suhde tuntui todelliselta henkireiältä kaiken sen stressin ja paineiden keskellä.
No jo on ihme touhua. Päätät ettei tule mitään vakavaa edes yrittämättä ja vaikka mies oli kiinnostunut. Kyllä elämä pitää tehdä vaikeaksi.
Se nyt vain oli selvää minulle, kuten joskus käy. Et sinä itsekään halua seurustella kaikkien tapaamiesi ihmisten kanssa.
t. 3
Mutta nussia haluat? Lääkkeet.
Onko friends with benefits sinulle konseptina ollenkaan tuttu? Jotkut ihmiset voivat harrastaa seksiä sellaisenkin kanssa, jonka kanssa ei halua parisuhdetta.
Seksi tuon miehen kanssa toimi tosi hyvin, mutta parisuhde ei olisi toiminut. Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää?
t. 3
Tällä palstalla seksi ei ole vain seksiä. Siihen liittyy mystiikkaa ja kirjoittamattomia sääntöjä. Yksi niistä on että seksi ei voi olla kivaa ja harmitonta, vaan ennen pitkää turmelee harrastajansa, joka ei tähtää kohti avioliiton pyhää satamaa
Tutustuttiin töissä, pyöräiltiin työmatkoja yhdessä, kaikenlaisia samanlaisia intressejä. Komeakin on. Kun sitten erosin pitkästä avioliitosta, rohkaisin itseäni ja kysyin suoraan olisiko kiinnostusta tällaiseen fwb juttuun. Olemme nyt pitäneet yhteyttä reilu kaksi vuotta. Jossain vaiheessa halusin enemmän, hän ei. Tapailin muita, hän säikähti ja tajusi sittenkin haluavansa olla vakavammin kanssani. Erilaiset elämäntilanteemme eivät sitten kuitenkaan sulautuneet toisiinsa (minulla lapsia, hänellä ei), joten lopetin. Kaipaus iski ja palattiin taas yhteen fwb merkeissä. kumallakin on vapaus hakea sitä vakavampaa suhdetta tai ihan vaan vaikka paneskella muita, mutta eipä sitä ole vielä tapahtunut. Ja tosiaankin touhutaan ystävinä kaikenlaista, vaikka kun varsinkin minun aikani on kortilla, painottuvat tapaamisemme seksiin. Joka on taivaallista! Näemme vähintään kerran viikossa ja whatsappaillaan päivittäin pitkiä rimpsuja. Tykkään hänestä ja hän minusta, mutta jatketaan näin, vaikka niin haluaisin että hän pystyisi olla todellinen osanen arkista elämääni, niinkuin minä hänen... Välillä koen sydänsuruja, joten jossain vaiheessa tähän täytyy tulla muutos. Muttei ihan vielä.
Vierailija kirjoitti:
up
and in?
Vierailija kirjoitti:
Olin monta vuotta fwb-suhteessa mieheen, johon olin ihastunut ja sydänsuruahan siitä mulle tuli, kun ei miehen tunteet syventyneet missään vaiheessa. Myöhemmin aloitin uuden fwb-jutun miehen kanssa, josta tiesin etten häneen ikinä ihastuisi, koska oli esim. huumorintajultaan niin erilainen kuin minä. Jonkin aikaa se sujuikin iha hyvin, mutta sitten alkoi tuntua jotenkin likaiselta, että tyyppi käy luonani lähinnä paneskelemassa, enkä suuremmin edes tykännyt koko ihmisestä, vaikka hän ihan mukava olikin.
Siis tämän kanssa samanlaisia kokemuksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin monta vuotta fwb-suhteessa mieheen, johon olin ihastunut ja sydänsuruahan siitä mulle tuli, kun ei miehen tunteet syventyneet missään vaiheessa. Myöhemmin aloitin uuden fwb-jutun miehen kanssa, josta tiesin etten häneen ikinä ihastuisi, koska oli esim. huumorintajultaan niin erilainen kuin minä. Jonkin aikaa se sujuikin iha hyvin, mutta sitten alkoi tuntua jotenkin likaiselta, että tyyppi käy luonani lähinnä paneskelemassa, enkä suuremmin edes tykännyt koko ihmisestä, vaikka hän ihan mukava olikin.
Siis tämän kanssa samanlaisia kokemuksia
Jep, saatainen olo tulee ennemmin tai myöhemmin, näin minullekin. Ja eihän siinä pelkässä panemisessa pidemmän päälle mitään ajatusta edes ole - emme me sentään elukoita ole.
Tavattiin, tutustuttiin ja todettiin tulevamme hyvin toimeen. Lipsahti seksiksi sitten jossain välissä, minkä jälkeen varoittelin, ettet sitten mene ja rakastu, että tää on tällainen satunnainen fwb-juttu vain. Tunteita alkoi kuukausien kuluessa kehittyä molemmilla ja mies ehdotti seurustelua, itse hanasin vastaan. Varoittelin, etten ole suhteeseen valmis vielä pitkään aikaan. Lähdimme lopulta yhdessä matkalle, jossa sairastuin vakavasti. Mies piti minusta hyvää huolta, ja kuumepäissäni ehdotin, että kokeillaan nyt sitten sitä parisuhdetta.
Yhtä on pidetty nyt pian seitsemän vuotta. Elämäni rakkaustarina, enkä olisi koskaan uskonut.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä ollut monta ja nyt on menossa kolme vakkaria. Yksi on narkkari joten ei siitä mitään tulisi. On kuitenkin tumma ja niiin ihku komee...
Toinen on tummaihoinen jota kokeilin eksotiikan takia. Antaa kunnon kyydit vaikkei sillä ole sen kokoinen kuin mitä värin perusteella voisi olettaa. Sellainen tyypillinen tummaihoinen pelimies joka panee kaikkea. Turha edes yrittää mitään vakavaa sen kaa enkä ymmärrä miksi joku edes huolisi sen suhteeseen. Muuta kautta olen kuitenkin kuullut että sillä on tyttöystävä ja liuta satunnaispanoja. Asuu espoon keskustassa, vinkiksi vaan. Joskus ollaan kolmistaan hänen varatun kaverin kanssa leikitty roolipeliä raiskausfantasioilla. Et pahat n--rit murtautuu kämppääni sitoo ja laittaa jokaiseen reikään. Sen sellaista.
Kolmas on naimisissa oleva vanha herrasmies. Sellainen sokerisuhde. Vaimo lihonnut ja leikannut lyhyen letin. Kuulemma se kirjoittelee paljon tällä palstalla eivätkä sänkyhommat enää kiinnosta.
Sitten on minulla poikaystäväkin. Sellainen kiltti tavallinen suomalainen mies. Vähän hölmö ja simppeli kun uskoo että olen sille uskollinen.
Tietenkin on myös noita rändomi tinderi säätöjä mutta niitä en edes viitsi laskea. Useimmiten valkkaan vaan jonkun komean, pyydän suoraan kotiin seksiin ilman treffejä.
Tämän kirjoittaja on palstauli, eikä nainen, jos jäi epäselväksi.
Vierailija kirjoitti:
Tavattiin Tinderissä, molemmat etsivät vakavaa suhdetta. Menin poikkeuksellisesti miehen kanssa heti ekoilta treffeiltä sänkyyn, minkä totesin myöhemmin virheeksi, koska tajusin ettei meille voisi tulla koskaan vakavaa suhdetta. Seksi oli kuitenkin todella ihanaa, joten ehdotin sitten että minulle käy jos mies haluaa jatkaa tapailua FWB-pohjalta. Mies ensin kieltäytyi, koska oli ihastunut, mutta pari päivää myöhemmin muutti mieltään. Tapailimme sitten muutamia kertoja, minkä jälkeen mies laittoi suhteen poikki, koska ei sittenkään tykännyt siitä ettei se voinut minun puoleltani edetä mihinkään. Jättämiskeskustelun aikana hän kuitenkin vihjaili, että hän ehkä haluaisi minun pyytelevän häntä jäämään (en tiedä oliko ajatellut näin saavansa aikaiseksi ns. kunnon suhteen vai mitä). Minusta tuntui hämmentävän pahalta, ottaen huomioon että olin ja olen täysin varma ettei vakavaan suhteeseen tosiaan ollut mahdollisuuksia. Itkinkin sinä iltana.
Myöhemmin mies on kysellyt kertaalleen kuulumisia ja pohtinut, pitäisikö palata yhteen. Pysyin kuitenkin tiukkana, koska oli aikamoisen raastavaa tuo draama, ja olin varma että sitä olisi tulossa lisää jos yrittäisimme uudelleen.
Uskon että FWB voi toimia tosi hyvinkin, mutta sen pitäisi olla kummaltakin puolelta juuri sitä, mitä halutaan. Jos toinen haluaisi enemmän, on iso riski että siinä sattuu. Ja suhteen loppuminen mistä tahansa syystä voi sattua, vaikka rakkautta siinä ei varsinaisesti olisikaan. Itseäni satutti hyvän keskustelukumppanin, rentouttavan seksin ja hyvältä tuntuvan fyysisen läheisyyden menettäminen, kun olin samalla kuormittavassa elämäntilanteessa ja suhde tuntui todelliselta henkireiältä kaiken sen stressin ja paineiden keskellä.
>Menin poikkeuksellisesti miehen kanssa heti ekoilta treffeiltä sänkyyn
Kyllä kyllä
Näitä on ollut paljon. Useimmin on harrastettu hyvää seksiä muutamasta kuukaudesta pariin vuoteen ja samalla annettu toiselle hellyyttä ja seuraa sen verran, mitä on kyetty. Usein jompikumpi on ollut vähemmän ihastunut ja siksi sitoutumista ei ole tapahtunut. Ihan hyviä muistoja, mieluummin hyvä fwb-suhde kuin yksin.
Yleensä ne nojaavat siihen, että toinen osapuoli haluaa enemmän kuin toinen. Useimiten ne hiipuvat siihen, että naisilla on helppo löytää niitä laastareita ja jatkaa matkaa.
Me olimme naapureita ja kavereita pidemmältä ajalta. Sitten molemmat tahoillamme eronneina päätettiin kokeilla tällaista kaveripano- kuviota matalalla profiililla ja luottamuksella. Se loppui siihen että mies oli kehuskellut monille yhteisille tutuillemme harrastaneensa seksiä kanssani. Siihen meni myös ystävyys ja nyt väistelen tyyppiä parhaani mukaan kun ei meinaa jättää rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä ollut monta ja nyt on menossa kolme vakkaria. Yksi on narkkari joten ei siitä mitään tulisi. On kuitenkin tumma ja niiin ihku komee...
Toinen on tummaihoinen jota kokeilin eksotiikan takia. Antaa kunnon kyydit vaikkei sillä ole sen kokoinen kuin mitä värin perusteella voisi olettaa. Sellainen tyypillinen tummaihoinen pelimies joka panee kaikkea. Turha edes yrittää mitään vakavaa sen kaa enkä ymmärrä miksi joku edes huolisi sen suhteeseen. Muuta kautta olen kuitenkin kuullut että sillä on tyttöystävä ja liuta satunnaispanoja. Asuu espoon keskustassa, vinkiksi vaan. Joskus ollaan kolmistaan hänen varatun kaverin kanssa leikitty roolipeliä raiskausfantasioilla. Et pahat n--rit murtautuu kämppääni sitoo ja laittaa jokaiseen reikään. Sen sellaista.
Kolmas on naimisissa oleva vanha herrasmies. Sellainen sokerisuhde. Vaimo lihonnut ja leikannut lyhyen letin. Kuulemma se kirjoittelee paljon tällä palstalla eivätkä sänkyhommat enää kiinnosta.
Sitten on minulla poikaystäväkin. Sellainen kiltti tavallinen suomalainen mies. Vähän hölmö ja simppeli kun uskoo että olen sille uskollinen.
Tietenkin on myös noita rändomi tinderi säätöjä mutta niitä en edes viitsi laskea. Useimmiten valkkaan vaan jonkun komean, pyydän suoraan kotiin seksiin ilman treffejä.
Tämän kirjoittaja on palstauli, eikä nainen, jos jäi epäselväksi.
Eihän nyt kukaan suomalainen nainen tuolla lailla käyttäydy. Ei...
Tavattiin 3-4kk sitten tinderistä. Alussa toinen ehdotti tapailua tiuhaankin, ihastuttiin vähän puolin ja toisin. Sitten sanoi, ettei välttämättä etsi seurustelua, muttei myös pelkkää seksisuhdetta, kun ei siitä saa niin irti. Seurustelu tapahtuu jos on tapahtuakseen. Tästä olin aluksi hyvin näreissäni ajatuksissani ja ajattelin, että ei nähdä, se on jokotai.
Sitten nähtiin kuitenkiin, lähdettiin veneilemään. Tästä eteenpäin ollaan käyty huvipuistoissa, muutaman yön kaupunkireissuilla, veneilemässä useammin, rannalla, syömässä, leffoissa, kaupoissa, keilailemassa, yövytään tms. Joskus ollaan vaan, eikä tehdä mitään. Seksi kuuluu toki näihin, joko yhden kerran tai useammin. Ja se läheisyys.
Ei olla puhuttu mitään vakavampaa, nähdään sen verran harvoin, ettei tätä seurusteluksi kumpikaan määritä. Sanoisin, että ollaan ystävyksiä, jossa on mukavia aktiviteetteja ja se läheisyys. Tässä suhteessa ei jaeta arkea, ei suunnitella tulevaisuudesta, ei nähdä toisen ystäviä eikä edes kutsuta heitä nimillä, eikä perhettä.
Ollaan myös luonteeltamme kuin yö ja päivä, hän on todella äkkipikainen ja minä rauhallinen ja harkitsen. Tämänkään takia suhde ei pelittäisi, mutta näin tämä pelittää, ja uskon, että suhde hiipuu aikanaan kun hiipuu.
Ollaan reilu vuos oltu ns.fwb-suhteessa. Ei pitän olla tunteita. Mut nyt on kyselty jo et onks mul joku toinen ja kun yks sen tuttu ehdotteli mulle treffejä, toinen muuttu etäiseksi.. Mietin vaa onko toisella sittenkin tullu tunteet mukaan?
Mulla ollut 2 tuommoista säätöä.
Eka sujui mielestäni hyvin kunnes mies kertoi ihastuneensa minuun ja halusi kokeilla seurustelua. Sanoin tietenkin ei, koska minulla ei ollut tunteita häntä kohtaan. Pyysi että vielä jatkettaisiin vanhalla mallilla, mutta jo heti yhden kerran tajusin tämän virheeksi. Halusi jutella niitä näitä seksin jälkeen ja vihjaili että meidän pitäisi käydä yhdessä syömässä kun kerta olin paikalla ja koska hän sattui tietämään yhden kivan paikan josta varmasti tykkäisin (mutta tiesin että kyseessä sellaista ruokaa mistä hän ei tykännyt). Pistin suhteen heti poikki.
Seuraava suhde meni mielestäni nappiin. Tavattiin aina satunnaisesti, saattoi mennä kuukausiakin välissä. Ei koskaan kyselty kuulumisia, ei jääty yökylään tai vietetty aikaa yhdessä. 7 vuotta tätä kesti, kunnes löysin jonkun jonka kanssa halusin oikeasti seurustella. Toivotettiin hyvät jatkot ja se oli siinä.