Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksen saa olla työttömänä kun viihdyn näin ja työhalukkaita ihmisiä kuitenkin riittää?

Vierailija
10.02.2018 |

Mikä ongelma? Työpaikoista on kova kilpailu. Jääpä teille halukkaille enemmän.

Kommentit (639)

Vierailija
621/639 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäntapatyötön: kehtaisitko kävellä kotiini ja asettua asumaan, käydä jääkaapillani ja suihkussani? Tämän päälle halveksisit minua että käyn siinä moraalittomassa työssäni. Koska näinhän nyt teet.

Tuo oli jo typerä kommentti.

Miksi oli? Yksinkertaistettuna työssä käyvä maksaa sen työssä käymättömän ruuat ja asumisen. Mistä sinä sitten ajattelit sen rahan tulevan?

Vierailija
622/639 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäntapatyötön: kehtaisitko kävellä kotiini ja asettua asumaan, käydä jääkaapillani ja suihkussani? Tämän päälle halveksisit minua että käyn siinä moraalittomassa työssäni. Koska näinhän nyt teet.

En tiedä kenelle puhut. Vastaan kumminkin kun oksettaa tuollainen asenne niin paljon.

En ole elämäntapatyötön, vaan sairas ja osittain työkyvytön. Työhaluton en ole, mutta olen työtön.

Minunkin pitäisi sinun mukaasi pyydellä anteeksi sinulta, sitä että muka syön sinun kodissasi ja jääkaapillasi. Näin sinä annat ymmärtää. Minä saan saman verran korvauksia kuin työttömyyden VALINNUT ihminen.

En pyydä anteeksi! Syljen naamallesi!

Kukaan ei tule tuollaisen paskakasan kotiin vaikka kerjäisit.

Miksi sinä tähän sitten vastasit ja minulle syljet, kun et kerran ole elämäntapatyötön. Ymmärrätkö että pidän sinun puoliasi, kun sinulla aidosti ei ole muuta vaihtoehtoa, mutta niillä joita ei vain huvita, voisi ollakin. Silti rahaa on rajallinen määrä ja te kilpailette niistä samoista verorahoista.

Ihan yhtä lailla minä sinun kodissasi nyt elelen ja suihkussasi käyn kuin elämäntapaossi.

Sinun harhoissasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/639 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oli? Yksinkertaistettuna työssä käyvä maksaa sen työssä käymättömän ruuat ja asumisen. Mistä sinä sitten ajattelit sen rahan tulevan?

Sinä somettelet ja persettäsi töngät MINUN työpaikallani!

Vierailija
624/639 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun työssä tarvitse käydä kunhan mun ei tarvitse maksaa veroja sun elättämistä varten.

Eikös se ole parempi, että töissä käy ne, jotka haluaa? 

Esimerkiksi minä haluaisin kovasti töihin, mutta en pääse. Jos nyt vapautuu työpaikka, johon voisin mennä joko minä tai aloittaja, eikö ole parempi, että sen paikan saan minä? Sehän se aloituksen pointti oli; taisi mennä sinulta ohi.

Minua joudut kuitenkin elättämään, vaikka en käy töissä.

Vierailija
625/639 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun työssä tarvitse käydä kunhan mun ei tarvitse maksaa veroja sun elättämistä varten.

Et sinä ihmisiä elossa pidä. Älä siis niin korkealle itseäsi nosta. Jos veronmaksu lopetettaisiin kokonaan tai rahaa ei olisi ollenkaan maailmassa, niin luuletko, että ihmiset kuolisivat ilman rahaa nälkään, vaikka maailmassa olisi yhä kaikki samat raaka-aineet saatavilla? Raha on pelkkä vaihdon väline. 

Miksi sä luulet että maissa joissa ei ole sosiaaliturvaa, on kerjäläisiä kadulla ja tehtaissa lähes orjia jotka nukkuu siellä, ja vanhemmat myy liikoja lapsiaan seksiorjiksi? Että myyvät elimiään maksaakseen jonkun lääkehoidon? Ei paljon sinulta vaatisi myöntää, että meidän maksamat verot on se mikä erottaa sinut tästä.

Maksamasi verot myös turvaa yhteiskuntarauhan. Muussa tapauksessa ne kerjäläiset voisivat tehdä sinulle rikkaalle jotain, mitä ei uskalla tälle keskustelupalstalle kirjoittaa.

Sanomalla noin tavallaan oikeasti hyväksyt sen, että ihminen saa tappaa tai ryöstää tai pahoinpidellä toisen, jos tämä ei ole valmis luovuttamaan osaa omaisuudestaan köyhälle. Sen sijaan, että lähdettäisiin ajatuksesta, että jokainen työkykyinen vähintäänkin pyrkii elättämään itsensä ihan laillisin keinoin.

Tätä minäkin aina näissä keskusteluissa ihmettelen. Kuinka okei monelle tuntuu olevan se ajatus, että jos ei valtio (=kanssaihmiset) elätä, tottakai aletaan laittomuuksiin. Ja se pistää kyllä miettimään ihmisten moraalikäsityksiä pahemman kerran.

Ja kyllä, tajuan ihan hyvin, että jos meinaa kuolla nälkään tai pakkaseen, moraali ei ole ensimmäinen pohdiskelun paikka. Mutta toisaalta, kun vaihtoehdot eivät mielestäni työkykyiselle ihmiselle on vain elatus muiden varoista vs nälkäkuolema. Aika paljon on ihan laillisia keinoja parantaa omaa elintasoaan, niitä ei vain tehdä, koska tukien vuoksi ei kannata.

No tästähän on ihan selviä empiirisiä todisteita maailma täynnä. Matalan verotuksen ja huonon sosiaaliturvan maissa on korkeampi rikollisuus. Ei pitäisi olla vaikea tajuta.

Niinkuin esimerkiksi Japanissa

tai Singaporessa vai?

Vierailija
626/639 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan tarkkaa alkuperää en tiedä, koska rahahan kiertää koko ajan, mutta yksinkertaistettuna raha tulee mulle työnantajalta (sille se tulee asiakkailta jne) ja siitä otetaan veroa erilaisiin asioihin. Esim niihin työttömyyskorvauksiin.

Vierailija
627/639 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ihmisiä elossa pidä. Älä siis niin korkealle itseäsi nosta. Jos veronmaksu lopetettaisiin kokonaan tai rahaa ei olisi ollenkaan maailmassa, niin luuletko, että ihmiset kuolisivat ilman rahaa nälkään, vaikka maailmassa olisi yhä kaikki samat raaka-aineet saatavilla? Raha on pelkkä vaihdon väline. 

Miksi sä luulet että maissa joissa ei ole sosiaaliturvaa, on kerjäläisiä kadulla ja tehtaissa lähes orjia jotka nukkuu siellä, ja vanhemmat myy liikoja lapsiaan seksiorjiksi? Että myyvät elimiään maksaakseen jonkun lääkehoidon? Ei paljon sinulta vaatisi myöntää, että meidän maksamat verot on se mikä erottaa sinut tästä.

Maksamasi verot myös turvaa yhteiskuntarauhan. Muussa tapauksessa ne kerjäläiset voisivat tehdä sinulle rikkaalle jotain, mitä ei uskalla tälle keskustelupalstalle kirjoittaa.

Sanomalla noin tavallaan oikeasti hyväksyt sen, että ihminen saa tappaa tai ryöstää tai pahoinpidellä toisen, jos tämä ei ole valmis luovuttamaan osaa omaisuudestaan köyhälle. Sen sijaan, että lähdettäisiin ajatuksesta, että jokainen työkykyinen vähintäänkin pyrkii elättämään itsensä ihan laillisin keinoin.

Tätä minäkin aina näissä keskusteluissa ihmettelen. Kuinka okei monelle tuntuu olevan se ajatus, että jos ei valtio (=kanssaihmiset) elätä, tottakai aletaan laittomuuksiin. Ja se pistää kyllä miettimään ihmisten moraalikäsityksiä pahemman kerran.

Ja kyllä, tajuan ihan hyvin, että jos meinaa kuolla nälkään tai pakkaseen, moraali ei ole ensimmäinen pohdiskelun paikka. Mutta toisaalta, kun vaihtoehdot eivät mielestäni työkykyiselle ihmiselle on vain elatus muiden varoista vs nälkäkuolema. Aika paljon on ihan laillisia keinoja parantaa omaa elintasoaan, niitä ei vain tehdä, koska tukien vuoksi ei kannata.

No tästähän on ihan selviä empiirisiä todisteita maailma täynnä. Matalan verotuksen ja huonon sosiaaliturvan maissa on korkeampi rikollisuus. Ei pitäisi olla vaikea tajuta.

Niinkuin esimerkiksi Japanissa

tai Singaporessa vai?

Japanin julkiset menot suhteessa bkt:hen ei ole juuri pienemmät kuin Norjassa ja Saksassa. Velka-aste on maailman korkein 234% (Suomessa 65%). Työmarkkinoilla on paljon tuottamattomia "oven avaajan" töitä, joilla ei ole mitään taloudellista funktiota.

Vierailija
628/639 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan tarkkaa alkuperää en tiedä, koska rahahan kiertää koko ajan, mutta yksinkertaistettuna raha tulee mulle työnantajalta (sille se tulee asiakkailta jne) ja siitä otetaan veroa erilaisiin asioihin. Esim niihin työttömyyskorvauksiin.

Rahaa ei synny lisää vaikka punnertaisit 1000 punnerrusta minuutissa. Rahaa syntyy silloin kun joku tekee laina sopimuksen pankin kanssa.

Sitten raha kiertää ympäriinsä enemmän tai vähemmän epäoikeuden mukaisesti ja hallitsemattomasti.

Vierailija
629/639 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kenelle puhut. Vastaan kumminkin kun oksettaa tuollainen asenne niin paljon.

En ole elämäntapatyötön, vaan sairas ja osittain työkyvytön. Työhaluton en ole, mutta olen työtön.

Minunkin pitäisi sinun mukaasi pyydellä anteeksi sinulta, sitä että muka syön sinun kodissasi ja jääkaapillasi. Näin sinä annat ymmärtää. Minä saan saman verran korvauksia kuin työttömyyden VALINNUT ihminen.

Miksi sinä tähän sitten vastasit ja minulle syljet, kun et kerran ole elämäntapatyötön. Ymmärrätkö että pidän sinun puoliasi, kun sinulla aidosti ei ole muuta vaihtoehtoa, mutta niillä joita ei vain huvita, voisi ollakin. Silti rahaa on rajallinen määrä ja te kilpailette niistä samoista verorahoista.

Eikö sua sit häiritse yhtään että iso osa niistä rajallisista rahamääristä menee kansanedustajien palkkoihin, sopeutumiseläkkeisiin yms??

Ai niin, mut kun työttömiä on helpompi haukkua.

Vierailija
630/639 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa ei synny lisää vaikka punnertaisit 1000 punnerrusta minuutissa. Rahaa syntyy silloin kun joku tekee laina sopimuksen pankin kanssa.

Sitten raha kiertää ympäriinsä enemmän tai vähemmän epäoikeuden mukaisesti ja hallitsemattomasti.

Näinhän se taitaa olla, mutta edellisen kommentin mukaan, johon vastasin, raha tulee työssäkävijöiden kukkarosta veroina.

Vierailija
631/639 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelin tätä jo aiemmin ja ihmettelen edelleen, miten tästä on voinut tulla näin pitkä ketju??

Ap tai joku muu yksittäinen työtön saa mun puolesta olla ihan vapaasti ja rauhassa työtön, koska työhaluisiakin on, myös työttömänä. Ja paljon.

Vierailija
632/639 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sinä olla, kaikessa rauhassa, älä sitten vaan nyhdä ilmaista rahaa valtiolta. Ei ongelmaa.

Vierailija
633/639 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kuitenkin työssäolevat halveksu enemmän työttömiä kun toisin päin.

Pitäiskö kuitenkin muistaa että moni työtön on voinut olla kymmeniä vuosia työelämässä, ja koko ajan palkastaan maksanut veroja ihan niinkuin sinäkin?

Vierailija
634/639 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista että sinua kohdellaan syyttä kuten tuo edellinen kirjoittaja kohteli juuri siksi että niitä elämäntapatyöttömiä on niin paljon.

Edellisen vietin kirjottaja tekee typerän yleistyksen. Mutta hänen typerän yleistyksensä syy on se, että se yleistys niin monen kohdalla osuu oikeaan.

Yhteiskunta ei kärsi tukien väärinkäyttäjistä ollenkaan niin paljon kun ne, jotka niitä tukia oikeasti tarvitsevat.

Vierailija
635/639 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö työnteon olla kivaa ja mielekästä?

Vierailija
636/639 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole työssä käydessäni työttömiä syyllistänyt. Ennemminkin ihmetellyt, miten itse viitsin käydä työssä, josta saa niin vähän palkkaa, etten koskaan pääse kiinni omaan asuntoon. Veroprosenttini on kyllä alhainen, koska olen pienituloinen. Eläkemaksuja palkasta menee aika reippaasti, eikä sitä prosenttia ole ansiotason mukaan porrastettu.

Nyt olen kohta viisikymppinen ja sanoin itseni irti. Olen työkykyinen ja työhaluinen, mutta enää en tee liian pienellä palkalla töitä. Elämässä pitää olla muutakin.

En aio jatkossakaan "olla tekemättä mitään", kuten työttömät kuulemma ovat. Ellei töitä asiallisella palkalla löydy, niin teen sitten omaksi ilokseni jotain, josta voivat muutkin ehkä nauttia tai hyötyä.

Vierailija
637/639 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta kunnon korvaus siitä on maksettava.

Vierailija
638/639 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta kunnon korvaus siitä on maksettava.

Määrittele "kunnon korvaus". Teidän täytyisi saada paksuihin kalloihinne, että ei yritys voi millään maksaa teikäläisille enempää, kuin työpanoksenne myyntiarvo on. Keskivertopalstalaisesta puhuessa ei todellakaan puhuta mistään suurista summista, vaan hanttihommista, jotka kuka tahansa pystyisivät tekemään. 

Vierailija
639/639 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla vapaaehtoinen kepittämään elämäntapatyöttömiä pesäpalloomailalla prseeseen. Sen verran inhoan ja vihaan noita yhteiskunnnan hyväksikäyttäjiä. Voisi melkein verran lasten hyväksikäyttäjiin. Täyttä yhteiskunnan pohjasakkaa.