Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksen saa olla työttömänä kun viihdyn näin ja työhalukkaita ihmisiä kuitenkin riittää?

Vierailija
10.02.2018 |

Mikä ongelma? Työpaikoista on kova kilpailu. Jääpä teille halukkaille enemmän.

Kommentit (639)

Vierailija
101/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi ylös, kuka teistä vielä ihmettelee miksi siirsin kirjani (ja verojen maksun) Viroon?

Vierailija
102/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, talous ei toimi minään nollasummapelinä. Todellisuudessa työpaikkoja syntyy aktiivisuudella. Mitä useampi työtön ottaa työkeikkaa, tekee itseään tykö ja tunkee työpaikoille, sitä enemmän syntyy työpaikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun työssä tarvitse käydä kunhan mun ei tarvitse maksaa veroja sun elättämistä varten.

Ei sun verot ketään työttömiä elätä.

Kansanedustajia, yritystukia ja vaikka ylisuuria eläkkeitä huomaat maksavasi.

Työttömyyskorvaus on tässä kuviossa kuin se 10snt lantti, jota et jaksanut nostaa likaiselta kadulta.

Vierailija
104/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan haluais että mun työpaikan olis saanut joku joka on töihin pakotettu karenssin uhalla.

Töitä ei riitä kaikille, hyvä jos joku haluaa olla työtön, minä en halua.

Saa minunkin puolestani olla työtön mutta en minä siitä halua maksaa näitä 40% veroja, jotka nyt selkärahastani revitään

Ne kaikki 40 prosenttiahan meneekin työttömille. Vitu pässi. :P

Kyllä käytännössä menee kaikkien muiden kuin itseni ja perheeni eduksi. Käytännössä maksamillani välillisillä veroilla katan jo reilusti "minun käyttämäni palvelut" julkisyhteisöjen kuluista. Välillisiä veroja maksan noin 20 000, joka on yli tuplaten sen mitä minua hyödyttävien palveluiden tuottaminen maksaa. Tämä siis sisältää koulutuksen ja terveydenhuollonkin kokonaisuudessaan.  Näin ollen puolet maksamistani välillisistä veroista ja KAIKKI välittömät verot menevät muiden elättämiseen. Koska nämä rahat ryöstetään minulta, en vain menetä veroina niitä rahoja vaan myös niiden tuoton vuosittain ad infinitum. Eli viime vuodenkin "turhista" veroista johtuen menetän tältä vuodelta noin 4000€ pääomatuoton, ensi  vuodelta menetänkin sitten jo 8200€ tuoton jne. Kolmantena vuonna menetetty tuotto jo yksistään ylittää sen mitä minua hyödyttävien palveluiden tuottaminen maksaa!

Kohtuullistako, että minä en vain maksa poskettomia veroja vaan menetän myös pääomien tuoton ikuisiksi ajoiksi että sinä saisit makoilla sängyllä ja syljeskellä kattoon. Ei minusta.

Suurin osa suomalaisista saa elämänsä aikana tulonsiirtoja kuin enemmän kuin maksaa. Luultavasti sinäkin, viimeisttään sitten kun alat pummia eläkettä.

Vierailija
105/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, talous ei toimi minään nollasummapelinä. Todellisuudessa työpaikkoja syntyy aktiivisuudella. Mitä useampi työtön ottaa työkeikkaa, tekee itseään tykö ja tunkee työpaikoille, sitä enemmän syntyy työpaikkoja.

Mutta työnantajat eivät palkkaa silpputöihin, joten argumenttisi ei ole validi.

Vierailija
106/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisin sellaista aktiivimallia, että tietyn ajan kun on ollut työttömänä, pitäisi hakea edes se muutama työpaikka kuussa. Ja niistä tekisi selvityksen mitä on hakenut. Ei vaadi paljoa, ja elämäntapatyöttömiä ei oikeasti tarvitse elättää.

Luuletko tosiaan että palkkaavat pitkäaikaistyöttömän?

Aika yhtä tyhjän kanssa tuokin ehdotus.

Vierailija
107/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset on toisistaan riippuvaisia maailmassa.

Millä tavalla minä työssäkäyvänä olen riippuvainen ap:n kaltaisesta ideologisesta ikityöttömästä? Elämäni ja koko maailma olisi parempi paikka ilman näitä siivelläeläjiä.

No laita uzi laulamaan sitten. Vittuako täällä uliset.

Vierailija
108/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tilastojen valossa sillä tuskin onkaan merkitystä, jos ap on työttömänä eikä edes yritä. Se ei korvauksien kokonaismäärää muuta mihinkään niin kauan, kun työvoimasta ei ole pulaa.

Mutta lähdetään yhteiskunnan kannalta silti aika huteralle polulle, jos hyväksytään se moraalinen ajatus, että on okei olla yrittämättä mitään, vaikka on työkykyinen. Se rapauttaa kaikkien moraalia ihan riippumatta oletko työssä vai et ja syventää vain vastakkainasettelua eri ihmisryhmien välillä.

Toimiva yhteiskunta vaatii sen, että jokainen työkykyinen haluaa osallistua sen pyörittämiseen omalla panoksellaan. Mikään muu ei voi olla lähtökohtana.

Kaikki ihmiset ei halua olla edes elossa. Millä vitulla sinä pakotat heidät haluamaan jotain "yhteiskunnan pyörittämistä".

Vierailija
109/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa työssäkäyvien "Minä elätän sinut" -asenne. Siinä on melkoista jumalan paikkaa otettu.

.

Totta! Aina sama vinkuminen, ihan kuin veroja maksava työläinen ei itse koskaan saisi mitään hyötyä maksamistaan veroeuroista vaan kaikki menisi lyhentämättömänä suoraan työttömän tilille. Somessa opittu mantra jota hoetaan vain kun halutaan lyödä lyötyä.

En oikeasti usko, että kyse on tuosta. Vaan enemmänkin siitä, että esim noin 40% veroprosentti kyllä turhauttaa. Oman elintason nostaminen töitä tekemällä ei oikeasti ole kovin palkitsevaa. Ja siksi turhauttaa, jos ihminen omasta tahdostaan heittäytyy sen tukiverkon varaan, joka on tarkoitettu tilapäiseksi avuksi, ja niille, jotka eivät ole työkykyisiä. Toki paljon, paljon suurempiakin rahareikiä on, ei sitä kukaan kiistä.

Suomalaisten keskipalkka verojen jälkeen on parin tonnin kieppeillä kuussa. Se on historiallisen korkea taso mihin tahansa maailmankolkkaan ja aikakauteen verrattuna. Ihmiskunnassa ei juuri kukaan juuri koskaan ole ollut niin rikas. Ja silti viitsitään valittaa "kun meni 40 prosenttia veroa". Häpeäisitte.

Vierailija
110/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisin sellaista aktiivimallia, että tietyn ajan kun on ollut työttömänä, pitäisi hakea edes se muutama työpaikka kuussa. Ja niistä tekisi selvityksen mitä on hakenut. Ei vaadi paljoa, ja elämäntapatyöttömiä ei oikeasti tarvitse elättää.

Luuletko tosiaan että palkkaavat pitkäaikaistyöttömän?

Aika yhtä tyhjän kanssa tuokin ehdotus.

Luuletko että saat töitä jos et hae? Tai tekemättä mitään olisit millään tavalla ansainnut työttömyystukeasi?

Vierailija
111/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisi pummi omilla rahoillasi.

Vierailija
112/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan haluais että mun työpaikan olis saanut joku joka on töihin pakotettu karenssin uhalla.

Saa minunkin puolestani olla työtön mutta en minä siitä halua maksaa näitä 40% veroja, jotka nyt selkärahastani revitään

Kyllä käytännössä menee kaikkien muiden kuin itseni ja perheeni eduksi. Käytännössä maksamillani välillisillä veroilla katan jo reilusti "minun käyttämäni palvelut" julkisyhteisöjen kuluista. Välillisiä veroja maksan noin 20 000, joka on yli tuplaten sen mitä minua hyödyttävien palveluiden tuottaminen maksaa. Tämä siis sisältää koulutuksen ja terveydenhuollonkin kokonaisuudessaan.  Näin ollen puolet maksamistani välillisistä veroista ja KAIKKI välittömät verot menevät muiden elättämiseen. Koska nämä rahat ryöstetään minulta, en vain menetä veroina niitä rahoja vaan myös niiden tuoton vuosittain ad infinitum. Eli viime vuodenkin "turhista" veroista johtuen menetän tältä vuodelta noin 4000€ pääomatuoton, ensi  vuodelta menetänkin sitten jo 8200€ tuoton jne. Kolmantena vuonna menetetty tuotto jo yksistään ylittää sen mitä minua hyödyttävien palveluiden tuottaminen maksaa!

Kohtuullistako, että minä en vain maksa poskettomia veroja vaan menetän myös pääomien tuoton ikuisiksi ajoiksi että sinä saisit makoilla sängyllä ja syljeskellä kattoon. Ei minusta.

Voisitko tiivistää ja tehdä kappalejaot, silmät vilisee tekstissä.

On katsos niin kovapalkkainen ja suuri ammattiosaaja ettei osaa edes kirjoittaa.

Vierailija
113/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vitt* nyt selvisi taas millaista porukkaa av:lla oikein on, elämäntapatyöttömiä. Ei mitään häpeää, että työssäkäyvät ihmiset maksaa veroja ja sen teidänkin elämisen. Ansaitsisitte olla ilman mitään tukia niin jo varmasti alkaisi työnteko maistua.

Vierailija
114/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että jos joku ei halua tai kykene töihin, niin olkoon sitten tekemättä, kunhan ei ole häiriöksi. En pidä työttömiä niin suurena ongelmana, koska suurin osa haluaa työllistyä ja moni työllistyykin.  Jos siellä on joku prosentti näitä ideologisesti työttömiä, niin sitten on. Sen sijaan vituttaa ne sadat miljoonat, jotka kuskataan verottajan ulottumattomiin ulkomaille rikkaiden toimesta, eikä kukaan tunnu kyselevän niiden perään. Joku työttömän almu on hyttysen paska niihin summiin verrattuna.

Vierailija
115/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistetään.

Julkisyhteisöjen kulut, jotka minua, edes jotenkin koskettaa ovat henkeä kohden 9621 €/vuosi

Tässä summassa on mukana  mm. turvallisuus, terveydenhoito ja koulutus.

Välillisiä veroja viime vuonna maksoin yli 20 000 €/vuosi

Välittömiä veroja maksoin 40% palkastani.

Välittömiä veroja maksoin 28% pääomatuloistani.

Jos julkisyhteisöjen kulut, joista hyödyn ovat henkeä kohden 9621€, niin voi ajatella että tämä on minun velvollisuuteni kattaa. Koska maksoin välillisiä veroja 20 000, ja reilu maksuosuus olisi 9621 €, on tämä 10 379 € epäreilua osuutta, eli minulta ryöstetty. Lisäksi minulta on ryöstetty nuo välittömät verot.

Jos tätä ryöstöä ei olisi tapahtunut, olisin sijoittanut nämä rahat pahan päivän varalle. Tämän ryöstetyn pääoman tuotto olisi tuonut minulle 4000 € vuosittaisen tuoton. Koska samalla suhteella ryöstö jatkuu myös tänä vuonna, tämän vuoden ryöstösaaliista menetän uuden 4000€ vuodessa, eli yhteensä 8000 € + 200 € tuoton edellisvuoden 4000 eurolle. Kolmantena vuotena menetys on jo 4410+4200+4000€, eli pelkät pääomatuottomenetykset 3. vuonna on 12610€.  Ja kun minun osuuteni yhteiskunnan kuluista on se 9621€ menetän enemmän rahaa tuottoina vuosittain kuin mikä minun osuuteni olisi.

Joten kolmannesta vuodesta lähtien kaikki maksamani verot ovat minulta ryöstettyä pääomaa, koska pystyisin pääoman tuotoilla kattamaan oman osuuteni. Tästä eteenpäin tämä epäkohta vain pahenee kun menetän entistä enemmän pääomaa ja sen tuottoa.

Olen ollut nyt parikymmentä vuotta työelämässä, joten jos olisin nämä maksetut verot voinut käyttää oman sosiaaliturvani rakentamiseen, tulisi minulle tällä hetkellä noin 2000€ ylimääräinen kuukausittainen "kansalaispalkka", ja siltikin olisin maksanut "oman osuuteni". Eli olisin riippumaton yhteiskunnan almuista. Mutta kun minua on verotuksellisesti ryöstetty, niin en ole tätä riippumattomuutta vielä pystynyt rakentaa.

Oletko vetänyt nuo luvut omasta vai jonkun muun hatusta? 

Et laske mukaan esimerkiksi sellaisia asioita kuten maanpuolustus, yhteiskuntarauhan ylläpito, yritystoiminnan mahdollistavan lainsäädännön ja sen toiminnasta huolehtivan oikeuslaitoksen toiiminnan ylläpitö jne.

Todellisuudessahan työttömyysturvasta suurimman yksittäisen osan maksavat työnantajat, joten sinun palkastasi se ei ole pois.

Sosiaaliturva on nykyisellään liian kallis. Mutta sen väittäminen, että puolet maksetuista veroista kuluisi siihen on kyllä puppua.

Olin laskenut mukaan. Kannattaisi tosiaan tutustua mihin se raha menee, ja paljon se on nuppia kohden.

Julkisyhteisöjen kokonaismenot tehtävittäin.

G0  Tehtävät yhteensä 21 786 €/henk/vuosi

G01  Yleinen julkishallinto 3 255 €/henk/vuosi

G02  Puolustus 513 €/henk/vuosi

G03  Yleinen järjestys ja turvallisuus 478 €/henk/vuosi

G04  Elinkeinoelämän edistäminen 1 816 €/henk/vuosi

G05  Ympäristönsuojelu 91 €/henk/vuosi

G06  Asuminen ja yhdyskunnat 156 €/henk/vuosi

G07  Terveydenhuolto 2 739 €/henk/vuosi

G08  Vapaa-aika, kulttuuri ja uskonto 566 €/henk/vuosi

G09  Koulutus 2 389 €/henk/vuosi

G10  Sosiaaliturva 9 784 €/henk/vuosi

Tuossa sosiaaliturvassa on suurimpana ryhmänä mummojen eläkkeet. Heitä vastaanko sinä nyt sodit rohkeana miesmiehenä? Mitäs jos selvittäisit ensin, mitä mihinkin mainitsemaasi menoerään kuuluu.

Vierailija
116/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistetään.

Julkisyhteisöjen kulut, jotka minua, edes jotenkin koskettaa ovat henkeä kohden 9621 €/vuosi

Jos julkisyhteisöjen kulut, joista hyödyn ovat henkeä kohden 9621€, niin voi ajatella että tämä on minun velvollisuuteni kattaa. Koska maksoin välillisiä veroja 20 000, ja reilu maksuosuus olisi 9621 €, on tämä 10 379 € epäreilua osuutta, eli minulta ryöstetty. Lisäksi minulta on ryöstetty nuo välittömät verot.

Jos tätä ryöstöä ei olisi tapahtunut, olisin sijoittanut nämä rahat pahan päivän varalle. Tämän ryöstetyn pääoman tuotto olisi tuonut minulle 4000 € vuosittaisen tuoton. Koska samalla suhteella ryöstö jatkuu myös tänä vuonna, tämän vuoden ryöstösaaliista menetän uuden 4000€ vuodessa, eli yhteensä 8000 € + 200 € tuoton edellisvuoden 4000 eurolle. Kolmantena vuotena menetys on jo 4410+4200+4000€, eli pelkät pääomatuottomenetykset 3. vuonna on 12610€.  Ja kun minun osuuteni yhteiskunnan kuluista on se 9621€ menetän enemmän rahaa tuottoina vuosittain kuin mikä minun osuuteni olisi.

Joten kolmannesta vuodesta lähtien kaikki maksamani verot ovat minulta ryöstettyä pääomaa, koska pystyisin pääoman tuotoilla kattamaan oman osuuteni. Tästä eteenpäin tämä epäkohta vain pahenee kun menetän entistä enemmän pääomaa ja sen tuottoa.

Olen ollut nyt parikymmentä vuotta työelämässä, joten jos olisin nämä maksetut verot voinut käyttää oman sosiaaliturvani rakentamiseen, tulisi minulle tällä hetkellä noin 2000€ ylimääräinen kuukausittainen "kansalaispalkka", ja siltikin olisin maksanut "oman osuuteni". Eli olisin riippumaton yhteiskunnan almuista. Mutta kun minua on verotuksellisesti ryöstetty, niin en ole tätä riippumattomuutta vielä pystynyt rakentaa.

Et laske mukaan esimerkiksi sellaisia asioita kuten maanpuolustus, yhteiskuntarauhan ylläpito, yritystoiminnan mahdollistavan lainsäädännön ja sen toiminnasta huolehtivan oikeuslaitoksen toiiminnan ylläpitö jne.

Todellisuudessahan työttömyysturvasta suurimman yksittäisen osan maksavat työnantajat, joten sinun palkastasi se ei ole pois.

Sosiaaliturva on nykyisellään liian kallis. Mutta sen väittäminen, että puolet maksetuista veroista kuluisi siihen on kyllä puppua.

Olin laskenut mukaan. Kannattaisi tosiaan tutustua mihin se raha menee, ja paljon se on nuppia kohden.

Niin että kenen hatusta nämä luvut on vedetty?  

Esim. työnantajat ovat suurin yksittäinen sosiaaliturvan maksaja. Ovatko työnantajasi rahat sinun rahojasi? Jos eivät niin miksi pidät jonkun muun maksamia kuluja omina kuluinasi?

Yleensä muuten unohdetaan sellainenkin asia että esimerkiksi omaisuus aiheuttaa yhteiskunnalle kuluja. Niinpä ne joilla on enemmän omaisuutta hyötyvät yhteiskunnassa esim. lainsäädännön, turvallisuuden ja infrastruktuurin ylläpidosta enemmän kun ne joilla omaisuutta on vähemmän. Yksinkertaisimmillaan tämä näkyy siinäkin että jos sinulla on auto, käytät tieinfraa paljon enemmän kun jos sinulla on vain polkupyörä. Miksi työttömän polkupyöräilijän pitäisi osallistua sinun tarvitsemasi autotieinfran ylläpitoon?

Tai jos sinulla on lapsia, hyödyt perheenä koulutuksesta enemmän kun lapsettomat. Jne.

Taisit unohtaa nämä perusasiat laskelmissasi?

Maapallolla ei ole koskaan ollut yhtään toimivaa esimerkkiä yhteiskunnasta ilman veroja. Tällaisia yhteiskuntia taitaa olla muutama, esim. Somalia takavuosina. Voit muuttaa sinne jos pidät sitä Suomea parempana. Varsinainen libertaari onnela...

Vierailija
117/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa työssäkäyvien "Minä elätän sinut" -asenne. Siinä on melkoista jumalan paikkaa otettu.

.

Totta! Aina sama vinkuminen, ihan kuin veroja maksava työläinen ei itse koskaan saisi mitään hyötyä maksamistaan veroeuroista vaan kaikki menisi lyhentämättömänä suoraan työttömän tilille. Somessa opittu mantra jota hoetaan vain kun halutaan lyödä lyötyä.

En oikeasti usko, että kyse on tuosta. Vaan enemmänkin siitä, että esim noin 40% veroprosentti kyllä turhauttaa. Oman elintason nostaminen töitä tekemällä ei oikeasti ole kovin palkitsevaa. Ja siksi turhauttaa, jos ihminen omasta tahdostaan heittäytyy sen tukiverkon varaan, joka on tarkoitettu tilapäiseksi avuksi, ja niille, jotka eivät ole työkykyisiä. Toki paljon, paljon suurempiakin rahareikiä on, ei sitä kukaan kiistä.

Suomalaisten keskipalkka verojen jälkeen on parin tonnin kieppeillä kuussa. Se on historiallisen korkea taso mihin tahansa maailmankolkkaan ja aikakauteen verrattuna. Ihmiskunnassa ei juuri kukaan juuri koskaan ole ollut niin rikas. Ja silti viitsitään valittaa "kun meni 40 prosenttia veroa". Häpeäisitte.

No kerrotko millä logiikalla tuo 40% vero olisi hyväksyttävä taso. Minusta se on aivan pöyristyttävän korkea. Ottaen huomioon että tuohon tasoon (jos lasketaan yhteen verot+veroluonteiset maksut) ei mikään älytöntä tuloa tarvitse. Miksi ihmisen palkasta miltei puolet pitäisi mennä "yhteiseen hyvään" kun toiselta ihmiseltä ei samaaan hyvään mene edes samassa suhteessa, saatikaan sitten absoluuttisesti mitattuna. Miksi toiselta on OK ryöstää euromääräisesti järkyttävästi enemmän kuin toiselta tai edes suhteellisesti enemmän kuin toiselta?

Vierailija
118/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistetään.

Niin että kenen hatusta nämä luvut on vedetty?  

Esim. työnantajat ovat suurin yksittäinen sosiaaliturvan maksaja. Ovatko työnantajasi rahat sinun rahojasi? Jos eivät niin miksi pidät jonkun muun maksamia kuluja omina kuluinasi?

Yleensä muuten unohdetaan sellainenkin asia että esimerkiksi omaisuus aiheuttaa yhteiskunnalle kuluja. Niinpä ne joilla on enemmän omaisuutta hyötyvät yhteiskunnassa esim. lainsäädännön, turvallisuuden ja infrastruktuurin ylläpidosta enemmän kun ne joilla omaisuutta on vähemmän. Yksinkertaisimmillaan tämä näkyy siinäkin että jos sinulla on auto, käytät tieinfraa paljon enemmän kun jos sinulla on vain polkupyörä. Miksi työttömän polkupyöräilijän pitäisi osallistua sinun tarvitsemasi autotieinfran ylläpitoon?

Tai jos sinulla on lapsia, hyödyt perheenä koulutuksesta enemmän kun lapsettomat. Jne.

Taisit unohtaa nämä perusasiat laskelmissasi?

Maapallolla ei ole koskaan ollut yhtään toimivaa esimerkkiä yhteiskunnasta ilman veroja. Tällaisia yhteiskuntia taitaa olla muutama, esim. Somalia takavuosina. Voit muuttaa sinne jos pidät sitä Suomea parempana. Varsinainen libertaari onnela...

Eli näistä kuluista työnantaja maksaa suurimman osan? Etkö siis tajua että tämähän PAHENTAA entisestään tilannetta ja minulta siis RYÖSTETÄÄN suhteessa vieläkin pahemmin kuin mikä minun reilu osani olisi.

Vierailija
119/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi vitt* nyt selvisi taas millaista porukkaa av:lla oikein on, elämäntapatyöttömiä. Ei mitään häpeää, että työssäkäyvät ihmiset maksaa veroja ja sen teidänkin elämisen. Ansaitsisitte olla ilman mitään tukia niin jo varmasti alkaisi työnteko maistua.

Kun töitä ei kaikille työttömille millään riitä niin miksi ei voisi keskittyä siihen että saataisiin ne halukkaat työllistettyyä, olisivat motivoituneita työntekijöitä kaikin tavoin, toisin kuin joku joka on pakotettu ko työpaikkaan, johan siitä kärsii työyhteisön ilmapiirikin.

Suomessa asuminen/eläminen maksaa ja ketään ei tule nälkään ja kylmään tappaa joten jäljelle jääville työttömille tulee maksaa riittävä korvaus.

Ja miksi oletetaan että työttömät jotka eivät työelämään halua olisivat makoilevia syljeskelijöitä?

Kaikkea ei näy tilastoissa, moni työtön on kullanarvoinen apu esim naapurin vanhukselle, joko konkreettisesti auttamalla tai henkistä hyvinvointia lisäämällä, mikä ei ehkä onnistuisi jos hän kävisi töissä.

T: työssä käyvä jonka mielestä kaikilla on oikeus asua sisätiloissa, syödä ja maksaa laskut, vaikka tukirahoilla

Vierailija
120/639 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksen saa olla maksamatta veroja kun tienaan työstäni hyvin, kun teitä loikoilijoita riittää.

Sun ja jokaisen muun suomalaisen veroista maksetaan aika helvetisti kaikkea mahdollista millä tää yhteiskunta pyörii. Infrastruktuuri, palvelut, julkisten alojen palkat... Jos verojen maksaminen lopetettaisiin, meillä ei olis enää julkista terveydenhuoltoa, eikä teistä tai julkisesta liikenteestä pidettäisi enää huolta (tai ne kallistuisi ihan sikana) ja likipitäen kaikki muuttuisi maksulliseksi aina kouluista ja kirjastoista lähtien. Kaikkien näiden muiden palveluiden sivussa huolehditaan myös yhteiskuntarauhasta eli ei tapeta ihmisiä nälkään sen vuoksi että ne ei pysty/halua töihin. Kyllä mä ainakin maksan töistäni veroa ihan todella, todella mielelläni.