Lähden vakityöstä koska vituttaa.
Olen päättänyt sanoa itseni irti, koska firman meno on perseestä ja hullummaksi vaan muuttuu. Mielenterveys menee jos jää. Sihteeri olen ja palkka 2500. Kommentteja?
Kommentit (128)
Hyvä. Jospa kaikki ne, joilla on syystä tai toisesta paha olla työssään irtisanoutuisivat maanantaina joku taho voisi vaikka herätä siihen ongelmaan mikä työpaikoilla kytee.
Oletkohan samalla isolla puljulla töissä kuin minä? Mulla sama palkka ja touhu menee koko ajan hullummaksi. Mikset puhuisi itsellesi ensin vaikka vuoden virkavapaata ja etsi sillä aikaa uutta tekemistä. Jos menee ihan perseelleen etsiminen, niin voit palata jos rahan puute tai työpaikan puute alkaa harmittaa? Tai sitten aloitat sairauslomalla. Kannattaa kokeilla käyttää muut vaihtoehtot ennen kuin irtisanoo itseään. Mietin nimittäin joulukuussa aivan samaa - että tekis mieli paukuttaa ovet lopullisesti selän takana, mutta tyhjän päälle en halua tässä tilanteessa kun perheen toinen aikuinen on työtön.
Hyvä. Kaikki eivät tule ymmärtämään ratkaisuasi, koska vakityö rinnastetaan nykyään lottovoittoon, josta pitäisi olla ikuisesti kiitollinen. Mutta mikään työ ei ole mielenterveyden menettämisen arvoinen. Jos olet jo todella stressaantunut, et ehkä edes jaksa hakea uutta työtä tässä rinnalla. Ja kuka edes palkkaisi "ihmisraunion", olipa sillä jo duunia tai ei? Palkka sinänsä kuulostaa ihan normaalilta sihteerin palkalta, tai sitten sekä titteli että palkka eivät kuvasta työsi todellista luonnetta.
Hanki ensin uusi työpaikka. Helpompi työllistyä, kun olet vielä töissä.
Katsele ensin uusi työpaikka niin et jää tyhjän päälle.
Vaihtamalla paranee. Itsekin lähdin samoista syistä ja tyhjänpäälle, mutta vältin karenssin lähtemällä suoraan rekrykoulutukseen josta sitten muutaman kk päästä työllistyin parempipalkkaiseen työhön, jossa oli normaali, terve työyhteisö.
Miksi ei. Etenkin jos olet kassassa.
Minäkin haluaisi! Mutta työllisyysnäkymät ei hyvät, ei pysty.
Vierailija kirjoitti:
Kassamaksuista ja palkasta vedetyistä työttömyysmaksuista ei vaan itse taida saada niin hyvää vastinetta, jos ottaa loparit. 3 kuukauden karenssikos sieltä heti tällaisesta napsahtaa? Eihän tuossa ehdi saamaan mitään päivärahoja, ennenkuin on pakko olla taas jo töissä. Sossustakin lienee turha hakea mitään, niin kauan kuin ei ihan täysi keppikerjäläinen ole. No asumistukea sieltä varmaan nykyään saa tilisaldosta riippumatta.
Olenkohan mä ainoa, joka on ihan itse lähtenyt useammastakin (vakituisestakin) työpaikasta, ilman tietoa tulevasta tai uudesta työstä, ei vaan ole jaksanut jotain ihan hullua sekoilua tai huonoa kohtelua. Enkä halua menettää mielenterveyttäni.
Nyt olen ollut pitkään samassa paikassa, hyviäkin työpaikkoja on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Olenkohan mä ainoa, joka on ihan itse lähtenyt useammastakin (vakituisestakin) työpaikasta, ilman tietoa tulevasta tai uudesta työstä, ei vaan ole jaksanut jotain ihan hullua sekoilua tai huonoa kohtelua. Enkä halua menettää mielenterveyttäni.
Nyt olen ollut pitkään samassa paikassa, hyviäkin työpaikkoja on olemassa.
Fiksu olet. Itse olen yhdestä lähtenyt sairaan ilmapiirin vuoksi, enkä kadu yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassamaksuista ja palkasta vedetyistä työttömyysmaksuista ei vaan itse taida saada niin hyvää vastinetta, jos ottaa loparit. 3 kuukauden karenssikos sieltä heti tällaisesta napsahtaa? Eihän tuossa ehdi saamaan mitään päivärahoja, ennenkuin on pakko olla taas jo töissä. Sossustakin lienee turha hakea mitään, niin kauan kuin ei ihan täysi keppikerjäläinen ole. No asumistukea sieltä varmaan nykyään saa tilisaldosta riippumatta.
No joo, karenssihan siitä napsahtaa. Mutta jos oikeasti vituttaa niin lähtisin silti. Jos on säästöjä, elelee niillä ja jos ei niin rahaa saa aina toimeentulotuesta. Mieluummin lähtisin ja ottaisin vähän vapaata ja kituuttaisin vähemmällä rahalla kun menisin joka päivä vittuuntuneena töihin. 3 kk päästä sitten saa ihan hyvin rahaa. Mutta oonkin ehkä sellanen ihminen että en liikoja ajattele tulevaisuutta. Kyllä töitä aina saa sitten jos taas alkaa vituttaa vähä raha, ainakin mä olen saanut. Niin, ja asumistukea saa tulojen mukaan joo.
Yhteistä näille lähtijöille on ettei kaduta, niin monen työpaikkakiusatun kertomuksia lukenut. Rohkeat lähtee ja pelkurit jää,
Ota, harkitsen samaa, pitäis tehdä kolmen ihmisen hommat, palkkaa alenettu,vittu kun vituttaa, ja vielä pomo vittuilee, menee liikaa aikaa, aineita pitäisi säästää, teippirullaakaan ei tuoda, vaikka tarvis, se on kuulemma kallista, kävin itse ostamassa, rulla makso 1,50 euroo, voi vittu.
Vierailija kirjoitti:
Yhteistä näille lähtijöille on ettei kaduta, niin monen työpaikkakiusatun kertomuksia lukenut. Rohkeat lähtee ja pelkurit jää,
Tämä oli hyvä pointti. Enpä ole itsekään kuullut koskaan kenenkään katuvan.
Älkää pelätkö sitä karenssia. Siitä selviää menemällä suoraan johonkin työvoimapoliittiseen toimenpiteeseen kuten työkokeiluun karenssin ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen päättänyt sanoa itseni irti, koska firman meno on perseestä ja hullummaksi vaan muuttuu. Mielenterveys menee jos jää. Sihteeri olen ja palkka 2500. Kommentteja?
Älä lue lähihoitajaksi. Ei mulla muuta.
Sitä on nyt liikkeellä. Talous on nousussa eikä ole enää pakko suostua ihan mihin ehtoihin vain. Me vanhemmat, joilla on asunto maksettu, taas downshiftataan tropiikkiin. Kapitalisti kärsii.
Kun mun tilalle otetaan joku tulee avoin työpaikkailmoitus olemaan tällainen:
Haetaan työntekijää, vaatimukset:
Työkokemus: ei mitään väliä
Koulutus: ei mitään väliä
Ehdoton vaatimus: olet pomon sukulaisen kaveri
(Pomo haluaa oman hovin, jotta oma työpaikka on turvattu)
😂😂😂😂
Tee se! Minäkin olen joskus ottanut loparit, enkä ole katunut.