Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4kk päästä rantalomalle, kokoa 50 haluaisi vähän edes pienentyä

Vierailija
10.02.2018 |

Elämänmuutos remppaa olen tehnyt jo kauan ja pää sisäiset muutokset on aika hyvällä mallillaan. Olen hyötyliikkuja ja ajattelin ensitöikseni alkaa liikkua työmatkan vähän pidemmän mutkan kautta, kävelen siis aina töihin 2x 15min matka, pidennän reittiä siis niin liikuntaa tulee automaattisesti enemmän. Ajattelin myös nyt alkuun jättää herkut kokonaan pois, tai ainakin niin että herkuttelu hetkiä olisi vain erikois hetkinä. Normaalia kotiruokaa, töissä syön työpaikka lounaan, välipalaksi hedelmää, jugurttia tms. Olisi ihana saada 20kg pois mutta en tiedä onko mahdollista.. En mitään kitukuuria aijo vetää. Tuon 20 kilon jälkeen mulla on edelleen 30kg pudotettavaa.. Ikää 30v

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamääristähän se on kiinni paljonko laihdut. 20 kg neljässä kuukaudessa ei kyllä ole mahdollista tuolla ruokailulla.

Vierailija
2/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävelen tunnin töihin eikä siitä ole painon suhteen ollut mitään vaikutusta. Lisää liikkuminen on tietysti aina hyvä juttu mutta kannattaisi kuitenkin harkita jotain muutakin. Pitäisi saada syke kunnolla nousemaan ja hikeä pintaan, keston taas ei tarvitse olla pitkä. 

Jos olet kovasti herkkujen perään niin voi olla järkevää pitää herkkupäivä kerran viikossa jolloin kuitenkin syöt niitä vain pienen määrän, ei mitään koko päivän mättämistä. 

Mitä syöt aamulla ja illalla? Syötkö ruoan kanssa leipää? Entä mitä juot? Päivittäistä kalorimäärää saa pienilläkin muutoksilla alennettua. 

Vierailija
4/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi alle 2000 kcal per päivä (runsaasti kasviksia, rasva ja hiilarit minimiin) niin  voit saada ne 20 kg pois noin olemattomalla liikunnalla. Lisää siihen kunnon kardio 3 kertaa viikko vähintään 45 min ja punttisali tai käsipainoilla kunnon treeni 3 kertaa viikko sekä pitkiä kävelyjä 2-3 kertaa viikko noin 10 km per kerta niin voit pudottaa tuon 20 kg 6 kuukaudessa. Muuten ei.

Ja tää alku on vielä helppoa, sillä sama tulee jatkumaan koko elämäsi: koskaan enää et voi syödä normaalisti, vaan aina joudut säännöstelemään

Nää on realiteetit. Been there done that. Nyt mun BMI on <25 jo 12 vuotta.

Vierailija
5/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se kannattaa elää ja syödä terveellisemmin vaikka ei nyt kymmeniä kiloja laihtuisikaan.

Ennen lomaa kannattaa oma pää panna kuntoon ja hyväksyä itsensä sellaisena kuin on oli sitten laiha luikku tai lihava. Menee loma pilalle jos siellä alkaa itseään vertailemaan muihin ja märisemään.

Olen pari kertaa ollut hotellin uima-altaalla se lihava ja kalpea mamma mutta ei se menoa ole hidastanut. Ja olen sentään "vain" kokoa 40.

Vierailija
6/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on reilusti ylipainoa niin aluksi voi lähteä hyvinkin paino tippumaan mutta sitten se jumahtaa. Ja siinä jumi vaiheessa saa kyllä sikana rehkiä että paino tippuu.

Vierailija
7/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla syön aina puuron "voi" silmällä ja hedelmän. Töissä syön lounasta mitä milloinkin siellä on, lautasmallin mukaan, en santsaa ja ei leipiä, juomana vesi. Välipalaksi hedelmää/jugurttia/protskurahkaa tai jos olen iltavuorossa ja pääsen kotiin vasta klo. 18 niin syön ihan leivän teen kanssa plus hedelmä. Kotona jotain lämmintä ruokaa, tyylii. Keitot, laatikkoruoat, kastikkeet.. Perus kotoruokaa. Kohtuu annos. Illalla jotain, riippuen mitä oon syöny välipalalla. Leipää 2 siivua tai hedelmiä tai smoothiee. Teessä käytän sokeria 1.5tl ja juon 3 kuppia päivässä.. Onhan se toki n. 5tl sokeria jo sekin..

Vierailija
8/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle! Suosittelen kanssa lisää hikisempää liikuntaa, hae youtubesta indoor walking tai HIIT hakusanoilla. Löytyy uskomaton määrä 20-40 min kotijumppavideoita. Pienennä peruna, pasta ja riisiannoksia, lisää kasviksia ja marjoja. Säännöstele suolaa, voi lähteä vesiturvotukset pois.

Vierailija
9/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kohtalntoveri! Mä olen myös lähdössä kesällä rantalomalle ja nyt on tavoitteena pudottaa painoa jonkin verran ennen reissua. Ylipainoa on siis yli 30 kiloa. Aloitin muutama viikko sitten ja nyt on saaliina -5kg. Tavoitteena olisi pudottaa vielä 7-10 kiloa ennen kesää. Lopetin kaikki herkunsyömiset ja vähensin annokset puoleen. Syön siis puuroa, kasviksia, eri proteiininlähteitä vaihdellen ja juon paljon vettä. Liikun muutaman kerran viikossa. Tsemppiä! :)

Vierailija
10/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilehan Kayla Itsinesin treenejä yhdistettynä terveelliseen, hieman vähemmän hiilareita sisältävään ruokavalioon. Varmasti moni suosittelee ihan karppaamista, mutta sellainen perusterveellinen on omaan makuuni toimivampi, kun treenaa kovaa. 

Tsemppiä! :)

Vierailija
11/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut ? Itse koko  42 ja kaipaan kaveria samoissa ajatuksissa =)

Vierailija
12/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Ap! Minulla on toiminut 5:2 ruokailu. Kahtena päivänä viikossa syön todella vähän (esim. 2 kananmunaa ja kasan kasviksia/juureksia ja paljon vettä sekä teetä ja kahvia). Muutoin syön normaalisti. Olen jatkanut tätä jo kaksi vuotta ja alussa tapahtunut painonpudotus on pysynyt ja olo on todella hyvä. Välillä on ollut parin-kolmen viikon taukojakin esim. loma-aikoina, mutta sen jälkeen olen taas palannut ruotuun. Tämä ei sovi kaikille, mutta minulla toimii. Pidän syömisestä ja herkuistakin, mutta toisaalta en äidy älyttömiin mässäilyihin. Tätä en myöskään suosittele, jos on yhtään taipumusta syömishäiriöihin. 5:2 oli paljon otsikoissa muutams vuodi sitten BBC:n Hirizon dokumentin myötä. Ruokailun perusajatuksena on saavuttaa pitkäkestoisen paaston terveysvaikutukset helpommalla pätkäpaastoilulla.

Vierailija
13/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 12 korjaa: siis BBC:n Horizon dokumentti: http://www.bbc.co.uk/programmes/b01lxyzc

Vierailija
14/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH

Vierailija
15/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkällä hyötyliikunnalla ei paino tipu.

Vierailija
16/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoskoot alas ja välipalat kokonaan pois. Vaaleat hiilarit pois ja kaikki lisätty sokeri. Ei auta muuten mikään pikku lisäys liikuntaan. 

Vierailija
17/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vähän samat ajatukset, rantaloma tulossa 3kk päästä ja tekisi mieli päästä taas koosta 36 kokoon 34. On tässä viime vuosina kertynyt ylimääräistä, ainakin 7-8kg saisi lähteä. En tosin haaveile että se tuolla tavalla lähtisi, kyllä siihen saa ihan töitä tehdä.

Pudotin kerran 14kg (62kg->48kg) niin kolmessa kuukaudessa synnytyksen jälkeen, mutta olin silloin vasta 18v niin kilot ehkä lähtivät helpommin. Ei ne toki silloinkaan ilmaiseksi lähteneet, kalorit minimiin ja joka päivä 1h lenkki vaunun kanssa, 45min stepperillä tv:n edessä ja 3xvk puolen tunnin juoksulenkki. Mie pysyivät poissa silti ainakin 7 vuoden ajan. Vasta viime vuosina on hiipinyt osa takaisin...

Nyt olen melkein saman ikäinen kun ap, mutta luulen että kyllä ne samalla reseptillä lähtisi kun viimeksi. Mutta nyt ei vaan ole aikaa niin paljon kuin aikoinaan mammalomalla ollessa... Salilla treenaan kyllä 1-3krt viikossa, mutta en ehdi joka päivä tunnin lenkkiä tekemään millään, stepperillä ehkä illalla vielä ehtisi.

Vierailija
18/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Ap

Realistinen laihtumisnopeus on puolisen kiloa viikossa. Neljässä kuukaudessa siis 8-10 kiloa.

Ja laihdutuskuurillahan ei laihdu, vaan pitää tehdä pysyvä, loppuelämän kestävä muutos ruokavalioon ja elintapoihin.

Vierailija
19/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi alle 2000 kcal per päivä (runsaasti kasviksia, rasva ja hiilarit minimiin) niin  voit saada ne 20 kg pois noin olemattomalla liikunnalla. Lisää siihen kunnon kardio 3 kertaa viikko vähintään 45 min ja punttisali tai käsipainoilla kunnon treeni 3 kertaa viikko sekä pitkiä kävelyjä 2-3 kertaa viikko noin 10 km per kerta niin voit pudottaa tuon 20 kg 6 kuukaudessa. Muuten ei.

Ja tää alku on vielä helppoa, sillä sama tulee jatkumaan koko elämäsi: koskaan enää et voi syödä normaalisti, vaan aina joudut säännöstelemään

Nää on realiteetit. Been there done that. Nyt mun BMI on <25 jo 12 vuotta.

Tuo juuri on väärin, että koskaan ei enää voi syödä normaalisti. Eihän se niin ole, vaan jatkossa nimenomaan pitää syödä normaalisti. Se miten ennen on syönyt, ei ole normaalia.

Vierailija
20/21 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua miten niin moni laihduttaa ns diettaamalla ja vetämällä ns kuuriluontoisesti. Kyllä ihan perus lautasmalli aterioinnilla voi laihtua ja hyötyliikuntaa lisäämällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi