Miksen saa olla työttömänä kun viihdyn näin ja työhalukkaita ihmisiä kuitenkin riittää?
Mikä ongelma? Työpaikoista on kova kilpailu. Jääpä teille halukkaille enemmän.
Kommentit (639)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan haluais että mun työpaikan olis saanut joku joka on töihin pakotettu karenssin uhalla.
Töitä ei riitä kaikille, hyvä jos joku haluaa olla työtön, minä en halua.Saa minunkin puolestani olla työtön mutta en minä siitä halua maksaa näitä 40% veroja, jotka nyt selkärahastani revitään
Ne kaikki 40 prosenttiahan meneekin työttömille. Vitu pässi. :P
Kyllä käytännössä menee kaikkien muiden kuin itseni ja perheeni eduksi. Käytännössä maksamillani välillisillä veroilla katan jo reilusti "minun käyttämäni palvelut" julkisyhteisöjen kuluista. Välillisiä veroja maksan noin 20 000, joka on yli tuplaten sen mitä minua hyödyttävien palveluiden tuottaminen maksaa. Tämä siis sisältää koulutuksen ja terveydenhuollonkin kokonaisuudessaan. Näin ollen puolet maksamistani svälillisistä veroista ja KAIKKI välittömät verot menevät muiden elättämiseen. Koska nämä rahat ryöstetään minulta, en vain menetä veroina niitä rahoja vaan myös niiden tuoton vuosittain ad infinitum. Eli viime vuodenkin "turhista" veroista johtuen menetän tältä vuodelta noin 4000€ pääomatuoton, ensi vuodelta menetänkin sitten jo 8200€ tuoton jne. Kolmantena vuonna menetetty tuotto jo yksistään ylittää sen mitä minua hyödyttävien palveluiden tuottaminen maksaa!
Kohtuullistako, että minä en vain maksa poskettomia veroja vaan menetän myös pääomien tuoton ikuisiksi ajoiksi että sinä saisit makoilla sängyllä ja syljeskellä kattoon. Ei minusta.
Voisitko tiivistää ja tehdä kappalejaot, silmät vilisee tekstissä.
Tiivistetään.
Julkisyhteisöjen kulut, jotka minua, edes jotenkin koskettaa ovat henkeä kohden 9621 €/vuosi
Tässä summassa on mukana mm. turvallisuus, terveydenhoito ja koulutus.
Välillisiä veroja viime vuonna maksoin yli 20 000 €/vuosi
Välittömiä veroja maksoin 40% palkastani.
Välittömiä veroja maksoin 28% pääomatuloistani.
Jos julkisyhteisöjen kulut, joista hyödyn ovat henkeä kohden 9621€, niin voi ajatella että tämä on minun velvollisuuteni kattaa. Koska maksoin välillisiä veroja 20 000, ja reilu maksuosuus olisi 9621 €, on tämä 10 379 € epäreilua osuutta, eli minulta ryöstetty. Lisäksi minulta on ryöstetty nuo välittömät verot.
Jos tätä ryöstöä ei olisi tapahtunut, olisin sijoittanut nämä rahat pahan päivän varalle. Tämän ryöstetyn pääoman tuotto olisi tuonut minulle 4000 € vuosittaisen tuoton. Koska samalla suhteella ryöstö jatkuu myös tänä vuonna, tämän vuoden ryöstösaaliista menetän uuden 4000€ vuodessa, eli yhteensä 8000 € + 200 € tuoton edellisvuoden 4000 eurolle. Kolmantena vuotena menetys on jo 4410+4200+4000€, eli pelkät pääomatuottomenetykset 3. vuonna on 12610€. Ja kun minun osuuteni yhteiskunnan kuluista on se 9621€ menetän enemmän rahaa tuottoina vuosittain kuin mikä minun osuuteni olisi.
Joten kolmannesta vuodesta lähtien kaikki maksamani verot ovat minulta ryöstettyä pääomaa, koska pystyisin pääoman tuotoilla kattamaan oman osuuteni. Tästä eteenpäin tämä epäkohta vain pahenee kun menetän entistä enemmän pääomaa ja sen tuottoa.
Olen ollut nyt parikymmentä vuotta työelämässä, joten jos olisin nämä maksetut verot voinut käyttää oman sosiaaliturvani rakentamiseen, tulisi minulle tällä hetkellä noin 2000€ ylimääräinen kuukausittainen "kansalaispalkka", ja siltikin olisin maksanut "oman osuuteni". Eli olisin riippumaton yhteiskunnan almuista. Mutta kun minua on verotuksellisesti ryöstetty, niin en ole tätä riippumattomuutta vielä pystynyt rakentaa.
Lapsettomat maksavat veroja lapsiperheille päiväkotien, neuvoloiden, lastensairaaloiden, koulujen ym.ylläpitämiseksi ja monta muuta esimerkkiä. Veronmaksu pitää maan koossa, jotta ei tule harvainvaltaa ja oligarkkien diktatuuria, kuten kehitysmaissa. Mieluummin maksamme siis veroja, kun pelkäämme väkivaltaa kaduilla ja ihmissieppauksia lunnaiden toivossa tai huumekaupan rehottamista elinkeinona.
Mutta kohtuus kaikessa. Minähän olin valmis maksaa näistä Päiväkotien, neuvoloiden lastensairaaloiden koulutuksen, puolustusksen, poliisien ja palomiesten työstä. Silti vaikka minä kattaisin oman osuuteni kaikista noista, vaikka esimerkisk päiväkodeista ja neuvoloista yms en enää hyödykään yhtään, maksan tolkuttomasti yli sen mikä reilu osuuteni olisi. Tuo vajaa 10 000€/vuosi Sisältää nuo kaikki mainitsemasi palvelut.
Saat olla työtön! Ja työssäkäyvät, antakaa paikkanne motivoituneemmalle, kyllä riittää oven takana jonoa. Nyt on hyvä kokeilla työttömyyttä, kun tilalle saadaan kyllä innokas :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko töihin mennä, eikä ole pakko töitä tehdä, jos ei tahdo!
Ethän vain nosta työttömyyskorvausta? Tuolla asenteella et ole työtön työnhakija, vaan laiska loinen joka elää lokkina.
Vai luuletko, että meitä töissäkäyvistä on mukava maksella poskettomia määriä veroja (jotta kaltaisesi siipiveikot saavat olla tekemättä mitään ja elää keskiluokkaista elämää tukien varassa)Niillä veroilla kustannetaan myös yritystuet kuten talvivaaran rahamonttu.
Itke vaikka sitä. Koita nyt ymmärtää ettei töitä riitä kaikille. Suostuisitko antamaan oman työpaikkasi vuodeksi työttömälle? Saisit huilia ja joku halukas saisi vuodeksi töitä. Töiden jakaminen ei jostain syystä tunnu kiinostavan.
Verojen kiertäminen on todellista loisuutta. Jos verojen kiertäminen saataisi kuriin niin suomi ei tarvisi yhtään lisää velkaa. Entisiäkin voisi maksaa vähemmäksi. Kysy hallitukselta miksei verojenkierto kiinosta yhtä paljon kuin työttömien potkiminen?
Tässä ketjussa ei ole kyse ollenkaan työn jakamisesta, vaan ap ilmaisi halunsa loisia työttömänä, koska työhaluisiakin löytyy häntä elättämään.
Ideologisesti työttömiä on niin vähän ettei niillä ole merkitystä. Ulisijoiden on ihan turha niistä itkeä. Suurin osa työttömistä lähtisi heti töihin jos saisi palkkatyön. Fakta joka ei näytä menevän itkijöillä jakeluun asti.
Kenen saarelle meni asumaan. Minäkin haluan oman saaren, mutta en tule töitä tekemällä sitä koskaan saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä niin kuin se yks suomalainen jätkä. Hän muutti etelämmäksi asumaan yksin yhdelle saarelle.
Tekee kaiken alusta asti itse. Kukaan ei ole tuputtamassa tai nalkuttamassa eikä tartte someilla tai muuta.
Hän sanoo olevansa täysin tyytyväinen, toki ehkä satunnaisesti tarvinnut sairaalan palveluita, mutta selviää täysin itsenäisesti muuten. Ei siis ole kuluttamassa toisten varoja vaan elää ympäristöystävällisesti. Suosittelen.
En suosittele. Ihminen on laumaeläin ja elämme keskinäisessä riippuvuussuhteessa. Olen tyytyväinen, että minun ei tarvitse pelätä, että lapseni ryöstetään koulumatkalla ja hänestä pyydetäön lunnaita tai ilmoitellaan maitopurkin kyljessä. Olen tyytyväinen, että voin käydä pankkiautonaatilla illallakin, eikä tarvitse pelätä ryöstöä siinä tai kaupassa. Jokainen tarvitsee joskus jotakin yhteiskunnalta, se on varma. On sairasta ja harhaista kuvitella yli-ihmismäisesti, että jokin ihmisryhmä on loisia tai turhia. Se on suoraa natsismia. Kuka tahansa voi joutua työtyömäksi, jos on työvoiman roolissa. Kuka tahansa voi sairastua loppuelämäkseen. Kuka tahansa voi kokea avioeron tai kriisin, jossa koko elämä menee äkkiä uusiksi. Älkää kuvitelko olevanne muiden yläpuolella!! Voitte tarvita yhteiskunnan raskaitakin tukiverkkoja milloin tahansa ja silloin on hyvä, että ne toimivat ja niitä hoitaa pätevät ihmiset!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän vain nosta työttömyyskorvausta? Tuolla asenteella et ole työtön työnhakija, vaan laiska loinen joka elää lokkina.
Vai luuletko, että meitä töissäkäyvistä on mukava maksella poskettomia määriä veroja (jotta kaltaisesi siipiveikot saavat olla tekemättä mitään ja elää keskiluokkaista elämää tukien varassa)Niillä veroilla kustannetaan myös yritystuet kuten talvivaaran rahamonttu.
Itke vaikka sitä. Koita nyt ymmärtää ettei töitä riitä kaikille. Suostuisitko antamaan oman työpaikkasi vuodeksi työttömälle? Saisit huilia ja joku halukas saisi vuodeksi töitä. Töiden jakaminen ei jostain syystä tunnu kiinostavan.
Verojen kiertäminen on todellista loisuutta. Jos verojen kiertäminen saataisi kuriin niin suomi ei tarvisi yhtään lisää velkaa. Entisiäkin voisi maksaa vähemmäksi. Kysy hallitukselta miksei verojenkierto kiinosta yhtä paljon kuin työttömien potkiminen?
Tässä ketjussa ei ole kyse ollenkaan työn jakamisesta, vaan ap ilmaisi halunsa loisia työttömänä, koska työhaluisiakin löytyy häntä elättämään.
Ideologisesti työttömiä on niin vähän ettei niillä ole merkitystä. Ulisijoiden on ihan turha niistä itkeä. Suurin osa työttömistä lähtisi heti töihin jos saisi palkkatyön. Fakta joka ei näytä menevän itkijöillä jakeluun asti.
Olet oikeassa. Täällä pyörii pikeistolainen trolli, joka spämmää ketjuja ja aloittaa työtyömien mollausketjuja päivityäin. Totuus ei häntä kiinnosta vaan oikeistolainen propaganda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi sitten iskee aina jostain sen "kyllähän mää menisin mut kun saan niin vähän enemmän käteen ettei kannata". "Kun laskee että menetän asumistuen ja työttömyystuen, ja työmatkat ja työlounaat pois niin ei minulle jääkään enää kuin 200€ enemmän käteen kuussa. Ja tämä ei kannata kun menetän 150 tuntia aikaa niin reaalinen tuntipalkka onkin 200€/150h vain 1,33€ tunnissa. ei kannata".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi sitten iskee aina jostain sen "kyllähän mää menisin mut kun saan niin vähän enemmän käteen ettei kannata". "Kun laskee että menetän asumistuen ja työttömyystuen, ja työmatkat ja työlounaat pois niin ei minulle jääkään enää kuin 200€ enemmän käteen kuussa. Ja tämä ei kannata kun menetän 150 tuntia aikaa niin reaalinen tuntipalkka onkin 200€/150h vain 1,33€ tunnissa. ei kannata".
Totta kai lasketaan kannattavuus! Paskamainen työaika, huono palkka, kallis työmatka.. En minäkään lähtisi tuollaiseen työhön!! Lähtisitkö itse!! Palkan pitää olla sellainen, että sillä elää. T. Työssä oleva
Saat olla ihan mitä haluat kunhan maksat ihan itse koko lystin eli et ano tukiaisia kelasta, sossusta tai mistään lorvimiseesi.
Jos anot niin sitten teet sen mitä niiden tukiaisten saamiseksi on tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai lasketaan kannattavuus! Paskamainen työaika, huono palkka, kallis työmatka.. En minäkään lähtisi tuollaiseen työhön!! Lähtisitkö itse!! Palkan pitää olla sellainen, että sillä elää. T. Työssä oleva
Minä lähdin aikoinaan toiselle paikkakunnalle. Työkokemusta kertyi ja nyt olen vakinaisessa työpaikassa takaisin sillä paikkakunnalla, jossa myös puolisolla on töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuolla eläisi. Eli Maksaisi asuntonsa itse, maksaisi työmatkansa itse, maksaisi ruokansa itse, ja sen päälle vielä jäisi extraa tuo 200€/kk. Ja jos tekisi eväät töihin niin jäisi vielä varmaan 150€/kk extraa. Eli elättäisi itsenä, ja saa vielä enemmän kuin tuilla, niin onko se huono. Minusta jos se että pääsee tasoihin on hyvä. Silloin jos työstä jäisi vähemmän käteen kuin työttömänä olosta, ymmärrän että työtä ei oteta vastaan.
Minä kuljin aikoinaan 400 km päivässä työmatkaa, jotta pääsin alle 1700€/kk palkalla töihin. Tuolloin minulle jäi vähemmän käteen kaikkien kulujen jälkeen kuin olisi työttömänä jäänyt, mutta tein sen investoinnin, kun uskoin että kun pääsen näyttämään kykyni niin uraakin voi tulla.
Sillä tiellä ollaan ja nykyään palkka yli 6000€/kk. Jos olisi jäänyt kuolevalle tehdaspaikkakunnalle voivottelemaan että "ei kannata kun saan vain saman kuin työttömänä ollessa" niin varmaan olisin yhä tuolla kuolevalla paikkakunnalla työttömänä.
Kannattaisin sellaista aktiivimallia, että tietyn ajan kun on ollut työttömänä, pitäisi hakea edes se muutama työpaikka kuussa. Ja niistä tekisi selvityksen mitä on hakenut. Ei vaadi paljoa, ja elämäntapatyöttömiä ei oikeasti tarvitse elättää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma? Työpaikoista on kova kilpailu. Jääpä teille halukkaille enemmän.
Kunhan et vongu etuuksia yhteiskunnalta: vuokra-asuntoa, työttömyyspäivärahaa, asumistukea, toimeentulotukea, eläkettä. Kaiva roskiksia ja asu niissä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömien elättäminen on monessa tapauksessa kannattavampaa kuin pupukurssien ja käsipäivääkurssien maksaminen heille.Kun yhteiskunta ja yritykset ovat kymmeniä vuosia rakentaneet toimintansa työvoiman vähentämisen ja jatkuvan tehostamisen pohjalta, on aivan itsestäänselvää, että ylijäämäkansaa on satojatuhansia. Vanhentunut koulutus, väärä asuinpaikka, perhesuhteet, vastuu sairaista ja ikääntyneistä vanhemmista, yli 55 vuoden ikä, sairaudet jne.vaikeuttavat monilla estävät monilla uudelleenkoulutuksen ja muuton työpaikkojen perässä. Kaikista vaarallisinta on nuorten syrjäytyminen. On turha keskittää mitään paukkuja iäkkäiden pitkäaikaistyöttömien pompotteluun, heidät piräisi päästää työttömyyseläkkeelle ja kaikki tarmo nuorten työllistämiseen.
Juuri näin.
Eläkeikä 60 vuoteen ja painotus työntekijöissä terveisiin, työikäisiin ihmisiin. Ihan turhaa kituuttaa ikäihmisiä töissä liian pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan haluais että mun työpaikan olis saanut joku joka on töihin pakotettu karenssin uhalla.
Töitä ei riitä kaikille, hyvä jos joku haluaa olla työtön, minä en halua.Saa minunkin puolestani olla työtön mutta en minä siitä halua maksaa näitä 40% veroja, jotka nyt selkärahastani revitään
Kyllä käytännössä menee kaikkien muiden kuin itseni ja perheeni eduksi. Käytännössä maksamillani välillisillä veroilla katan jo reilusti "minun käyttämäni palvelut" julkisyhteisöjen kuluista. Välillisiä veroja maksan noin 20 000, joka on yli tuplaten sen mitä minua hyödyttävien palveluiden tuottaminen maksaa. Tämä siis sisältää koulutuksen ja terveydenhuollonkin kokonaisuudessaan. Näin ollen puolet maksamistani välillisistä veroista ja KAIKKI välittömät verot menevät muiden elättämiseen. Koska nämä rahat ryöstetään minulta, en vain menetä veroina niitä rahoja vaan myös niiden tuoton vuosittain ad infinitum. Eli viime vuodenkin "turhista" veroista johtuen menetän tältä vuodelta noin 4000€ pääomatuoton, ensi vuodelta menetänkin sitten jo 8200€ tuoton jne. Kolmantena vuonna menetetty tuotto jo yksistään ylittää sen mitä minua hyödyttävien palveluiden tuottaminen maksaa!
Kohtuullistako, että minä en vain maksa poskettomia veroja vaan menetän myös pääomien tuoton ikuisiksi ajoiksi että sinä saisit makoilla sängyllä ja syljeskellä kattoon. Ei minusta.
Tiivistetään.
Julkisyhteisöjen kulut, jotka minua, edes jotenkin koskettaa ovat henkeä kohden 9621 €/vuosi
Jos julkisyhteisöjen kulut, joista hyödyn ovat henkeä kohden 9621€, niin voi ajatella että tämä on minun velvollisuuteni kattaa. Koska maksoin välillisiä veroja 20 000, ja reilu maksuosuus olisi 9621 €, on tämä 10 379 € epäreilua osuutta, eli minulta ryöstetty. Lisäksi minulta on ryöstetty nuo välittömät verot.
Jos tätä ryöstöä ei olisi tapahtunut, olisin sijoittanut nämä rahat pahan päivän varalle. Tämän ryöstetyn pääoman tuotto olisi tuonut minulle 4000 € vuosittaisen tuoton. Koska samalla suhteella ryöstö jatkuu myös tänä vuonna, tämän vuoden ryöstösaaliista menetän uuden 4000€ vuodessa, eli yhteensä 8000 € + 200 € tuoton edellisvuoden 4000 eurolle. Kolmantena vuotena menetys on jo 4410+4200+4000€, eli pelkät pääomatuottomenetykset 3. vuonna on 12610€. Ja kun minun osuuteni yhteiskunnan kuluista on se 9621€ menetän enemmän rahaa tuottoina vuosittain kuin mikä minun osuuteni olisi.
Joten kolmannesta vuodesta lähtien kaikki maksamani verot ovat minulta ryöstettyä pääomaa, koska pystyisin pääoman tuotoilla kattamaan oman osuuteni. Tästä eteenpäin tämä epäkohta vain pahenee kun menetän entistä enemmän pääomaa ja sen tuottoa.
Olen ollut nyt parikymmentä vuotta työelämässä, joten jos olisin nämä maksetut verot voinut käyttää oman sosiaaliturvani rakentamiseen, tulisi minulle tällä hetkellä noin 2000€ ylimääräinen kuukausittainen "kansalaispalkka", ja siltikin olisin maksanut "oman osuuteni". Eli olisin riippumaton yhteiskunnan almuista. Mutta kun minua on verotuksellisesti ryöstetty, niin en ole tätä riippumattomuutta vielä pystynyt rakentaa.
Oletko vetänyt nuo luvut omasta vai jonkun muun hatusta?
Et laske mukaan esimerkiksi sellaisia asioita kuten maanpuolustus, yhteiskuntarauhan ylläpito, yritystoiminnan mahdollistavan lainsäädännön ja sen toiminnasta huolehtivan oikeuslaitoksen toiiminnan ylläpitö jne.
Todellisuudessahan työttömyysturvasta suurimman yksittäisen osan maksavat työnantajat, joten sinun palkastasi se ei ole pois.
Sosiaaliturva on nykyisellään liian kallis. Mutta sen väittäminen, että puolet maksetuista veroista kuluisi siihen on kyllä puppua.
Olin laskenut mukaan. Kannattaisi tosiaan tutustua mihin se raha menee, ja paljon se on nuppia kohden.
Julkisyhteisöjen kokonaismenot tehtävittäin.
G0 Tehtävät yhteensä 21 786 €/henk/vuosi
G01 Yleinen julkishallinto 3 255 €/henk/vuosi
G02 Puolustus 513 €/henk/vuosi
G03 Yleinen järjestys ja turvallisuus 478 €/henk/vuosi
G04 Elinkeinoelämän edistäminen 1 816 €/henk/vuosi
G05 Ympäristönsuojelu 91 €/henk/vuosi
G06 Asuminen ja yhdyskunnat 156 €/henk/vuosi
G07 Terveydenhuolto 2 739 €/henk/vuosi
G08 Vapaa-aika, kulttuuri ja uskonto 566 €/henk/vuosi
G09 Koulutus 2 389 €/henk/vuosi
G10 Sosiaaliturva 9 784 €/henk/vuosi
Hyvin ansaitsevana olet ilmeisesti korkeakoulutettu. Et ota laskelmissasi huomioon kaikkea ennen töihin menoasi saamaasi yhteiskunnan tukea: synnytys, terveydenhoito, koulutus, jne. Korvaat niitä takaisin vielä vuosikymmeniä ennen kuin siirryt maksumieheksi.
Ap:n näkökulma on oikea. Kun töitä ei riitä kaikille, on oikeaa ajattelua, ettei vie työtä sellaiselta, joka sitä enemmän tarvitsee ja joka tekee työtä mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisin sellaista aktiivimallia, että tietyn ajan kun on ollut työttömänä, pitäisi hakea edes se muutama työpaikka kuussa. Ja niistä tekisi selvityksen mitä on hakenut. Ei vaadi paljoa, ja elämäntapatyöttömiä ei oikeasti tarvitse elättää.
Kannattaisin sellaista aktiivimallia, että tössäkäyvien tulisi käydä kuukausittain säännöllisissa työkyky, osaamis ja älykkyystesteissä.
Ellei läpäise niin huono juttu, jos ei osallistu niin palkkaa alennetaan tai vähintäänkin työtunteja osariksi.
Ihmeporukkaa nykyään työnantajiltana nyhtää palkkaa ei-mistään.
Miksi vanhuksia pidetään työpaikoilla eikä päästetä eläkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä käytännössä menee kaikkien muiden kuin itseni ja perheeni eduksi. Käytännössä maksamillani välillisillä veroilla katan jo reilusti "minun käyttämäni palvelut" julkisyhteisöjen kuluista. Välillisiä veroja maksan noin 20 000, joka on yli tuplaten sen mitä minua hyödyttävien palveluiden tuottaminen maksaa. Tämä siis sisältää koulutuksen ja terveydenhuollonkin kokonaisuudessaan. Näin ollen puolet maksamistani välillisistä veroista ja KAIKKI välittömät verot menevät muiden elättämiseen. Koska nämä rahat ryöstetään minulta, en vain menetä veroina niitä rahoja vaan myös niiden tuoton vuosittain ad infinitum. Eli viime vuodenkin "turhista" veroista johtuen menetän tältä vuodelta noin 4000€ pääomatuoton, ensi vuodelta menetänkin sitten jo 8200€ tuoton jne. Kolmantena vuonna menetetty tuotto jo yksistään ylittää sen mitä minua hyödyttävien palveluiden tuottaminen maksaa!
Tiivistetään.
Oletko vetänyt nuo luvut omasta vai jonkun muun hatusta?
Et laske mukaan esimerkiksi sellaisia asioita kuten maanpuolustus, yhteiskuntarauhan ylläpito, yritystoiminnan mahdollistavan lainsäädännön ja sen toiminnasta huolehtivan oikeuslaitoksen toiiminnan ylläpitö jne.
Todellisuudessahan työttömyysturvasta suurimman yksittäisen osan maksavat työnantajat, joten sinun palkastasi se ei ole pois.
Sosiaaliturva on nykyisellään liian kallis. Mutta sen väittäminen, että puolet maksetuista veroista kuluisi siihen on kyllä puppua.
Olin laskenut mukaan. Kannattaisi tosiaan tutustua mihin se raha menee, ja paljon se on nuppia kohden.
Julkisyhteisöjen kokonaismenot tehtävittäin.
G0 Tehtävät yhteensä 21 786 €/henk/vuosi
G01 Yleinen julkishallinto 3 255 €/henk/vuosi
G02 Puolustus 513 €/henk/vuosi
G03 Yleinen järjestys ja turvallisuus 478 €/henk/vuosi
G04 Elinkeinoelämän edistäminen 1 816 €/henk/vuosi
G05 Ympäristönsuojelu 91 €/henk/vuosi
G06 Asuminen ja yhdyskunnat 156 €/henk/vuosi
G07 Terveydenhuolto 2 739 €/henk/vuosi
G08 Vapaa-aika, kulttuuri ja uskonto 566 €/henk/vuosi
G09 Koulutus 2 389 €/henk/vuosi
G10 Sosiaaliturva 9 784 €/henk/vuosi
Hyvin ansaitsevana olet ilmeisesti korkeakoulutettu. Et ota laskelmissasi huomioon kaikkea ennen töihin menoasi saamaasi yhteiskunnan tukea: synnytys, terveydenhoito, koulutus, jne. Korvaat niitä takaisin vielä vuosikymmeniä ennen kuin siirryt maksumieheksi.
Ap:n näkökulma on oikea. Kun töitä ei riitä kaikille, on oikeaa ajattelua, ettei vie työtä sellaiselta, joka sitä enemmän tarvitsee ja joka tekee työtä mielellään.
Et siis osaa lukea. katso kohdat G07, G09. Eli maksan niistä vuosittain osuuttani, vaikken juuri nyt hyödynnäkään. Ja jos koulutus maksaa sen "10 000 vuosi" niin olen nekin moneen otteeseen maksanut tuon lisäksi. Moneenko kertaan nämä Suomessa pitää maksaa? vanhempani on maksanut vuosittaista veroa noista koulutuksista, terveyden huolloista, päiväkodeista, Minä olen maksanut jo 20 vuotta JOKA vuosi näistä... Minun ajattelussani nuo mainitsemasi minun aiheuttamani kulut on juurikin tuohon vuosittaiseen summaan jyvitettynä, ja näin ollen niitä ei enää lisäksi erikseen tarvitse maksaa.
Kannattaa tehdä niin kuin se yks suomalainen jätkä. Hän muutti etelämmäksi asumaan yksin yhdelle saarelle.
Tekee kaiken alusta asti itse. Kukaan ei ole tuputtamassa tai nalkuttamassa eikä tartte someilla tai muuta.
Hän sanoo olevansa täysin tyytyväinen, toki ehkä satunnaisesti tarvinnut sairaalan palveluita, mutta selviää täysin itsenäisesti muuten. Ei siis ole kuluttamassa toisten varoja vaan elää ympäristöystävällisesti. Suosittelen.